Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 mei 2007, 14:46   #81
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Je hebt gelijk, bij mijn trip door de beide Limburgen merkte ik nauwelijks of ik in Nederland of in Vlaanderen was.
Alleen toen ik na het tanken wilde pinnen, zei de mevrouw bij de kassa: "mijnheer dat kan niet want u bent hier in Belgie"
En even mijn krantje halen voor op het terras ,lukte ook niet.
Er zijn dus maar 2 verschillen tussen Vlaanderen en Nederland
Waarom kon jij geen krantje halen?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 14:52   #82
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Waarom kon jij geen krantje halen?
Omdat ik in Hasselt geen Nederlandse krant zag .
Nederland is echt een krantjes-land.( tenminste in de Randstad)
Overal liggen kantjes ,overal koop je ze en iedereen leest overal krantjes.
In Vlaanderen zag ik dat niet.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 15:05   #83
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Je hebt gelijk, bij mijn trip door de beide Limburgen merkte ik nauwelijks of ik in Nederland of in Vlaanderen was.
Alleen toen ik na het tanken wilde pinnen, zei de mevrouw bij de kassa: "mijnheer dat kan niet want u bent hier in Belgie"
En even mijn krantje halen voor op het terras ,lukte ook niet.
Er zijn dus maar 2 verschillen tussen Vlaanderen en Nederland
In Duitsland kan je ook bijna nooit pinnen. Maar ook in Nederland kan je op veel plekken waar dat nodig is nog steeds niet pinnen. Het enige land waar het wel overal kan (voor zover ik meegemaakt heb) is de USA.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 15:25   #84
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Omdat ik in Hasselt geen Nederlandse krant zag .
Nederland is echt een krantjes-land.( tenminste in de Randstad)
Overal liggen kantjes ,overal koop je ze en iedereen leest overal krantjes.
In Vlaanderen zag ik dat niet.
Vreemd, in de stations (en studentenrestaurants) liggen wel metro's.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 15:54   #85
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Vreemd, in de stations (en studentenrestaurants) liggen wel metro's.
In Hasselt ben ik daar niet geweest en heb ik dat niet gezien,maar ik weet dat Gent heel anders is.

In Zuid Limburg(Ned) kon je overal de telegraaf kopen en heel moeilijk het NRC of de Volkskrant.
Dus ook binnen Nederland zijn er verschillen.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 16:05   #86
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
In Hasselt ben ik daar niet geweest en heb ik dat niet gezien,maar ik weet dat Gent heel anders is.

In Zuid Limburg(Ned) kon je overal de telegraaf kopen en heel moeilijk het NRC of de Volkskrant.
Dus ook binnen Nederland zijn er verschillen.
Wel was er geen krantenwinkeltje in de buurt of wat? Wanneer ik een bepaald traject neem naar het station rij ik al langs drie krantenwinkeltjes, en in het station kan ik een metro nemen, en in het station van Gent is er ook al een, en daar liggen ook een hele hoop metro's, gebrek aan krantjes is nog nooit een probleem geweest hier.
Zelf kom ik eigenlijk niet zo vaak in het uiterste noorden en oosten, mijn habitat beperkt zich vooral tot West-Vlaanderen en Oost-Vlaanderen en soms Leuven.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 16:26   #87
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Wel was er geen krantenwinkeltje in de buurt of wat? Wanneer ik een bepaald traject neem naar het station rij ik al langs drie krantenwinkeltjes, en in het station kan ik een metro nemen, en in het station van Gent is er ook al een, en daar liggen ook een hele hoop metro's, gebrek aan krantjes is nog nooit een probleem geweest hier.
Zelf kom ik eigenlijk niet zo vaak in het uiterste noorden en oosten, mijn habitat beperkt zich vooral tot West-Vlaanderen en Oost-Vlaanderen en soms Leuven.
Ja in W en O Vlaanderen is het anders dan in Limburg en ik was met mijn vrouw en die kijkt graag winkels, maar zoeken naar kranten vindt ze lastig
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 16:54   #88
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Na de voorstelling van het nieuwe kabinet Balkende IV, was er op de VRT een reporter die live met Balkenende stond te praten (met op de achtergrond zijn aanhang, alsof ze hem werkelijk van zijn werk gerukt hadden) over onder andere de toen nog aankomende verkiezingen voor de Provinciale Staten. Ook bij deze laatste ging Siegfried Bracke live in verbinding met Witteman om die te bespreken in Ter Zake. Gaat u me zeggen dat er niks van dat is in Nederland? (toegegeven, het is nog altijd niet zoals de rtbf die hun site zo geschikt hadden op een gegeven moment dat je bijna wel moest naar de site over de franse verkiezingen gaan, maar toch...)
Nee, bij vorige verkiezingen was er hooguit de dag voordien een reportage in de actualiteitenrubrieken en op de verkiezingsdag zelf een verslag over de verkiezingen en de uitslagen, maar verder niet. Bovendien gaan die reportages altijd hoofdzakelijk over het Vlaams Belang.

Citaat:
Tja, ik zeg Paris en Liege, en zijn zeggen Voeren en Sint Genesius Rode, en dan zou ik al een blije evilbu zijn.
Waarom zeg je Paris en Liege?

Citaat:
Ja, voor geschiedenis was het :
1. prehistorie tot en met fenicische beschavingen, assyrische,..
2. grieken en romeinen
3. middeleeuwen(gotiek, romaans,..)
4. nieuwe tijd (renaissance, barok)
5. verlichting, de franse revolutie, de amerikaanse revolutie,industriële revolutie, daens, oprichting belgië
6. eerste wereldoorlog, beurscrash, tweede wereldoorlog, korea, suezcrisis,praag 68,....
In NL is men er inmiddels ook achter dat het chronologisch behandelen van de geschiedenis toch wel beter is. Zo'n lijstje zal binnenkort dus ook in NL ingevoerd worden.

Citaat:
Ach, mijn conclusie blijft hetzelfde, je moet het gewoon zelf uitzoeken. Maar ik heb eigenlijk nog maar sinds 2000 een degelijke internetverbinding, en Wikipedia was toen ook nog niet online.
Mja, wie echt geïnteresseerd is gaat vanzelf wel op zoek, maar als het niet eens behandeld wordt weet je ook niet waar je je voor kùnt interesseren natuurlijk. Zo zag ik pas toen ik op de universiteit zat op een oud bevolkingskaartje van Europa dat er allemaal minderheden in Oost-Europa waren vroeger. En dat een aantal van die minderheden, bijv. de Hongaren, er nog altijd zijn. Daar leer je dus niks over op school. Voor Vlamingen, die zijn opgegroeid in een land met verschillende bevolkingsgroepen, is het waarschijnlijk geen verrassing dat veel landen minderheden binnen hun grenzen hebben, maar als Nederlander sta je daar echt niet bij stil. Als je in een land woont waar de taal gans het volk is en de staatsgrenzen vrij stabiel zijn, projecteer je dat idee ook op andere landen. Rekening houden met de interne verscheidenheid van een land zit er dus niet van huis uit in. Misschien wel daarom dat Nederlanders automatisch over 'België' en 'Belgen' spreken.

Gelukkig heb ik al sinds begin 1998 een internetverbinding thuis en was een van de eerste dingen die ik toen opzocht het partijprogramma van het Vlaams Blok, voor een werkstuk over extreemrechts in NL en B. Op die manier las ik voor het eerst over het streven naar Vlaamse onafhankelijkheid en ben ik mij daar geleidelijk aan steeds meer voor gaan interesseren. Dus inderdaad, internet opent hele nieuwe werelden.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be