Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Bart De Wever (N-VA) - 2 tot 8 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bart De Wever (N-VA) - 2 tot 8 februari "Van bij de start van de partij was hij er reeds bij als ondervoorzitter van de N-VA. Deze 34-jarige licentiaat geschiedenis staat bekend om zijn goede dossierkennis en omwille van het gebruik van grappige kwinkslagen. Samen met side-kick Geert Bourg

 
 
Discussietools
Oud 3 februari 2004, 16:48   #21
abramis brama
Parlementslid
 
abramis brama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Berichten: 1.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Het proberen politiek criminalieren van tegenstanders laat ik met plezier over aan anderen.
Heu ?

Heb ik iets gemist ?

Ik heb hier al heel wat uitspraken gelezen die het tegenovergestelde doen vermoeden, Bart... Sommige van Uw uitspraken over het Vlaams Blok leunen dicht aan tegen wat ik "criminaliseren" pleeg te noemen. Of zie ik dat verkeerd ?
__________________
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline  
Oud 3 februari 2004, 16:48   #22
KempensBoerke
Burgemeester
 
Geregistreerd: 3 januari 2003
Berichten: 583
Standaard

*knip* vecht persoonlijke vetes ergens anders uit!

Mvg
Avalon
KempensBoerke is offline  
Oud 3 februari 2004, 16:53   #23
Bart De Wever
Burger
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 197
Standaard

Na het lezen van uw charmant bericht, ben ik méér dan ooit geneigd om met het blok samen te werken... NOT
Waarom zijn die blokkers toch zo gebiologeerd door de N-VA? Als we toch niks voorstellen, laat ons dan met rust.
Bart De Wever is offline  
Oud 3 februari 2004, 16:56   #24
Bart De Wever
Burger
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Het proberen politiek criminalieren van tegenstanders laat ik met plezier over aan anderen.
Heu ?

Heb ik iets gemist ?

Ik heb hier al heel wat uitspraken gelezen die het tegenovergestelde doen vermoeden, Bart... Sommige van Uw uitspraken over het Vlaams Blok leunen dicht aan tegen wat ik "criminaliseren" pleeg te noemen. Of zie ik dat verkeerd ?
Dat ziet u inderdaad verkeerd. Ieder heeft recht op zijn mening. Ik moet me hier alleen voortdurend verdedigen tegen Blokkers en dan ga ik verbaal soms wat korter door de bocht. Da's hier kennelijk de huisstijl, geen problemen mee.
Bart De Wever is offline  
Oud 3 februari 2004, 16:58   #25
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus

Zozo, welke dan wel? Misschien kan u deze boude bewering staven met concrete uitspraken of programmapunten van het FN (zoals ik deed met het VB en de N-VA)?
Ik vermoed dat u er dezelfde Belgische vaderlandsliefde op nahoudt. En als je uw logica volgt, zal dan al de rest ook wel hetzelfde zijn zeker... Maar het was ironisch bedoeld, ik volg die logica niet. Het proberen politiek criminalieren van tegenstanders laat ik met plezier over aan anderen.
Het FN is helemaal niet vaderlandslievend. Ik zie dan ook geen enkele band tussen mezelf en het FN. Wat ik wel zie zijn drie vragen van mij waar nog steeds niet op geantwoord is.
Bruno* is offline  
Oud 3 februari 2004, 17:01   #26
KempensBoerke
Burgemeester
 
Geregistreerd: 3 januari 2003
Berichten: 583
Standaard

Blijkbaar een verkeerde interpretatie. Bovenstaande reactie was gericht op Tacitus' onderschrift. Ikzelf catalogiseer mijn reactie niet onder "persoonlijke vetes". Ikzelf vind die kiesdrempel schandalig en vond ik het kinderachtig en niet gepast om dat nog eens in je neus gewreven te zien. 'K begrijp niet waarom je zo tegen me uitvlamt...

Citaat:
=> [size=7]N-VA haalt de kiesdrempel op 13 juni NIET.
Vlaanderen wordt NOOIT onafhankelijk.
[/size]
KempensBoerke is offline  
Oud 3 februari 2004, 17:07   #27
Bart De Wever
Burger
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever

Ik vermoed dat u er dezelfde Belgische vaderlandsliefde op nahoudt. En als je uw logica volgt, zal dan al de rest ook wel hetzelfde zijn zeker... Maar het was ironisch bedoeld, ik volg die logica niet. Het proberen politiek criminalieren van tegenstanders laat ik met plezier over aan anderen.
Het FN is helemaal niet vaderlandslievend. Ik zie dan ook geen enkele band tussen mezelf en het FN. Wat ik wel zie zijn drie vragen van mij waar nog steeds niet op geantwoord is.
Ah zo, dan beweer ik bij deze dat het blok niet vlaams is en meteen zijn AL uw vragen opgelost... Wat een onzin!

