Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juli 2020, 23:21   #1
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.830
Standaard Covid19-vaccin slecht voor immuniteit van niet gebruikers

Even uitleggen.

Zeg nu dat je besmet geraak met de Covid, dan ben je voor een tijdje immuun. In dat tijdje evolueert het virus tot een punt dat je opnieuw besmet kan worden maar dan zal je er niet meer zo zwaar ziek van zijn. Je hebt dan een soort halve immuniteit die de ernst van de infectie verlaagt, het wordt een soort verkoudheid zoals er zovele zijn.

Probleem is dat je regelmatig moet her-besmet worden om die evolutie bij te benen, volwassenen krijgen bv 3-4 keer per jaar een verkoudheid, kinderen tot 8 keer en ouderen slechts 1-2 keer. Die constante besmetting houdt ons immuunsysteem efficiënt en goed werkend.

De huidige angst voor alles wat virus is zal dus onze immuniteit afzwakken, als die maatregelen al enig nut zouden hebben (ik hoop van niet). Maar het grotere probleem zijn de vaccins tegen Covid-19, als ze werken, en als genoeg mensen die nemen gaan zij die eerder natuurlijk besmet zijn geweest veel minder her-besmet worden waardoor ze hun immuniteit tegen nieuwe varianten van Covid-19 verliezen. Die herbesmetting is belangrijk voor de immuniteit en dat zouden die vaccins kunnen voorkomen waardoor we uiteindelijk opnieuw zwaar ziek kunnen worden van een Covid-19 besmetting.

Als die vaccins dus wijdverspreid gaan gebruikt worden (en dat ziet er naar uit) dan beschadigen ze dus de gezondheid van zij die geen vaccin nemen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2020, 23:32   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Hoeveel vaccins tegen polio of weet ik veel wat kreeg je?
Meestal 1.
En dat was voldoende.

Heeft het geholpen.?
Ja!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 00:16   #3
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.453
Standaard

Kijk, dat is nou net het doel van overheid: immuniteit voorkomen.
Want als het probleem weg is, heeft de dwingerij/vrijheidsinperkingen die het probleem als excuus gebruikte, ook geen excuus meer.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 21 juli 2020 om 00:16.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 11:05   #4
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Hoeveel vaccins tegen polio of weet ik veel wat kreeg je?
Meestal 1.
En dat was voldoende.

Heeft het geholpen.?
Ja!
Voor polio krijg je 5 of 6 vaccinaties tot je 6 jaar

https://www.cm.be/ziekte-en-behandel...cinaties/polio

Er worden weinig opvolg vaccinaties gegeven als volwassene omdat ze er vanuit gaan dat het hier uitgeroeid is. Probleem is natuurlijk de import van Polio via immigratie, als je veel reist neem je best nog enkele boosters.

https://www.wiv-isp.be/pedisurv/Docu...io_2014_NL.pdf

Het polio vaccine dat ze gebruiken in africa (een goedkopere versie) zorgt momenteel voor meer slachtoffers dan de wilde Polio.

https://www.theguardian.com/global-d...ain-in-vaccine

Om maar te zeggen, vaccinaties zijn niet zaligmakend en zorgen soms voor meer problemen dan dat ze oplossen. Bv voor Polio zou een eductatie in hygiëne een even groot effect hebben.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 12:35   #5
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

https://threadreaderapp.com/thread/1...047802369.html
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 15:58   #6
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Weer een stukje leugen via statistiek, bij mazelen tonen ze niet de doden, want die waren er niet meer toen ze starte met grootschalige vaccinatie.

Polio idem, er vielen geen doden meer door beter medische zorg, kennis en hygiëne. Vaccins als enige oorzaak noemen is fake news.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 21 juli 2020 om 15:58.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 17:22   #7
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

*zucht*
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 17:36   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
*zucht*
2
*heel diepe zucht*
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 17:42   #9
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Weer een stukje leugen via statistiek, bij mazelen tonen ze niet de doden, want die waren er niet meer toen ze starte met grootschalige vaccinatie.

Polio idem, er vielen geen doden meer door beter medische zorg, kennis en hygiëne. Vaccins als enige oorzaak noemen is fake news.

.
nu ook al crypto-anti-vaxxer geworden?
je talent om consequent het foute kamp te kiezen is formidabel.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 18:28   #10
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Long term immunity more likely

https://www.youtube.com/watch?v=R3_wSU1JnTE
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 19:41   #11
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Even uitleggen.

