Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 december 2018, 17:20   #141
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Blijkbaar krijgt de PS ook een klap van 6% in Wallonië en 9% in Bruxelles... Worden ze wakker in WalloBrux?
Waarom zouden ze in Brussel dan niet wakker zijn ? Denk je dat ze daar nu volop het VB gaan stemmen ? Heeft U de peilingen gezien van de PTB in Wallonië en Brussel ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 17:22   #142
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Peilingen, gaat dat per brief, telefoon, e-mail, deur aan deur...
Ik moet enorme pech hebben, maar in mijn toch redelijk lang leven moet ik nog voor de eerste keer zo'n peilingsvragen krijgen...
Veel forummers werden al wel bevraagd?
Wat moet daar allemaal niet kunnen mee gemanipuleerd worden?

Laatst gewijzigd door andev : 18 december 2018 om 17:47.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 17:24   #143
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Nee, dat moet een andere zijn...
Hij zei gewoon wat [B]het grootste deel van de bevolking denkt, wenst en wil.[/b]
Anders dan een pak politiekers die vergeten dat ze de bevolking vertegenwoordigen. Telkens tot na de verkiezingen...
Hoe kan U weten wat het grootste deel van de bevolking denkt wenst en wil ?

Uw wil is niet bepaald die van het grootste deel van de bevolking.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 17:25   #144
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

De begroting, dat is gelijk een mooie auto met veel accessoires die we samen uitgekozen hebben.
Het is nog altijd dezelfde auto.
Maar we zijn er niet gerust in dat er iets gewijzigd is op de bestelbon, ivm de garantievoorwaarden.

Dat kan in 1 2 3 opgelost worden. Door transparantie en eerlijkheid.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 17:28   #145
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De begroting, dat is gelijk een mooie auto met veel accessoires die we samen uitgekozen hebben.
Het is nog altijd dezelfde auto.
Maar we zijn er niet gerust in dat er iets gewijzigd is op de bestelbon, ivm de garantievoorwaarden.

Dat kan in 1 2 3 opgelost worden. Door transparantie en eerlijkheid.
Dan kan de nva daar niet bij helpen wil je zeggen?
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 17:29   #146
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat zijn dingen die de NVA duidelijker moet meedelen aan de bevolking want de anderen zullen er in alle talen over zwijgen...
Wat de bevolking daar van denkt is meer dan duidelijk zeker?
Ben jij ook al zo ene die spreekt in naam van DE bevolking ? Is dat eigen aan uw politieke overtuiging ?
Dat roept bij mij nare herinneringen op van die mensen die spreken in naam van DE bevolking.
Wat DE bevolking denkt is voor mij helemaal niet zo duidelijk . Het is niet dat jij of ik dat denk dat DE bevolking dat ook denkt.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 december 2018 om 17:31.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 17:31   #147
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In ieder geval, moest deze peiling bewaarheid worden (wat helemaal niet zeker is) dan is het maar een bedroevend resultaat voor de NVA na bijna 5 jaar regeringsdeelname. Begrijpelijk ook:

-armoede is toegenomen bij ons
-gat in de begroting is er niet op verbeterd
-belastingsdruk is even groot als vroeger
-asielbeleid was zeker niet doortastender dan onder Maggie De Block. Wellicht deed Franken zij best, maar heel veel bakte hij er niet van.

Het ergste nog voor de NVA is dat bij de nieuwe regeringsvorming de kansen om erbij te zijn voor de NVA drastisch zijn geslonken. Immers de NVA ontpopte zich de sinds de gemeenteraadsverkiezingen als een zeer onbetrouwbare regeringspartij. Wellicht onder druk van het Vlaams Belang.

Bij de Groenen stijgt de kans dat ze volgende keer wél erbij zullen zijn. De Groenen hebben heel wat geleerd sinds 'Magda Aelvoet'. Ze zijn redelijker, rustiger ook meer realistischer geworden. Bovendien kunnen zij met die ingesteldheid gerust een coalitie gaan vormen met zowel de CD&V, OVLD, PS, CDH,... En dus de kansen van Groen zijn enorm gestegen, deze van de NVA om erbij te zijn bij de volgend regering drastisch afgenomen.
Is dat het resultaat van een "anti-NVA cursus" of zo?
Doet me denken aan sommige politiekers zoals zelfs Di Rupo! Het belangrijkste is dat de NVA er de volgende keer niet bij is! Ze zullen wel verzuipen op eigen kracht...
En al dat Groen-gedoe! Mensen die erop stemmen omdat ze de rest allemaal beu zijn of omdat ze in de huidige tijden dag en nacht wakker liggen van "het klimaat"?
Allah zij Geprezen! Het is mooi weer vandaag!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 17:34   #148
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
kunnen we onze islamieten ergens inruilen voor Aziaten?
Ik vrees dat de pest en de cholera niet in te ruilen vallen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 17:37   #149
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik weet van een aantal Aziaten die hier in België wonen en werken (hoge opleiding) dat ze islamiet zijn. Dat is precies pech voor u.

Resultaten peiling: de groene partijen gaan in stijgende lijn. Dat zijn toch unitaristen bij uitstek. Pech voor u en de Witte. NV-A en VB halen samen geen 36% in het Vlaamse gewest.

