Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 september 2007, 19:03   #101
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breda Bekijk bericht
als je Frans-Vlaanderen wilt hebben heb je Nederland nodig
uhu Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Duitsland is er alles aan gelegen om de Status Quo (Ante) te handhaven; vrees dus dat dit weinig uitmaakt. De enige mogelijkheid is, wanneer de inwoners van Frans Vlaanderen zelf bij Vlaanderen zouden willen aansluiten, maar ik kan je verzekeren dat Fransen waarschijnlijk nog betere onderhandelaars zijn dan Walen.....
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 16:07   #102
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wees blij, wij hebben Maastricht beschermd tegen de verfransing en de dooropvolgende inname door Wallonië.
Gelukkig maar.
Nou verstaon ich wrum die franse drugrunners constant bezig blieve, das unne herveroverings tactiek.
Wéé an de Limburg kumt déé krieg ne vlaai um de óóren von mich, zooow!
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 18:06   #103
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Gelukkig maar.
Nou verstaon ich wrum die franse drugrunners constant bezig blieve, das unne herveroverings tactiek.
Wéé an de Limburg kumt déé krieg ne vlaai um de óóren von mich, zooow!
Uw commentaar was van zulke kwaliteit dat ik begrijp waarom je een stokoude draad weer moest oprakelen.
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2024, 07:48   #104
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.743
Standaard

Youtube-kanaal met de laatste Vloms sprekende mensen in Zuid-Vlaanderen. Dekoloniseren!
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.

Laatst gewijzigd door Vlad : 14 april 2024 om 07:49.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2024, 17:38   #105
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Wij West-Vlamingen zullen daar een stokje voor steken ! Wij hebben veel Franstalige invloeden in ons mooi dialect én we lusten 'Ollanders en Antwaarpenaars rauw.

Wij gaan ons mooi bij Brussel/Wallonië voegen. Naar Frans-Vlaanderen kunt ge dus fluiten!
Uw Ollandse Nederlanders willen helemaal niets met het zuiden. Bestaande akkoorden ok, maar de rest leeft vooral in uw dromen, fantasieën en misschien ook nachtmerries.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 19 april 2024 om 17:38.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2024, 17:49   #106
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.450
Standaard

Oude vijandigheden. De Ollanders zijn de Duinkerker Kapers nog niet vergeten.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2024, 18:08   #107
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Oude vijandigheden. De Ollanders zijn de Duinkerker Kapers nog niet vergeten.
Denk niet dat het de Ollanders nu veel zegt , de Duinkerker kapers. Uw Ollanders weten zowiezo niet veel van geschiedenis af.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2024, 18:24   #108
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Denk niet dat het de Ollanders nu veel zegt , de Duinkerker kapers. Uw Ollanders weten zowiezo niet veel van geschiedenis af.
Over geografie evenmin, want wat de meesten betreft zijn we nog een unitaire staat en spreken we liever Frans.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2024, 18:28   #109
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Over geografie evenmin, want wat de meesten betreft zijn we nog een unitaire staat en spreken we liever Frans.
Prima toch ? Maakt ons niet veel uit unitair, federaal of confederaal. En natuurlijk wordt er ook nog "Belgisch" gesproken in België.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2024, 05:38   #110
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.654
Standaard

Plus est en vous?
Niks de nimendal: zus doranch est en vous!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 23:46   #111
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Over geografie evenmin, want wat de meesten betreft zijn we nog een unitaire staat en spreken we liever Frans.
Waar heeft u uw contacten, grensbewoners weten wel dat België federaal is nu, dat het een onlogisch geheel is in tegenstelling tot Duitsland, dat weten velen niet.
De voorliefde voor Frans mythe, is voor Nederland simpel terug te voeren tot het landsverraad in 1830, AKA jullie Belgische opstand door veelal Franstaligen.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 00:30   #112
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Waar heeft u uw contacten, grensbewoners weten wel dat België federaal is nu, dat het een onlogisch geheel is in tegenstelling tot Duitsland, dat weten velen niet.
De voorliefde voor Frans mythe, is voor Nederland simpel terug te voeren tot het landsverraad in 1830, AKA jullie Belgische opstand door veelal Franstaligen.
In Nederland deze onzin meermaals gehoord. Sommigen zijn ook erg gemakkelijk boos te maken, omdat ze denken dat Vlamingen even patriotisch als zijzelf zijn en dan Belgicistisch in hun fantasie. Dat is een groot probleem, vooral in de Randstad. Ze hebben totale disinteresse in België en weten niks over ons. Als je er als Vlaming komt die wel inzicht heeft in hun samenleving, schept dat bij sommigen een minderwaardigheidscomplex.

