Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 april 2003, 14:01   #1
Pierrot
Burger
 
Geregistreerd: 1 maart 2003
Berichten: 117
Standaard

Wie zien jullie het liefst als premier? De Clerck of toch maar Verhofstadt! Geef mij persoonlijk maar De Clerck! De Guy heeft het al veel te lang naar mijn goesting gedaan! Ik ben die vent zijn goed-nieuws-show grondig beu!! Hij doet mij meer en meer denken aan de Iraakse minister van Informatie : "Het is veiliger geworden, ge voelt dat toch!" Rara, welke van de twee heeft het gezegd?!


www.verhofstadtliegt.be
Pierrot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2003, 14:07   #2
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierrot
Wie zien jullie het liefst als premier? De Clerck of toch maar Verhofstadt! Geef mij persoonlijk maar De Clerck! De Guy heeft het al veel te lang naar mijn goesting gedaan! Ik ben die vent zijn goed-nieuws-show grondig beu!! Hij doet mij meer en meer denken aan de Iraakse minister van Informatie : "Het is veiliger geworden, ge voelt dat toch!" Rara, welke van de twee heeft het gezegd?!


www.verhofstadtliegt.be
Tja, als ge moet kiezen tussen minder goed en slecht......
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2003, 14:08   #3
Pierrot
Burger
 
Geregistreerd: 1 maart 2003
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door datri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierrot
Wie zien jullie het liefst als premier? De Clerck of toch maar Verhofstadt! Geef mij persoonlijk maar De Clerck! De Guy heeft het al veel te lang naar mijn goesting gedaan! Ik ben die vent zijn goed-nieuws-show grondig beu!! Hij doet mij meer en meer denken aan de Iraakse minister van Informatie : "Het is veiliger geworden, ge voelt dat toch!" Rara, welke van de twee heeft het gezegd?!


www.verhofstadtliegt.be
Tja, als ge moet kiezen tussen minder goed en slecht......
Inderdaad, maar dat is de realiteit : één van beiden zal premier worden!
Pierrot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2003, 14:10   #4
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

[quote="Pierrot"]Wie zien jullie het liefst als premier?


Genéén van de twee!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2003, 14:11   #5
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierrot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door datri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierrot
Wie zien jullie het liefst als premier? De Clerck of toch maar Verhofstadt! Geef mij persoonlijk maar De Clerck! De Guy heeft het al veel te lang naar mijn goesting gedaan! Ik ben die vent zijn goed-nieuws-show grondig beu!! Hij doet mij meer en meer denken aan de Iraakse minister van Informatie : "Het is veiliger geworden, ge voelt dat toch!" Rara, welke van de twee heeft het gezegd?!


www.verhofstadtliegt.be
Tja, als ge moet kiezen tussen minder goed en slecht......
Inderdaad, maar dat is de realiteit : één van beiden zal premier worden!
Daarin hebt ge gelijk, en geef mij dan ook maar De Clerck, want de leugens, gatkruiperij, en het bedrog van Verhofstadt ben ik ook kotsbeu!
Denkt die nu echt dat de burger achterlijk is en dit blijft pikken?
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2003, 17:45   #6
Pierrot
Burger
 
Geregistreerd: 1 maart 2003
Berichten: 117
Standaard

Marc Michils van het reclamebureau Quattro tekent voor de aanstaande campagne van CD&V. Volgens zijn voorgangers in die functie, Wim Schamp en Noël Slangen, was het een makkie in vergelijking met de taak waar Michils nu voor staat. De partij moet weer de grootste worden, en de marge moet groot genoeg zijn om de regering uit verband te spelen.

Michils: “Een reuzentaak, ja. Dat trekt me net aan. We zijn er met de melksnorren dan ook in geslaagd om melk weer hip te maken. Dat moet met CD&V ook lukken. Het zal niet in één verkiezing gaan, maar de uitslag moet wel een kentering laten zien.”

Hebt u een resultaatsverbintenis op zak?

“Nee, maar het zou me niet deren. CD&V heeft de goede inhoud, maar nog niet de juiste verpakking. CD&V wordt nog te veel geassocieerd met saaie bestuurslieden. De CD&V’ers moeten weer gepassioneerde idealisten worden.”

Kris Deschouwer wees er onlangs op dat CD&V dreigt uit te sterven met zijn kiespubliek.

