Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart Als Limburgs lijsttrekker werd Bert Schoofs op 13 juni 1999 verkozen voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Op 18 mei 2003 werd hij opnieuw als lijsttrekker voor de Kamer verkozen. Voor de verkiezingen van 10 juni 2007 werd hij door de partijtop opnieuw aangeduid als Limburgs kopman.

 
 
Discussietools
Oud 7 maart 2007, 12:01   #41
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Ja, vrachtwagen- en buschauffeurs, de brave modale chauffeur en de heren in het verkeer zullen dit nooit meeeaken zeker
De kans is in elk geval stukken kleiner.
De keren dat ik dank zij en aangepaste snelheid een ongeval kon vermijden met zo'n superchauffeur zijn niet meer te tellen.
Ondertussen geraken die superchauffeurs zelfs aan geen verzekering meer.
Bobke is offline  
Oud 7 maart 2007, 14:56   #42
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Je blijft de onderzoeken gewoon naast je leggen dus?
Kunt ge me aub die link eens geven naar die originele Belgische onderzoekingen of studies over het Belgische snelheidsgedrag en de invloed op het aantal verkeersongevallen?
Ik ben benieuwd

P.S.
UK en D staan ondertussen bij de topdrie van de verkeersveiligste landen in Europa.
Ik heb 23 jaar in D gewoond.
De gemiddeld gereden snelheden liggen hoger als in Be.
De max op de gewone weg is 100 kmh, op > 60% van hun snelwegen is de snelheid *onbeperkt, op 15% variabel onbeperkt. (*Richtgeschwindigkeit of aanbevolen snelheid 130 kmh)

Onlangs was ik 10 dagen in UK met de eigen wagen, ca. 2500 km afgelegd (met Duitse autoclub)
De gemiddeld gereden snelheden liggen hoger als in Be.
de max op gewone weg is er 60 mph of 96 kmh.

Ik ga het bij die twee landen maar houden...

Laatst gewijzigd door Micele : 7 maart 2007 om 15:03.
Micele is offline  
Oud 7 maart 2007, 16:47   #43
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Kunt ge me aub die link eens geven naar die originele Belgische onderzoekingen of studies over het Belgische snelheidsgedrag en de invloed op het aantal verkeersongevallen?
Ik ben benieuwd

P.S.
UK en D staan ondertussen bij de topdrie van de verkeersveiligste landen in Europa.
Ik heb 23 jaar in D gewoond.
De gemiddeld gereden snelheden liggen hoger als in Be.
De max op de gewone weg is 100 kmh, op > 60% van hun snelwegen is de snelheid *onbeperkt, op 15% variabel onbeperkt. (*Richtgeschwindigkeit of aanbevolen snelheid 130 kmh)

Onlangs was ik 10 dagen in UK met de eigen wagen, ca. 2500 km afgelegd (met Duitse autoclub)
De gemiddeld gereden snelheden liggen hoger als in Be.
de max op gewone weg is er 60 mph of 96 kmh.

Ik ga het bij die twee landen maar houden...

Hier eerste wat ik vond, kan ook de standaard lezen van gisteren.
http://www.winterthur.be/pdf/prevention/vitessenl.pdf

In Engeland ligt de snelheid idd op 90 km/h op de gewone weg maar België merkt ook in daling in het aantal verkeersdoden sinds men op de meeste wegen 70 mag rijden.

Duitsland begin ik nog niet eens over want de autobahn,want die kan je helemaal niet vergelijken met onze wegen.

En het is maar dat je het weet maar België staat ook in die top drie.
En als ik het voorstel van Landuyt lees zie ik dat ons landje binnenkort nog stijgen zal.