Laatst gewijzigd door Weyland : Gisteren om 00:59.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 01:02   #113
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
In Nederland deze onzin meermaals gehoord. Sommigen zijn ook erg gemakkelijk boos te maken, omdat ze denken dat Vlamingen even patriotisch als zijzelf zijn en dan Belgicistisch in hun fantasie. Dat is een groot probleem, vooral in de Randstad. Ze hebben totale disinteresse in België en weten niks over ons. Als je er als Vlaming komt die wel inzicht heeft in hun samenleving, schept dat bij sommigen een minderwaardigheidscomplex.
Kennis is macht. Beter wel interesse in ons hebben. Wie ben ik, echter? Ze voelen zich nog steeds ietwat superieur en dat merk je in de Belgenmoppen die je constant hoort op de Nederlandse televisie. Er zit een kern van waarheid in en er loopt inderdaad ook wat mis bij ons, maar soms leidt dat ook tot onheuse behandeling en mensen die vijandig staan tegenover ons.

Boze calvinistische gezichten die tegen windmolens vechten als figment van hun eigen fantasiewereldje, heb ze wel eens gezien.

Laatst gewijzigd door Weyland : Gisteren om 01:05.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 21:13   #114
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
In Nederland deze onzin meermaals gehoord. Sommigen zijn ook erg gemakkelijk boos te maken, omdat ze denken dat Vlamingen even patriotisch als zijzelf zijn en dan Belgicistisch in hun fantasie. Dat is een groot probleem, vooral in de Randstad. Ze hebben totale disinteresse in België en weten niks over ons. Als je er als Vlaming komt die wel inzicht heeft in hun samenleving, schept dat bij sommigen een minderwaardigheidscomplex.
Qua patriottisme zijn Vlamingen ook wel een buitenbeentje, wat dat betreft lijken Nederlanders inderdaad meer op Fransen, Britten, Duitsers en Amerikanen, en sommigen zullen inderdaad aannemen, dat dit bij jullie dan ook zo is.
Ach de Randstad is ook niet heel Nederland, dit valt dan weer vaak op dovemansoren bij uw landgenoten, maar naast onze nationale Nederlandse identiteit heeft Nederland ook veel regionale identiteiten, zoals Zeeuwen, Friezen, Limburgers, Twentenaren, Brabanders etc. In de Randstad zijn ook sterke stedelijke identiteiten in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht.
Verder kent men ook in de Nederlandse provincies de Randstedelijke arrogantie wel, dit is niet enkel tegen uw land gericht.
Dat interesse groter is bij mensen, die vaak contact hebben met uw land in wat voor vorm dan ook, is ook wel logisch.
Minderwaardigheidscomplex? Verklaar u nader, schaamden ze zich?
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 21:27   #115
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Kennis is macht. Beter wel interesse in ons hebben. Wie ben ik, echter? Ze voelen zich nog steeds ietwat superieur en dat merk je in de Belgenmoppen die je constant hoort op de Nederlandse televisie. Er zit een kern van waarheid in en er loopt inderdaad ook wat mis bij ons, maar soms leidt dat ook tot onheuse behandeling en mensen die vijandig staan tegenover ons.

Boze calvinistische gezichten die tegen windmolens vechten als figment van hun eigen fantasiewereldje, heb ze wel eens gezien.
Constant Belgenmoppen op de Nederlandse TV? Huh, welke zenders kijkt u? Ze zijn er, maar echt niet zo vaak, volgens mij net zo vaak als 'ollandermoppen in uw land. Voor mijn gevoel kwam dit vroeger juist vaker voor, maar wie ben ik.

