Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 april 2016, 22:55   #441
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Elon Musk heeft bevestigd op twitter dat de stuurinrichting (dashboard, stuur, etc...) voorlopig zijn, en pas worden bekend gemaakt aan het publiek bij reveal part 2.

Wat mij vooral opvalt is dat de autopilot functie ook in de 3 zit. Dat is echt een schone zaak.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 00:30   #442
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

TV kijken in de auto mag niet maar een 30 inch monitor stoort precies dan weer niet.

Raar.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 07:24   #443
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Sommige vinden lelijk wat ze niet kunnen betalen....ik heb een 520 GT is aangenaam om mee te rijden .
How cute

Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 4 april 2016 om 07:27.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 07:39   #444
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
dan koop je hem niet, en koop je eentje met die zaken.

Die 250k mensen die preorder deden denken er allesinds anders over.
Dit dus
Very much ²

Funky hoe snel mensen zich in hun gat gebeten voelen omdat iemand anders het niet begrepen heeft op hun smaak van wagens. 't Lijkt bij momenten wel alsof ze op zoek zijn naar externe bevestiging van hun eigen keuze.

Musk is mooi de markt aan het openbreken, cudo's daarvoor. En met mooie technologie, nog meer cudo's daarvoor.
Ben dus wel mooi benieuwd naar hoe hij het wil gaan aanpakken, hoe het verder evolueert en hoe de andere merken er op termijn mee gaan omgaan.

Ook heel benieuwd hoe hij het bedrijfstechnisch wil gaan aanpakken. Op dit moment is hij immers een orderboek aan het genereren dat zijn productiecapaciteit ruimschoots te boven gaat (nu en in de nabije toekomst) en dan kan je niet blijven compenseren met schulden op schulden. Een JV met een ander concern lijkt me dus aangewezen op niet al te lange termijn (dat hoeft niet per se aan car-manufacturer te zijn, wem een concern met een berg cash).

Enfin, tegen dan springen meer merken mee op de kar en zal mijn smaak er ook wel bijzitten.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 08:29   #445
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Natuurlijk jongen, ik geloof u direct Mijn mening: juist niets, noppes, nul. Geen tesla S, geen model X besteld.
Tja, je gaat een paar jaar geduld moeten hebben vooraleer ik een en ander zal kunnen bewijzen, want ik vrees dat de levering wel zolang op zich zal laten wachten. Wat voor mij niet echt erg is, want tegen dan is onze Model S vijf jaar oud, en zal die sowieso aan vervanging toe zijn.

Het worden (weer) een spannende twee jaren aftellen, en intussen genieten van alle extraatjes die Musk in het uiteindelijke productiemodel toevoegt. Persoonlijk hoop ik op een HUD (Head-Up Display) voor de chauffeur, want dat constant moeten lonken naar het touchscreen aan je rechterhand om te weten hoe snel je rijdt, lijkt mij geen ideale vondst...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 08:32   #446
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Een JV met een ander concern lijkt me dus aangewezen op niet al te lange termijn (dat hoeft niet per se aan car-manufacturer te zijn, wem een concern met een berg cash).
Ik gok eerder op een overname door een concern met - naast die berg cash - ook een beetje dezelfde innovatiedrang en hi-tech imago. Ik zeg zo maar wat, Apple of Google, bijvoorbeeld? Of een elektronicaproducent als LG (waarmee Tesla onlangs scheep gegaan is voor zijn touchscreens in de Model III)?
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 08:40   #447
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Ik gok eerder op een overname door een concern met - naast die berg cash - ook een beetje dezelfde innovatiedrang en hi-tech imago. Ik zeg zo maar wat, Apple of Google, bijvoorbeeld? Of een elektronicaproducent als LG (waarmee Tesla onlangs scheep gegaan is voor zijn touchscreens in de Model III)?
Ik hoop dat een technologiegigant de overname of JV doet, en geen klassieke autofabrikant.

Het is net het feit dat Tesla geen klassieke autofabrikant is, en meer silicon valley is, dat het zo kan innoveren.

