Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 september 2013, 17:15   #21
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard N-VA in de Lift

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perf Bekijk bericht
Zie ik daar 50.1% samengeteld voor de Vlaamsgezinde partijen? Het blijft maar een peiling, maar dit stemt mij hoopvol

http://www.standaard.be/cnt/dmf20130906_00728603
Het geeft natuurlijk een goed gevoel, maar het is en blijft maar een peiling.

We moeten vanaf nu tot aan de verkiezingen, de mouwen opstropen en keihard werken. Het ergste wat ons nu kan overkomen is dat onze leden en symphatisanten op de lauweren gaan rusten, dekende dat de "buit" binnen is.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 17:16   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf Bekijk bericht
Voor velen een donderslag in een heldere hemel...
De echte donderslag zal er volgend jaar zijn van zodra de resultaten binnenlopen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 17:17   #23
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Maar... hoe kan dat nu? Volgens sommigen op dit forum is Maingain totaal irrelevant.
Kijk eens op de website van de Libre, dan zie je dat FDF tgo de vorige peiling licht verlies haalt (-0,2%). Die gaan heus geen potten breken hoor, zelfs niet in brussel. In wallonië staan ze nergens. De cijfers van MR tonen duidelijk aan dat zij het verlies van hun kartelpartner zeer goed hebben weerstaan. Ze zijn volgens de peiling momenteel de nummer één.
Dus : FDF is irrelevant.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 17:18   #24
abramis brama
Parlementslid
 
abramis brama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Berichten: 1.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Bravo aan n-va voor die 35,5% Dat is een gigantische score en opnieuw in stijgende lijn na de daling in de vergelijkbare peiling van mei. Niks op af te dingen.

Maar je rekensommetje rammelt. Jij zit natuurlijk gelijk een autist de 35,5 van de vlaamsgezinden op te tellen bij de 11,3% van de xenophobe gecordoniseerden en de 3,3 van de niet-drempelhalers.

Zo werkt het niet

Nee, maar het houdt wel in dat er voor al de rest maar 49,9 van het effectieve kiespubliek zou overblijven.

Overigens zou een zetelverdeling - zoals hoger vermeld - gebaseerd op zo'n resultaten neerkomen op een tekort van slechts één zeteltje voor een Vlaamsgezinde absolute meerderheid. Eén zeteltje is een perfect haalbare kaart. En zo werkt het dan weer wél.
__________________
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 17:18   #25
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Een kennis van ons heeft gewerkt voor IPSOS.
Hij heeft meer dan eens verklaard dat de resultaten van POLITIEKE enquêtes echt onbetrouwbaar zijn.
Een peiling is maar een peiling.
Toch geeft het een trend aan, bijzonderlijk als ze op regelmatige tijdstippen gelijkaardige resultaten leveren.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 17:19   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Wat maakt dat nu uit? Di Rupo heeft heel weinig Vlaamse zeteltjes nodig om voort te doen.
Denk je dat dit nog eens zal lukken?
Denk je dat de Vlaamse traditio's zich nog één keer laten nekken?
Denk je dat Filip zijn keutel terug zal intrekken?

Toch veel vragen hoor.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 17:19   #27
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Bravo aan n-va voor die 35,5% Dat is een gigantische score en opnieuw in stijgende lijn na de daling in de vergelijkbare peiling van mei. Niks op af te dingen.

Maar je rekensommetje rammelt. Jij zit natuurlijk gelijk een autist de 35,5 van de vlaamsgezinden op te tellen bij de 11,3% van de xenophobe gecordoniseerden en de 3,3 van de niet-drempelhalers.

Zo werkt het niet
tuurlijk werkt het zo niet. Zetels tellen. En als die aan 50.1%komen, wat er dan gebeurt moet je maar eens aan uw antwerpse rode vriend Pattje Janssens vragen


n-va incontournable = game over
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 17:20   #28
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De separatistische partijen zouden op 1 (één) zetel van de absolute meerderheid in Vlaanderen zijn.
Het is hier al meermaals gezegd: de Vlaamse regering is belangrijk.
Al de rest is meegenomen.
Correctie, de uitslag van de federale regering is momenteel de belangrijkste. Op dit niveau kunnen we starten om de Belgische lichten uit te doen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 17:20   #29
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En we weten allemaal dat het bij de verkiezing nog meer winst voor de N-VA en nog meer verlies bij de traditio's gaat zijn.

Er komen bangelijke tijden aan, Spa en OVLD gaan kleiner worden dan het VB, alzo bedankt de kiezer die mensen voor hun niet aflatende strijd tegen het VB.
Ik zal je zeker nog herinneren aan deze profetie hoor Xeno, de dag na de verkiezingen.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 17:22   #30
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dieroepoo ?
De federale regering zou het moeilijk hebben met een VLAAMSE REGERING waarin de flaminganten méér dan 50 % v.d. zetels halen !!!
Zéker weten

In de standaard spreken ze over een bijna-meerderheid van de 87 Vlaamse zetels, dat gaat dus over het federale parlement. Een zetelmeerderheid van Vlaamsgezinde partijen op federaal niveau heeft weinig belang.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 17:22   #31
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Pff... peilingen.

Toen ze slecht waren die peilingen voor de NVA, een week geleden, heb ik u niet gehoord. En dus, een (uw) kinderhand is blijkbaar vlug gevuld.
Mij heb je toen wel gelezen (gehoord kan natuurlijk niet). Ik denk vandaag niet anders over peilingen dan verleden week, verleden jaar, 5 jaar geleden, ....