Het spijt me dat u blijkbaar zulke slechte ervaringen heeft gehad in mijn land, dit is mij soms ook overkomen in uw land, omdat ik Nederlander ben, maar zeker niet zo vaak, als blijkbaar uw ervaring.
Ik ken verder geen enkele Nederlander, die vijandig tegenover u en uw landgenoten staat, Randstedelijke arrogantie is echter ook niet voor niets een begrip in Nederland zelf. Laat ik het zo zeggen, als Brabander leer je wel hoe aan te passen in de Randstad of in Vlaanderen, hoewel ik daar voor de meesten een Hollander ben, terwijl ik toch echt een (Noord) Brabander ben, Holland is voor ons in Brabant de Randstad.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 21:53   #116
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Verder kent men ook in de Nederlandse provincies de Randstedelijke arrogantie wel, dit is niet enkel tegen uw land gericht.
Dat interesse groter is bij mensen, die vaak contact hebben met uw land in wat voor vorm dan ook, is ook wel logisch.
Minderwaardigheidscomplex? Verklaar u nader, schaamden ze zich?
Wel, toen ik in Rotterdam werkte had ik de beste opleiding van mijn team en dat veroorzaakte een minderwaardigheidscomplex. Ik werd erg snel als 'arrogant' aanzien. Niets is zo vernederend als onderdoen voor een Belg. Vroeger in de 17de eeuw hadden Hollanders dat ook met zuiderse vluchtelingen.

Nooit beginnen in de Randstad zonder ervaring in België op te doen na een carrièrewissel dus, anders kom je tussen de ergere examplaren te zitten waar geen land mee te bezeilen valt. Ik kom zeer rancuneus over, maar ik wens hen nog steeds het beste toe. De manager die mijn uren maandenlang niet goedkeurde was hoe ik succesvol buitengepest raakte.

Als Belg ben ik erg moeilijk boos te krijgen door Randstedelijke arrogantie. Het is echter niet evident in Rotterdam binnen te geraken als Belg. Je krijgt erg vaak 'Waar ik me zorgen om maak is onze directe mentaliteit en of je ermee om zou kunnen gaan'. Bleek eerder de afkeer voor Belgen te zijn die het probleem was dan hun directheid. Waar wij onze Hollanderhaat zijn kwijtgespeeld hebben zij nog wel een afkeer jegens ons. Nederland loopt op alles twintig jaar achter, ofzo. Uiteraard niet iedereen, maar wel shiftleaders en managers.

Nu heb ik buiten de branche ook gesolliciteerd in Rotterdam en dat was heel anders. Mensen die net als ik een afkeer hebben van dat tribalistische hokjesdenken. Voorlopig zit ik toch lekker terug in mijn eigen land. In België haten ze het als ik negatief over Nederland praat. De tijden lijken wel veranderd.

Het was wel een Hollands bedrijf waar geen enkele Noord-Brabander werkte, ondanks dat het Zuiden van Rotterdam toch geografisch erg te bereiken is. Ik was de enige zuiderling. Doorgaans heb je toch meestal wel enkelen. De man waarmee ik in de ploeg zat had zelfs een afkeer van Noord-Brabant, maar voelde zich later schuldig. Een kerel uit een streng-evangelisch gezin met issues, meer tenminste geen calvinist I guess (wat volgens mij minder erg is dan evangelisten vaak).

Ze vallen het beste te vergelijken met de jeugd van Paul Verhoevens 'Spetters'. Opstandig, maar uit een bekrompen Biblebeltmilieu waar ze meestal ook vandaan kwamen (Alblasserwaard, Goeree-Overflakkee, Hoeksche Waard). Leerrijk en ik zou het overleefd gehad hebben indien ik wel tijdig betaald werd, toch niet aan te raden.

Laatst gewijzigd door Weyland : Gisteren om 22:20.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 22:16   #117
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Constant Belgenmoppen op de Nederlandse TV? Huh, welke zenders kijkt u? Ze zijn er, maar echt niet zo vaak, volgens mij net zo vaak als 'ollandermoppen in uw land. Voor mijn gevoel kwam dit vroeger juist vaker voor, maar wie ben ik.
Ik kan goed tegen een grapje.

https://youtu.be/12lOff1LBkY?si=RJ_1Odz6_V2ySCpQ

Hier brengt een Belg medicijnen naar Nederlanders die ze dringend nodig hebben, maar waar ze niet aan geraken wegens bezuinigingen. De Belgenmoppen zijn erg onschuldig. Eerder in dat programma 'Als ik in België geboren was zou ik ook depressief worden'. Ook dat trek ik me niet aan. Wat me wel opvalt is dat veel Nederlanders daardoor ook Belgen niet serieus kunnen nemen.
We zijn inderdaad onbeschofter en onbeholpener vaak. België heeft gebreken, maar sommigen gaan er zo hard op in dat ze iedereen over dezelfde kam gaan beginnen scheren. Het valt me trouwens op dat Noord-Brabanders daar ook mee clashen. Hollanders zijn veel politiek-correcter namelijk.

Van mij zijn ze echter nog niet af in Holland en ik heb ook introspectie.

