Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 augustus 2019, 14:01   #10081
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ook binnen de EU zijn er andere BTW tarieven en taxen, hoe regelen die dat?

Dat is net hetzelfde hoor, controle gebeurt lang de weg en/of bij de importeur.

Om te starten denkt de UK er ook aan om alle handelstarieven op 0 te zetten.
dat moeten ze dan voor alle WTO-landen doen hé. dus alles komt binnen aan 0% taksen maar uitvoeren gaat aan de WTO-taksen. maw ze gaan overspoeld worden door alle brol uit de wereld en de eigen bedrijven gaan niets meer kunnen verkopen met massale afdankingen als gevolg.

Strak plan.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 14:03   #10082
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ook binnen de EU zijn er andere BTW tarieven en taxen, hoe regelen die dat?

Dat is net hetzelfde hoor, controle gebeurt lang de weg en/of bij de importeur.

Om te starten denkt de UK er ook aan om alle handelstarieven op 0 te zetten.
Voor heel de wereld? Geweldig nieuws voor hun bedrijven en hun landbouwers.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 7 augustus 2019 om 14:07.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 14:21   #10083
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.893
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar de EU wel.
Enkel aan hun kant van de grens, daar moeten zij dan maar een oplossing voor vinden. Dat is maar zo moeilijk als ze het zelf maken.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 14:22   #10084
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Volgens mij zal Boris gaan voor een harde Brexit en zelf zorgen voor die backstop door een tijdelijke grens te maken tussen Noord-Ierland en Engeland tot die technische grens uitgewerkt is.
Wacht

Dus Bojo wil liever géén deal dan een deal met de backstop, om dan uiteindelijk te kiezen voor géén mét de backstop?

Whahahahahha


Citaat:
Het idee is goed maar ze willen niet met handen en voeten gebonden zijn aan de EU, alle EU landen zouden unaniem akkoord moeten zijn om de Britten los te laten wat wel een erg groot vertrouwen vraagt.
Als Bojo zijn Scannerdrone MkII's klaar staan
en de EU zegt dat dat voor hen niet telt als oplossing en bijgevolg de Ierse zee als grens blijft
dan stapt het VK op dat moment toch gewoon met een dikke middelvinger uit de WA?

Dan hebben ze toch net hetzelfde als wat ze nu hebben bij een harde no deal brexit?


Ik neem aan dat het de schuld is van de propagamedia dat het allemaal zo, euh, moeilijk lijkt




ps nog even het laatste eruit lachen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
gaan voor een harde Brexit en zelf zorgen voor die backstop
Moewah moeuwahahhaha moeahhahahahahahahahahahahahaaaa

Oeahahahahaaaaaahaha *piepppp*
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 14:31   #10085
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.893
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Voor heel de wereld? Geweldig nieuws voor hun bedrijven en hun landbouwers.
Haja, als ze die op 0 zetten is het voor iedereen. Het is wel een tijdelijke maatregel tot de meeste problemen opgelost zijn.

80% van hun import komt van de EU en akkoordlanden aan 0% dus zo veel veranderd er nu ook niet, als niet-EU landen opeens meer gaan exporteren naar de UK kan het ook een goeie motor zijn voor het sluiten van nieuwe handelsakkoorden. Ik voorspel een boom aan akkoorden de volgende jaren.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 14:35   #10086
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Enkel aan hun kant van de grens, daar moeten zij dan maar een oplossing voor vinden. Dat is maar zo moeilijk als ze het zelf maken.
Dus Bojo zegt 31/10 tegen Ursula: "Sod gewoon off, wij hebben er geen probleem mee dat onze kant van de grens zo lek is als een zeef. Dan kan men ons er al zeker niet van beschuldigen de GVA opgeblazen te hebben"

En dan belt Raab haar op 01/11: "Ursulaaaaaaaaah? Bojo heeft mij gevraagd om asap een vrijhandelsakkoord met jullie te sluiten. Kunnen we eens afspreken? Liefst bij jullie, want ik heb mijn familie beloofd een paar koffers eten en medicijnen mee te nemen. Laat snel iets weten! xxx
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 14:43   #10087
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.893
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Wacht

Dus Bojo wil liever géén deal dan een deal met de backstop, om dan uiteindelijk te kiezen voor géén mét de backstop?

