Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart Als Limburgs lijsttrekker werd Bert Schoofs op 13 juni 1999 verkozen voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Op 18 mei 2003 werd hij opnieuw als lijsttrekker voor de Kamer verkozen. Voor de verkiezingen van 10 juni 2007 werd hij door de partijtop opnieuw aangeduid als Limburgs kopman.

 
 
Discussietools
Oud 7 maart 2007, 16:13   #41
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
jij gaat immers Vlaanderen redden, is het niet ??
Ik? Langs géén kanten!

Heb wel wat belangrijkers te doen, zeg...
__________________
baarle is offline  
Oud 7 maart 2007, 18:14   #42
Frans Oghtendlicht
Parlementslid
 
Geregistreerd: 23 december 2006
Berichten: 1.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Ja, maar als ze verliezen gaan de Vlaams-nationalisten dan eindelijk de Belgen met rust laten ? Want voorlopig met ongeveer 33 % van de Vlamingen halen ze de meerderheid niet, zelfs niet in Vlaanderen.
hier hebben we een volleerde autocraat aan het woord. De partij waarop u stemt, hoeveel procent haalt die bij verkiezingen? Gaat u hen ook aanmanen al de andere mensen met rust te laten? Dus braaf mee ja stemmen in het parlement, geen kritische vragen stellen, en vooral geen eigen visies en meningen verkondigen.
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 7 maart 2007, 18:18   #43
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ik? Langs géén kanten!

Heb wel wat belangrijkers te doen, zeg...
Zoals? De uitverkoop van Vlaanderen aan Nederland?

__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 7 maart 2007, 18:34   #44
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ik? Langs géén kanten!

Heb wel wat belangrijkers te doen, zeg...
Al aan 't terugkrabbelen?
Hans1 is offline  
Oud 7 maart 2007, 19:11   #45
Frans Oghtendlicht
Parlementslid
 
Geregistreerd: 23 december 2006
Berichten: 1.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Al aan 't terugkrabbelen?
wel beste Hans1, ik had tot ik op dit forum kwam nog nooit van uw partij gehoord maar na alle megalomane praat van U begin ik wel te snappen waarom uw partij niet kan doorbreken.

Er werd u al vele malen op de harde feiten gewezen telkens u over 'uitsterven' sprak: uw belgicistische partij scoort véél minder dan pakweg Spirit.
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 7 maart 2007, 19:22   #46
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
wel beste Hans1, ik had tot ik op dit forum kwam nog nooit van uw partij gehoord maar na alle megalomane praat van U begin ik wel te snappen waarom uw partij niet kan doorbreken.

Er werd u al vele malen op de harde feiten gewezen telkens u over 'uitsterven' sprak: uw belgicistische partij scoort véél minder dan pakweg Spirit.
Spirit, is dat niet ex-Volksunie?

Wij zijn NIEUW en werken op eigen kracht, d.w.z. geen geld en geen media-aandacht. Voor Spirit ligt dat heel anders. Bovendien halen die niet zo veel méér stemmen dan wij.
Hans1 is offline  
Oud 7 maart 2007, 20:07   #47
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Nationalisme blijft hier een marginaal verschijnsel, tenzij je gelooft dat de 900.000 VB-kiezers allemaal vlaams-nationalisten zouden zijn. Laat "morgen" een Belg de Ronde van Frankrijk winnen en/of de "Rode Duivels" plots hun niveau van "1986" halen, en je zal zien wat er van al dat vlaamsnationalisme nog overblijft.
Met emotionele argumenten alleen ga je België niet meer redden. 'Opium voor het volk' heeft zijn tijd gehad. De tijdelijke adrenaline-opstoot waarmee dit gepaard zou gaan, zou al even snel weer uitdoven eenmaal men terug tot de orde van de dag overgaat. Kijk maar naar de zegereeksen van Henin, Clijsters, Gevaert of Hellebaut van de de voorbije jaren, die de neerwaartse spiraal waarin het Belgische eenheidsgevoel zit al evenmin hebben kunnen afremmen.
Zwartengeel is offline  
Oud 7 maart 2007, 20:34   #48
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Nationalisme blijft hier een marginaal verschijnsel, tenzij je gelooft dat de 900.000 VB-kiezers allemaal vlaams-nationalisten zouden zijn. Laat "morgen" een Belg de Ronde van Frankrijk winnen en/of de "Rode Duivels" plots hun niveau van "1986" halen, en je zal zien wat er van al dat vlaamsnationalisme nog overblijft.
Wie de éénheid van België moet afmeten aan de vergane glorie van vroegere prestaties op sportief vlak, geeft feitelijk toe dat de argumenten op zijn. Een zeer povere argumentatie.
robert t is offline  
Oud 8 maart 2007, 08:51   #49
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Zoals? De uitverkoop van Vlaanderen aan Nederland?
Dat is al iets belangrijkers ja.

