Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 september 2013, 19:52   #41
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

Even vergeten te vermelden ...

Leuk toch?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 september 2013 om 19:52.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 20:10   #42
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Bij heel veel ondernemers wordt een iphone als een ik-wil-erbij-horen gsm aanzien.
In andere branches vindt men het nuttig om een telefoon, gps, camera, pop- en http-client in één toestel te hebben.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 08:53   #43
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 642
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Iemand die echt denkt zoals jij is compleet wereldvreemd en serieus bevooroordeeld. Als ik met dergelijke mensen te maken krijg (ik heb en gebruik een iphone) dan lach ik ze om te beginnen uit in hun gezicht, en als toetje een opgestoken middenvinger. Meestal is het dan snel gedaan met achterbaks doen.
Een paar vragen die je waarschijnlijk niet zult beantwoorden : hoeveel verdien je per maand en waarom heb je echt een iPhone van 700 euro nodig?

Heb je 1500-2000 euro/maand dan ben jij de loser. De wannabee yuppie die denkt dat je iPhone deuren zal openen. Verdien je 15000-20000 euro/maand dan ben je helemaal slecht bezig. Dan heb je dat gadget nodig omdat je 24/24 uren bereikbaar moet zijn. Je moest maar eens een offerte aanvraag per e-mail missen. Volk in dienst nemen dan die het dagelijkse bestuur doen zodat je meer van je centen kan profiteren.

Ik weet al zeker een antwoord : je koopt een iPhone om erbij te horen. Ik hoor soms mensen zeggen dat ze niet anders konden dan een iPhone te kopen. Anders zouden ze vrienden verliezen. Bij onze groep (zelfstandigen, ondernemers, investeerders ...) heeft niemand zo een yuppie gadget bij. Sterker nog : een gsm van 29 euro met een privénummer die enkel naaste familie heeft. En de werkgsm blijft dikwijls gewoon in de schuif op het bedrijf liggen. Dat is het verschil tussen mensen die een gsm als een werkding zien en mensen die het als een yuppiespeeltje zien. 10-15 jaar geleden was een gsm iets waar iedereen naar opkeek. Vandaag is een gsm een noodzakelijk kwaad en een speeltje voor het pleps.

Nu in het geval dat jij voor mij zou werken en je zou mij in mijn gezicht beginnen uitlachen en je middenvinger opsteken. Het zou simpel zijn = C4 en buiten. Meer woorden zou ik er niet aan vuil maken. En ga dan maar thuis in je zetel met je iPhone spelen
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 08:55   #44
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 642
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
In andere branches vindt men het nuttig om een telefoon, gps, camera, pop- en http-client in één toestel te hebben.
Ja klopt maar dat kan een gewoon toestel ook. Geloof het of niet maar een iphone is in 99% van contractbesprekingen een ding dat je ofwel niet bij hebt ofwel in je binnenzak laat zitten.
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 09:07   #45
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 642
Standaard

[quote=peter1962;6793051 ... Tenzij onze ondernemer natuurlijk de gerant is van een telecom winkel waar ze samsung verkopen en elke apple klant voor hen verloren business is.[/QUOTE]
Een telecomwinkel Ja dikke business en winstgevend dat zoiets is Een kennis heeft ook ooit zo eens een winkel gestart. En ik heb er godv... nog in geïnvesteerd. Ondertussen al lang gesloten en weg centen.
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 09:10   #46
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
En dan is het probleem van de dure I phones opgelost.
hora de nieuwe iphone 5C kost maar 99euro meer..

Laatst gewijzigd door brother paul : 11 september 2013 om 09:11.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 09:29   #47
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Een paar vragen die je waarschijnlijk niet zult beantwoorden : hoeveel verdien je per maand en waarom heb je echt een iPhone van 700 euro nodig?

Heb je 1500-2000 euro/maand dan ben jij de loser. De wannabee yuppie die denkt dat je iPhone deuren zal openen. Verdien je 15000-20000 euro/maand dan ben je helemaal slecht bezig. Dan heb je dat gadget nodig omdat je 24/24 uren bereikbaar moet zijn. Je moest maar eens een offerte aanvraag per e-mail missen. Volk in dienst nemen dan die het dagelijkse bestuur doen zodat je meer van je centen kan profiteren.

Ik weet al zeker een antwoord : je koopt een iPhone om erbij te horen. Ik hoor soms mensen zeggen dat ze niet anders konden dan een iPhone te kopen. Anders zouden ze vrienden verliezen. Bij onze groep (zelfstandigen, ondernemers, investeerders ...) heeft niemand zo een yuppie gadget bij. Sterker nog : een gsm van 29 euro met een privénummer die enkel naaste familie heeft. En de werkgsm blijft dikwijls gewoon in de schuif op het bedrijf liggen. Dat is het verschil tussen mensen die een gsm als een werkding zien en mensen die het als een yuppiespeeltje zien. 10-15 jaar geleden was een gsm iets waar iedereen naar opkeek. Vandaag is een gsm een noodzakelijk kwaad en een speeltje voor het pleps.

