Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Bart De Wever (N-VA) - 2 tot 8 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bart De Wever (N-VA) - 2 tot 8 februari "Van bij de start van de partij was hij er reeds bij als ondervoorzitter van de N-VA. Deze 34-jarige licentiaat geschiedenis staat bekend om zijn goede dossierkennis en omwille van het gebruik van grappige kwinkslagen. Samen met side-kick Geert Bourg

 
 
Discussietools
Oud 5 februari 2004, 12:57   #21
B@rt
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 februari 2004
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yort
Maar als er nu iemand is die zegt, ik ga met geen van beiden akkoord. Ik begin een IJzerkruistocht.

Het gaat me om het feit dat er een eenheid moet gevormd worden. door in elkaars vaarwater te zitten raken we niet vooruit...
Da's juist mijn vraag/kritiek aan de N-VA he. Waar gaan jullie niet akkoord met de inhoud? En als er geen antwoord op die vraag is, waarom vorm je dan niet die eenheid, die je noemt.
Verzoening met het ijzerbedevaartcomité is even idealistisch als de middengroep die het Vlaamse van Dhr Bourgeois wilden verzoenen met het "Vl..." van Bertje.
B@rt is offline  
Oud 5 februari 2004, 17:35   #22
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Dat is dan een verschil tussen u en mij. Ik lach nooit mensen uit die opkomen voor hun overtuiging. Hard discussiëren met af en toe een zwaar woord, dat wel. Maar er moet respect zijn.
Hola, laat mij eventjes nuanceren: ik lach niet met de overtuiging en met de mening van al die mensen, die respecteer ik zeer zeker. Maar ik lach wel met hoe de idealen van godsvrede, nooit meer oorlog, enzovoort, waar de ijzertoren allemaal voor staat, in de praktijk gebracht worden door de Vlaamse beweging, namelijk amper of niet.

Ik zou het heel straf vinden moest u beweren dat u niet in uw vuistje gelachen hebt toen berichten over de zware aderlating die de BUB heeft ondergaan in december, u bereikten.
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 5 februari 2004, 17:48   #23
Bart De Wever
Burger
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 197
Standaard

Eigenlijk niet, want ik wist daar tot heden niks van. Welke aderlating?
Bart De Wever is offline  
Oud 5 februari 2004, 17:49   #24
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

Ik zal u via privé bericht de uitleg doen, daar is op het forum reeds genoeg over gepalaverd (maar de mensen hier kennen ons nu, daar kunnen we al niet meer over klagen )
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 5 februari 2004, 19:22   #25
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yort
Er zei ooit iemand:"Divide et impera"...

En zo is het een beetje. Ik zie de drie nog bestaande BUB'er al lachen in hun vuistje als ze het schouwspel eind augustus aanschouwen. Het is niet meer wat het vroeger was. We zijn niet ge'baet' met een IJzerbedevaart die door niet flaminganten-in-hart-en-nieren wordt gestuurd...
Drie? maak daar maar op zijn minst 20 van.

Maar het is waar, we lachen er inderdaad mee. Voor ons is het het teken dat de Vlaamse strijd bijna helemaal gestreden is, en dat het hoofdstuk "ontvoogding" reeds bijna aan een goed einde is gekomen, en dat de gewone man in de straat het zich al weinig meer aantrekt.

Tijd voor een nieuwe beweging, een eenheidsbeweging (dat kan de Vlaamse beweging ook goed gebruiken...)
20 leden? Dan zijn jullie dus 5 keer kleiner dan een paar maanden geleden.
Groot Bakkes is offline  
Oud 5 februari 2004, 23:22   #26
plons
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 28 oktober 2003
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B@rt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yort
Maar als er nu iemand is die zegt, ik ga met geen van beiden akkoord. Ik begin een IJzerkruistocht.

Het gaat me om het feit dat er een eenheid moet gevormd worden. door in elkaars vaarwater te zitten raken we niet vooruit...
Da's juist mijn vraag/kritiek aan de N-VA he. Waar gaan jullie niet akkoord met de inhoud? En als er geen antwoord op die vraag is, waarom vorm je dan niet die eenheid, die je noemt.
Verzoening met het ijzerbedevaartcomité is even idealistisch als de middengroep die het Vlaamse van Dhr Bourgeois wilden verzoenen met het "Vl..." van Bertje.
Hier zou ik ook wel eens antwoord op willen weten.
Zelfs aan de patattenbarak eind augustus kreeg ik daar geen antwoord op.

Jaja Bart Dewever, ik was daar ook aanwezig, ik ben de kas van N-Va daar aan't spijzen geweest.