Een Duitse autoingenieur is top in het herkauwen van het bestaande.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 08:48   #448
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Dit dus
Very much ²

Funky hoe snel mensen zich in hun gat gebeten voelen omdat iemand anders het niet begrepen heeft op hun smaak van wagens. 't Lijkt bij momenten wel alsof ze op zoek zijn naar externe bevestiging van hun eigen keuze.

Musk is mooi de markt aan het openbreken, cudo's daarvoor. En met mooie technologie, nog meer cudo's daarvoor.
Ben dus wel mooi benieuwd naar hoe hij het wil gaan aanpakken, hoe het verder evolueert en hoe de andere merken er op termijn mee gaan omgaan.

Ook heel benieuwd hoe hij het bedrijfstechnisch wil gaan aanpakken. Op dit moment is hij immers een orderboek aan het genereren dat zijn productiecapaciteit ruimschoots te boven gaat (nu en in de nabije toekomst) en dan kan je niet blijven compenseren met schulden op schulden. Een JV met een ander concern lijkt me dus aangewezen op niet al te lange termijn (dat hoeft niet per se aan car-manufacturer te zijn, wem een concern met een berg cash).

Enfin, tegen dan springen meer merken mee op de kar en zal mijn smaak er ook wel bijzitten.
Ik denk dat het probleem eerder ligt bij Tesla fanboys die in hun gat gebeten zijn als niet iedereen staat te juichen als Elon Musk een scheet laat
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 08:55   #449
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat het probleem eerder ligt bij Tesla fanboys die in hun gat gebeten zijn als niet iedereen staat te juichen als Elon Musk een scheet laat
Het mogen ook electrische wagens van Nissan, Audi, VW, Enz...zijn. Zolang het maar electrische wagens zijn.

Dit heeft niks met fanboyism te maken, maar met het feit dat wij collectief allemaal in het fijn stof zitten als we naar het werk rijden en dat dit vieze, oude technologie is.

Ik kijk op naar Elon Musk omdat hij de eerste is, en met verlies, toch doorzet om de markt open te breken. Als hij slaagt in wat hij wilt bereiken, en de orderotalen voor de 3 bevestigen dat er een grote massamarkt is voor electrische wagens, dan verandert hij onze hele manier van persoonlijk vervoer.

En dat is wel een legacy om u tegen te zetten. Als straks alle grote merken e-wagens verkopen, en daar volop op inzetten, is dat door zijn doen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 09:00   #450
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard

Betreffende een overname, in 2013 was het bijna zover.

Tesla dreigde zonder cash te vallen omdat het bedrijf sukkelde met kwaliteitscontrole en grote problemen had om pre-orders om te zetten in echte verkopen. Musk sloot toen in het geheim een deal met Larry Page van Google om Tesla te verkopen. Dat is toen op het nippertje vermeden door een mirakel van het sales team.

Eens Model 3 als zoete broodjes van de band begint te rollen zou het mij niet verbazen als hij een stap terug neemt in Tesla om zich nog beter te kunnen concentreren op SpaceX.

http://www.bloomberg.com/news/articl...google-in-2013
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 09:10   #451
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Ik gok eerder op een overname door een concern met - naast die berg cash - ook een beetje dezelfde innovatiedrang en hi-tech imago. Ik zeg zo maar wat, Apple of Google, bijvoorbeeld? Of een elektronicaproducent als LG (waarmee Tesla onlangs scheep gegaan is voor zijn touchscreens in de Model III)?
Apple/Google zijn ook de eersten die in mijn gedachten opkomen. LG zou ik dan weer niet spontaan aan denken, aangezien die niet zo gigantisch hightech zijn. Geen idee ook hoe die hun cashpositie ervoor staat.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 09:14   #452
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik hoop dat een technologiegigant de overname of JV doet, en geen klassieke autofabrikant.

Het is net het feit dat Tesla geen klassieke autofabrikant is, en meer silicon valley is, dat het zo kan innoveren.

Een Duitse autoingenieur is top in het herkauwen van het bestaande.
Je hebt beide nodig eh ; innovatie alleen is niet voldoende. Je hebt ook een resem goeie ingenieurs nodig om de boel te vertalen naar productietechnische en economische oplossingen.