Oh en deze heb ik ook nog gevonden.
http://www.politie.nl/Gelderland-Mid...ongevallen.asp
  1. Rijden met te hoge snelheid;
  2. Negeren van rood verkeerslicht;
  3. Gebruik van alcohol in het verkeer;
  4. Het niet dragen van de veiligheidsgordel;
  5. Het niet dragen van de helm.
__________________
The poster formerly known as kay-gell

Laatst gewijzigd door Kay_ : 7 maart 2007 om 17:00.
Kay_ is offline  
Oud 7 maart 2007, 17:03   #44
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Sommige mensen hebben nu eenmaal een zondebok nodig om het leven voor zichzelf draaglijk te maken. Desnoods wordt de hele wetgeving maar als een tool gebruikt om hun eigen probleem op te lossen. Enfin, daarna zal het weer iets anders zijn waarschijnlijk.
born2bewild is offline  
Oud 7 maart 2007, 17:25   #45
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Sommige mensen hebben nu eenmaal een zondebok nodig om het leven voor zichzelf draaglijk te maken. Desnoods wordt de hele wetgeving maar als een tool gebruikt om hun eigen probleem op te lossen. Enfin, daarna zal het weer iets anders zijn waarschijnlijk.

Leg dat dan maar eens uit.
Als allochtonen de oorzaak zijn van een probleem mogen we er op wijzen, maar als 1000 doden hoofdzakelijk te wijten zien aan snel rijden dan mag dat niet.
Rare redenering.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 7 maart 2007, 17:45   #46
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Leg dat dan maar eens uit.
Als allochtonen de oorzaak zijn van een probleem mogen we er op wijzen, maar als 1000 doden hoofdzakelijk te wijten zien aan snel rijden dan mag dat niet.
Rare redenering.
Ik ben opgelucht dat mijn redenering u niet als "normaal" voorkomt.
"Normaal" zijn (wat dat ook moge inhouden) in uw ogen is niet direct mijn hoogste prioriteit.

ter zake:

Nogmaals u begint hier weer te goochelen met dat getalletje 1000.

is dat veel? is dat weinig? Hoeveel is te veel?

Trouwens, als "de mensen" 1000 te veel vinden dan hadden ze wel voor een partij gestemd die er 900 van had gemaakt.
Aan u dus om daarmee te leren leven.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 maart 2007 om 17:46.
born2bewild is offline  
Oud 7 maart 2007, 17:47   #47
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Ik ben opgelucht dat mijn redenering u niet als "normaal" voorkomt.
"Normaal" zijn (wat dat ook moge inhouden) in uw ogen is niet direct mijn hoogste prioriteit.
Daar ben ik zeer blij om.

Citaat:
ter zake:

Nogmaals u begint hier weer te goochelen met dat getalletje 1000.

is dat veel? is dat weinig? Hoeveel is te veel?
Het kan altijd beter natuurlijk


Citaat:
Trouwens, als "de mensen" 1000 te veel vinden dan hadden ze wel voor een partij gestemd die er 900 van had gemaakt.
Aan u dus om daarmee te leren leven
Minister van Verkeer, Landuyt die dus ook wel verkozen is, mikt op de 500.

Dus mensen heb al gekozen om het aantal verkeersdoden te verminderen.
__________________
The poster formerly known as kay-gell

Laatst gewijzigd door Kay_ : 7 maart 2007 om 17:48.
Kay_ is offline  
Oud 7 maart 2007, 17:49   #48
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Minister van Verkeer, Landuyt die dus ook wel verkozen is, mikt op de 500.

Dus mensen heb al gekozen om het aantal verkeersdoden te verminderen.
sure, sure.

Waarom mikt uw held trouwens niet op nul (0)?

de SPA regeert (nog) met het mandaat van de nuttige idioten.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 maart 2007 om 17:50.
born2bewild is offline  
Oud 7 maart 2007, 17:53   #49
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
sure, sure.

Waarom mikt uw held trouwens niet op nul (0)?

de SPA regeert (nog) met het mandaat van de nuttige idioten.

Ik heb nooit gezegd dat hij mijn held is, anders mag je mij altijd quoten waar ik de man als held omschrijf.

