Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Ben ik aangepast.
Ja, naturrlijk 8 32,00%
Neen ! 5 20,00%
Geen opinie 7 28,00%
Wasda weer voor een poll ? 5 20,00%
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 mei 2007, 23:10   #21
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Who gives a fuck...t'is toch al lang naar de kloten.
Mijn mening ook!
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 23:44   #22
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis Bekijk bericht
Da's een vraag aan onze "vrienden" Vlaams Nationalisten ! Aangezien ik Nederlands en soms Vlaams kan klappen en toch redelijk vaak naar het VRT of Canvas kijk, ben ik dan een aangepast franstalig ?
Als je denkt Vlaming=Nederlandstalige Belg, en dat doe je: ja

Maar voor de rest... Een Vlaams-Waalse Türingtest zou je ECHT niet doorstaan...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 10:03   #23
barteke
Burgemeester
 
barteke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2007
Locatie: brabant
Berichten: 521
Standaard

volgens de meeste nationalisten hier kan hingilis zich niet aanpassen omdat hij blijkbaar franstalig is en op oude vlaamse bodem woont, dus enkel aangepast is na assimilatie met het vlaamse volk.
Met mensen als hem zou je net blij moeten zijn. Zij zijn het voorbeeld van de wél verdraagzame walen.
Als elke franstalige nog maar een klein beetje toenadering zou zoeken naar vlaanderen en/of de vlaamse taal (zoals veel vlamingen het frans leren en naar franstalige muziek/tv kijken) in plaats dat zoals nu, de franse verkiezingen belangrijker zijn, dan had belgie er vandaag misschien iets mooier uitgezien.
Voor vlamingen is belgie altijd een land geweest met 2 belangrijke talen, en vele vlamingen hebben daar vrede mee genomen. De franstaligen daarintegen hebben de laatste decenia gemerkt dat hun land 2talig word en komen daar angstig van..
barteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 10:12   #24
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis Bekijk bericht
Da's een vraag aan onze "vrienden" Vlaams Nationalisten ! Aangezien ik Nederlands en soms Vlaams kan klappen en toch redelijk vaak naar het VRT of Canvas kijk, ben ik dan een aangepast franstalig ?
Nee, onder anderen omdat je in Wallonië leeft.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 10:13   #25
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis Bekijk bericht
Ik woon in Wallonië, weet ik wel maar zou ik welkom zijn in een Vlaams republiek ? Ik ben toch geen arrogant Franstalig.
Zoek geen provocatie, Hingis, en blijf lekker in Wallonië.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 10:19   #26
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Zoek geen provocatie, Hingis, en blijf lekker in Wallonië.
Zeg dat misschien ook even aan je vrienden in de Rand, Everytime.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 10:21   #27
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barteke Bekijk bericht
volgens de meeste nationalisten hier kan hingilis zich niet aanpassen omdat hij blijkbaar franstalig is en op oude vlaamse bodem woont, dus enkel aangepast is na assimilatie met het vlaamse volk.
Met mensen als hem zou je net blij moeten zijn. Zij zijn het voorbeeld van de wél verdraagzame walen.
Als elke franstalige nog maar een klein beetje toenadering zou zoeken naar vlaanderen en/of de vlaamse taal (zoals veel vlamingen het frans leren en naar franstalige muziek/tv kijken) in plaats dat zoals nu, de franse verkiezingen belangrijker zijn, dan had belgie er vandaag misschien iets mooier uitgezien.
Voor vlamingen is belgie altijd een land geweest met 2 belangrijke talen, en vele vlamingen hebben daar vrede mee genomen. De franstaligen daarintegen hebben de laatste decenia gemerkt dat hun land 2talig word en komen daar angstig van..
"Veel Vlamingen kijken naar Franstalige muziek/TV"? Ja, dat was waar............20 jaar geleden. Welke Vlamingen kijken nu naar TF1, France 2, enz.....? Een kleine minderheid, net als een kleine minderheid Franstaligen naar Vlaamse TV kijken.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 10:41   #28
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barteke Bekijk bericht
volgens de meeste nationalisten hier kan hingilis zich niet aanpassen omdat hij blijkbaar franstalig is en op oude vlaamse bodem woont, dus enkel aangepast is na assimilatie met het vlaamse volk.
Met mensen als hem zou je net blij moeten zijn. Zij zijn het voorbeeld van de wél verdraagzame walen.
Als elke franstalige nog maar een klein beetje toenadering zou zoeken naar vlaanderen en/of de vlaamse taal (zoals veel vlamingen het frans leren en naar franstalige muziek/tv kijken) in plaats dat zoals nu, de franse verkiezingen belangrijker zijn, dan had belgie er vandaag misschien iets mooier uitgezien.
Voor vlamingen is belgie altijd een land geweest met 2 belangrijke talen, en vele vlamingen hebben daar vrede mee genomen. De franstaligen daarintegen hebben de laatste decenia gemerkt dat hun land 2talig word en komen daar angstig van..
Alstublieft. De Franse verkiezingen hebben zo'n grote impact in Franstalig België omdat ze al duizend keer meer boeiend zijn dan onze saaie verkiezingen (zelfs Ducarme (MR) en Lizin (PS) hebben het op een RTBF-debat over de Franse verkiezingen gezegd) zijn, omdat de Franse afhankelijkheid in Franstalig België een realiteit is. Kijk het nieuws morgenavond op de RTBF of RTL-TVI en zie welk nieuws het belangrijkste zal zijn : de tweede ronde-verkiezing in Frankrijk of de betoging in Sint-Genesius-Rode? De eerste, natuurlijk.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 10:46   #29
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zeg dat misschien ook even aan je vrienden in de Rand, Everytime.
Zijn partijbroeders, bedoel je.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 11:47   #30
barteke
Burgemeester
 