PS, mr Dewever: ik verwacht nog steeds een antwoord op mijn PB dat ik gestuurd heb.
__________________
Wie zich tot schaap maakt, zal door de wolf gegeten worden.
plons is offline  
Oud 6 februari 2004, 00:36   #27
Bart De Wever
Burger
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 197
Standaard

Ik heb geen echte kennis van de inhoud van de IJzerwake. Mijn persoonlijke mening is immers dat het geen zin heeft om een soort nieuwe Ijzerbedevaart op te starten. Zeker niet als de organisatoren daarvan ook hun aandeel hebben gehad in de teloorgang. Rebus sic stantibus is dit voor mij een afgesloten verhaal.
Bart De Wever is offline  
Oud 6 februari 2004, 21:15   #28
Thomas O'Malley
Burger
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Ik heb geen echte kennis van de inhoud van de IJzerwake. Mijn persoonlijke mening is immers dat het geen zin heeft om een soort nieuwe Ijzerbedevaart op te starten. Zeker niet als de organisatoren daarvan ook hun aandeel hebben gehad in de teloorgang. Rebus sic stantibus is dit voor mij een afgesloten verhaal.
Maar antwoorden geven??? Ho maar, daar zijn we te laf voor... Blijkbaar typerend voor de NV-a leden

Volgens de laatste peilingen haalt u en uw partij 2.7% van de stemmen. Ik vind het eerlijk gezegd nog vrij veel als je ziet hoe u de mensen te woord heeft gestaan de afgelopen dagen. Vragen bleven onbeantwoord en werden ontweken met antwoorden die niets ter zake deden zoals hierboven voor de zoveelste maal pijnlijk duidelijk wordt. Verder deed u erg verwaand en kleineerde u de posters die u duidelijk in een hoek plaatste waar u liever niet zat. De waarheid is soms pijnlijk om mee geconfronteerd te worden, maar in een open debatcultuur wordt daar open over gecommuniceerd en gediscussieerd... Bij de NV-a denkt men daar blijkbaar anders over.

Ik heb dit eerder nooit over de lippen kunnen krijgen, maar nu schreeuw ik het met plezier van de daken: "Ik hoop oprecht dat jullie de kiesdrempel niet halen". Ik had nooit gedacht ooit zoiets te moeten zeggen over een partij die op papier de Vlaamse belangen verdedigt, in praktijk echter blijkt dat daar niet veel van overschiet en dat de NV-a geen kleur bekent en geen mening durft te vormen over de problematiek in België.

Ik ben blij dat we binnen korte tijd een ander persoon aan de andere kant van deze virtuele tafel krijgen. Hopelijk beantwoordt hij wel de vragen cordaat en eerlijk volgens een eigen mening of de partijstandpunten...
Thomas O'Malley is offline  
Oud 6 februari 2004, 21:25   #29
Bart De Wever
Burger
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas O'Malley
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Ik heb geen echte kennis van de inhoud van de IJzerwake. Mijn persoonlijke mening is immers dat het geen zin heeft om een soort nieuwe Ijzerbedevaart op te starten. Zeker niet als de organisatoren daarvan ook hun aandeel hebben gehad in de teloorgang. Rebus sic stantibus is dit voor mij een afgesloten verhaal.
Maar antwoorden geven??? Ho maar, daar zijn we te laf voor... Blijkbaar typerend voor de NV-a leden

Volgens de laatste peilingen haalt u en uw partij 2.7% van de stemmen. Ik vind het eerlijk gezegd nog vrij veel als je ziet hoe u de mensen te woord heeft gestaan de afgelopen dagen. Vragen bleven onbeantwoord en werden ontweken met antwoorden die niets ter zake deden zoals hierboven voor de zoveelste maal pijnlijk duidelijk wordt. Verder deed u erg verwaand en kleineerde u de posters die u duidelijk in een hoek plaatste waar u liever niet zat. De waarheid is soms pijnlijk om mee geconfronteerd te worden, maar in een open debatcultuur wordt daar open over gecommuniceerd en gediscussieerd... Bij de NV-a denkt men daar blijkbaar anders over.

Ik heb dit eerder nooit over de lippen kunnen krijgen, maar nu schreeuw ik het met plezier van de daken: "Ik hoop oprecht dat jullie de kiesdrempel niet halen". Ik had nooit gedacht ooit zoiets te moeten zeggen over een partij die op papier de Vlaamse belangen verdedigt, in praktijk echter blijkt dat daar niet veel van overschiet en dat de NV-a geen kleur bekent en geen mening durft te vormen over de problematiek in België.