Whahahahahha

Als Bojo zijn Scannerdrone MkII's klaar staan
en de EU zegt dat dat voor hen niet telt als oplossing en bijgevolg de Ierse zee als grens blijft
dan stapt het VK op dat moment toch gewoon met een dikke middelvinger uit de WA?

Dan hebben ze toch net hetzelfde als wat ze nu hebben bij een harde no deal brexit?

Ik neem aan dat het de schuld is van de propagamedia dat het allemaal zo, euh, moeilijk lijkt

ps nog even het laatste eruit lachen

Moewah moeuwahahhaha moeahhahahahahahahahahahahahaaaa

Oeahahahahaaaaaahaha *piepppp*
Foei, mensen zo uitlachen.

Voor de WTO hoeft er helemaal geen harde grens te zijn, hoe kom je daarbij? Heb je je laten beinvloeden door de propagamedia?

https://www.irishtimes.com/news/irel...rder-1.3710136

Als er een technische grens komt is dat enkel voor de UK z'n grens, de EU heeft daar niets in te zeggen en moet zorgen voor hun eigen kant van de grens.

Niets verkeerd met de backstop, dat is een goeie voorlopige oplossing zolang de Britten dit maar zelf in handen hebben.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 14:49   #10088
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
als niet-EU landen opeens meer gaan exporteren naar de UK kan het ook een goeie motor zijn voor het sluiten van nieuwe handelsakkoorden.
Natuurlijk. Als ik uw naar uw land mag exporteren aan gemiddeld 0% en u naar dat van mij aan 30% dan kan ik echt niet wachten tot we een akkoord sluiten. Ik zal dat van mij dan laten zakken naar 20 en u dat van u naar -10, deal?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 14:51   #10089
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.893
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Dus Bojo zegt 31/10 tegen Ursula: "Sod gewoon off, wij hebben er geen probleem mee dat onze kant van de grens zo lek is als een zeef. Dan kan men ons er al zeker niet van beschuldigen de GVA opgeblazen te hebben"
Inderdaad, daar komt het op neer. Zo lek gaat dat nu ook niet zijn, er blijven controles over de weg, bij de importeurs en in de havens tussen Engeland.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
En dan belt Raab haar op 01/11: "Ursulaaaaaaaaah? Bojo heeft mij gevraagd om asap een vrijhandelsakkoord met jullie te sluiten. Kunnen we eens afspreken? Liefst bij jullie, want ik heb mijn familie beloofd een paar koffers eten en medicijnen mee te nemen. Laat snel iets weten! xxx
Ja, maar dan wel een vrijhandelsakkoord waarbij ze niet met handen en voeten aan de EU zijn gebonden.

Ursulaaa'ke zal hem dan vragen om ook enkele medicijnen mee te brengen uit de UK want dat probleem is wederzijds. Je doet alsof er enkel medicijnen van de EU naar de UK verscheept worden, een 100-tal worden enkel in de UK geproduceerd.

https://www.ft.com/content/1d1bdda0-...1-d36dfef1b89a

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 7 augustus 2019 om 14:58.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 15:01   #10090
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Haja, als ze die op 0 zetten is het voor iedereen. Het is wel een tijdelijke maatregel tot de meeste problemen opgelost zijn.

80% van hun import komt van de EU en akkoordlanden aan 0% dus zo veel veranderd er nu ook niet, als niet-EU landen opeens meer gaan exporteren naar de UK kan het ook een goeie motor zijn voor het sluiten van nieuwe handelsakkoorden. Ik voorspel een boom aan akkoorden de volgende jaren.
dus ze gaan eerst 0% invoerrechten vragen, massaal laten invoeren, Britse bedrijven over de kop laten gaan en dan gaan praten met die landen om die invoerrechten te verhogen?

Welke incentive hebben die landen om met het VK te gaan praten?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 15:09   #10091
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.893
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Met afspraken en uiteindelijk een mutueel erkend gerechtshof.
Dat is juist gans het punt. Als er geen afspraken zijn, en geen erkend gemeenschappelijk gerechtshof, kan je niet zeker zijn dat de andere de afspraken bij hem nakomt.