Ik ben benieuwd of de NV-A nog meer gaat verliezen, na hun de fratsen, nu blijkt dat ze verder van het centrum naar extreem rechts evolueren.
Het zou me verwonderen als de gemiddelde inwoner van het Vlaamse gewest meer belang zou hechten aan Vlaamse onafhankelijkheid, dan aan zijn dagelijkse boterham.
En die dagelijkse boterham, daar zullen de linksen voor zorgen?
Voor hoe lang? Ze weten wat ze willen maar niet hoe ze het zullen betalen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 17:41   #150
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En die dagelijkse boterham, daar zullen de linksen voor zorgen?
Voor hoe lang? Ze weten wat ze willen maar niet hoe ze het zullen betalen!
Sinds decennia lang hebben ze toch goed gezorgd voor uw boterham ? Maar ja mensen vergeten snel.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 17:43   #151
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Stop al maar, verder lees ik niet... beuâââârk... ik gruw van partijslaven die hun idool na kwaken.

Ik hoorde zijn uitleg deze morgen op Radio 1, en die was begrotingstechnisch grotesk.
Ik ben van geen enkele partij slaaf of zelfs maar lid. Ik probeer uit te zoeken bij welke partij ik de meeste van mijn standpunten kan terugvinden! En dat is voor het ogenblik nog steeds de NVA.
En wat kies jij? En waarom?
Ik heb hier nog wat Rennies voor je liggen maar ik kan die niet op mijn volgende posting plakken, sorry!

Laatst gewijzigd door andev : 18 december 2018 om 17:44.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 17:46   #152
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
man, man, man... hoe diep kun je eigenlijk in iemands rectum verdwalen zonder dat je zelf een gps nodig hebt om de uitgang te vinden ?
Man man man… slaat de schrik je om het hart? De bevolking die wat anders dan blaasjes krijgt te horen, of nog liever: niets te horen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 17:46   #153
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ach, Panda, in de peilingen mogen jullie linkiewinkies altijd winnen hoor!

wacht tot t er op aankomt en ge weer kletsen rond uw oren krijgt gelijk de laatste verkiezing!

op voorhand nefaste peilingen, dat zijn we toch gewoon! hoe dichter bij de verkiezingen, hoe nefaster!
In het verleden heeft de VRT-DS peiling reeds dikwijls bewezen zeer onbetrouwbaar te zijn, zeker in vergelijking met die van LS-RTL.


Dat GROEN wint en de NV-A op 28% stabiliseert is nog aan te nemen.

De resultaten van de PVDA, VB en zelfs SP.a zijn onverwacht en verrassend.


Maar dat OVLD en CD&V met K.Peeters meer dan 2% winnen is totaal ongeloofwaardig.

Is deze peiling op de as Brakel-Ieper gehouden of kwam er wat extrapolatie aan de pas?


Strategisch voor de komende verkiezingen is deze peiling echter een goede zaak voor de NV-A.

Het resultaat zal hen wakker houden en de Marrakech-partijen door het onverwacht resultaat gesterkt, zullen, hen kennende, overmoedig worden.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 17:47   #154
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ben jij ook al zo ene die spreekt in naam van DE bevolking ? Is dat eigen aan uw politieke overtuiging ?
Dat roept bij mij nare herinneringen op van die mensen die spreken in naam van DE bevolking.
Wat DE bevolking denkt is voor mij helemaal niet zo duidelijk . Het is niet dat jij of ik dat denk dat DE bevolking dat ook denkt.
Er zijn enerzijds de totale partij gedomesticeerden, de partijslaafjes, de echte dwepers, en dan heb je nog een kleine categorie daarnaast die in overdrive gaat . Namelijk diegenen voor wie het Ware Geloof zo intens hun wereld kleurt dat ze op Messiaanse manier zelfs de aanhangers van een andere obediëntie proberen te overtuigen (blokvolk) om zich te bekeren. Zij vormen de politieke variant op de Getuigen van Jehovah, alleen draagt hun profeet sinds enkele jaren Giorgio Armani pakken en schoenen van Floris Van Bommel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 17:48   #155
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
HLN en VTM doen normaal gezien een volgende peiling in januari. Die zal meer klaarheid brengen over het effect van de crisis die zich nog verder aan het ontwikkelen is.
Er is er ook eentje in mei
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 17:49   #156
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoe kan U weten wat het grootste deel van de bevolking denkt wenst en wil ?

Uw wil is niet bepaald die van het grootste deel van de bevolking.
Dat is wat jij hoopt, maar ik denk daar anders over! Na contacten met andere mensen, waar dan ook...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 17:49   #157
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Dat GROEN wint en de NV-A op 28% stabiliseert is nog aan te nemen.

De resultaten van de PVDA, VB en zelfs SP.a zijn onverwacht en verrassend.

Maar dat OVLD en CD&V met K.Peeters meer dan 2% winnen is totaal ongeloofwaardig.

__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 17:49   #158
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Er is er ook eentje in mei
En misschien nog eentje vroeger.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 17:53   #159
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Sinds decennia lang hebben ze toch goed gezorgd voor uw boterham ? Maar ja mensen vergeten snel.
Ik heb inderdaad altijd mijn boterhammen gehad, en zonder moeite. En misschien vanwege het feit dat ik iets deed om ze te kunnen betalen?
Bepaalde linksen denken dat ze Kristus zijn! Ze staan daar met een paar broden en een paar vissen en de hele wereld komt op hen af!
Zullen ze die vermenigvuldigingstruc van onze Jezus ook kennen?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 17:57   #160
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat is wat jij hoopt, maar ik denk daar anders over! Na contacten met andere mensen, waar dan ook...





__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be