Laatst gewijzigd door Weyland : Gisteren om 22:45.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 22:23   #118
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.450
Standaard

1830 is volgens mij ook zo gelopen. het Belgisch Onafhankelijkheidsstreven was een radicale positie, maar werd een mainstreampositie na het optreden van Willem I.

Ik blijf echter van mening dat het voor de Vlamingen van de drup in de regen was. Al bij al geen goede zaak, ondanks de Hollandse arrogantie die flink wat mensen wist te schofferen. Willempie wilde te snel gaan en waande zich te oppermachtig en dan had je nog die mensen onder hem die van ons af wilden. Voor Willem I was het evenmin gemakkelijk. Hij werd in zijn latere leven ook niet geliefd in Nederland met zijn Waalse Belgische vrouw.

Toen Noord-Brabant een Generaliteitsland was wilden ook mensen van jullie voorouders af als vervelende katholieken. Niets nieuws.

Laatst gewijzigd door Weyland : Gisteren om 22:26.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 22:36   #119
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.450
Standaard

Kleine anecdote: onlangs had ik een relatie met een Vlaamse uit een streng-protestants milieu (tot haar tienerjaren strenggelovig, enkel rokken en geen televisie). Ook in België zijn er bevindelijk gereformeerden (in Maarksum heb je een kerk en in Kapellen en Brasschaat is ook een ietwat minder strenge gemeenschap).

Zij is er echter uitgestapt. Ondanks het verschil in opvoeding was hier geen enkele clash te bespeuren. Het enige waarin ze van andere Vlamingen verschilde was haar bemoeiziekheid, netter taalgebruik en zuinigheid. Sterker, een verstokte Belgicist die, ondanks dat ze in Zeeland heeft gewoond.

Laatst gewijzigd door Weyland : Gisteren om 22:39.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 23:22   #120
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Qua patriottisme zijn Vlamingen ook wel een buitenbeentje, wat dat betreft lijken Nederlanders inderdaad meer op Fransen, Britten, Duitsers en Amerikanen, en sommigen zullen inderdaad aannemen, dat dit bij jullie dan ook zo is.
Zeker waar. Als Vlaming weet ik vaak niet welke positie in te nemen wat dat betreft. Groot-Neerlandisme hou ik buiten het gespreksonderwerp in de Randstad. Vaak denken ze onterecht dat ik een Belgisch chauvinist ben die enkelen hier op dit forum trots zou maken.

Terug in Vlaanderen moet ik het nog meer verborgen houden, want je weet nooit dat een Belgicist over jou beslist of vice versa. Dat is ook een nadeel. Toch schiet ik goed op met trotse Belgen en staat het zelden in de weg van gezelligheid, ook wanneer ze weten dat ik dat niet ben. Vlamingen hebben nooit echt hun zin gekregen en laten sneller los wat patriotisme betreft.

Citaat:
Ach de Randstad is ook niet heel Nederland, dit valt dan weer vaak op dovemansoren bij uw landgenoten, maar naast onze nationale Nederlandse identiteit heeft Nederland ook veel regionale identiteiten, zoals Zeeuwen, Friezen, Limburgers, Twentenaren, Brabanders etc. In de Randstad zijn ook sterke stedelijke identiteiten in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht.
Rotterdam is ook de meest boerse stad van de Randstad, de werkliedenstad in een zee van Biblebeltmensen. Zeer apart en zeer anders van Amsterdam, hun grote rivaal. Ik blijf het een leuke stad vinden, maar verdorie, je moet er binnen geraken als buitenstaander. Biblebeltdorpen beschrijven deze mensen vaak als 'gemoedelijker dan ons' i.p.v. hard en beknottend (zoals ik ze ervaar). Valt me op.

Vrienden uit Goeree-Overflakkee hebben me trouwens onlangs verrast. Ze beweerden dat hun kerkelijkheid in de weg stond van hun verdraagzaamheid en progressie. Omdat ik hen erg goed geholpen had als enige toen Nederlanders hen in de steek lieten zijn ze België gaan romantiseren als een moreel hoogstaander land dan hun eigen land. Ik heb toen christelijke mensen nog beleefd verdedigd. Raar gesprek was dat, maar wel interessant.

Ik vertel altijd dat het ook geen rozengeur en maneschijn is bij ons en dat ik zelf veel gebreken heb.

Trouwens, mijn pandgenoten komen uit Rotterdam en Amsterdam. In Essen woon ik al erg Randstadachtig.

Laatst gewijzigd door Weyland : Gisteren om 23:52.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be