Als bijvoorbeeld Belgie systematisch zou helpen om goeiekoper spuitwater naar Frankrijk te exporteren terwijl dat tegen de afspraken is, dan kan daar binnen de EU eventueel een procedure voor komen. Met een buurland waar geen afspraken mee zijn, gaat dat niet.
In dit geval is de Noord-Ierse importeur verantwoordelijk voor hetgeen die invoert, die importeur moet de taxen betalen en is ook gerechtelijk verantwoordelijk binnen de UK.

Wat zou er kunnen verkeerd lopen?
Een Ierse veeboer levert aan een Noord-Ierse importeur en die is verantwoordelijk voor de verdere afhandeling. Dan controleer je gewoon die importeur mee met de controles van binnelands vee.

Noem eens een situatie waarbij het kan verkeerd lopen, waarbij dit nu niet het geval is.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 15:16   #10092
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.893
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus ze gaan eerst 0% invoerrechten vragen, massaal laten invoeren, Britse bedrijven over de kop laten gaan en dan gaan praten met die landen om die invoerrechten te verhogen?

Welke incentive hebben die landen om met het VK te gaan praten?
Omdat ze tijdelijk zijn natuurlijk, product per product gaan die dan aangepast worden volgens de noodzaak van hun industrie. Als die landen merken dat die 0% gezorgd heeft voor meer export dan kan dit een aanzet zijn voor een akkoord.

Momenteel zijn de grootste taksen op voedsel en dat voert de UK nu al massaal in aan 0%, de helft van hun voedsel is import. In tegenstelling tot de EU heeft de UK nood aan goedkoop basis-voedsel voor hun verwerkingsindustrie.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 15:17   #10093
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Voor de WTO hoeft er helemaal geen harde grens te zijn, hoe kom je daarbij?
Als Bojo aankondigt dat hij binnenkort zijn gat niet meer gaat afvegen omdat dat geen WTO-verplichting is, dat hij zijn plan trekt eh.

Het gaat hier om het principe van de douane-unie van de EU dat er controles zijn aan haar buitengrenzen.


Citaat:
Als er een technische grens komt is dat enkel voor de UK z'n grens, de EU heeft daar niets in te zeggen en moet zorgen voor hun eigen kant van de grens.
Inderdaad, zodra in 2030 de Britse drones hun werk beginnen doen, kunnen zij zeggen dat ze alvast hun kant van de GVA opnieuw naleven.


Citaat:
Niets verkeerd met de backstop, dat is een goeie voorlopige oplossing zolang de Britten dit maar zelf in handen hebben.
Het daagt nog steeds niet he?

Bojo zegt: "ik wil WA zonder Backstop"

Als EU niet meewil zegt hij volgens jou: "dan wil ik Backstop zonder WA"
(*mahahahehe epieppp*)


Maar ook een WA-akkoord met de EU, kan het VK op elk moment en volledig in eigen handen opblazen. Dat kunnen ze doen in dezelfde seconde dat ze niet langer akkoord zijn met eender welk aspect van de WA, dus ook de backstop

Met andere woorden

Het VK kan akkoord gaan met de WA, zo snel mogelijk een technische oplossing bedenken voor de Ierse grens, en als de EU die oplossing niet aanvaard en zegt dat het VK of een deel daarvan langer in de douane-unie moeten blijven, dan [u]kunnen ze op elk moment en helemaal op eigen initiatief de WA opblazen en overgaan op een no-deal Brexit[u] en dan kunnen Ierland, Spanje of Polen op hun kop gaan staan en in hun eigen bek pissen maar dan kunnen ze daar helemaal niets aan doen
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 15:25   #10094
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.893
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Als Bojo aankondigt dat hij binnenkort zijn gat niet meer gaat afvegen omdat dat geen WTO-verplichting is, dat hij zijn plan trekt eh.

Het gaat hier om het principe van de douane-unie van de EU dat er controles zijn aan haar buitengrenzen.