“Onzin, CD&V heeft niets met kerk of religie te maken. Wat betekent dat, christen-democraat zijn vandaag? Dat je je verzet tegen egoïsme, vereenzaming, stress of verkeersagressie. Tegen onbehagen en onzekerheid in de samenleving. Tegen wachtlijsten in de zorgsector, files, werkloosheid, te dure woningen en een te trage justitie. We hebben CD&V’ers nodig die dat sterk kunnen vertalen. Bij de VLD is het omgekeerd. Daar hebben ze sterke figuren, maar het individualisme dat ze prediken is net de kwaal van deze tijd. SP.A verwatert tot iets roze, VLD steekt om het even wat in de zak om een volkspartij te worden. CD&V moet zichzelf zo zuiver mogelijk profileren. Géén alliantie dus met N-VA. De eigen boodschap is krachtig en actueel Deze samenleving heeft nood aan menselijkheid en samenleven. Dat wordt in CD&V perfect verpersoonlijkt door Yves Leterme en Inge Vervotte, figuren voor de twee volgende generaties.”

Hebt u al enig idee van een slogan? En hoe denkt u Stefaan De Clerck te verkopen?

“Als de eerlijke, integere en wilskrachtige kapitein. Guy Verhofstadt is het tegendeel. Na vier jaar gedraagt hij zich arroganter dan de CVP na veertig jaar. Hij doet aan communicatieve geschiedenisvervalsing. Voor hem is 1999 het jaar nul en hij doet het uitschijnen dat het land die datum terminaal ziek was. Dat is liegen, en zelfs Noël Slangen weet dat dat niet mag.”

In 1999 had Jean-Luc Dehaene de dioxinecrisis tegen. Even cynisch wezen: hoopt ook u op zo’n bananenschil voor Verhofstadt?

“De premiers Verhofstadt en Slangen hebben zelf voor een bananenschil gezorgd: de modelstaat Vlaanderen. Sabena, NMBS, Copernicus... Moet ik doorgaan?”

Links en rechts, speelt dat een rol in uw positionering van de partij?

“Nee, maar het bestaat nog wel. Niet SP.A is de grote vijand voor ons, maar de VLD. Dat is geen partij, maar een hitparade. Inhoudelijk onduidelijker dan ooit. Het is voor mij even belangrijk om VLD te ‘ontmaskeren’ als het Vlaams Blok. Ik verwijs naar de ronduit venijnige spelletjes die ze hebben gespeeld met de overlopers, naar de politieke benoemingen, hun bedrieglijke communicatie. Insiders weten dat de VLD er heel vuile verkiezingen van wil maken, waar alles toegelaten is maar de schijn zo hoog mogelijk zal worden gehouden. Wij zullen daar een integere Stefaan De Clerck tegenover stellen.” (FR)

De Morgen - 24/12/2002
Pierrot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2003, 18:31   #7
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Verhofstadt uiteraard. Die man zijn ongekend enthousiasme en inzet kent geen grenzen. Binnen Europa durft hij ook zijn mening te zeggen. Tja als jullie terug een tsjeeef willen als premier...

www.vld.be
www.openbrief.be
www.jongvld.be
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2003, 18:34   #8
athena
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Berichten: 1.698
Standaard

Toch liever een tjeev
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2003, 18:38   #9
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

[quote="bartje"]Verhofstadt uiteraard. Die man zijn ongekend enthousiasme en inzet kent geen grenzen. Binnen Europa durft hij ook zijn mening te zeggen.



Tja als jullie terug een tsjeeef willen als premier...


Jup nog liever dat begot!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2003, 18:59   #10
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Verhofstadt uiteraard. Die man zijn ongekend enthousiasme en inzet kent geen grenzen. Binnen Europa durft hij ook zijn mening te zeggen. Tja als jullie terug een tsjeeef willen als premier...

www.vld.be
www.openbrief.be
www.jongvld.be
Inderdaad, hij durft misschien veel zeggen, maar DOEN ?????
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2003, 19:06   #11
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door datri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Verhofstadt uiteraard. Die man zijn ongekend enthousiasme en inzet kent geen grenzen. Binnen Europa durft hij ook zijn mening te zeggen. Tja als jullie terug een tsjeeef willen als premier...

www.vld.be
www.openbrief.be
www.jongvld.be
Inderdaad, hij durft misschien veel zeggen, maar DOEN ?????
Amai seg datri verhofstadt heeft veel werk morgen jong!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2003, 19:07   #12
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door datri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Verhofstadt uiteraard. Die man zijn ongekend enthousiasme en inzet kent geen grenzen. Binnen Europa durft hij ook zijn mening te zeggen. Tja als jullie terug een tsjeeef willen als premier...

