Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Bart De Wever (N-VA) - 2 tot 8 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bart De Wever (N-VA) - 2 tot 8 februari "Van bij de start van de partij was hij er reeds bij als ondervoorzitter van de N-VA. Deze 34-jarige licentiaat geschiedenis staat bekend om zijn goede dossierkennis en omwille van het gebruik van grappige kwinkslagen. Samen met side-kick Geert Bourg

 
 
Discussietools
Oud 8 februari 2004, 12:56   #1
Henry
Burgemeester
 
Geregistreerd: 24 augustus 2003
Berichten: 526
Standaard

Ik ben N-VA'er, maar ik erger me vaak aan de communicatie van de N-VA.
Zo stuurt N-VA voortdurend persberichten rond, die op den duur door geen enkele journalist meer gelezen worden.

Ik vind het ook een misser om campagne te voeren met "N-VA is nodig".
Dat betekent dat mensen N-VA moeten stemmen om de N-VA een plezier te doen. Dat is communicatief erg zwak.

Kijk maar naar de spa. Die maakt reclames vanuit "de mensen". Hun reclamefilmpje bij de vorige verkiezingen was erg knap bedacht. "Kies voor hem, kies voor haar, kies voor hem en haar..."
Nu weer met hun ideeëntank. Ze maken reclame met ideeën van "de mensen".

Wat doet de N-VA? N-VA zegt: stem voor N-VA omdat N-VA nodig is.
Dan denken de mensen: pfffft.

De mensen liggen alleen wakker van zichzelf. Doe daar dus iets mee! Wees concreet! Maak geen reclame voor jezelf, maar voor wat de mensen willen horen!
__________________
Quousque tandem abutere, politici Walloniae, patientia nostra?
Henry is offline  
Oud 8 februari 2004, 14:37   #2
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Inderdaad. Dit is niet om de N-VA zwart te maken, maar ik weet uit eerste hand dat de N-VA leden, of toch de jongeren, zwaar gedemotiveerd zijn, en dat deze campagne bijna met zekerheid de laatste wordt...
Patriot! is offline  
Oud 8 februari 2004, 14:40   #3
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henry
Kijk maar naar de spa. Die maakt reclames vanuit "de mensen". Hun reclamefilmpje bij de vorige verkiezingen was erg knap bedacht. "Kies voor hem, kies voor haar, kies voor hem en haar..."
Nu weer met hun ideeëntank. Ze maken reclame met ideeën van "de mensen".
Wat je zegt is niet geheel onterecht: Vlotte jongens en leuke meisjes zullen we nooit worden, die wedstrijd zullen we nooit kunnen winnen van de SP.A-Spirit en onze campagnes zijn niet altijd even flitsend.
Daarentegen moet je wel het verschil in publiek voor ogen houden

De N-VA appeleert eerder aan een goed geïnformeerd en bewust kiespubliek, terwijl SP.A-Spirit met hun "ideeënfabriek" gewoon mikt op de doorsnee zwevende en ongeinteresseerde kiezer.
Immers, wie laat zich nu nog rollen door twee regeringspartijen die opeens geïnteresseerd zouden zijn in de mening van de man in de straat, geheel toevallig vlak tegen de verkiezingen aan? Een toekomstvisie hebben we niet, we rapen wel wat losse ideetjes samen en we zetten onze naam erop!

Je kan stellen dat de N-VA ook in die vijver zou moeten gaan vissen, maar ik geloof niet dat dat onze stijl is en dat onze toekomst daar ligt. Als de N-VA de kiesdrempel niet kan halen met een degelijk programma en ernstige politiek, is het volgens mij beter om met opgeheven hoofd de arena te verlaten.
Liever dat dan onszelf te verraden en onze identiteit te verloochenen.
zorroaster is offline  
Oud 8 februari 2004, 14:42   #4
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Inderdaad. Dit is niet om de N-VA zwart te maken, maar ik weet uit eerste hand dat de N-VA leden, of toch de jongeren, zwaar gedemotiveerd zijn, en dat deze campagne bijna met zekerheid de laatste wordt...
In het arrondissement Mechelen-Lier waar ik actief ben, zijn de leden heel gemotiveerd om er niet voor 100%, maar voor 200% voor te gaan. Ook hoor ik van andere arrondissementen dat ze er voor willen gaan.
__________________


N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline  
Oud 8 februari 2004, 14:44   #5
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Inderdaad. Dit is niet om de N-VA zwart te maken, maar ik weet uit eerste hand dat de N-VA leden, of toch de jongeren, zwaar gedemotiveerd zijn, en dat deze campagne bijna met zekerheid de laatste wordt...
In het arrondissement Mechelen-Lier waar ik actief ben, zijn de leden heel gemotiveerd om er niet voor 100%, maar voor 200% voor te gaan. Ook hoor ik van andere arrondissementen dat ze er voor willen gaan.

