Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 maart 2019, 13:12   #6321
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dit riekt gewoon ongelofelijk hard.

Als het rapport Trump vrijspreekt is er geen enkele reden om het achter te houden.
Isda poco Limburgs voor: 'Dit stinkt'?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 13:16   #6322
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
euh, er is toch een aanklacht mbt inmenging?
Hoe kunt ge nu een andere staat aanklagen wegens inmenging, terwijl dat toch de BEDOELING is van buitenlandse politiek ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 13:19   #6323
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ge kunt u afvragen waarom Trump het zichzelf zo moeilijk heeft gemaakt door (bijna?) obstruction te plegen. Had em gewoon het onderzoek laten lopen, dan was er niks aan de hand...
Moest Trump ne slimme zijn, dan zoudt ge hem er kunnen van verdenken van dat expres gedaan te hebben, voor de backlash. Kwestie van de tegenpartij daar alles laten op in te zetten, en als de luchtbel popt, kunnen het verongelijkte slachtoffer te spelen. Maar zo leep istemnie.
De enige echte reden waarom hij niet heeft samengespeeld met de Russen is dat-em daar nie slim genoeg voor is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 13:20   #6324
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Goh ja...

Maar dat gaat over obstruction, niet over de grond van de zaak (i.e. samenwerking Trump-Russen). Ge kunt u afvragen waarom Trump het zichzelf zo moeilijk heeft gemaakt door (bijna?) obstruction te plegen. Had em gewoon het onderzoek laten lopen, dan was er niks aan de hand...

Dit staat voor mij (ongeveer) op dezelfde hoogte als destijds Clinton proberen te pakken op meineed (liegen over sex); ook niet echt de grond van de zaak destijds...
En dan is er ook nog het onderscheid: is conspiracy (collusion bestaat niet in het strafrecht) bewijsbaar of niet.

CI bronnen (NSA/CIA/FBI/....) zijn zo goed als nutteloos in een rechtszaak, omdat je de oorsprong van dat bewijs bijna nooit hard kunt maken zonder de bronnen en de methoden bekend te maken. Iets dat men daar absoluut niet wilt. Men kan letterlijk een telefoontje van Trump met Putin hebben waar uit blijkt dat ze samenwerken, maar dat bewijs is op een zo louche manier verkregen dat men dat nooit kan gebruiken in een rechtszaak....

Ik ben er van overtuigd dat we dat verslag nooit in zijn geheel te zien gaan krijgen. Barr heeft de volledige bevoegdheid om dat geheim te houden, en het hooggerechtshof zal dat bevestigen.

Dus game over voor de democraten. Trump heeft gewonnen door Barr en Whitaker op de juiste momenten te benoemen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 13:30   #6325
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 13:47   #6326
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
euh, er is toch een aanklacht mbt inmenging?

Bon, dat gaat nooit tot een veroordeling leiden en is ook niet echt het issue zou ik denken. Bottom line is dat Trump niets te maken heeft met die inmenging door de Russen (gelukkig maar...)

Het zou wel helpen als Trump erkent dat de Russen effectief hebben geprobeerd de verkiezingen te beïnvloeden. Hij moet inzien dat die poging tot inmenging geen afbreuk doet aan zijn overwinning. Hij zou moeten inzien dat die poging tot inmenging het vertrouwen in de Amerikaanse democratie geen goed doet en hij zou best wat doen om de democratie te beschermen.

Dat begint dus bij erkennen wat de Russen deden. Het is niet omdat hij niks te maken heeft met die inmenging, dat het niet is gebeurd.

Maar ik vrees dat zijn trots hem in de weg staan.
Dit heeft Trump allang geleden gedaan, al meerdere keren - maar het is u te vergeven; nml. Rachel Maddows, TYT, Buzzfeed en CNN & co hielden zich met gehele andere 'zaakjes' bezig.