Ik ben blij dat we binnen korte tijd een ander persoon aan de andere kant van deze virtuele tafel krijgen. Hopelijk beantwoordt hij wel de vragen cordaat en eerlijk volgens een eigen mening of de partijstandpunten...
De schrijfsels van de pathologische blokkers en de pathologische belgicisten op dit forum lijken eigenlijk wel sterk op elkaar. Het zou de "redelijken" van beide kampen toch te denken moeten geven: als je ooit iets wil bereiken moet je je van zo'n figuren losmaken. Nu ja, eerlijk is eerlijk, bij de bub hebben ze dat al gedaan.
Bart De Wever is offline  
Oud 7 februari 2004, 14:26   #30
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

Eerlijk is eerlijk: bij de N-VA ook. Ik ben blij dat we toch nog leuke discussies hebben kunnen voeren op dit forum. Het is uiteraard niet te verwachten dat mensen gaan omslaan en van mening veranderen, maar het wordt toch vaak diep uitgespit en dat is wel eens goed als oefening.
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 7 februari 2004, 15:46   #31
IndiePendendie
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 7 februari 2004
Berichten: 41
Standaard

Dat is iets wat ik u dan moet kwalijk nemen, de hr. De Wever, het zijn immers redeneringen zoals de uwe die ervoor hebben gezorgd dat op de IJzerbedevaart nog amper 2500 mensen komen: indien iedereen redeneert zoals u, is de IJBDV straks, samen met 77 jaar indrukwekkende geschiedenis, dood, begraven en vergeten (het zal een graf van een onbekende soldaat worden...)...

De IJBDV is helemaal niet saai... Ik begrijp dat sommigen het zo aanvoelen, door dat dansen, en die gedichten en zo, maar daar gaat het hem verdorie niet om: de symboliek, die moet jou bevangen en moet je proberen te voelen. Geen enkel "evenement" is zo zwaar beladen met Vlaamse symboliek als de IJBDV en net daarom moeten we op dit moment durven opspringen en die ketters die onze weide vuil maken van onze weide weren. Indien u me bij die jacht niet helpt, de hr. De Wever, dan probeer ik het wel alleen.

Ik kom als N-VA'er al 3 jaar (ik ben nog maar 20 jaar oud en kies er heel bewust voor) naar de IJBDV en moet ook steeds een hoop trots opzijschuiven: Bert Anciaux die zijn bootje voor de weide heeft liggen, omdat hij niet door het volk durft te gaan; Hugo Schiltz die staat te plassen tegen een van de struiken van de weide - he doesn't give a fuck, geloof me... Trieste beelden van een bende sossen die het symbool van de Vlaming aan het kapot maken zijn.

Uw houding stelt me erg teleur, want de IJBDV is in se nog steeds een uitdrukking van respect tegenover de strijders van den Oorlog: wanneer ik dit jaar, in tegenstelling tot u, op de weide zal staan, het hand op het hart, de Vlaamse Leeuw zingend, dan zullen de tranen mij weer in de ogen springen: enerzijds uit frustratie en onmacht tegenover die linkse bedoeningen die "ons" symbool aan het vernietigen zijn, maar anderzijds en vooral uit bewondering en ontroering voor hetgeen we in de voorbije decennia dankzij de IJzertoren en al zijn bijhorende symbolen hebben bereikt.

Ik vind - als N-VA'er ! - dat uw standpunt laf en triest is. Ik erken dat de IJBDV aan het kapot gaan is, maar u vergeet dat de Ijzerbedevaart pas effectief kapot zal zijn, wanneer ik, nu u hebt opgegeven, er ook niet meer kom!

Als ik bij de volgende verkiezingen zou redeneren tegenover de N-VA, zoals u tegenover de IJBDV, dan stemde ik niet meer voor uw partij. Stemmen op de N-VA is tegenwoordig 100 % gebaseerd op een overtuiging, een blijvend geloof erin, een aanhoudend doorzettingsvermogen, ondanks alle bijkomende onzekerheid over het nut van mijn stem (vergelijk die stem in casu maar met mijn aanwezigheid op de IJBDV)! Daarom, en alleen daarom, moet u dit jaar op de IJBDV aanwezig zijn. En uw tanden laten zien! En uw klauwen laten voelen! Ik stem straks immers enkel op de Vlaamse Leeuwen binnen de N-VA!

Ik hoop dat u reageert op dit bericht, want ik wil hieromtrent uiteraard uw mening horen. Ik wou graag eindigen met enkele zinnen uit ons lied. Ze komen niet uit de eerste twee strofen, die op plechtigheden worden gezongen, misschien dat u ze daarom even uit het oog was verloren... Ik hoop dat u ze na deze opfrissing ervan, niet meer vergeet.