Ik zou eerder voor een triumviraat gaat; Tesla met de technologie, een Apple/Google met de extra cash om de launch te trekken en een degelijk autoconcern voor de distributie en productiefaciliteiten.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 09:25   #453
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Je hebt beide nodig eh ; innovatie alleen is niet voldoende. Je hebt ook een resem goeie ingenieurs nodig om de boel te vertalen naar productietechnische en economische oplossingen.

Ik zou eerder voor een triumviraat gaat; Tesla met de technologie, een Apple/Google met de extra cash om de launch te trekken en een degelijk autoconcern voor de distributie en productiefaciliteiten.
Als een Apple zijn cashberg in volle furie er op loslaat, in samenwerking met Tesla en iemand die zijn autofabrieken wilt ombouwen...dan is de omwenteling er sneller als we denken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 09:45   #454
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het mogen ook electrische wagens van Nissan, Audi, VW, Enz...zijn. Zolang het maar electrische wagens zijn.

Dit heeft niks met fanboyism te maken, maar met het feit dat wij collectief allemaal in het fijn stof zitten als we naar het werk rijden en dat dit vieze, oude technologie is.

Ik kijk op naar Elon Musk omdat hij de eerste is, en met verlies, toch doorzet om de markt open te breken. Als hij slaagt in wat hij wilt bereiken, en de orderotalen voor de 3 bevestigen dat er een grote massamarkt is voor electrische wagens, dan verandert hij onze hele manier van persoonlijk vervoer.

En dat is wel een legacy om u tegen te zetten. Als straks alle grote merken e-wagens verkopen, en daar volop op inzetten, is dat door zijn doen.
Ja maar ik heb principieel niks tegen elektrische wagens. Zodra ze voor mij interessanter worden dan diesel/benzine koop ik er een. Ik ben daar heel pragmatisch in
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 10:00   #455
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar ik heb principieel niks tegen elektrische wagens. Zodra ze voor mij interessanter worden dan diesel/benzine koop ik er een. Ik ben daar heel pragmatisch in
Voor mij speelt gezondheid en milieu ook een rol. Een wagen die een paar duizend euro meer kost, maar veel schoner is, die koop ik.

Ik ben gelukkig niet de enigste. Maar om mensen zoals u over de streep te trekken moet de electrische wagen goedkoper en beter worden dan benzinewagens.

Er wordt aan gewerkt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 10:17   #456
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Betreffende een overname, in 2013 was het bijna zover.

Tesla dreigde zonder cash te vallen omdat het bedrijf sukkelde met kwaliteitscontrole en grote problemen had om pre-orders om te zetten in echte verkopen. Musk sloot toen in het geheim een deal met Larry Page van Google om Tesla te verkopen. Dat is toen op het nippertje vermeden door een mirakel van het sales team.

Eens Model 3 als zoete broodjes van de band begint te rollen zou het mij niet verbazen als hij een stap terug neemt in Tesla om zich nog beter te kunnen concentreren op SpaceX.

http://www.bloomberg.com/news/articl...google-in-2013
Oude koeien... en wat dan nog ?

Musk krijgt er precies echt plezier in nadat de Tesla 3-orders blijven stijgen.
Volgens *Twitterberichten is hij nu zeker van van zijn Gigafactory een Terafactory te maken (zoals al mogelijk luidop gedacht in 2014# ), maar nu klopt model 3 wel alle optimistische verwachtingen. 1-max 2 jaar wachttijd is nog niet ongezond maar meer dan 2,5 jaar niet meer...