barteke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2007
Locatie: brabant
Berichten: 521
Standaard

Citaat:
Zoek geen provocatie, Hingis, en blijf lekker in Wallonië.
geef hem een pistool en hij knalt je af hingis

Citaat:
"Veel Vlamingen kijken naar Franstalige muziek/TV"? Ja, dat was waar............20 jaar geleden. Welke Vlamingen kijken nu naar TF1, France 2, enz.....? Een kleine minderheid, net als een kleine minderheid Franstaligen naar Vlaamse TV kijken.
Veel vlamingen gebruiken (bewust) franse worden en termen omdat ze zich 2talige belg voelen. Zoals fuiven die 'fin d'examen' worden genoemd, 'café d'anvers', vlaamse forumsites als www.pureesoiree.be, en zo zijn er enorm veel voorbeelden denk ik. ook bijvoorbeeld nicknames, liedjes(axelle red, vive la fete,..) of interesse in waalse zangers(jaques brell,..). Op vlak van franstalige zenders is dit inderdaad eerder beperkt, hoewel de interesse van vlamingen die waalse zenders kijken groter is dan omgekeerd. Ik, m'n grootouders, de vriend van m'n ma, bij m'n tante thuis(is wel getrouwd met franstalige), kijken regelmatig is naar waalse zenders,.. Maarja walen verstaan ook geen nederlands dus kan je het hun ook niet zo kwalijk nemen dat ze niet kijken. Ik interesseer me ook niet in een debat op een arabische zender.
Citaat:
Alstublieft. De Franse verkiezingen hebben zo'n grote impact in Franstalig België omdat ze al duizend keer meer boeiend zijn dan onze saaie verkiezingen (zelfs Ducarme (MR) en Lizin (PS) hebben het op een RTBF-debat over de Franse verkiezingen gezegd) zijn, omdat de Franse afhankelijkheid in Franstalig België een realiteit is. Kijk het nieuws morgenavond op de RTBF of RTL-TVI en zie welk nieuws het belangrijkste zal zijn : de tweede ronde-verkiezing in Frankrijk of de betoging in Sint-Genesius-Rode? De eerste, natuurlijk.
Euhm.. ik zei toch ook net dat de impact van de franse verkiezingen enorm zijn in wallonie..