Sorry, maar ik heb echt niet veel zin om lange antwoorden te gaan typen op uw vragen. Denk maar dat ik het niet kan of durf.
Bart De Wever is offline  
Oud 3 februari 2004, 17:18   #28
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus

Het FN is helemaal niet vaderlandslievend. Ik zie dan ook geen enkele band tussen mezelf en het FN. Wat ik wel zie zijn drie vragen van mij waar nog steeds niet op geantwoord is.
Ah zo, dan beweer ik bij deze dat het blok niet vlaams is en meteen zijn AL uw vragen opgelost... Wat een onzin!

Sorry, maar ik heb echt niet veel zin om lange antwoorden te gaan typen op uw vragen. Denk maar dat ik het niet kan of durf.
Ja inderdaad, dat denk ik. Ik wacht anderzijds wel op concrete initiatieven, wetgevend et al. om aan te tonen dat een ééntalig Franse partij, die enkel in Wallonië en Brussel opkomt "vaderlandslievend" is.
Hier zijn hun interventies:
-In de Kamer:
Citaat:
Dernières interventions

Question au vice-premier ministre et ministre des affaires étrangères sur "le projet de visite en Israël" (20 Novembre 2003)


Question �* la vice-première ministre et ministre de la Justice sur "la délinquance �* Charleroi" (23 Octobre 2003)


Discussion de la déclaration du gouvernement (15 Octobre 2003)


Discussion de la proposition de loi modifiant la date de l'entrée en vigueur de la loi du 10 décembre 1997 interdisant la publicité pour les produits du tabac et créant un Fonds de lutte contre le tabagisme (30 Juillet 2003)


Discussion de la déclaration du gouvernement (16 Juillet 2003)
In de Senaat, zie:http://www.frontnational.be/senat/20031017.html

We wachten in spanning af op een "vaderlandslievend" voorstel.
Vindt u het?
Bruno* is offline  
Oud 3 februari 2004, 18:11   #29
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Na het lezen van uw charmant bericht, ben ik méér dan ooit geneigd om met het blok samen te werken... NOT
Waarom zijn die blokkers toch zo gebiologeerd door de N-VA? Als we toch niks voorstellen, laat ons dan met rust.
Om in de zelfde stijl te blijven (en zonder enige betekenis!):

Na het lezen van uw charmant bericht, ben ik méér dan ooit geneigd om met de Alliantie samen te werken... NOT
Waarom zijn die Alliantisten toch zo gebiologeerd door de het Vlaams Blok? Als we toch niks voorstellen, laat ons dan met rust
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline  
Oud 3 februari 2004, 19:13   #30
Bart De Wever
Burger
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Na het lezen van uw charmant bericht, ben ik méér dan ooit geneigd om met het blok samen te werken... NOT
Waarom zijn die blokkers toch zo gebiologeerd door de N-VA? Als we toch niks voorstellen, laat ons dan met rust.
Om in de zelfde stijl te blijven (en zonder enige betekenis!):

Na het lezen van uw charmant bericht, ben ik méér dan ooit geneigd om met de Alliantie samen te werken... NOT
Waarom zijn die Alliantisten toch zo gebiologeerd door de het Vlaams Blok? Als we toch niks voorstellen, laat ons dan met rust

Mooi. Ik ben niet geboeid door het Blok, ik heb nooit beweerd dat het Blok niets voorstelt (was dat maar waar) en ik laat u met plezier in vrede.
Bart De Wever is offline  
Oud 3 februari 2004, 19:21   #31
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo

Om in de zelfde stijl te blijven (en zonder enige betekenis!):

Na het lezen van uw charmant bericht, ben ik méér dan ooit geneigd om met de Alliantie samen te werken... NOT
Waarom zijn die Alliantisten toch zo gebiologeerd door de het Vlaams Blok? Als we toch niks voorstellen, laat ons dan met rust

Mooi. Ik ben niet geboeid door het Blok, ik heb nooit beweerd dat het Blok niets voorstelt (was dat maar waar) en ik laat u met plezier in vrede.
Als het Blok niets voorstelde, wie zou dan -politiek gezien- republiekske Vlaanderen verdedigen? Geert Bourgeois?
Bruno* is offline  
Oud 3 februari 2004, 19:28   #32
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Mooi. Ik ben niet geboeid door het Blok, ik heb nooit beweerd dat het Blok niets voorstelt (was dat maar waar) en ik laat u met plezier in vrede.
Als het Blok niets voorstelde, wie zou dan -politiek gezien- republiekske Vlaanderen verdedigen? Geert Bourgeois?


De Wever toont dus geen enkele erkenning voor het Vlaams Blok, hoewel deze partij de verdienste heeft dat zij door haar veiligheidsthema en haar migrantenstandpunt veel mensen tot het Vlaams-nationalisme heeft gebracht.
PAJOT is offline  
Oud 3 februari 2004, 19:30   #33
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus

Als het Blok niets voorstelde, wie zou dan -politiek gezien- republiekske Vlaanderen verdedigen? Geert Bourgeois?