Zeg nu dat je besmet geraak met de Covid, dan ben je voor een tijdje immuun. In dat tijdje evolueert het virus tot een punt dat je opnieuw besmet kan worden maar dan zal je er niet meer zo zwaar ziek van zijn. Je hebt dan een soort halve immuniteit die de ernst van de infectie verlaagt, het wordt een soort verkoudheid zoals er zovele zijn.

Probleem is dat je regelmatig moet her-besmet worden om die evolutie bij te benen, volwassenen krijgen bv 3-4 keer per jaar een verkoudheid, kinderen tot 8 keer en ouderen slechts 1-2 keer. Die constante besmetting houdt ons immuunsysteem efficiënt en goed werkend.

De huidige angst voor alles wat virus is zal dus onze immuniteit afzwakken, als die maatregelen al enig nut zouden hebben (ik hoop van niet). Maar het grotere probleem zijn de vaccins tegen Covid-19, als ze werken, en als genoeg mensen die nemen gaan zij die eerder natuurlijk besmet zijn geweest veel minder her-besmet worden waardoor ze hun immuniteit tegen nieuwe varianten van Covid-19 verliezen. Die herbesmetting is belangrijk voor de immuniteit en dat zouden die vaccins kunnen voorkomen waardoor we uiteindelijk opnieuw zwaar ziek kunnen worden van een Covid-19 besmetting.

Als die vaccins dus wijdverspreid gaan gebruikt worden (en dat ziet er naar uit) dan beschadigen ze dus de gezondheid van zij die geen vaccin nemen.
Elk jaar heb ik meestal in september, soms augustus soms oktober, enkele verkoudheden (neus verstopt, stem grotendeels kwijt) van een kleine week. Dat is al altijd zo geweest. Ik heb nog nooit een dag werkverlet gehad. Eén keer heb ik waarschijnlijk een griep gehad, de vrijdagavond begonnen, quasi heel weekend bed, maandagmorgen iets beter, dus toch gaan werken, en tegen maandagavond was ik weer de oude.
Ik zie dat als de prijs van gezond blijven. Ik ga me bvb niet extra kleden om het te voorkomen - ik accepteer het, ik wil het zelfs, omdat niet hebben zich wreekt met een veel hogere prijs
Verwarming en airco heb ik niet. Drink en was me met water aan de temperatuur dat het in de leiding zit.

Het is een teken aan de wand dat overheid zich hier nu ook mee is beginnen moeien. Als je alles samenlegt, is de vergelijking met Adolfs Duizendjarige Grootheidswaanzin treffend. De tegenwoordige overheden willen het klimaat regelen en nu zelfs het immuunsysteem vervangen. En heel hun ellende gemotiveerd door het ordinairste dat er bestaat: luiheid. Ze zijn te asociaal om te helpen in de economie maar willen er wel kunnen kopen, en gaan extreem om dat zo te houden.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 21:14   #12
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
nu ook al crypto-anti-vaxxer geworden?
je talent om consequent het foute kamp te kiezen is formidabel.
Ik had het eerlijk gezegd ook niet gedacht.

Ik ben een voorstander van vaccinatie maar het moet nuttig zijn, Covid-19 is een verkoudheid dus een vaccin elk jaar aansmeren is belachelijk. Misschien nu eenmalig voor de oude garde maar dan zou het moeten stoppen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 22:24   #13
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Elk jaar heb ik meestal in september, soms augustus soms oktober, enkele verkoudheden (neus verstopt, stem grotendeels kwijt) van een kleine week. Dat is al altijd zo geweest. Ik heb nog nooit een dag werkverlet gehad. Eén keer heb ik waarschijnlijk een griep gehad, de vrijdagavond begonnen, quasi heel weekend bed, maandagmorgen iets beter, dus toch gaan werken, en tegen maandagavond was ik weer de oude.
Ik zie dat als de prijs van gezond blijven. Ik ga me bvb niet extra kleden om het te voorkomen - ik accepteer het, ik wil het zelfs, omdat niet hebben zich wreekt met een veel hogere prijs
Verwarming en airco heb ik niet. Drink en was me met water aan de temperatuur dat het in de leiding zit.