Waarom geen nul? Het cijfer moet realistisch zijn en is er gekomen na onderzoek.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 7 maart 2007, 17:59   #50
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
De kans is in elk geval stukken kleiner.
De keren dat ik dank zij en aangepaste snelheid een ongeval kon vermijden met zo'n superchauffeur zijn niet meer te tellen.
Ondertussen geraken die superchauffeurs zelfs aan geen verzekering meer.

Jij hebt het waarschijnlijk op superchauffeurs die niet meer op hun baan letten, maar naar hun toerenteller liggen gapen om op het maximum koppel te kunnen schakelen... ik spreek nog altijd over -volgens de wet- overdreven snelheid, maar toch relativeren wat er in de omstreek is en gebeurd.
Dus nog maar eens: het is niet de snelheid, maar de alertheid die ongevallen veroorzaakt.
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 7 maart 2007 om 18:00.
Dronkoers is offline  
Oud 7 maart 2007, 18:03   #51
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik heb nooit gezegd dat hij mijn held is, anders mag je mij altijd quoten waar ik de man als held omschrijf.

Waarom geen nul? Het cijfer moet realistisch zijn en is er gekomen na onderzoek.
Landuyt, Stevaert en Flor Konickxs (wss niet juist gespeld ) zijn eikels in mijn ogen, die hebben ervoor gezorgd dat het verkeer op een slakkegangetje moet draaien om de staatskas te spekken met mensen die o zo snel rijden (gewestwegen van 90 naar 70, kennedytunnel 70 km/h, flitspalen, superboetes, tuningwet, ...)
Belachelijk gewoon.
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 7 maart 2007 om 18:04.
Dronkoers is offline  
Oud 7 maart 2007, 18:57   #52
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Hier eerste wat ik vond, kan ook de standaard lezen van gisteren.
http://www.winterthur.be/pdf/prevention/vitessenl.pdf

In Engeland ligt de snelheid idd op 90 km/h op de gewone weg maar België merkt ook in daling in het aantal verkeersdoden sinds men op de meeste wegen 70 mag rijden.

Duitsland begin ik nog niet eens over want de autobahn,want die kan je helemaal niet vergelijken met onze wegen.

En het is maar dat je het weet maar België staat ook in die top drie.
En als ik het voorstel van Landuyt lees zie ik dat ons landje binnenkort nog stijgen zal.

Oh en deze heb ik ook nog gevonden.
http://www.politie.nl/Gelderland-Mid...ongevallen.asp
Lees mijn post nog eens opnieuw, ik bedoelde natuurlijk Belgische studies of verkeersongevallenanalyses op wetenschappelijke basis, en geen copy-paste-berichtjes van verzekeringen of politie.

In UK is het 96 kmh max en geen 90 kmh op de gewone wegen
In D is het 100 kmh max op de gewone wegen

Ik heb het ook over het aantal verkeersongevallen hé, want die verminderen i.p. niet in Be.

Verkeersdoden zijn ongevalgevolgen en daar moet met andere parameters ook rekening gehouden worden.

Dat Be bij de topdrie -qua verkeersdoden- gaat komen is onzin, want er zijn buurlanden die nog grotere vorderingen gemaakt hebben (desondanks ze minder potentieel hebben om te verminderen)

Be zit nog altijd rond 10,5 verkeersdoden per 100.000 inwoners
namelijk: 1089 op 10,5 miljoen inwoners in 2005
(laatste officieel cijfer NIS zie http://statbel.fgov.be/figures/d364_nl.asp#3 )

De topvijf in Europa ligt rond de 5 verkeersdoden per 100.000 inwoners

2 vbn: *vergelijkbare buurlanden of buur-deelstaten (ttz *hogere bevolkingsdichtheid, cijfers 2005) :

1. waar gemiddeld ongeveer even snel gereden wordt:

- Nederland met 817 verkeerdoden op 16,3 miljoen inwoners
of 5 verkeersdoden per 100.000 inwoners (http://statline.cbs.nl/StatWeb/start...=Search/Search naar verkeersdoden, dan met niet-ingezetenen