Laten we wel wezen; Hillary Clinton heeft 2 x zoveel uitgegeven aan campagne gelden dan Trump; uit mijn hoofd een bedrag van ca. 700 miljoen USD extra dus; nu gaan ze moeilijk doen over Russische bots, die uit mijn hoofd slechts 200 duizend USD heeft gekost. Reken svp na; dit is ca. 1/3 promiel betreft handgeld en koopt ge voor dit bedrag nog geen fatsoenlijk huis voor in België.

Laten we wel wezen. Hillary Clinton heeft de reputatie van Warmonger. Hoogstwaarschijnlijk zou Syrie zich nu in dezelfde situatie als Libie bevinden; gevolglijk miljoenen vluchtelingen erbij voor Europa en zou Iran geen economische oorlog maar een echte oorlog tegen de kiezen hebben gehad.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 26 maart 2019 om 13:53.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 13:47   #6327
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Trump heeft gewonnen.

Democraten kunnen zich daar best bij neerleggen en vooruit gaan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 13:59   #6328
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Maar gelukkig dat Trump graag zichzelf in de voet schiet.

Hij is weer begonnen met een poging om de ACA te ondermijnen. De Democraten hebben de midterms gewonnen mede dankzij health care uit te spelen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 13:59   #6329
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dit riekt gewoon ongelofelijk hard.

Als het rapport Trump vrijspreekt is er geen enkele reden om het achter te houden.
Weer een sufferd die erin trapt en zich laat gaan. Geloof me - Trump zegt dat van hem part het rapport mag worden vrijgegeven. Dit gaat natuurlijk niet direct gebeuren, de nodige tijd zal verstrijken - om vervolgens weer vierkant het gezicht van de believers (CNN, TYT, Rachel Maddows, Buzz feed) uit te lachen; eenmaal volledige rapport openbaar is. Met deze genoemde boys kan ge er zeker van zijn dat elke peuleschil al voortijdig wordt gelekt.


Voor elke Amerikaanse Tavek die opstaat en lucht geeft op sociale media komen er 10 Trump stemmers bij.


Het blijkt blijkbaar een stap teveel voor 'deze groep' om zich inhoudelijk te concentreren.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 26 maart 2019 om 14:03.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 14:04   #6330
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Weer een sufferd die erin trapt en zich laat gaan. Geloof me - Trump zegt dat van hem part het rapport mag worden vrijgegeven. Dit gaat natuurlijk niet direct gebeuren, de nodige tijd zal verstrijken - om vervolgens weer vierkant in het gicht van de beievers te worden uitgelachen. Voor elke Amerikaanse Tavek die opstaat en lucht geeft op sociale media komen er 10 Trump stemmers bij.

Het blijkt blijkbaar een stap teveel voor 'deze groep' om zich inhoudelijk te concentreren.

Ps, ik ben geen Trump fan maar een Andrew Yang fan. Laatste gaf ook aan dat de democraten naar hun werkelijke verlies moesten kijken - nml. verlies van banen in de Midwest door de 4e industriële revolutie - ipv van Russian gate gedoe !
Neen ik trap nergens in.

Leon Jaworksi (https://en.wikipedia.org/wiki/Leon_Jaworski), special counsel/prosecutor ten tijde van watergate, heeft ook geen conclusies getrokken en heeft gewoon de feiten aan het congres getoond. Met het gekende gevolg.

Barr heeft dit echter niet toegelaten en blokkeert het rapport. Trump kan publiek claimen wat hij wilt, maar zolang het rapport niet vrij is gegeven, weten we niks.

Politiek gezien kunnen we nu wel stellen dat het met de checks and balances erg pover gesteld is in de VS. Het congres kan zijn rol niet vervullen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 14:05   #6331
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Dit heeft Trump allang geleden gedaan, al meerdere keren - maar het is u te vergeven; nml. Rachel Maddows, TYT, Buzzfeed en CNN & co hielden zich met gehele andere 'zaakjes' bezig.
aja? Woops, heb ik gemist dan.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 14:05   #6332
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Kortom, we moeten het gewoon afwachten.