Het wraaksein is gegeven, Hij is hun tergen moe;
met vuur in 't oog, met woede, springt hij den vijand toe.
Hij scheurt, vernielt, verplettert, bedekt met bloed en slijk,
en zegepralend grijnst hij, op 's vijands trillend lijk.
IndiePendendie is offline  
Oud 7 februari 2004, 16:40   #32
Bart De Wever
Burger
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 197
Standaard

Beste,

Ik begrijp je teleurstelling heel goed. Ik heb 31 Ijzerbedevaarten bijgewoond. Denk dus niet dat het met blij gemoed is dat ik er afscheid van heb genomen. Waarom denk je trouwens dat ik wél nog tot in Diksmuide ben gekomen vorig jaar? Omdat ik er echt wou zijn, ook al kan ik me er niet meer toe brengen een toegangsticket te betalen. Wat ik heb gezien vanuit het Comité (bijv. de vlucht van Lionel VDB naar Spirit en een senaatszetel) en vanuit de opposanten (bijv. de aanval in regel op de toren in 1996 (of 95?) en het totaal gebrek aan perspectief op beterschap hebben me tot het punt gebracht waar ik nu sta. Als ik zie hoe de pers de Vlaamse Beweging kan belachelijk maken na de IJzerwake en -bedevaart, dan hoeft het voor mij niet meer.

Desondanks is de kans groot dat ik dit jaar weer in Diksmuide zal rondhangen, ondanks alles.
Spreek me dan aan, ik trakteer je een pint en we praten er nog eens over.
Bart De Wever is offline  
Oud 7 februari 2004, 17:59   #33
IndiePendendie
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 7 februari 2004
Berichten: 41
Standaard

Hehe, ik weet niet of ik de belofte van een politicus blindelings mag geloven (grapje). Ik houd u er in elk geval aan! We hebben elkaar trouwens eerder al gesproken op de Blauwe Maandag van LVSV Leuven, vorig semester.

Ik begrijp uw standpunt uiteraard, het wordt door duizenden Vlamingen met u gedeeld... Dat neemt niet weg dat ik me eventjes persoonlijk aangesproken voelde, vandaar mijn reactie. Ik kijk er alleszins naar uit u in augustus in Diksmuide te mogen begroeten. Wie weet mogen er betere tijden volgen voor de Bedevaart... Of komt het comité tot juiste inzichten... Ik kan immers zelf niet anders dan toegeven dat het pijn doet te zien dat het aantal bedevaartgangers niet alleen daalt, maar ook dat de overblijvers geleidelijk aan worden vervangen door Spirit- en andere tisten... Mijn toegangsgeld verdwijnt in de zakken van Anciaux...

Vlaamse groeten

Indie
IndiePendendie is offline  
Oud 8 februari 2004, 15:32   #34
IndiePendendie
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 7 februari 2004
Berichten: 41
Standaard

Mag ik trouwens nog iets opmerken? Toen de IJBDV nog een zuiver Vlaamse (Volksunie/N-VA?) organisatie was, kwamen er tienduizenden mensen op af; naarmate de Bedevaart is geëvolueerd naar een Spirit-samenkomst, komen er nog 2500 mensen...

Dat zegt veel over het engagement van Spiritisten...

En een leuk weetje (voor wie het nog niet had gehoord) is dat de allereerste Ijzerwake vorig jaar méér mensen mocht verwelkomen dan de 76ste Ijzerbedevaart...

Maar goed, het feit dat ik naar de IJBDV blijf gaan, vloeit vooral voort uit principe en koppigheid... De laatste Vlaming die de weide zal verlaten, zal den dezen hier zijn
IndiePendendie is offline  
Oud 8 februari 2004, 20:41   #35
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IndiePendendie
En een leuk weetje (voor wie het nog niet had gehoord) is dat de allereerste Ijzerwake vorig jaar méér mensen mocht verwelkomen dan de 76ste Ijzerbedevaart...
En wat voor mensen... als er iets is dat de Vlaamse beweging niet geloofwaardig maakt, dan is het de Ijzerwake. Een feestje waar, behalve de nodige skinheads (leuk fotootje van in de Foto Knack van 2003), ook alle clichés van vaandelzwaaierij in korte broek werden bevestigd.