2. waar gemiddeld sneller gereden wordt:

- Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen 867 verkeersdoden op 18,1 miljoen inw.
of 4,8 verkeersdoden per 100.000 inwoners
http://www.lds.nrw.de/statistik/date...321unfall.html

Van de drie ´landen´ heeft Nederland de veiligste weginfrastructuur (fietspaden meegerekend) en de hoogste pakkans qua snelheidsovertredingen;
vlak daarna komt NrW, die hebben daarentegen de professioneelste verkeersopleiding, en een op punt gesteld rijbewijs met strafpunten, en een realistische pakkans op alle verkeeersovertredingen;

en ..... ver daarna komt België, die hebben **.....

daarentegen de meeste gevaarlijke kruispuntjes met onnodige voorrang aan rechts, de meeste kilometers lintbebouwde wegen, enz...

**van de positieve punten ben ik niet heel zeker, en mag iedereen zelf invullen...

Laatst gewijzigd door Micele : 7 maart 2007 om 19:05.
Micele is offline  
Oud 7 maart 2007, 19:28   #53
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Lees mijn post nog eens opnieuw, ik bedoelde natuurlijk Belgische studies of verkeersongevallenanalyses op wetenschappelijke basis, en geen copy-paste-berichtjes van verzekeringen of politie.

In UK is het 96 kmh max en geen 90 kmh op de gewone wegen
In D is het 100 kmh max op de gewone wegen

Ik heb het ook over het aantal verkeersongevallen hé, want die verminderen i.p. niet in Be.

Verkeersdoden zijn ongevalgevolgen en daar moet met andere parameters ook rekening gehouden worden.

Dat Be bij de topdrie -qua verkeersdoden- gaat komen is onzin, want er zijn buurlanden die nog grotere vorderingen gemaakt hebben (desondanks ze minder potentieel hebben om te verminderen)

Be zit nog altijd rond 10,5 verkeersdoden per 100.000 inwoners
namelijk: 1089 op 10,5 miljoen inwoners in 2005
(laatste officieel cijfer NIS zie http://statbel.fgov.be/figures/d364_nl.asp#3 )

De topvijf in Europa ligt rond de 5 verkeersdoden per 100.000 inwoners

2 vbn: *vergelijkbare buurlanden of buur-deelstaten (ttz *hogere bevolkingsdichtheid, cijfers 2005) :

1. waar gemiddeld ongeveer even snel gereden wordt:

- Nederland met 817 verkeerdoden op 16,3 miljoen inwoners
of 5 verkeersdoden per 100.000 inwoners (http://statline.cbs.nl/StatWeb/start...=Search/Search naar verkeersdoden, dan met niet-ingezetenen

2. waar gemiddeld sneller gereden wordt:

- Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen 867 verkeersdoden op 18,1 miljoen inw.
of 4,8 verkeersdoden per 100.000 inwoners
http://www.lds.nrw.de/statistik/date...321unfall.html

Van de drie ´landen´ heeft Nederland de veiligste weginfrastructuur (fietspaden meegerekend) en de hoogste pakkans qua snelheidsovertredingen;
vlak daarna komt NrW, die hebben daarentegen de professioneelste verkeersopleiding, en een op punt gesteld rijbewijs met strafpunten, en een realistische pakkans op alle verkeeersovertredingen;

en ..... ver daarna komt België, die hebben **.....

daarentegen de meeste gevaarlijke kruispuntjes met onnodige voorrang aan rechts, de meeste kilometers lintbebouwde wegen, enz...

