Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Bart De Wever (N-VA) - 2 tot 8 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bart De Wever (N-VA) - 2 tot 8 februari "Van bij de start van de partij was hij er reeds bij als ondervoorzitter van de N-VA. Deze 34-jarige licentiaat geschiedenis staat bekend om zijn goede dossierkennis en omwille van het gebruik van grappige kwinkslagen. Samen met side-kick Geert Bourg

 
 
Discussietools
Oud 4 februari 2004, 18:33   #61
Lorenzo
Vreemdeling
 
Lorenzo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Klaarblijkelijk zijn er veel "blokkertjes" die zich speciaal hebben ingeschreven op dit forum om u onder druk te zetten, Mr De Wever.

Gewoon doorgaan met het goede werk dat u verricht !
De Wever is nog een van de gelukkigen. De Gucht of Stevaert zullen het heel wat moeilijker krijgen.

Iedere politieker die niet akkoord is met het Vlaams Blok moet als een onverantwoordelijke of een verrader gebrandmerkt en behandeld worden.
... zegt iemand die zich Eichmann noemt .... woehahahaha
Lorenzo is offline  
Oud 4 februari 2004, 18:46   #62
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
De belangrijkste taak van onze nationale partij is die van propaganda. Het VB vervult die taak uitstekend en heeft het Vlaams-nationalisme wezensgestalte gegeven.
Propaganda neemt bijna per definitie een loopje met de werkelijkheid en wordt vroeg of laat doorprikt.

Citaat:
De N-VA daarentegen wil slechts beroep doen op een bestaande groep Vlaams-nationalisten, en is bereid om met de belgische staat te onderhandelen en dus toegevingen te doen. Zij heeft dus niet geleerd dat elke staathervorming tot op heden een nederlaag voor Vlaanderen is geweest.
Ik denk dat de N-VA meer potentieel heeft om 'de massa's' voor de 'Vlaamse zaak' te winnen dan het VB. Die partij slaagt erin 'massa's' te winnen, maar dan eerder voor een xenofoob en 'exclusief' programma. Een democratie kan op die grond niet werken en dan gaat het me niet enkel op de buitensluiting van 'volksvreemde elementen', maar ook van groepen die niet meegaan in het gepropageerde discours. Een staat (want daar droomt het VB ook van, niet?) kan pas stabiel en werkbaar zijn als ze de steun krijgt van de verschillende groepen die er deel van uitmaken en er belang bij hebben. Je kan overigens ook maar iets bereiken als je er zelf deel van uitmaakt, en dat heeft u, door u uitdrukkelijk erbuiten te plaatsen, duidelijk niet begrepen. Het zijn niet de bankzitters die de doelpunten scoren, weet u.

Citaat:
Die strategie moet door ons, Vlaams-nationalisten, afgelegd worden.
Door 'ons'? Spreek voor jezelf, jongeman.

Citaat:
De belgische staat zal onder invloed van het VB steeds ondoelmatiger en meer onwerkbaar worden, de N-VA kan dus alleen in de weg lopen wanneer zij meewerkt aan de efficiëntie van de belgische staat, de politiek welke zij verwart met Vlaams-nationalisme.
Een verrottingstrategie is politiek buitengewoon pervers. Op die manier speel je met de centen en het welzijn van 'de mensen'. Hoe kan het VB met recht en reden beweren op te komen voor de kleine man, terwijl ze zonder meer met belastingsgeld -dat gaat naar de staat- en, meer algemeen, zijn leven -want de staat heeft daar een grote invloed op- kwanselt. Staan roepen dat de Belgische staat slecht werkt, en daar zelf voor verantwoordelijk zijn, dat is pas hypocriet. Zijn er trouwens garanties dat het VB het na jaren en decennia saboteren plots wel goed zal kunnen besturen?
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline  
Oud 4 februari 2004, 18:47   #63
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Iedere politieker die niet akkoord is met het Vlaams Blok moet als een onverantwoordelijke of een verrader gebrandmerkt en behandeld worden.
Kennen we meteen de democratische opvattingen van Eichmann... Leve de eenpartijstaat!
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline  
Oud 4 februari 2004, 19:10   #64
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Iedere politieker die niet akkoord is met het Vlaams Blok moet als een onverantwoordelijke of een verrader gebrandmerkt en behandeld worden.
Kennen we meteen de democratische opvattingen van Eichmann... Leve de eenpartijstaat!
Leve de organische democratie! Het natieverdelende partijenstelsel dient verworpen te worden.
PAJOT is offline  
Oud 4 februari 2004, 19:17   #65
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert

Kennen we meteen de democratische opvattingen van Eichmann... Leve de eenpartijstaat!
Leve de organische democratie!* Het natieverdelende partijenstelsel dient verworpen te worden.
*Vertaling: Eichmann speelt de hersenen, U mag één van de organen zijn die gehoorzaamt.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline  
Oud 4 februari 2004, 20:46   #66
Thomas O'Malley
Burger
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Berichten: 112
Standaard

Geachte forummer,

vooral wanneer u in dit katern wenst te posten, verzoeken wij u om:
1/geen scheldpostings of persoonlijke aanvallen te schrijven
2/zo inhoudelijk mogelijk te converseren.

