Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 januari 2020, 20:49   #61
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Ge moet u eens proberen voorstellen wat er zou gebeuren in land en media wanneer dat slachtoffer een moslima zou zijn geweest in handen van een blanke bende...
In het groot in de gazet natuurlijk,vermelding met naam en toenaam....

En branden ze in de hoofdstad geen kaarskes ,maar complete auto's....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2020, 20:58   #62
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Jawel. Hij wou zelfs mijn dochter zoiets toewensen.
Ge hebt niet eens 'n dochter, en als ge er 1 had, zou niemand dat arm kind zoiets toewensen.
Haar leven zou sowieso al 'n hel zijn.

Gij daarentegen...maar iedereen weet dat dat zo onrealistisch is, dat niemand er ook maar over zou peinzen, zelfs niet als ge geld zou opleggen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2020, 21:08   #63
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Multiculti is fun
multiKUL

KUL niet met een verwijzing naar de Unif
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 januari 2020 om 21:09.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2020, 22:22   #64
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wat is er zwaar over. Dat ik Garry (Vl nationalist) aanspreek op zijn geveinsde hypocrisie tov een Francaise. Terwijl ie voor de rest bijna niets anders doet dan Franstaligen te demoniseren. Zoals ik zei, 'faut le faire'. Was de dader een blanke, men hoorde hem wellicht veel minder. Hetzelfde als zijn aanhang.
Dat zou voor mij geen verschil uit maken als de dader een blanke was geweest, dan mochten ze die gerust met zijn ballen tussen de bankvijs steken van mij,...
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2020, 22:24   #65
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
In het groot in de gazet natuurlijk,vermelding met naam en toenaam....

En branden ze in de hoofdstad geen kaarskes ,maar complete auto's....
Zeker weten, half Brussel stond in brand.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2020, 22:30   #66
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ik herinner me nog een tijd toen het land in rep en roer stond toen het over minderjarigen ging die opgesloten werden in kelders om te verkrachten...
Nu moet ge al bekan gaan zoeken om het artikel te vinden.
2
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2020, 06:27   #67
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat is de nagel op de kop!
Onmiddellijk terugsturen.
Theo Francken opnieuw aan het werk zetten.
Als je daar moet op rekenen om orde op zaken te stellen. We hebben het gezien als hij aan het roer stond.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2020, 06:43   #68
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Tja, heel veel parlementariërs zijn zelf advocaat.
Waarom dacht je dat die pro deo advokaten er gekomen zijn?
Ja juist, en op ons kosten zoals al de rest.
Allemaal dikke nekken met dikke prees en eigen zak eerst in zoverre dat ze nu al niet meer overeen kunnen komen om een regering te vormen.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2020, 07:28   #69
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard wie zijn de leden van de 'fioul-gang'

Citaat:
Meer dan 200 pv’s werden de jongste jaren opgesteld tegen de zeven leden van de Fioul Gang, die een Frans minderjarig meisje in de prostitutie dwong.
‘Ze denken dat ze in een film leven’
Van onze redacteurs Cedric Lagast, Dirk Coosemans
BrusselDe Fioul Gang, zo noemen de zeven twintigers zich. Ze houden zich vooral op rond het Jacques Franckplein in de Brusselse gemeente Sint-Gillis. Allemaal hebben ze een strafblad voor drugs, vandalisme, inbraken en geweld. Maar eind 2019 gingen ze nog een stap verder. Voor 2.000 euro ‘kochten’ ze een 16-jarig Frans meisje, dat ze in een kelder in Ukkel dwongen haar lichaam te verkopen aan mannen. Er is sprake van 160 klanten, in één maand tijd. De afgelopen dagen werden de zeven kerels een voor een van hun bed gelicht door de politie.
Volgens de politie is Youness Z. (23) uit Vorst, met 35 inbreuken op het strafblad, de leider van de bende.
Samen met zijn vriendin F. buitte hij het Franse meisje uit. Ze kochten lingerie voor haar, plaatsen een advertentie met haar foto op een prostitutiewebsite en regelden afspraakjes. De andere bendeleden moesten haar bewaken of naar klanten brengen.
Bom naar politiewagen
‘Ze leven in hun eigen wereldje, waar ze misdaad verheerlijken’
Ex-manager van Aze2dine
De Fioul Gang is al enkele jaren berucht. Twee jaar geleden trokken al cameraploegen naar het Jacques Franckplein, toen enkele jongeren met een zelfgemaakte bom de autoruit van een politiewagen hadden opgeblazen. De leden van de Fioul Gang hebben altijd ontkend dat zij daarachter zaten.
Het opvallendste bendelid is Azeddine A.O. (24) uit Sint-Gillis, die om en rond het plein bekend is als rapper Aze2dine. Ook hij zit in de cel. A.O. is klein van postuur en enorm populair. Een van zijn optredens op het Jacques Franckplein moest stilgelegd worden vanwege de massale opkomst.
Toen de clip van zijn liedje ‘Ouais ouais’ in september 2017 vlotjes 300.000 clicks haalde op Youtube, trok hij de aandacht van de grote platenmaatschappijen. Ook Youness Z. is onder de artiestennaam LE You in die clip te zien. Hij bedreigt er een politiecommissaris en ratelt de nummerplaat van haar auto af.