Laatst gewijzigd door barteke : 5 mei 2007 om 11:47.
barteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 11:53   #31
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barteke Bekijk bericht
geef hem een pistool en hij knalt je af hingis


Veel vlamingen gebruiken (bewust) franse worden en termen omdat ze zich 2talige belg voelen. Zoals fuiven die 'fin d'examen' worden genoemd, 'café d'anvers', vlaamse forumsites als www.pureesoiree.be, en zo zijn er enorm veel voorbeelden denk ik. ook bijvoorbeeld nicknames, liedjes(axelle red, vive la fete,..) of interesse in waalse zangers(jaques brell,..). Op vlak van franstalige zenders is dit inderdaad eerder beperkt, hoewel de interesse van vlamingen die waalse zenders kijken groter is dan omgekeerd. Ik, m'n grootouders, de vriend van m'n ma, bij m'n tante thuis(is wel getrouwd met franstalige), kijken regelmatig is naar waalse zenders,.. Maarja walen verstaan ook geen nederlands dus kan je het hun ook niet zo kwalijk nemen dat ze niet kijken. Ik interesseer me ook niet in een debat op een arabische zender.
Euhm.. ik zei toch ook net dat de impact van de franse verkiezingen enorm zijn in wallonie..
Ook in Menen, Wervik & Wevelgem hebt U van die landverraders die hun kroeg een Franse naam geven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi

Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 5 mei 2007 om 11:53.
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 12:48   #32
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barteke Bekijk bericht
geef hem een pistool en hij knalt je af hingis


Veel vlamingen gebruiken (bewust) franse worden en termen omdat ze zich 2talige belg voelen. Zoals fuiven die 'fin d'examen' worden genoemd, 'café d'anvers', vlaamse forumsites als www.pureesoiree.be, en zo zijn er enorm veel voorbeelden denk ik. ook bijvoorbeeld nicknames, liedjes(axelle red, vive la fete,..) of interesse in waalse zangers(jaques brell,..). Op vlak van franstalige zenders is dit inderdaad eerder beperkt, hoewel de interesse van vlamingen die waalse zenders kijken groter is dan omgekeerd. Ik, m'n grootouders, de vriend van m'n ma, bij m'n tante thuis(is wel getrouwd met franstalige), kijken regelmatig is naar waalse zenders,.. Maarja walen verstaan ook geen nederlands dus kan je het hun ook niet zo kwalijk nemen dat ze niet kijken. Ik interesseer me ook niet in een debat op een arabische zender.
Euhm.. ik zei toch ook net dat de impact van de franse verkiezingen enorm zijn in wallonie..
Volgens mij is het logisch dat de Franse verkiezingen zo'n impact in Franstalig België zijn.

Laatst gewijzigd door Everytime : 5 mei 2007 om 12:49.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 12:49   #33
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Ook in Menen, Wervik & Wevelgem hebt U van die landverraders die hun kroeg een Franse naam geven.
Aan de Vlaamse Kust ook.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 13:57   #34
Burry
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 2.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
De hogere burgerij sprak Frans en verfranste haar naam: Pepers werd Poivre en Van de Velde werd Deschamps, ... In de administratie vinden we zowel documenten in het Frans als in het Latijn en in het Diets.
Welke periode bedoel je?

Want dat wordt heel vaak gezegd, maar lijkt wat merkwaardig daar er eind zeventiende eeuw Vlaamse adel was die geen Frans kon.
Het is iets te snel om te concluderen omdat een document in taal x is opgesteld dat de opsteller en/of de er in vernoemde personen die taal x ook als moedertaal had.

Trouwens, in Ieper zijn er nadat de bestuurstaal het Nederlands werd geen grafmonumenten meer in het Frans. Is de adel dan plots Nederlandstalig geworden?

Laatst gewijzigd door Burry : 5 mei 2007 om 14:03.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 14:04   #35
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis Bekijk bericht
Ik woon in Wallonië, weet ik wel maar zou ik welkom zijn in een Vlaams republiek ? Ik ben toch geen arrogant Franstalig.
Welkom zult u zeker zijn aangezien u Nederlands praat en waarschijnlijk ook zult willen praten. (En normaal zouden er toch open grenzen zijn)
Maar ik weet niet of u voor de Vlaamse nationaliteit door de taaltest zou geraken (waarvan ik toch hoop dat die er zal zijn ) U bent begrijpbaar maar u zou, zoals Tantist zei, niet de Turingtest kunnen doorstaan (u maakt nog wat foutjes tegen geslachten en de corresponderende verbuigingen van adjectieven,
http://www.inventio.nl/cgi-bin/genus.pl?woord=republiek kan u helpen )
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 16:12   #36
barteke
Burgemeester
 
barteke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2007
Locatie: brabant
Berichten: 521
Standaard

Citaat:
De Franse verkiezingen hebben zo'n grote impact in Franstalig België omdat ze al duizend keer meer boeiend zijn dan onze saaie verkiezingen
1) als de onze toch zo saai zijn waarom vinden de vlamingen het niet zo boeiend in frankrijk?
2) ik denk dat de verkiezingen hier met de komende staatshervorming anders ook wel spannend genoeg zullen zijn.