Elk stukje Vlaanderen/België dat bij Nederland kan aangehecht worden beschouw ik als bevrijd.
__________________
baarle is offline  
Oud 8 maart 2007, 08:51   #50
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Al aan 't terugkrabbelen?
Ik? Langs géén kanten, jong!
__________________
baarle is offline  
Oud 8 maart 2007, 08:52   #51
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Voor Spirit ligt dat heel anders. Bovendien halen die niet zo veel méér stemmen dan wij.
Toch wel minstens tien keer zoveel als jullie, dat is 1000 pct meer.
__________________
baarle is offline  
Oud 8 maart 2007, 11:26   #52
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Dat is al iets belangrijkers ja.

Elk stukje Vlaanderen/België dat bij Nederland kan aangehecht worden beschouw ik als bevrijd.
Wel ik niet hoor, ik vind dat je Vlaanderen op zijn minst aanvankelijk als een deel moet laten bestaan in Nederland.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 8 maart 2007, 13:15   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Face it Baarle, het feit dat je noodgedwongen de nodige smileys moet gebruiken om op te vallen wijst erop dat je er niet veel zinnigs tegen in te brengen hebt.
Maar laat je vooral niet van de wijs brengen hoor, jij gaat immers Vlaanderen redden, is het niet ??
Face it, Pietje. Het feit dat je er noodgedwongen de rode duivels moet bijhalen wijst erop dat je argumentarium aan zware bloedarmoede lijdt.
Maar laat het je vooral niet van de wijs brengen, hoor. Jij en le croix rouge gaan Belgique hoe dan ook redden, nietwaar?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 8 maart 2007, 13:16   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Wel ik niet hoor, ik vind dat je Vlaanderen op zijn minst aanvankelijk als een deel moet laten bestaan in Nederland.

En niet alleen aanvankelijk.
Vlaanderen en Nederland kunnen beter voor altijd een confederatie worden en blijven.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 8 maart 2007, 14:38   #55
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De Vlaamse politici, en de Vlaamse burgers, kan je dit in alle geval niet verwijten. Zij hebben ervoor gezorgd dat Vlaanderen NIET in de put zit waar Wallonië zich wél in bevindt, en dit ondanks een solidariteit die nergens ter wereld bij benadering geëvenaard wordt!
In Wallonië verkozen de politici miljarden te stoppen in verlieslatende bedrijven en in vele overbodige overheidsjobs. De familie en de vrienden werden op de onmogelijkste, maar ook (de corruptie bewijst het) de winstgevendste plaatsen gedropt. Of die, meestal overheidsbedrijven, en de burgers zelf daar ook beter van werden is een ander paar mouwen. NIET DUS.

De gewone Waal wilde bovendien niet eens werken, of hij wilde er veel te zwaar voor betaald worden. Om de haverklap staakten ze en gooiden ze nieuwe en zwaardere eisen op tafel. Nooit waren ze tevreden te stellen zoals dat met de Vlaming wél het geval was. Het laatste voorbeeld daarvan hebben in Vorst gezien. Nieuwe bedrijven verkozen daarom om zich in Vlaanderen te vestigen inplaats van in Wallonië. Bestaande bedrijven trokken in Wallonië zelfs weg. Ook kleinere zoals de Panos-keten. De eigenaar heeft verschillende formules geprobeerd maar knapte af op het onbetrouwbare personeel. Nu levert hij alleen nog zijn materiaal, maar van het personeelsbeleid heeft hij zich afgemaakt wegens al te verlieslatend.

De modale Waal is dus zélf medeschuldig aan zijn situatie. Niet alleen omdat hij veel te hoge eisen stelt en zich veel te gemakkelijk 'ziek' meldt, maar ook omdat hij al decennialang de politici aan de macht houdt die van de Walen een bedelaarsvolk maakten.