Inderdaad, zodra in 2030 de Britse drones hun werk beginnen doen, kunnen zij zeggen dat ze alvast hun kant van de GVA opnieuw naleven.

Het daagt nog steeds niet he?

Bojo zegt: "ik wil WA zonder Backstop"

Als EU niet meewil zegt hij volgens jou: "dan wil ik Backstop zonder WA"
(*mahahahehe epieppp*)

Maar ook een WA-akkoord met de EU, kan het VK op elk moment en volledig in eigen handen opblazen. Dat kunnen ze doen in dezelfde seconde dat ze niet langer akkoord zijn met eender welk aspect van de WA, dus ook de backstop

Met andere woorden

Het VK kan akkoord gaan met de WA, zo snel mogelijk een technische oplossing bedenken voor de Ierse grens, en als de EU die oplossing niet aanvaard en zegt dat het VK of een deel daarvan langer in de douane-unie moeten blijven, dan [u]kunnen ze op elk moment en helemaal op eigen initiatief de WA opblazen en overgaan op een no-deal Brexit[u] en dan kunnen Ierland, Spanje of Polen op hun kop gaan staan en in hun eigen bek pissen maar dan kunnen ze daar helemaal niets aan doen
De Britten willen geen akkoord illegaal afbreken, dat staat niet in de planning. Als er een akkoord is dan willen ze die naleven, daarom kunnen ze de deal niet goedkeuren.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 15:34   #10095
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De Britten willen geen akkoord illegaal afbreken, dat staat niet in de planning. Als er een akkoord is dan willen ze die naleven, daarom kunnen ze de deal niet goedkeuren.
'Illegaal' bestaat niet echt tussen soevereine staten, maar soit.

Daarvoor dient dus heel die fameuze Politieke Verklaring waar de propagamedia zoveel over kakelt he.

Zodra de EU die schendt heeft het VK alle grond om het akkoord af te breken.


Dus?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 16:02   #10096
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.609
Standaard

De Britse zakenmilieus zijn er steeds nog van overtuigd dat de Brexit op het laatste moment wordt afgeblazen eventueel met een nieuw referendum.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 16:12   #10097
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
'Illegaal' bestaat niet echt tussen soevereine staten, maar soit.

Daarvoor dient dus heel die fameuze Politieke Verklaring waar de propagamedia zoveel over kakelt he.

Zodra de EU die schendt heeft het VK alle grond om het akkoord af te breken.


Dus?
Het is zelfs onduidelijk of Boris al aan de PD toe is. Laatste voorstel van May was WA zonder PD. Zou hij zelf het verschil wel weten?
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 16:29   #10098
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.893
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De Britse zakenmilieus zijn er steeds nog van overtuigd dat de Brexit op het laatste moment wordt afgeblazen eventueel met een nieuw referendum.
T'is daarom dat ze volop Europese zustermaatschappijen oprichten.

Die weten best wel hoe het zit, naar de buitenwereld moeten ze doen alsof ze tegen een Brexit zijn maar uiteindelijk zijn ze zelf de grootste voorstanders.

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat we nu op een punt zitten dat een Brexit onafwenbaar is geworden als Boris wil doorzetten, zelfs als ze hem willen afzetten.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 17:00   #10099
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Lees hier net het volgende over Duitsland, maar ik weet nu niet hoe het zit met de Britse economie.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08...tende-cijfers/

Ze hadden toch gewaarschuwd voor "verwoestende cijfers" in 't VK? Ik heb nu geen cijfers voor 't VK, maar ik had dit niet verwacht in Duitsland.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 17:19   #10100
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
T'is daarom dat ze volop Europese zustermaatschappijen oprichten.

Die weten best wel hoe het zit, naar de buitenwereld moeten ze doen alsof ze tegen een Brexit zijn maar uiteindelijk zijn ze zelf de grootste voorstanders.

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat we nu op een punt zitten dat een Brexit onafwenbaar is geworden als Boris wil doorzetten, zelfs als ze hem willen afzetten.
Hoe kan je nu als zakenman het verlaten van een markt van 500 miljoen mensen toejuichen? Natuurlijk dat ze Europese zustermaatschappijen oprichten net om proberen de schade te beperken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be