De Fioul Gang-leden hebben een strafblad voor drugs, vandalisme, inbraken en geweld. rr
‘Het is vreselijk wat die mannen gedaan hebben. Ik ben er ziek van’, zegt de ex-manager van Aze2dine. Twee jaar geleden verdedigde de man zijn cliënt nog, maar afgelopen zomer brak hij met de rapper, nadat de politie een duchtig woordje met hem was komen praten.
‘Drugshandel. Inbraken. Dat was geen kattenkwaad meer’, zucht hij. Hij kent alle leden van de bende. ‘Ze leven in hun eigen wereldje, waar ze misdaad verheerlijken. Ze denken dat ze in een film leven. Maar toen waren er nog geen gewonden gevallen. Dat meisje, haar leven is vernietigd.’
Achtergesteld milieu
Volgens de ex-manager is niet Youness Z., maar wel zijn neef Soufiane S. (20) de échte leider. ‘Hij was toen al met de zwaarste misdaad bezig. Zijn vader zat in de cel en Soufiane heeft zelf ook al een straf uitgezeten.’ Sinds deze maand zit hij opnieuw achter de tralies.
Voor 2.000 euro ‘kochten’ ze een 16-jarig Frans meisje, dat ze dwongen haar lichaam te verkopen aan mannen Er is sprake van 160 klanten in één maand tijd
‘Soufiane en Youness komen uit een achtergesteld milieu. Zij doen dit louter omdat ze snel veel geld willen verdienen. Azeddine is eigenlijk een brave jongen. Hij had alleen wat aanvaringen met de politie voor drugs. Hij heeft goeie ouders, die goed geld verdienen én die hem financieel ondersteunen.’
‘Waarom hij dan in een prostitutienetwerk is gestapt? Om erbij te horen. Omdat hij gefascineerd is door het misdaadleventje. Hij denkt dat het hem geloofwaardigheid zal opleveren.’
‘Te lui’
Aze2dine kon de afgelopen jaren niet doorbreken als rapper, ondanks de interesse van de platenbazen. ‘Omdat hij lui is’, zegt zijn ex-manager. ‘Hij begrijpt niet dat hij ervoor moet werken. Je moet elke maand een song afleveren, niet twee per jaar.’
Vandaag wil de ex-manager alle songs, foto’s en sociale media van Aze2dine van het internet verwijderen. ‘Zo’n kerel moet geen extra aandacht krijgen, ik wil dat hij vergeten wordt. Ik ga ook naar de politie stappen om hen te helpen bij hun onderzoek.’
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200115_04807321

Laatst gewijzigd door Anna List : 16 januari 2020 om 07:30.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2020, 07:37   #70
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.591
Standaard

Azeddine is een brave jongen....Opknopen dat varken !
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2020, 07:52   #71
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Azeddine is een brave jongen....Opknopen dat varken !
" Azeddine is eigenlijk een brave jongen. Hij had alleen wat aanvaringen met de politie voor drugs. Hij heeft goeie ouders, die goed geld verdienen én die hem financieel ondersteunen.’"

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2020, 08:20   #72
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat zou voor mij geen verschil uit maken als de dader een blanke was geweest, dan mochten ze die gerust met zijn ballen tussen de bankvijs steken van mij,...
Inderdaad, zo heb ik u ingeschat!
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2020, 08:29   #73
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.018
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Azeddine is een brave jongen....Opknopen dat varken !
Dat stuk crapuul en C° in hun onderbroek aan schandpalen zetten op de markt in Brussel.
Een toeristische attractie erbij.
Sukses verzekerd: ik zie al die Japanse meisjes al giechelen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2020, 08:38   #74
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.724
Standaard

‘Ze denken dat ze in een film leven’

Goed onder de drugs zitten die onnozelaars ja.

Opknopen lijkt mij de beste optie.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2020, 08:43   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.801
Standaard

De kopstukken waren dus, zoals te verwachten was, allemaal "Maroefen". Sorry maar ze verdienen die benaming. Het is Marokkaans crapuul van het laagste soort.
Wat ik niet begrijp is dat dit bruin schorremorie vrij rondloopt met meer dan 200 pv's op zak. Dit buiten-europees uitschot had allang mét hun medeverantwoordelijke familie naar hun strontland van herkomst moeten teruggestuurd worden. Geen wonder dat Bruxelles een hellegat is geworden. De Belgische hoofdstad biedt "arme kansarmen" van buitenlandse origine alle kansen om het te maken in het misdaadmilieu. Bruxelles is vandaag vergeven van soortgelijke "gelukszoekers".
Dat komt ervan als 200 pv's geen belletjes doet rinkelen bij de Brusselse justitie. Die is blijkbaar even rot als het Brussels justitie-paleis.