**van de positieve punten ben ik niet heel zeker, en mag iedereen zelf invullen...
Er zit een Belgische site bij.
http://www.ibsr.be/dispatch.wcs?deta...ge&language=nl

Je gaat er volledig aan voorbij dat de wegenstructuur in pakweg Duitsland zeer anders is, daar heb je bijvoorbeeld minder op- en afritten.
En dat sinds het beleid van de laatste jaren het aantal verkeersdoden spectaculair gedaald is.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 7 maart 2007, 21:10   #54
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Jij hebt het waarschijnlijk op superchauffeurs die niet meer op hun baan letten, maar naar hun toerenteller liggen gapen om op het maximum koppel te kunnen schakelen... ik spreek nog altijd over -volgens de wet- overdreven snelheid, maar toch relativeren wat er in de omstreek is en gebeurd.
Dus nog maar eens: het is niet de snelheid, maar de alertheid die ongevallen veroorzaakt.
Ik heb het wel degelijk op chauffeurs die denken te kunnen uitmaken op welke snelheid zij hun combinatie nog in de hand te hebben.
O ik kan ook wel een aantal gevallen aanhalen waarvan ik vind dat en hogere snelheid verantwoord is. Maar zodra men beter vertrouwd geraakt met de plaatselijke situatie blijkt het soms toch begrijpelijk. En wet op maat van elke individuele weggebruiker en weeromstandigheid maken is onbegonnen werk. Dus neemt men een gulden middenweg en ik stel vast dat ik mijn snelheid meer naar onder moet aanpassen dan dat ik te snel kan rijden.
Bobke is offline  
Oud 7 maart 2007, 21:34   #55
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Je gaat er volledig aan voorbij dat de wegenstructuur in pakweg Duitsland zeer anders is, daar heb je bijvoorbeeld minder op- en afritten.
En dat sinds het beleid van de laatste jaren het aantal verkeersdoden spectaculair gedaald is.
Bijna hopeloze discussie. Gij had het toch eerst over ongevaloorzaken!

Het aantal verkeersongevallen is praktisch HETZELFDE GEBLEVEN na 9 jaar verkeersbeleid !
------------ - - - - - - ------------
Laatste poging:
Opnieuw, en niet selectief lezen hé, en er niet iets onbelangrijks uitpikken over Duitsland, en daar op vitten, gewoon de context zien aub.

Dus ge wilt over de verkeersdoden spreken mij goed

Het aantal verkeersdoden bij verkeersongevallen is inderdaad hoofdzakelijk gedaald door, in volgorde:

1. Het aanklikken van de veiligheidsgordel is de laatste 3 jaren snel gestegen, maar nog steeds onder het EU-gemiddelde van 80%, er zijn veel landen die ruim boven 90 % halen (o.a. NL)
Citaat:
Meer Belgen moeten hun veiligheidsgordel dragen (ETSC)

BRUSSEL - (Belga) In 2005 droeg 73 procent van de Belgische chauffeurs zijn veiligheidsgordel tijdens het autorijden. Dat is minder dan het Europese gemiddelde van iets meer dan 80 procent, zo blijkt uit een studie van de European Transport Safety Council (ETSC).

Nochtans vermindert het dragen van een veiligheidsgordel het risico op fatale afloop bij een ongeval met 50 procent.

In 2005 kwamen in België 471 mensen om in het verkeer. Elk jaar worden in ons land 271 levens gered door het dragen van een gordel.

Moest nu 99 procent van de bestuurders de gordel dragen, dan zouden elk jaar 119 levens extra gered kunnen worden, zegt de ETSC. Maar er is ook meer positief nieuws te melden.

De laatste jaren zou er in België al enige verbetering te merken zijn wat het dragen van de veiligheidsgordel betreft. Van de bestuurders die in 2003 geen gordel droegen, reed 51 procent in 2006 wel klikvast.
Het dragen van een veiligheidsgordel is in heel Europa verplicht. (KVA)
BELGA (BELGA) 22/02/2007
voor te bevestigen dat die cijfers -uit bovenstaande quote- zeker realistisch zijn:
Citaat:
Uit een studie van het Gesamtverband der Deutschen Versicherungswirtschaft (GDV; Duitse Federatie van Verzekeringsondernemingen) blijkt dat het dragen van de veiligheidsgordel in combinatie met de airbag het risico op ernstige of dodelijke verwondingen in geval van een ongeval met 65% vermindert.
Deze bescherming is nog groter bij een frontale botsing.
Tja, reken het aandeel van het dragen vd gordel maar eens uit in de statistieken verkeersdoden 1997-2005, toch straf hé , even herinneren:
1997 : 1364 verkeersdoden
2005 : 1089 verkeersdoden
verschil van: ´amper´ 275 verkeersdoden na 9 jaar !