Beste vriend, ik ga geen bronnen vermelden, maar ik heb vrienden bij de N-VA waarvan ik heel andere geluiden hoor.
Patriot! is offline  
Oud 8 februari 2004, 14:45   #6
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Inderdaad. Dit is niet om de N-VA zwart te maken, maar ik weet uit eerste hand dat de N-VA leden, of toch de jongeren, zwaar gedemotiveerd zijn, en dat deze campagne bijna met zekerheid de laatste wordt...
Wat zijn we weer goed geïnformeerd!
Ter informatie: Onze Lierse Ronduit-afdeling is de laatste maanden weer met enkele gemotiveerde krachten versterkt, terwijl er net een nieuwe arrondissementele werking van Ronduit N-VA! Mechelen is opgezet, met een hoop nieuwe en gedreven mensen.
We trekken nog voortdurend nieuwe mensen aan die zich belangeloos inzetten voor de N-VA en er tegen 13 juni voluit voor willen gaan, terwijl andere jongerenbewegingen door dikbetaalde kabinetsmedewerkers in leven moeten gehouden worden.

Als je op het congres in Hasselt was geweest, had je ze misschien kunnen zien, die vele "ongemotiveerde jongeren" die zo gedemotiveerd waren dat ze in grote getale waren komen opdagen.
zorroaster is offline  
Oud 8 februari 2004, 14:46   #7
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw

In het arrondissement Mechelen-Lier waar ik actief ben, zijn de leden heel gemotiveerd om er niet voor 100%, maar voor 200% voor te gaan. Ook hoor ik van andere arrondissementen dat ze er voor willen gaan.

Beste vriend, ik ga geen bronnen vermelden, maar ik heb vrienden bij de N-VA waarvan ik heel andere geluiden hoor.
Als u niet zegt van welk arrondissement dit komt, dan kan ik ook niet nagaan of het klopt wat u zegt.
__________________


N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline  
Oud 8 februari 2004, 14:51   #8
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Inderdaad. Dit is niet om de N-VA zwart te maken, maar ik weet uit eerste hand dat de N-VA leden, of toch de jongeren, zwaar gedemotiveerd zijn, en dat deze campagne bijna met zekerheid de laatste wordt...
Wat zijn we weer goed geïnformeerd!
Ter informatie: Onze Lierse Ronduit-afdeling is de laatste maanden weer met enkele gemotiveerde krachten versterkt, terwijl er net een nieuwe arrondissementele werking van Ronduit N-VA! Mechelen is opgezet, met een hoop nieuwe en gedreven mensen.
We trekken nog voortdurend nieuwe mensen aan die zich belangeloos inzetten voor de N-VA en er tegen 13 juni voluit voor willen gaan, terwijl andere jongerenbewegingen door dikbetaalde kabinetsmedewerkers in leven moeten gehouden worden.

Als je op het congres in Hasselt was geweest, had je ze misschien kunnen zien, die vele "ongemotiveerde jongeren" die zo gedemotiveerd waren dat ze in grote getale waren komen opdagen.

Ok. Ik ben geen lid, dus ik kan er geen oordeel over vellen. Ik herhaal alleen wat ik opgevangen heb.
Patriot! is offline  
Oud 8 februari 2004, 15:02   #9
Henry
Burgemeester
 
Geregistreerd: 24 augustus 2003
Berichten: 526
Standaard

Mijn topic was niet bedoeld om een discussie uit te lokken over de motivatie, maar over de communicatie.

Die is toch vaak zeer droog en afstandelijk. Daar bereik je moeilijk mensen mee. Het is niet omdat je een doordachte, ernstige boodschap brengt, dat je dat saai moet doen. Bij de N-VA gebeurt dat te veel.
Het mag af en toe vlot.

Inderdaad, N-VA wil een bewust publiek bereiken. En dat gebeurt ook! Maar er is nu eenmaal ook zoiets als een kiesdrempel. En dan moet je al eens gaan vissen naar zwevende, ongeïnteresseerde kiezers.
Mensen denken niet: "de n-va is nodig", mensen denken:
"ik wil werk", "ik wil niet ziek worden", "ik wil mij veilig voelen", "ik betaal teveel belastingen".[/url]
__________________
Quousque tandem abutere, politici Walloniae, patientia nostra?
Henry is offline  
Oud 8 februari 2004, 18:58   #10
Philips Inc.
Minister-President
 
Philips Inc.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: Op deze doorgedraaide wereldbol
Berichten: 4.314
Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw

In het arrondissement Mechelen-Lier waar ik actief ben, zijn de leden heel gemotiveerd om er niet voor 100%, maar voor 200% voor te gaan. Ook hoor ik van andere arrondissementen dat ze er voor willen gaan.

Beste vriend, ik ga geen bronnen vermelden, maar ik heb vrienden bij de N-VA waarvan ik heel andere geluiden hoor.
Ach ja, geen bronnen vermelden? En dat voor een historicus ...

Zo is het gemakkelijk. Uit goede bron, die ik natuurlijk niet vermeld, hoor ik dat Vivant na juni ophoudt te bestaan ...

Ga je dan weer veranderen van partij ... ?
__________________
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 8 februari 2004, 19:01   #11
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!


Beste vriend, ik ga geen bronnen vermelden, maar ik heb vrienden bij de N-VA waarvan ik heel andere geluiden hoor.
Ach ja, geen bronnen vermelden? En dat voor een historicus ...