*vb
Citaat:
https://twitter.com/elonmusk?lang=de
Elon Musk ‏@elonmusk 1. Apr.
Definitely going to need to rethink production planning...
#
Citaat:
http://www.extremetech.com/extreme/1...-powered-world February 28, 2014

... Short as February was, Tesla has been on a roll this month. Consumer Reports again rated the Tesla Model S the best car it’s ever tested. Rumors swirled about a possible link-up between Tesla and Apple. Tesla stock is up almost 50% in the month (so much for battery fires damping interest). It’s floating $1.6 billion in convertible notes to raise money for the factory. Four states in the Southwest are clamoring to be chosen for the factory site, which Tesla is calling a gigafactory or, more properly, The Gigafactory. That still leaves room a Tesla Terafactory# in the future.
Wie weet worden er in 2021 meer Model 3 per jaar verkocht als pakweg een BMW 3. Denk aan mijn woorden.
Gigafactory is voorzien voor 500.000 accupacks per jaar te maken, Terafactory een veelvoud...

En btw sommige beursanalysten maken rare bokkesprongen (en later hoort men er niets meer van):
Citaat:
http://www.bidnessetc.com/66279-tesl...-model-3-hype/

TESLA MOTORS INC (TSLA): THIS ANALYST IS NOT BUYING THE MODEL 3 HYPE

Mar 29, 2016 at 1:29 pm EST

Contrary to the Street, analyst at UBS is not moved by the buzz, filled around Model 3 unveiling event. In a note released by the sell-side firm, analyst Colin Langen believes the unveiling of the Model 3 event is not a positive catalyst for the automaker. Instead, Tesla Motors Inc. (NASDAQ:TSLA) needs to worry about the possible lowdemand for its premium products after its mass market car hits roads. UBS has rated Tesla stock a Sell since July 2015 and has now slapped with a price target of $140, the lowest amongst Street.

The analyst is also worried about the reason behind nearly 60% stock price jump after the electric car maker reported fourth quarter and full year 2015 earnings results on February 10. Prior to that, the stock had tanked 37.73% since the start of the year due to poor Model X sales and constantly falling oil prices. However, the stock rebounded after earnings results, as the automaker was able to ensure delivery jump of nearly 70% this year to a range of 80,000 to 90,000. However, Mr. Langen believes that stock jump after the earnings results, is not supported by fundamentals.



Many analysts would believe that one of the main catalysts for Tesla this year, has been the most awaited event to reveal Model 3, a vehicle through which Tesla wants to fulfill its auto electrification dream. The automaker is unveiling the mass market vehicle this week on March 31 at its Design Studio in Hawthorne, Las Angeles and the company has been successful to create enough hype for this event on media. Investors and analysts have their eyes fixed on the event. However, UBS analyst thinks that such a high expectation can be a potential negative catalyst for Tesla stock.

With all the excitement built around the event, if Tesla fails to woo fans or decides to delay the launch, then the stock can get heavily hammered. By covering news and recent developments related to upcoming Model 3, Bidness Etc thinks that it may not be the case and Tesla will be able to pull off a success show. Though, we still have to wait till Thursday to know that for sure.

However, Langen is not worried just about the Model 3 reveal event. Even after the company is able to deliver the vehicle on time and the product is as amazing as it sounds, there will be a drastic change in the demand for Tesla’s premium and expensive vehicles, such as its flagship product Model S and electric crossover Model X. This really spurs concerns for the post-Model 3 launch scenario for Tesla and the fate of expensive Tesla vehicles.

Recently Tesla Motors just eliminated its product offering for 70 kWh battery variant for Model X and 85 kWh for Model S. Now, all the Model S vehicles are all-wheel drive, and the base version of Model X now starts at over $100,000 as 70 kWh variant was cheaper. Removal of these low end variants can be a signal that as Tesla is looking to roll out its cheaper cars, it might eliminate or upgrade its premium vehicles to target only for high-end customers.

Contrary to several Wall Street analysts, Mr. Langen believes that owning Model 3 will still cost customers more than any average internal combustion car. The firm estimates the battery pack cost to drop to $155 per kWh by 2025. At this battery production price, Model 3 will still cost over $7,000 more than the combustion vehicle. Extending it down to 10-year, the total cost of owning a Model 3 will be $21,000 more than any internal combustion engine (ICE) counterpart. This can limit Tesla’s efforts to expand electric vehicle (EV) adoption rate to masses.