Blijf dus gerust nog wat doormemmen, Labyrinth. Het is ons in alle geval duidelijk dat jij aan dezelfde 'ziekte' lijdt waar je hele volk aan lijdt: het zijn de 'anderen', de Vlamingen dus, die er volgens jou voor moeten zorgen dat er bij jullie werk is en dat de putten worden gevuld die door jullie en jullie politici worden gemaakt.
Zolang je niet WIL inzien dat d�*�*r het schoentje wringt ben je niet waard nog één antwoord te krijgen op je ondraaglijke hypocrisie en gezeur.
Dodelijk raak.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 8 maart 2007, 17:51   #56
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Leve de clichés !!
Hans1 is offline  
Oud 8 maart 2007, 18:47   #57
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Leve de clichés !!
Zoals die in je onderschrift?
Zwartengeel is offline  
Oud 10 maart 2007, 12:36   #58
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De Vlaamse politici, en de Vlaamse burgers, kan je dit in alle geval niet verwijten. Zij hebben ervoor gezorgd dat Vlaanderen NIET in de put zit waar Wallonië zich wél in bevindt, en dit ondanks een solidariteit die nergens ter wereld bij benadering geëvenaard wordt!
In Wallonië verkozen de politici miljarden te stoppen in verlieslatende bedrijven en in vele overbodige overheidsjobs. De familie en de vrienden werden op de onmogelijkste, maar ook (de corruptie bewijst het) de winstgevendste plaatsen gedropt. Of die, meestal overheidsbedrijven, en de burgers zelf daar ook beter van werden is een ander paar mouwen. NIET DUS.

De gewone Waal wilde bovendien niet eens werken, of hij wilde er veel te zwaar voor betaald worden. Om de haverklap staakten ze en gooiden ze nieuwe en zwaardere eisen op tafel. Nooit waren ze tevreden te stellen zoals dat met de Vlaming wél het geval was. Het laatste voorbeeld daarvan hebben in Vorst gezien. Nieuwe bedrijven verkozen daarom om zich in Vlaanderen te vestigen inplaats van in Wallonië. Bestaande bedrijven trokken in Wallonië zelfs weg. Ook kleinere zoals de Panos-keten. De eigenaar heeft verschillende formules geprobeerd maar knapte af op het onbetrouwbare personeel. Nu levert hij alleen nog zijn materiaal, maar van het personeelsbeleid heeft hij zich afgemaakt wegens al te verlieslatend.

De modale Waal is dus zélf medeschuldig aan zijn situatie. Niet alleen omdat hij veel te hoge eisen stelt en zich veel te gemakkelijk 'ziek' meldt, maar ook omdat hij al decennialang de politici aan de macht houdt die van de Walen een bedelaarsvolk maakten.

Blijf dus gerust nog wat doormemmen, Labyrinth. Het is ons in alle geval duidelijk dat jij aan dezelfde 'ziekte' lijdt waar je hele volk aan lijdt: het zijn de 'anderen', de Vlamingen dus, die er volgens jou voor moeten zorgen dat er bij jullie werk is en dat de putten worden gevuld die door jullie en jullie politici worden gemaakt.
Zolang je niet WIL inzien dat d�*�*r het schoentje wringt ben je niet waard nog één antwoord te krijgen op je ondraaglijke hypocrisie en gezeur.
Mijn volk ( Vlamingen en Walen en anderen ) zijn dezen die oplossingen willen waarvan iedereen goed wordt, niet het eigen volk dat nergens echt gedefiniëerd kan worden en die iedereen en alles wenst te scheiden voor eigen profijt. Als de wereld door hen geregeerd zou worden dan leefden we in een wereld waar iedereen iedereen verscheurd en alleen de wet van de sterkste heerst.

Oplossingen houden in dat je je eigen fouten en tekortkomingen toegeeft ( ook als zwakkere ) en dat je ook daadwerkelijk iets doet om de toestand te doen evolueren in positieve zin.
Daar wordt iedereen beter van en het vermijdt frustraties en boosheid.
Walen moeten willen werken en Vlamingen moeten hen werk gunnen, net zoals ze best werk gunnen aan allochtonen om confrontaties te vermijden in de toekomst.
Toestanden zoals tussen Zuid-West Vlaanderen, Henegouwen en Noord-Frankrijk zijn absurd. Vlaamse bedrijven nemen liever Fransen in dienst dan eigen landgenoten, Walen. Ze betalen dubbel, lonen aan buitenlanders en werkloosheidsuitkeringen aan landgenoten.
Het is net die positieve boodschap die jou stoort hé Knuppel ? Die boodschap waar een rechtstreekse confrontatie tussen groepen wordt vermeden ..........
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 10 maart 2007 om 12:46.
labyrinth is offline  
Oud 10 maart 2007, 12:44   #59
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Het is net die positieve boodschap die jou stoort hé Knuppel ? Die boodschap waar een rechtstreekse confrontatie tussen groepen wordt vermeden ..........
Aaaai, een mens met een boodschap...
__________________
baarle is offline  
Oud 10 maart 2007, 12:47   #60
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Aaaai, een mens met een boodschap...
Laat die aaai maar weg, het is een vredevolle boodschap.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be