Zou het niet kunnen dat (van tientallen parameters gesproken) dit -relatief gezien in Be- véééél te weinig aandacht kreeg (en krijgt) als het over ongevalgevolgen gaat.

Dus in *april 2003 droeg minder als 50% de gordel (alle inzittenden), bestuurder alleen 58 % (zie Be-onderzoek in onderstaande link), in 2005 zaten we al aan 73 % (bovenste quote)
* http://www.steunpuntverkeersveilighe...s/store/40.pdf
Hoe zou het in 1997 geweest zijn... ?

2. De auto´s zijn passief véél veiliger geworden (veiligheidskooi, computerberekende kreukelzones waar de vertraging juist afgestemd is op gordelsysteem en airbags, enz... tot en met de bescherming voor zwakke weggebruikers bij een ongeval.
Hier vindt ge de Euroncap-procedures:
http://www.euroncap.com/content/test_procedures/introduction.php
Citaat:
By law, all new car models must pass certain safety tests before they are sold. But legislation provides a minimum statutory standard of safety for new cars, it is the aim of Euro NCAP to encourage manufacturers to exceed these minimum requirements.
Reken dit statistisch ook maar mee.

Ook niet te vergeten:
De steeds betere ongevalhulpdiensten en kwaliteit ziekenhuizen die ook x-aantal verkeersdoden kunnen vermijden.
(bij de verkeersdoden worden ook de doden + 30 dagen na een ongeval gerekend)

Laatst gewijzigd door Micele : 7 maart 2007 om 21:37.
Micele is offline  
Oud 7 maart 2007, 22:18   #56
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bijna hopeloze discussie. Gij had het toch eerst over ongevaloorzaken!

Het aantal verkeersongevallen is praktisch HETZELFDE GEBLEVEN na 9 jaar verkeersbeleid !
------------ - - - - - - ------------
En het aantal auto's in het verkeer ?
Bobke is offline  
Oud 7 maart 2007, 22:50   #57
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En het aantal auto's in het verkeer ?

Dank u
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 7 maart 2007, 23:29   #58
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En het aantal auto's in het verkeer ?
staat hier:
http://statbel.fgov.be/figures/d37_nl.asp#1bis

en het aantal gereden kilometers ?
en het aantal gereden kilometers sneller als de wettelijke max snelheid?
en het aantal gereden kilometers onder de wettelijke max snelheid?

en het aantal gereden kilometers gereden in de bebouwde kom?
en het aantal gereden kilometers op de gewestwegen?
en het aantal gereden kilometers gereden op de snelweg?
enz....

Laatst gewijzigd door Micele : 7 maart 2007 om 23:49.
Micele is offline  
Oud 7 maart 2007, 23:36   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Blijkt hier een kindertuin te zijn, die met kinderautootjes spelen

Het gaat hier over alle verkeersongevallen, niet over speelgoedautootjes
Die indruk heb ik ook, ik vraag mij af hoe sommigen hun rijbewijs haalden.
Bobke is offline  
Oud 7 maart 2007, 23:51   #60
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Die indruk heb ik ook, ik vraag mij af hoe sommigen hun rijbewijs haalden.
Dat vraag ik mij ook af, en verder als de eigen kerktoren met de fiets zijn ze blijkbaar nog niet gereden

Laatst gewijzigd door Micele : 7 maart 2007 om 23:52.
Micele is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be