Zo is het gemakkelijk. Uit goede bron, die ik natuurlijk niet vermeld, hoor ik dat Vivant na juni ophoudt te bestaan ...

Ga je dan weer veranderen van partij ... ?

Ik ben helemaal geen historicus .
Patriot! is offline  
Oud 8 februari 2004, 20:32   #12
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips

Ach ja, geen bronnen vermelden? En dat voor een historicus ...

Zo is het gemakkelijk. Uit goede bron, die ik natuurlijk niet vermeld, hoor ik dat Vivant na juni ophoudt te bestaan ...

Ga je dan weer veranderen van partij ... ?

Ik ben helemaal geen historicus .
Het is Tacitus geloof ik die historicus is. Persoonlijk vergis ik me ook vaak tussen deze twee belgjes. Maar of hij nu historicus is of niet, hij had wel eens z'n bronnen kunnen vermelden.
Groot Bakkes is offline  
Oud 8 februari 2004, 22:40   #13
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!


Ik ben helemaal geen historicus .
Het is Tacitus geloof ik die historicus is. Persoonlijk vergis ik me ook vaak tussen deze twee belgjes. Maar of hij nu historicus is of niet, hij had wel eens z'n bronnen kunnen vermelden.

Dit was een anonieme getuigenis, zoals je op tv ook wel eens ziet. Geloof je het niet, mij best, ik geef het gewoon even mee.
Patriot! is offline  
Oud 9 februari 2004, 00:21   #14
Lesane
Provinciaal Statenlid
 
Lesane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Locatie: Lille, Leuven
Berichten: 781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henry
Mijn topic was niet bedoeld om een discussie uit te lokken over de motivatie, maar over de communicatie.

Die is toch vaak zeer droog en afstandelijk. Daar bereik je moeilijk mensen mee. Het is niet omdat je een doordachte, ernstige boodschap brengt, dat je dat saai moet doen. Bij de N-VA gebeurt dat te veel.
Het mag af en toe vlot.

Inderdaad, N-VA wil een bewust publiek bereiken. En dat gebeurt ook! Maar er is nu eenmaal ook zoiets als een kiesdrempel. En dan moet je al eens gaan vissen naar zwevende, ongeïnteresseerde kiezers.
Mensen denken niet: "de n-va is nodig", mensen denken:
"ik wil werk", "ik wil niet ziek worden", "ik wil mij veilig voelen", "ik betaal teveel belastingen".[/url]
Dan denk ik toch dat de nieuwe campagne beter is dan de vorige. Die gaat ook rechtstreeks in op een aantal pijnpunten. Denk maar aan de 4 prioriteiten waarrond er gewerkt wordt. (Onderwijs, geldstromen, gezin en werkgelegenheid.) http://www.n-va.be/meer/folder.pdf

Een leuke nieuwigheid is ook de foto met Bart en Kris en hun niet al te ideale maten. http://www.n-va.be/meer/idealematenweb_groot.jpg
__________________
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!!

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline  
Oud 16 februari 2004, 23:35   #15
Bart De Wever
Burger
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 197
Standaard

Betreffende onze communicatie dus. Het kan best wezen dat die een beetje "high brow" is, maar dat zijn we nu eenmaal aan onze achterban verplicht. Allicht zal het binnen het Vlaams kartel gemakkelijker zijn om op onze specifieke doelgroepen te gaan mikken. We hoeven immers niet meer voortdurend aan de drempel te denken.

De boodschap dat we nodig zijn, blijft overeind. Maar je moet die wel samen lezen met de vier thema's die we in onze externe communicatie aanvoeren aan de hand van provocatieve vragen aan die kiezer.

Al bij al vind ik de campagne veel beter geconcipieerd dan al wat we eerder deden. Maar ik ben niet objectief natuurlijk, want de nieuwe campagne viel onder mijn verantwoordelijkheid.
Bart De Wever is offline  
Oud 30 mei 2004, 14:09   #16
AVV-VVK
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Inderdaad. Dit is niet om de N-VA zwart te maken, maar ik weet uit eerste hand dat de N-VA leden, of toch de jongeren, zwaar gedemotiveerd zijn, en dat deze campagne bijna met zekerheid de laatste wordt...
Lieve hemel, waar heb je die info vandaan??????????? Zijn de leden gedemotiveerd? of heb je het over de jongeren? Zoals je het stelt klinkt het mij als "de klok horen luiden maar ...".
Als patriot (unitarist) - U niet ik- begrijp ik heel goed dat een gedemotiveerde N-VA als "muziek in je oren klinkt" en dat je je optrekt aan "wish-ful thinking". Het is misschien nog niet voor heel binnenkort maar je unitaristisch scheepje is zinkend.
Ik heb dan een belgisch paspoort en betaal belgische belastingen maar ik voel mij Vlaming. belgië hoeft voor mij niet op te houden, zolang ik maar Vlaming binnen Vlaanderen kan zijn. Solidariteit met wallonië is geen probleem voor mij, met mate ja, en in verhouding met wat uw geliefd belgië nu aan ontwikkelingshulp spendeert.

V
A V V
K
AVV-VVK is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be