But despite such drawbacks, Tesla Motors is the only automaker that has promised to deliver the cheapest electric vehicles (EVs). Model 3 will come by the end of 2017 with a price tag of $35,000 with a possibility to cost as low as $25,000 in few US states after federal and state green car incentives, according to a report from Bloomberg.

However, the closest competitor to Tesla Model 3 will be General Motors Company’s (NYSE:GM) Chevy Bolt, which will cost nearly $30,000 after federal tax incentives. Therefore, Tesla will still have a price advantage against its competitors. The fast construction of Gigafactory can further help automaker to lower production cost.

Over the cautionary note released by UBS, Tesla stock is currently trading in red, down 1.17% at $227.57 as of 12:36 AM EDT.
en... $ 246,26 afgesloten, op het einde een sprongetje van 3,5 %:
http://www.marketwatch.com/investing/stock/tsla

en lijkt te blijven stijgen + $ 247

of Bullish...

wat het waard is... > https://www.tipranks.com/stocks/tsla
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 4 april 2016 om 10:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 09:03   #457
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard Accufabriek nodig in Europa

Tesla wil Europese accufabriek om vraag aan te kunnen.

Elon Musk bevestigde dit (nog eens) op Twitter:
http://numrush.nl/2016/04/05/tesla-w...uropa-model-3/

Tesla wil accufabriek in Europa voor Model 3

Door ELGER VAN DER WEL - op 05 APRIL 2016

Het aantal reserveringen voor de Tesla Model 3 overtreft alle verwachtingen van het bedrijf. Na afgelopen weekend stond de teller op 276.000. De uitdaging voor Tesla is natuurlijk om zo snel mogelijk te leveren aan al deze klanten en da’s geen kleine uitdaging.Eind volgend jaar begint het bedrijf met het bouwen van de auto. Waarschijnlijk zal voor die tijd al moeten worden gekeken naar hoe de productie kan worden opgevoerd, bijvoorbeeld door ook fabrieken van anderen in te gaan zetten. Maar de grootste bottleneck kan wel eens iets anders zijn dan de bouw, namelijk de beschikbaarheid van accu’s.

Gigafactory

Accu’s zijn duur en worden maar beperkt geproduceerd. Daarom bouwde Tesla vorig jaar en Gigafactory in Nevada in de VS. Deze fabriek heet Gigafactory 1. Die 1 zit niet voor niets in de naam, want als de Tesla Model 3 (en toekomstige auto’s) een succes worden, is waarschijnlijk vanzelf een tweede Gigafactory nodig. En die komt dan in Europa, laat Elon Musk op Twitter weten:
Citaat:
TapWin™ ‎@tapwin 3 apr 2016
@elonmusk British motoring press have no clue about our wait times? Will UK need to wait for a 2nd Euro Factory for Model 3?

Elon Musk ✔ ‎@elonmusk
@tapwin No, but we will need to build a factory in Europe to serve long-term regional demand as Fremont reaches max capacity.
12:12 AM - 4 Apr 2016
Een Gigafactory in Europa zou een logische stap zijn. Ook omdat accu’s niet enkel nodig zijn voor nieuwe auto’s, maar ook om accu’s in bestaande auto’s te verwisselen en bijvoorbeeld voor in huis in de vorm de Tesla Powerwall. Het is natuurlijk geen plan wat Musk de afgelopen dagen bedacht heeft, maar het is altijd al de bedoeling is geweest. Door de interesse in de Model 3 kan de realisatie ervan echter in een stroomversnelling komen.

Gesprekken met Europese landen waren er al in 2015, vb Duitsland:
http://www.treehugger.com/green-inve...overnment.html

Gigafactory I (Nevada) zal wslk uitgebreid worden, die extra grond (12.000 are) had men toen al voorzien:
Citaat:
http://www.treehugger.com/cars/tesla...ing-earth.html

Gigafactory to be biggest building on Earth? Tesla buys additional 1,200 acres, could make it twice as big as original plans

July 13, 2015
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 april 2016 om 09:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 10:40   #458
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Ik blijf het toch een vreemd fenomeen vinden, die reservatiedrang (waar ik overigens zelf tot tweemaal toe aan deelgenomen heb, maar dat even terzijde - laten we even afstand nemen)...