Dank bij voorbaat
Peter Johan
Thomas O'Malley is offline  
Oud 4 februari 2004, 22:26   #67
Bart De Wever
Burger
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert

Kennen we meteen de democratische opvattingen van Eichmann... Leve de eenpartijstaat!
Leve de organische democratie! Het natieverdelende partijenstelsel dient verworpen te worden.
OK, u bent nummer drie die niet meer gelezen wordt.

Ik wil je niet beledigen, laat staan afzakken tot het niveau dat je vrienden en jezelf op dit forum ten beste geven, maar je lijkt wel een Verdinaso-jukebox die op commando de deuntjes afspeelt. Ik hoop voor jou dat je gewoon een spelletje speelt. Als je het allemaal echt meent, hoop ik dat je ooit los komt van die ideologische mantra's in je hoofd en zelf gaat denken.
Bart De Wever is offline  
Oud 4 februari 2004, 22:40   #68
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
OK, u bent nummer drie die niet meer gelezen wordt.

Ik wil je niet beledigen, laat staan afzakken tot het niveau dat je vrienden en jezelf op dit forum ten beste geven, maar je lijkt wel een Verdinaso-jukebox die op commando de deuntjes afspeelt. Ik hoop voor jou dat je gewoon een spelletje speelt. Als je het allemaal echt meent, hoop ik dat je ooit los komt van die ideologische mantra's in je hoofd en zelf gaat denken.
De term "organische democratie" komt van Hendrik Elias.

Beantwoordt u ook niet mijn fundamentele kritiek die ik hier in dit topic gaf op de N-VA?
PAJOT is offline  
Oud 5 februari 2004, 10:45   #69
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Eichmann, geen enkel zinnig politicus gaat zijn tijd verkwisten aan de zever van iemand die totalitaristisch denkt in de aard van "Iedere politieker die niet akkoord is met het Vlaams Blok moet als een onverantwoordelijke of een verrader gebrandmerkt en behandeld worden". Tis te hopen voor het Blok dat gij geen al te belangrijke functie hebt in die partij. Zijt ge er écht van overtuigd dat de grote hoop der vlamingen uw ideologie aanhangt?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 5 februari 2004, 12:04   #70
Lorenzo
Vreemdeling
 
Lorenzo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
OK, u bent nummer drie die niet meer gelezen wordt.

Ik wil je niet beledigen, laat staan afzakken tot het niveau dat je vrienden en jezelf op dit forum ten beste geven, maar je lijkt wel een Verdinaso-jukebox die op commando de deuntjes afspeelt. Ik hoop voor jou dat je gewoon een spelletje speelt. Als je het allemaal echt meent, hoop ik dat je ooit los komt van die ideologische mantra's in je hoofd en zelf gaat denken.
De term "organische democratie" komt van Hendrik Elias.

Beantwoordt u ook niet mijn fundamentele kritiek die ik hier in dit topic gaf op de N-VA?
Organische democratie - of met andere woorden: fascisme ...
Lorenzo is offline  
Oud 6 februari 2004, 22:23   #71
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Eichmann, geen enkel zinnig politicus gaat zijn tijd verkwisten aan de zever van iemand die totalitaristisch denkt in de aard van "Iedere politieker die niet akkoord is met het Vlaams Blok moet als een onverantwoordelijke of een verrader gebrandmerkt en behandeld worden". Tis te hopen voor het Blok dat gij geen al te belangrijke functie hebt in die partij. Zijt ge er écht van overtuigd dat de grote hoop der vlamingen uw ideologie aanhangt?
Neen, eerst dient men tot een herstel of een doorbraak van het politiek geweten te komen.
PAJOT is offline  
Oud 6 februari 2004, 22:32   #72
Lorenzo
Vreemdeling
 
Lorenzo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Eichmann, geen enkel zinnig politicus gaat zijn tijd verkwisten aan de zever van iemand die totalitaristisch denkt in de aard van "Iedere politieker die niet akkoord is met het Vlaams Blok moet als een onverantwoordelijke of een verrader gebrandmerkt en behandeld worden". Tis te hopen voor het Blok dat gij geen al te belangrijke functie hebt in die partij. Zijt ge er écht van overtuigd dat de grote hoop der vlamingen uw ideologie aanhangt?
Neen, eerst dient men tot een herstel of een doorbraak van het politiek geweten te komen.
Staat uw wekker op? Je bent precies nog aan het dromen ...
Lorenzo is offline  
Oud 7 februari 2004, 20:52   #73
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Neen, eerst dient men tot een herstel of een doorbraak van het politiek geweten te komen.
Awel ge hebt gelijk! Het wordt tijd dat ze allemaal bolsjewiki worden
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 16 februari 2004, 18:11   #74
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Een verrottingstrategie is politiek buitengewoon pervers. Op die manier speel je met de centen en het welzijn van 'de mensen'. Hoe kan het VB met recht en reden beweren op te komen voor de kleine man, terwijl ze zonder meer met belastingsgeld -dat gaat naar de staat- en, meer algemeen, zijn leven -want de staat heeft daar een grote invloed op- kwanselt. Staan roepen dat de Belgische staat slecht werkt, en daar zelf voor verantwoordelijk zijn, dat is pas hypocriet. Zijn er trouwens garanties dat het VB het na jaren en decennia saboteren plots wel goed zal kunnen besturen?
Wij hebben de onnatuurlijke staatsorde noch te regelen, noch te perfectioneren.
PAJOT is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be