Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2015, 19:59   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.818
Standaard Hoe ontstaat hyperinflatie?

Ben momenteel op reis in Colombia. Buurland Venezuela heeft grote problemen door de drop van olieprijzen. Er is hyperinflatie en er zijn lange wachtrijen bij de supermarkt door voedseltekort. Het wordt afgeraden om Venezuela te bezoeken vanwege wanhopige burgers die toeristen kidnappen om aan geld te geraken. En als je toch beslist om te bezoeken, moet je zelf je voedsel voorzien.

Blijkbaar is 50% van de Colombiaanse export ook petroleum, waardoor de Colombiaanse peso nu een vrije val maakt.
Tegenover de euro zo'n 20% op iets meer dan een maand tijd. Goedkoop voor toeristen, maar een drama voor de koopkracht van Colombianen.

Hier de grafiek van de laatste maand. Heeft er iemand een idee waar dit zal eindigen?



Ook voor investeerders in vastgoed lijkt me dit interessant. De afgelopen 10 jaar stond de koers eerder rond 2500 a 2700. Ik kocht net een groot menu voor 1 euro en 50 cent
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2015, 20:14   #2
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Hier de grafiek van de laatste maand. Heeft er iemand een idee waar dit zal eindigen?

Ook voor investeerders in vastgoed lijkt me dit interessant. De afgelopen 10 jaar stond de koers eerder rond 2500 a 2700. Ik kocht net een groot menu voor 1 euro en 50 cent
1/ Alles in de zich ontwikkellende markten gaat goedkoper worden.
2/ De massa's van deze wereld begrijpen de dynamiek niet en laten zich mogelijk verleiden tot oorlog.

Voor de Rothschild's van deze wereld is het een koopjesperiode. Dat was al zo toen de slag bij Waterloo uitgevochten werd.
In Londen zaten de Rothschild's via een uitgekiend systeem van ultrasnelle koeriers te wachten op de uitslag van de slachting, om als eerste te kunnen handelen.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be