Maar ik herhaal: Barr is volledig binnen zijn bevoegdheid om het rapport achter te houden.

En ik wed dat hij dat gaat doen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 14:06   #6333
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Nobody likes a smartass

Dit is toch een trekske van u dat ik niet goed begrijp
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 14:08   #6334
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Moest Trump ne slimme zijn, dan zoudt ge hem er kunnen van verdenken van dat expres gedaan te hebben, voor de backlash. Kwestie van de tegenpartij daar alles laten op in te zetten, en als de luchtbel popt, kunnen het verongelijkte slachtoffer te spelen. Maar zo leep istemnie.
De enige echte reden waarom hij niet heeft samengespeeld met de Russen is dat-em daar nie slim genoeg voor is.
Ja, ik denk het ook.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 14:10   #6335
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar gelukkig dat Trump graag zichzelf in de voet schiet.

Hij is weer begonnen met een poging om de ACA te ondermijnen. De Democraten hebben de midterms gewonnen mede dankzij health care uit te spelen.
Please; leest u in. Het opperhoofd van de DEMS houdt de progressives op afstand en heeft single payer vermoord.


Ik geef de democraten in de huidige omstandigheden 0 kans om een president te leveren - vanwege hun huichelachtigheid. Enkel Andrew Yang kan ijs breken en mogelijk Tulsi Gabbard mocht Trump een oorlog ingaan. Allesbehalve zijn deze het lievelingetje van liberal - of wat er voor kan gaan - MSM.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 14:12   #6336
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
aja? Woops, heb ik gemist dan.
Letterlijk voor de camera. "I told Putin to stop with this !"
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 14:13   #6337
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kortom, we moeten het gewoon afwachten.

Maar ik herhaal: Barr is volledig binnen zijn bevoegdheid om het rapport achter te houden.

En ik wed dat hij dat gaat doen.
@ correctie ->afslachten

U ziet het heel goed dat Barr een spelletje gaat spelen en ik wed dat u wedt dat Barr het rapport gaat achterhouden - oh wacht even, ge beweert het al zie ik !

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 26 maart 2019 om 14:16.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 14:16   #6338
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Letterlijk voor de camera. "I told Putin to stop with this !"
Aja, idd.

Hij heeft ook anderen dingen gezegd. bvb.:

https://www.politico.com/story/2018/...eddling-719281

https://www.nytimes.com/interactive/...-comments.html

Echt duidelijk is em niet.

Ma bon, dat is gerommel in de marge eigenlijk...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 14:16   #6339
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Laten we wel wezen; Hillary Clinton heeft 2 x zoveel uitgegeven aan campagne gelden dan Trump; uit mijn hoofd een bedrag van ca. 700 miljoen USD extra dus; nu gaan ze moeilijk doen over Russische bots, die uit mijn hoofd slechts 200 duizend USD heeft gekost. Reken svp na; dit is ca. 1/3 promiel betreft handgeld en koopt ge voor dit bedrag nog geen fatsoenlijk huis voor in België.
Ok, je trapt er nu zo stilaan helemaal nevens.

De Georchestreerde DNC hack door Fancy en Cozy bear, die is dus niet gebeurd in jouw bubbel?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 14:17   #6340
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Please; leest u in. Het opperhoofd van de DEMS houdt de progressives op afstand en heeft single payer vermoord.


Ik geef de democraten in de huidige omstandigheden 0 kans om een president te leveren - vanwege hun huichelachtigheid. Enkel Andrew Yang kan ijs breken en mogelijk Tulsi Gabbard mocht Trump een oorlog ingaan. Allesbehalve zijn deze het lievelingetje van liberal - of wat er voor kan gaan - MSM.
Die linkse figuren gaan 2-digit Electroal Votes halen, enkel de super progressieve staten.

Kansloos van bij de start.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be