Herdenking van Oostfronters (die nog steeds - ik ben geen historicus dus ik laat me niet uit over of het al dan niet terecht is - een bedenkelijke reputatie hebben), samen gezworen eden, uit volle borst "wij zijn bereid" zingen... de nodige pathos was niet ver weg. Laat het nu net dat zijn dat in een intellectueel betoog voor Vlaamse onafhankelijkheid niet past...
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 9 februari 2004, 10:04   #36
Dina
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 13 mei 2002
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Beste,

Ik begrijp je teleurstelling heel goed. Ik heb 31 Ijzerbedevaarten bijgewoond. Denk dus niet dat het met blij gemoed is dat ik er afscheid van heb genomen. Waarom denk je trouwens dat ik wél nog tot in Diksmuide ben gekomen vorig jaar? Omdat ik er echt wou zijn, ook al kan ik me er niet meer toe brengen een toegangsticket te betalen. Wat ik heb gezien vanuit het Comité (bijv. de vlucht van Lionel VDB naar Spirit en een senaatszetel) en vanuit de opposanten (bijv. de aanval in regel op de toren in 1996 (of 95?) en het totaal gebrek aan perspectief op beterschap hebben me tot het punt gebracht waar ik nu sta. Als ik zie hoe de pers de Vlaamse Beweging kan belachelijk maken na de IJzerwake en -bedevaart, dan hoeft het voor mij niet meer.

Desondanks is de kans groot dat ik dit jaar weer in Diksmuide zal rondhangen, ondanks alles.
Spreek me dan aan, ik trakteer je een pint en we praten er nog eens over.
Sorry Bart, maar dat vind ik een laffe houding. Een "Vlaamse Leeuw" onwaardig!

Moesten alle Vlamingen zo snel opgeven, dan spraken we nu allemaal frans.

Waar is uw vechtlust gebleven?
Dina is offline  
Oud 9 februari 2004, 10:27   #37
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina
Sorry Bart, maar dat vind ik een laffe houding. Een "Vlaamse Leeuw" onwaardig!
Sinds wanneer zijn realisme en pragmatisme onwaardig?
Of zijn dat zaken die in het plaatje van de Vlaamse beweging niet thuishoren?

Citaat:
Moesten alle Vlamingen zo snel opgeven, dan spraken we nu allemaal frans.
Een taalracist?
Zou dat echt zo een drama zijn?
Twee generaties later heeft niemand daar nog problemen mee.
Stel je voor:
  • een viertal uren in het lespakket van onze kinderen die vrijkomen wegens een taal minder te leren.
    Iedereen een wereldtaal machtig, zonder bijkomende inspanning.
    Geen complexen meer tegenover Fransen, Walen en andere Franssprekende volkeren. We zijn er dan één van!
    gedaan met transferten van Nederlandstaligen naar Franstaligen: 't is dan één pot nat
    een vereenvoudigde wetgeving (geen taalwetten meer)
    een vereenvoudigde administratie (geen dubbele teksten meer)
    geen 'ziekenhuisproblemen' meer
    ................
De oplossing die jij daar aandraagt, bekoort me hoe langer hoe meer.

Citaat:
Waar is uw vechtlust gebleven?
Stilaan begint de beschaving bij de N-VA door te dringen.
In tegenstelling tot vechtlustige klopgrage naturen die in andere partijen nog huizen, leert de N-VA-kliek spreken (en schrijven op fora sinds kort)
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 9 februari 2004, 10:53   #38
Dina
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 13 mei 2002
Berichten: 312
Standaard

@ Superstaaf : Het leven moet saai en eentoning zijn als je geen idealen hebt waar je in gelooft en waar je voor vecht.
Dina is offline  
Oud 9 februari 2004, 10:57   #39
IndiePendendie
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 7 februari 2004
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina
Sorry Bart, maar dat vind ik een laffe houding. Een "Vlaamse Leeuw" onwaardig!

Moesten alle Vlamingen zo snel opgeven, dan spraken we nu allemaal frans.

Waar is uw vechtlust gebleven?
Ik denk dat de discussie uiteindelijk teruggeleid kan worden tot 1 vraag: in hoeverre heeft die symboliek nog waarde, als je weet dat je geld toch naar Spirit gaat?
IndiePendendie is offline  
Oud 9 februari 2004, 11:04   #40
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina
@ Superstaaf : Het leven moet saai en eentoning zijn als je geen idealen hebt waar je in gelooft en waar je voor vecht.
Het vechten (tegen de bierkaai) voor een achterhaald oudbakken ideaal (het zelfstandige, moslimvrije Vlaanderen), lijkt me evenmin een toonbeeld opwindinding en al helemaal geen veelkleurige interessante bezigheid.
De meeste reacties van idealisten uit dat kamp, ademen maar al te vaak de reuk van een verzuurd 'leventje'.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be