Ik moet wel eerlijk zeggen dat nieuws over goede peilingen aangenamer aankomen, het blijven echter inderdaad maar peilingen met een vrij grote foutenmarge.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 17:25   #32
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De politieke verhoudingen in Brussel zullen logischerwijze KOMPLEET gaan veranderen,alleen al door de snel wijzigende bevolkingssamenstelling....
......misschien zullen er zelfs BRUSSELSE partijen ontstaan voor BRUSSELAARS,en niet "communautaire" partijen met agenda's voor buiten Brussel.....
Een Brusselse partij zou eveneens communautair zijn.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 17:25   #33
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perf Bekijk bericht
Als u mijn registratiedatum en aantal posts naast elkaar legt kan u gerust concluderen dat ik amper/nooit berichten post. Ik ben een stille lezer en kom altijd achter op de actua. Van de items die me interesseren bestaat de topic meestal al. In dit geval eens niet en post ik het bericht dan maar Maar dat geheel terzijde natuurlijk.
U was me twee minuten voor.
Toen ik vasstelde dat er een draad liep ben ik eerst even naar het toilet gegaan om ..... en de eerste reacties af te wachten.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 6 september 2013 om 17:26.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 17:25   #34
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
1) Op het Vlaamse niveau heeft Di Rupo niets te zeggen.
2) Het Vlaamse niveau kan het Federale niveau compleet blokkeren, simpelweg door alle geldkranen dicht te draaien.
3) De traditionele partijen weten zeer goed dat ze eigenhandig een strop rond hun hals hangen indien ze met zo'n resultaten de N-VA opnieuw buitenspel manoeuvreren en toch in een Di Rupo II stappen. Zij zullen zeer goed beseffen dat Di Rupo II geen lang leven zal beschoren zijn met een N-VA gedomineerde Vlaamse regering, en dat e afrekening dus zeer spoedig zal volgen. Ze zijn niet altijd even snugger, die traditio's, maar zó dom zijn ze nu ook weer niet.
Vraag is of jouw analyse wel zo snugger is... je punt 2 is alvast klinkbare onzin, maar niet veel erger dan punt 3 waar je ook al niet snapt waar de klepel hangt.
Maar goed, als je dat echt gelooft...
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 17:26   #35
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Mij heb je toen wel gelezen (gehoord kan natuurlijk niet). Ik denk vandaag niet anders over peilingen dan verleden week, verleden jaar, 5 jaar geleden, ....

Ik moet wel eerlijk zeggen dat nieuws over goede peilingen aangenamer aankomen, het blijven echter inderdaad maar peilingen met een vrij grote foutenmarge.
Als opeenvolgende peilingen gelijkaardige resultaten opleveren, is er wel een zekere TREND.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 17:26   #36
rafkaf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 948
Standaard

We gaan ongetwijfeld heel het weekend en het begin van volgende week overstelpt worden door nieuwsberichten waarbij deze uitslag wordt meegedeeld en druk becommentarieerd...

Muisstil zal het zijn...
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 17:27   #37
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perf Bekijk bericht
Zie ik daar 50.1% samengeteld voor de Vlaamsgezinde partijen? Het blijft maar een peiling, maar dit stemt mij hoopvol

http://www.standaard.be/cnt/dmf20130906_00728603
OESJE!!!

We kunnen dus stellen dat volgens die peiling ruim één op drie Vlamingen pro N-VA is, ruim één op zes pro CD&V, bijna één op acht pro VB, bijna één op acht pro SPa, bijna één op acht pro VLD.

De traditio's komen er samen uit met 41.1%. Zelfs Groen (6.9 %) kan hen in Vlaanderen geen meerderheid bezorgen. Me dunkt dat de traditio's alle reden hebben om zich een low profile aan te meten.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 17:29   #38
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf Bekijk bericht
We gaan ongetwijfeld heel het weekend en het begin van volgende week overstelpt worden door nieuwsberichten waarbij deze uitslag wordt meegedeeld en druk becommentarieerd...

Muisstil zal het zijn...
Ofwel plat gerelativeerd door de VRT, De Morgen, De Standaard...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 17:31   #39
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Bravo aan n-va voor die 35,5% Dat is een gigantische score en opnieuw in stijgende lijn na de daling in de vergelijkbare peiling van mei. Niks op af te dingen.

Maar je rekensommetje rammelt. Jij zit natuurlijk gelijk een autist de 35,5 van de vlaamsgezinden op te tellen bij de 11,3% van de xenophobe gecordoniseerden en de 3,3 van de niet-drempelhalers.

Zo werkt het niet
De procenten zijn van minder tel, het gaat hem om het aantal zetels die behaald kunnen worden.

50% van de stemmen is niet altijd gelijk aan 50% van de zetels
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 17:31   #40
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Kijk eens op de website van de Libre, dan zie je dat FDF tgo de vorige peiling licht verlies haalt (-0,2%). Die gaan heus geen potten breken hoor, zelfs niet in brussel. In wallonië staan ze nergens. De cijfers van MR tonen duidelijk aan dat zij het verlies van hun kartelpartner zeer goed hebben weerstaan. Ze zijn volgens de peiling momenteel de nummer één.
Dus : FDF is irrelevant.
Het verlies van MR en PS gaat richting FDF. Dus het FDF is wel degelijk relevant. FDF, MR en PS hebben dezelfde imperialistische agenda, alleen staat die voor FDF hoger op het prioriteitenlijstje. Een sterk resultaat in Brussel voor FDF kan druk zetten op PS en MR. Dus het FDF is wel degelijk relevant. 11% is trouwens helemaal niet zo weinig voor een one-issuepartij.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be