De Wever toont dus geen enkele erkenning voor het Vlaams Blok, hoewel deze partij de verdienste heeft dat zij door haar veiligheidsthema en haar migrantenstandpunt veel mensen tot het Vlaams-nationalisme heeft gebracht.
de vraag is of al die proteststemmers wel zo'n fervente aanhangers zijn van het emotionele nationalisme dat het VB verkoopt.
Seba is offline  
Oud 3 februari 2004, 21:31   #34
Vicky
Parlementslid
 
Vicky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 1.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Na het lezen van uw charmant bericht, ben ik méér dan ooit geneigd om met het blok samen te werken... NOT
Waarom zijn die blokkers toch zo gebiologeerd door de N-VA? Als we toch niks voorstellen, laat ons dan met rust.
Dat hoeft ook niet, de leden komen vanzelf al naar ons.
Vicky is offline  
Oud 3 februari 2004, 21:54   #35
Lesane
Provinciaal Statenlid
 
Lesane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Locatie: Lille, Leuven
Berichten: 781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Na het lezen van uw charmant bericht, ben ik méér dan ooit geneigd om met het blok samen te werken... NOT
Waarom zijn die blokkers toch zo gebiologeerd door de N-VA? Als we toch niks voorstellen, laat ons dan met rust.
Dat hoeft ook niet, de leden komen vanzelf al naar ons.
Ons ledencongres gemist precies? Hoeveel man is er nu eigenlijk al overgelopen? En hoeveel grote namen zitten er daar tussen? Jullie Blokkers vergeten volgens mij het feit dat er nu eenmaal heel veel N-VA'ers zijn die nooit op het Blok zouden/zullen stemmen. Ondanks het Vlaams nationalisme. Ik ben er zelf ook zo een. Persoonlijk ken ik niet veel N-VA'ers die mocht de N-VA verdwijnen op het Blok zouden stemmen. Je moet toch toegeven dat onze visies op tal van punten veel te ver uiteen liggen.
__________________
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!!

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline  
Oud 3 februari 2004, 22:23   #36
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Enkel de kiesuitslag is van tel, niet het ledenaantal.
Bruno* is offline  
Oud 3 februari 2004, 23:09   #37
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Na het lezen van uw charmant bericht, ben ik méér dan ooit geneigd om met het blok samen te werken... NOT
Waarom zijn die blokkers toch zo gebiologeerd door de N-VA? Als we toch niks voorstellen, laat ons dan met rust.
Van op dit forum te zitten, zal Uw dégout voor het Vlaams Blok enkel groter worden.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline  
Oud 3 februari 2004, 23:14   #38
plons
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 28 oktober 2003
Berichten: 10
Standaard

Mag ik meneer de Wever erop wijzen dat demonisering van een andere Vlaamsnationalistische partij geen goed doet aan Vlaanderen.
Mag ik meneer de Wever erop wijzen dat door de tweedracht, die NVA in stand houdt, het belgisch establissement zich in de twee polletjes doet wrijven.

Concrete vragen zijn reeds gesteld...en niet alleen hier. En toch nooit een deftig antwoord gelezen/gekregen. Het doet mijn ogen fronsen, het komt zo ongeloofwaardig over.
Waarom?

Is het dan echt zo moeilijk te verwoorden in een paar simpele regeltjes?
Maar ach, waarom schrik er niet van, zelfs uw voorzitter heb ik ze reeds gevraagd en stuurde mij door naar U, al blozend en afdruipend.
Ik vind het verdomd spijtig voor de goedmenende NVA-militant.
__________________
Wie zich tot schaap maakt, zal door de wolf gegeten worden.
plons is offline  
Oud 4 februari 2004, 00:20   #39
Bart De Wever
Burger
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 197
Standaard

Hallo,

Uit alle antwoorden die ik er de laatste twee dagen heb uitgeperst, zou het toch onderhand duidelijk moeten zijn waarom we niks zien in een samenwerking met het Blok. Toch blijft men die vraag maar stellen. Ik dacht dat het Blok tegen gedwongen huwelijken was?

Vreemde redenering: je moét samenwerken, anders zaai je tweespalt... Volgens dezelfde logica ben ik gerust bereid de onvoorwaardelijke overgave van het Blok te aanvaarden.

Maar misschien kunnen we ons allemaal beter met nuttige dingen bezig houden.
Bart De Wever is offline  
Oud 4 februari 2004, 00:27   #40
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Hallo,

Uit alle antwoorden die ik er de laatste twee dagen heb uitgeperst, zou het toch onderhand duidelijk moeten zijn waarom we niks zien in een samenwerking met het Blok. Toch blijft men die vraag maar stellen. Ik dacht dat het Blok tegen gedwongen huwelijken was?

Vreemde redenering: je moét samenwerken, anders zaai je tweespalt... Volgens dezelfde logica ben ik gerust bereid de onvoorwaardelijke overgave van het Blok te aanvaarden.

Maar misschien kunnen we ons allemaal beter met nuttige dingen bezig houden.
Dus, het water tussen de ALLIANTIE en het VLAAMS BLOK is te diep!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be