Het is een teken aan de wand dat overheid zich hier nu ook mee is beginnen moeien. Als je alles samenlegt, is de vergelijking met Adolfs Duizendjarige Grootheidswaanzin treffend. De tegenwoordige overheden willen het klimaat regelen en nu zelfs het immuunsysteem vervangen. En heel hun ellende gemotiveerd door het ordinairste dat er bestaat: luiheid. Ze zijn te asociaal om te helpen in de economie maar willen er wel kunnen kopen, en gaan extreem om dat zo te houden.
Idem hier betreft de verkoudheden al neem ik wel graag een warme douche.

Ik kom veel in contact met mensen en heb enkele keren per jaar een verkoudheid, soms een griep ook denk ik al ben ik er nooit erg ziek van, soms eens een dag werkverlet. Hygiene is belangrijk en besmetting via bloed en uitwerpselen moet je vermijden (dat zijn de gevaarlijke) maar virussen die zich vlot verspreiden door de lucht mogen we niet bang van zijn, dat heeft toch geen nut en maakt het alleen maar erger.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 22:36   #14
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Long term immunity more likely

https://www.youtube.com/watch?v=R3_wSU1JnTE
Goed nieuws, 17 jaar al, eerdere andere corona-virus besmettingen lijken dus ook te helpen en de hoeveelheid van de besmetting.

Nog maar een bewijs dat de jeugd zo snel mogelijk mag besmet worden om zo een goeie immuniteit op te bouwen. Bij een vaccin weten we nog niet hoe goed die gaan werken en hoe lang hun immuniteit blijft. Daarvoor is nog jaren onderzoek nodig.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 22:39   #15
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Weer een stukje leugen via statistiek, bij mazelen tonen ze niet de doden, want die waren er niet meer toen ze starte met grootschalige vaccinatie.

raad eens wanneer het vaccin geintroduceerd werd?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 23:03   #16
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht

raad eens wanneer het vaccin geintroduceerd werd?
In 1963 en dan een betere versie in 1968,

het probleem met de mazelen is dat je een extra booster nodig hebt aan je 20 jaar, zoniet kan het dodelijk zijn op oudere leeftijd.

De helft van die doden rond 1990 waren 20-plus, die zijn gestorven vanwege vaccinatie omdat de bescherming verdwijnt

Dan heb je nog doden vanwege de vaccinatie, het is nogal wetenschappelijk en heb nog geen tijd gehad het eens te doorlezen, als ik het al zal begrijpen.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK236284/

Hoe dan ook ga ik wel eens vragen aan m'n dokter of ik die booster al heb gehad
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 07:20   #17
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.252
Standaard

Niet alleen Facebook maar ook op politics.be barst het van de virologen en experts !
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 08:05   #18
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Niet alleen Facebook maar ook op politics.be barst het van de virologen en experts !
De virologen zijn het ook niet met elkaar eens dus is onze mening evenveel waard, idem voor de media die elk half gecontroleerd onderzoek openbaar maakt als zijnde evangelie, als het maar past binnen de bangmakerij.

We gaan zien, net in Nederland geweest en daar draagt bijna niemand een mondmasker, dus eens kijken wie de meeste besmettingen en doden zal hebben de komende weken.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 11:17   #19
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
I
De helft van die doden rond 1990 waren 20-plus, die zijn gestorven vanwege vaccinatie omdat de bescherming verdwijnt
Dat is wel een beetje onnozel he, want zonder vaccinatie zouden er veel meer doden gevallen zijn. Mazelen is eigenlijk vergelijkbaar / erger dan covid-19, alleen viseert het ook kleine kinderen. De CFR is 0.3% ongeveer (dus van de orde van covid-19, iets minder misschien), maar de mazelen schakelen wel uw immuun systeem uit voor meer dan een maand, zodat je nadien blootgesteld bent aan allerlei opportunistische infecties.

Er is niet echt een behandeling voor de mazelen, behalve een preventief vaccin.

Het is wel raar dat de wereld niet permanent in lockdown was voor 1963...

Mazelen zijn in vele opzichten "gevaarlijker" dan covid-19, en ongeveer een kwart van de volwassenen die het betrapt, moet gehospitaliseerd worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 juli 2020 om 11:17.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 11:41   #20
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Voor wat het waard is.

Iemand uit mijn familie die voor de onderzoekers aan de KUL werkt heeft van die proffen vernomen dat een extra dosis vitamine D, bij besmetting met het virus, wel eens het verschil kan maken tussen gewoon wat ziek en gehospitaliseerd worden.

Of er al klinische testen op gebeurd zijn kan ik niet bevestigen. Ze wist ook te vertellen dat er bij het testen van een "vaccin" in China al enkele doden zijn gevallen....
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be