Citaat:
Maar ik weet niet of u voor de Vlaamse nationaliteit door de taaltest zou geraken
taaltest wtf?
Heb je het nu over je ideale onafhankelijke vlaamse staat ?
Citaat:
u maakt nog wat foutjes tegen geslachten en de corresponderende verbuigingen van adjectieven,
http://www.inventio.nl/cgi-bin/genus.pl?woord=republiek kan u helpen )
Laat de waal maar nederlands leren voor ie naar vlaanderen komt. Als iemand met een frans leerboek komt aandraven wordt het hier verduveld.
barteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 16:14   #37
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barteke Bekijk bericht

taaltest wtf?
Heb je het nu over je ideale onafhankelijke vlaamse staat ?
Ik vind het niet meer dan normaal dat wie in Vlaanderen komt wonen in de toekomst (als Vl onafhankelijk is) Nederlands moet kennen om de nationaliteit te krijgen?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 17:25   #38
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Aan de Vlaamse Kust ook.
De Frans-Vlaamse kust is verfranst door onder andere het aanleggen van havens tussen Grevelingen en Duinkerke. Op welke wijze is de West-Vlaamse kust dan eigelijk verfranst?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi

Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 5 mei 2007 om 17:26.
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 18:09   #39
barteke
Burgemeester
 
barteke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2007
Locatie: brabant
Berichten: 521
Standaard

Citaat:
Ik vind het niet meer dan normaal dat wie in Vlaanderen komt wonen in de toekomst (als Vl onafhankelijk is) Nederlands moet kennen om de nationaliteit te krijgen?
en politieke vluchtelingen enzo.. Die leven dan in de illegaliteit zonder uitkering met als struikelblok de taal.
Zijn er nog landen die dit zo doen?

Dat op bepaalde vlakken massaal cursussen nederlands verplicht moeten worden vind ik oké, zoals franstalige werklozen. Als die een taalcurusus weigeren zouden ze van mij hun belgische pas mogen afnemen

Maar zoals je zegt de lijn zo drastisch doortrekken.. Ik denk wel dat je aan allochtonen een taalcursus moet kunnen aanbieden, en hun bepaalde rechten ontnemen desnoods om te stimuleren. Maar recht op een uitkering(lees=normaal leven) gaat toch wat ver. Zeker als je hier nog maar pas bent en je moet met je hele familie nederlands leren. En dan moet de oude oekrainse oma van 70 teruggestuurd worden omdat ze bijvoorbeeld geen nederlands kan binnen een termijn van.. 2 jaar?
barteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 18:46   #40
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barteke Bekijk bericht
en politieke vluchtelingen enzo.. Die leven dan in de illegaliteit zonder uitkering met als struikelblok de taal.
Zijn er nog landen die dit zo doen?

Dat op bepaalde vlakken massaal cursussen nederlands verplicht moeten worden vind ik oké, zoals franstalige werklozen. Als die een taalcurusus weigeren zouden ze van mij hun belgische pas mogen afnemen

Maar zoals je zegt de lijn zo drastisch doortrekken.. Ik denk wel dat je aan allochtonen een taalcursus moet kunnen aanbieden, en hun bepaalde rechten ontnemen desnoods om te stimuleren. Maar recht op een uitkering(lees=normaal leven) gaat toch wat ver. Zeker als je hier nog maar pas bent en je moet met je hele familie nederlands leren. En dan moet de oude oekrainse oma van 70 teruggestuurd worden omdat ze bijvoorbeeld geen nederlands kan binnen een termijn van.. 2 jaar?
Maar wat zeg jij nu allemaal? Ik heb het over de nationaliteit! Dat houdt dus ook in : stemrecht op elk niveau en dergelijke. Je kan nu een uitkering en dergelijke hebben en hier je hele leven op aangename wijze succesvol verblijven zonder Belg te zijn hoor. In de Verenigde Staten - waar nochtans in feit geen officiële talen zijn- testen ze ook je kennis van het Engels hoor (en van de geschiedenis, gezien het feit dat de gemiddelde VSAer wijs te maken valt dat de Burgeroorlog met vliegtuigen is uitgevochten , zouden die zelf niet slagen )
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be