Nu in het geval dat jij voor mij zou werken en je zou mij in mijn gezicht beginnen uitlachen en je middenvinger opsteken. Het zou simpel zijn = C4 en buiten. Meer woorden zou ik er niet aan vuil maken. En ga dan maar thuis in je zetel met je iPhone spelen
Zijn de ergsten niet die mensen die zich afvragen en/of druk maken in waarom iemand anders deze of gene phone heeft en die, erger nog, zo'n phone beschouwen als uiting van een of andere status (zowel in de positieve als in de negatieve zin)?

Fijn als iemand een bepaalde phone heeft, en so what om welke reden dat die hem heeft. Zelfs al heeft ie die phone als uiting van zijn niet bestaande status, so what... Je daar druk om maken is hetzelfde als je druk maken in mensen die hun dure wagen als verlengstuk van hun lul zien: pointless...

Zolang mijn phone, die ik om volkomen willekeurige subjectieve redenen kies, doe wat ik wil dat die doet, ben ik tevreden. Wat een ander daarvan denkt, doet er nu eens letterlijk niet toe. Dat die ander zich belangrijk voelt door dat te denken is zijn probleem.

En nee, ik ben geen iphone-user
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 09:32   #48
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

I-phone is een kunstmatige behoefte scheppen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 09:37   #49
buitenlander
Schepen
 
Geregistreerd: 10 september 2013
Berichten: 468
Standaard

Los van het feit dat die telefoon duur is in Belgie is die sowieso al veel te duur.
De concurrentie is doorgaans goedkoper met meer functionaliteit.
Als gij bij het clubke wilt horen moet ge het lidgeld betalen.
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 09:38   #50
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
hora de nieuwe iphone 5C kost maar 99euro meer..
Euh... 99 $, met een 2-jaarlijks contract. Hier in België zal de 5C in de schappen komen te liggen (unlocked) voor 599 (16 Gb model) of 699 (32 Gb model) euro. Dus goedkoop allerminst.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 09:44   #51
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Euh... 99 $, met een 2-jaarlijks contract. Hier in België zal de 5C in de schappen komen te liggen (unlocked) voor 599 (16 Gb model) of 699 (32 Gb model) euro. Dus goedkoop allerminst.
Totaal overbodig !
Weggesmeten geld !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 09:47   #52
Nick de Dubbel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 487
Standaard

voor één keer ben ik eens blij dat ik geen jongere meer ben...en dus niet mee moet doen met die kleine lichtbak cultuur...
Nick de Dubbel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 09:55   #53
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.456
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

@ Ondernemerke. Als ik een vergadering ofzo heb, dan staat mijn smart of andere mobiele telefoon uit. Een boodschap, sms of email zal het later wel doen. Dan maakt het geen reet uit dat het de nieuwste swarofski besprinkelde iDildo of een ouwe LG cookie is.

@ Boduo, en wat gaat U doen met mensen die hun budget niet kunnen beheren?

Dit allemaal lekker typende op een bejaarde P1000.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 10:00   #54
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
@ Ondernemerke. Als ik een vergadering ofzo heb, dan staat mijn smart of andere mobiele telefoon uit. Een boodschap, sms of email zal het later wel doen. Dan maakt het geen reet uit dat het de nieuwste swarofski besprinkelde iDildo of een ouwe LG cookie is.

@ Boduo, en wat gaat U doen met mensen die hun budget niet kunnen beheren?

Dit allemaal lekker typende op een bejaarde P1000.
Mensen die hun budget niet kunnen beheren zullen dat vroeg of laat MOETEN laten beheren door een OCMW.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 10:08   #55
buitenlander
Schepen
 
Geregistreerd: 10 september 2013
Berichten: 468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

@ Boduo, en wat gaat U doen met mensen die hun budget niet kunnen beheren?
In de zoo zetten bij de panda's, kosten hopen geld, veroorzaken politiek gepalaver en dragen weinig bij tot de maatschappij.
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 10:11   #56
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Mensen die hun budget niet kunnen beheren zullen dat vroeg of laat MOETEN laten beheren door een OCMW.
En wat met mensen die het kunnen beheren maar niet volgens jouw maatstaven?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 10:31   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.456
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Mensen die hun budget niet kunnen beheren zullen dat vroeg of laat MOETEN laten beheren door een OCMW.
Dus een instantie die nog niet eens een eigen budget onder controle kan houden laten beslissen wat een burger kan en mag.

Ik kan u alleen maar toejuichen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 10:41   #58
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
I-phone is een kunstmatige behoefte scheppen.
Net zoals het internet om op fora wat gal te spuwen
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 10:46   #59
openeye
Gouverneur
 
openeye's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2010
Berichten: 1.339
Standaard

De sociale zekerheid wordt in de westerse landen gebruikt om het fundamentele probleem te bedekken. Betreffende het fiat geld, groei economie en het inefficiënte beheer van gemeenschappelijke gelden.
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 10:47   #60
buitenlander
Schepen
 
Geregistreerd: 10 september 2013
Berichten: 468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Mensen die hun budget niet kunnen beheren zullen dat vroeg of laat MOETEN laten beheren door een OCMW.
Ideaal voer voor de banken zo'n mensen.
En die kunnen dan in overleg met OCMW dure leningen aangaan. Die de postjes graaiers dan weer kunnen gebruiken als beleggingen.
sounds like a plan!
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be