Dat bedrijf zit nu met - pakweg - 300.000 bestelde wagens, die het toch binnen een redelijke termijn - laten we stellen 2 jaar - gaat moeten ophoesten, of anders gaan de gelederen toch beginnen morren, vermoed ik?
Hoe kun je nu in godsnaam een dergelijke productiecapaciteit opzetten in nog geen 2 jaar, en dan nog voor een wagen die op datum van vandaag nog niet ten volle gedefinieerd is???
Misschien gaan we wel naar een herhaalde uitstel- en prijsverhogingsstrategie, tot er genoeg "kaf" afgehaakt is om de (dan kleiner geworden) productie nog binnen redelijke perken te kunnen realiseren?
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 11:45   #459
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Ik blijf het toch een vreemd fenomeen vinden, die reservatiedrang (waar ik overigens zelf tot tweemaal toe aan deelgenomen heb, maar dat even terzijde - laten we even afstand nemen)...

Dat bedrijf zit nu met - pakweg - 300.000 bestelde wagens, die het toch binnen een redelijke termijn - laten we stellen 2 jaar - gaat moeten ophoesten, of anders gaan de gelederen toch beginnen morren, vermoed ik?
Hoe kun je nu in godsnaam een dergelijke productiecapaciteit opzetten in nog geen 2 jaar, en dan nog voor een wagen die op datum van vandaag nog niet ten volle gedefinieerd is???
Misschien gaan we wel naar een herhaalde uitstel- en prijsverhogingsstrategie, tot er genoeg "kaf" afgehaakt is om de (dan kleiner geworden) productie nog binnen redelijke perken te kunnen realiseren?
Ik denk wel dat Tesla het gaat lukken de wachttijd onder de 2 jaar te houden, anders had ik al online gereserveerd, even 1000 € voorschieten is nu echt geen probleem.

USA zal natuurlijk de eerste leveringen krijgen (wslk tot halfweg 2018) daarna komen de Europese landen, Tesla S of X bezitters hebben dan weer een stapje voor.

Door 300.000 voorbestellingen heeft Tesla ook minstens 300 milj $ extra beschikbaar:
Citaat:
http://www.mobilegeeks.de/news/tesla...rbestellungen/

Man kann es drehen und wenden wie man will, das was Elon Musk da in der letzten Woche gestartet hat, scheint sich zu einem Selbstlaeufer zu entwickeln. Das Tesla Model 3 scheint bei den potenziellen Kunden einen „Shut up and take my money“-Effekt auszuloesen und das spiegelt sich auch in den Zahlen wieder.

Wie Teslas CEO nun via Twitter mitteilte, sind bis Ende Samstag bereits fast 300 000 Model 3 vorbestellt worden und damit naehert sich der Hersteller mehr oder weniger zuegigst den eigenen Vorgaben. Bis zum Ende der Dekade wollte Tesla naemlich 500 000 Einheiten pro Jahr absetzen. ...]
In elk geval is vrouwlief al mee overtuigd, als de Tesla store in Hasselt klaar is dan gaan we hem daar bestellen (ik hoop dat alle specs dan bekend zijn).
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 april 2016 om 11:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 11:53   #460
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In elk geval is vrouwlief al mee overtuigd, als de Tesla store in Hasselt klaar is dan gaan we hem daar bestellen (ik hoop dat alle specs dan bekend zijn).
Heel vreemd fenomeen: ik ben in de reservatieval getrapt voor mijn Model S. Want recentere modellen kregen veel meer gratis opties mee, waarvoor ik extra heb moeten betalen (de hoedenplank is het meest hilarische voorbeeld), én interessante mogelijkheden die ik helaas nooit ga hebben in mijn MS (de AutoPilot hardware, de dual drive, de Insane & Ludicrous modes).

En toch ben ik er voor de Model III opnieuw in getrapt, zelfs tweemaal...

Zou het een soort verslaving zijn? Of sektevorming? Of...?
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be