Het zullen je kinderen maar wezen die in handen vallen van Marokkaanse, niets en niemand ontziende bendes. Wat wordt er dat islamitisch uitschot eigenlijk met de paplepel ingegoten? THUIS, in de moskeeën, in de koranscholen én in hun gesloten religieuze milieu?
Of is het toeval dat het zelden blanke racisten zijn die voor dergelijke feiten worden opgepakt?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2020, 08:50   #76
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De kopstukken waren dus, zoals te verwachten was, allemaal "Maroefen". Sorry maar ze verdienen die benaming. Het is Marokkaans crapuul van het laagste soort.
Wat ik niet begrijp is dat dit bruin schorremorie vrij rondloopt met meer dan 200 pv's op zak. Dit buiten-europees uitschot had allang mét hun medeverantwoordelijke familie naar hun strontland van herkomst moeten teruggestuurd worden. Geen wonder dat Bruxelles een hellegat is geworden. De Belgische hoofdstad biedt "arme kansarmen" van buitenlandse origine alle kansen om het te maken in het misdaadmilieu. Bruxelles is vandaag vergeven van soortgelijke "gelukszoekers".
Dat komt ervan als 200 pv's geen belletjes doet rinkelen bij de Brusselse justitie. Die is blijkbaar even rot als het Brussels justitie-paleis.

Het zullen je kinderen maar wezen die in handen vallen van Marokkaanse, niets en niemand ontziende bendes. Wat wordt er dat islamitisch uitschot eigenlijk met de paplepel ingegoten? THUIS, in de moskeeën, in de koranscholen én in hun gesloten religieuze milieu?
Of is het toeval dat het zelden blanke racisten zijn die voor dergelijke feiten worden opgepakt?
Begrijpe wie begrijpe kan inderdaad.

Als men daar geen belletjes hoort rinkelen, bij dat soort van zaken, dan is het al ver gekomen of heeft men de rechters al in de kneep op de één of andere manier.

Werkt dat eigenlijk nog wel naar behoren ons rechtssysteem?

Twijfelachtige zaak.

p.s.

Zelfs vrienden zijn geschokt door bende die meisje ‘kocht’ voor prostitutie: “Ze denken dat ze in een film leven”
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 januari 2020 om 09:03.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2020, 10:02   #77
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.724
Standaard

Nog zo iets

Jeffrey Epstein ‘misbruikte en verhandelde meisjes op privé-eiland’.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2020, 10:53   #78
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Nee, Garry is wel lid van het Vlaams Belang, maar hij zal nooit goedkeuren dat een zestienjarig meisje (of eender welke vrouw) verkocht en misbruikt wordt. Zo laag is geen enkele Vlaams Belanger.

Daar u dit goedkeurt, schat ik u lager in dan de meest extreme Vlaams Belanger.
Ik heb hier toch al zeer kwetsende dingen mogen lezen over zwarten en Afrikanen vluchtelingen of nog maar over die klimaatmeisjes
Naar mijn mening is de kans groot dat schrijvers van zulke praat eerder VB'ers zijn dan CD&V 'ers

En naar mijn eigen bescheiden mening durven ze nog niet echt te schrijven wat ze denken want dan zou je pas verschieten

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 januari 2020 om 10:54.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2020, 11:09   #79
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik heb hier toch al zeer kwetsende dingen mogen lezen over zwarten en Afrikanen vluchtelingen of nog maar over die klimaatmeisjes
Naar mijn mening is de kans groot dat schrijvers van zulke praat eerder VB'ers zijn dan CD&V 'ers

En naar mijn eigen bescheiden mening durven ze nog niet echt te schrijven wat ze denken want dan zou je pas verschieten
En nu terzake.
Heeft u zo niets om het met Antwerpen te vergelijken?

Laatst gewijzigd door Bobke : 16 januari 2020 om 11:10.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2020, 11:13   #80
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik heb hier toch al zeer kwetsende dingen mogen lezen over zwarten en Afrikanen vluchtelingen of nog maar over die klimaatmeisjes
Naar mijn mening is de kans groot dat schrijvers van zulke praat eerder VB'ers zijn dan CD&V 'ers

En naar mijn eigen bescheiden mening durven ze nog niet echt te schrijven wat ze denken want dan zou je pas verschieten
U bent dus van mening dat het alleen VB'ers zijn die wat het meisje(s) aangedaan is weten te veroordelen?

Ik denk dat ongeacht iemands zijn/haar politieke voorkeur vele anderen de situatie waar de meisjes zich in bevonden en wat ze aangedaan is zullen veroordelen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be