www.vld.be
www.openbrief.be
www.jongvld.be
Inderdaad, hij durft misschien veel zeggen, maar DOEN ?????
Amai seg datri verhofstadt heeft veel werk morgen jong!
Da's te bezien hé, de verkiezingen zijn op komst, dus nu is't weer tijd voor loze beloftes hé
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2003, 19:08   #13
Celebfin
Provinciaal Statenlid
 
Celebfin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Locatie: Antwerpen(Wilrijk)
Berichten: 668
Standaard

Geef mij toch maar Guy Verhofstadt. Hij mag dan misschien niet ideaal zijn, hij is zeker een van de beter premiers ooit.
Hij durft zen nek uit te steken, is optimistisch, is zeer gedreven.
Ook al was deze regering verre van ideaal, op Verhofstadt kon men rekenen.
De Clerck is gewoon een wollig ventje zonder mening vind ik. Hij past zich constant aan. De CD&V is gewoon een zielige partij geworden zonder een sterke figuur.
__________________
You have a voice don't loose it
You have a choice so choose it
you have a brain so use it
the time has come to peace the fuck out
Celebfin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2003, 19:09   #14
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Celebfin
Geef mij toch maar Guy Verhofstadt. Hij mag dan misschien niet ideaal zijn, hij is zeker een van de beter premiers ooit.
Hij durft zen nek uit te steken, is optimistisch, is zeer gedreven.
Ook al was deze regering verre van ideaal, op Verhofstadt kon men rekenen.
De Clerck is gewoon een wollig ventje zonder mening vind ik. Hij past zich constant aan. De CD&V is gewoon een zielige partij geworden zonder een sterke figuur.
Op verhofstadt kunnen rekenen ???
Heb ik iets gemist ????
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2003, 19:11   #15
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door datri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door datri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Verhofstadt uiteraard. Die man zijn ongekend enthousiasme en inzet kent geen grenzen. Binnen Europa durft hij ook zijn mening te zeggen. Tja als jullie terug een tsjeeef willen als premier...

www.vld.be
www.openbrief.be
www.jongvld.be
Inderdaad, hij durft misschien veel zeggen, maar DOEN ?????
Amai seg datri verhofstadt heeft veel werk morgen jong!
Da's te bezien hé, de verkiezingen zijn op komst, dus nu is't weer tijd voor loze beloftes hé

'Tis zijn bij-job jong :morgen moet em paashaas gaan spelen!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2003, 19:11   #16
kiezel
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 april 2003
Locatie: Gent
Berichten: 89
Standaard

liever Verhofstad dan De Clerck...

Ze zijn allebei uit op de macht om de macht, en dan geef ik die liever aan een liberaal die zich zo sociaal mogelijk opstelt om zoveel mogelijk stemmen te verzamelen, dan aan een katholiek die zich zo rechts mogelijk opstelt om die liberaal stemmen af te snoepen.

Het feit dat ze er allebei naar streven om een brede volkspartij te vormen, en dat ze daardoor zoveel verschillende meningen in hun partij verenigen dat het voor de buitenwereld onduidelijk wordt waar ze voor staan maakt ze onderling inwisselbaar.
kiezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2003, 19:12   #17
athena
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Berichten: 1.698
Standaard

Het was te denken dat de blubbertjes het meest sympathie koesteren voor het hoofd van de meest anti- Vlaamse regering sinds de 2e wereldoorlog
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2003, 19:13   #18
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door datri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Celebfin
Geef mij toch maar Guy Verhofstadt. Hij mag dan misschien niet ideaal zijn, hij is zeker een van de beter premiers ooit.
Hij durft zen nek uit te steken, is optimistisch, is zeer gedreven.
Ook al was deze regering verre van ideaal, op Verhofstadt kon men rekenen.
De Clerck is gewoon een wollig ventje zonder mening vind ik. Hij past zich constant aan. De CD&V is gewoon een zielige partij geworden zonder een sterke figuur.
Op verhofstadt kunnen rekenen ???
Heb ik iets gemist ????
Op Verhofstadt kan je rekenen, altijd, dag en nacht als het moet! Kijk naar www.openbrief.be.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2003, 19:16   #19
athena
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Berichten: 1.698
Standaard

De nieuwe slogan van Verhofstadt al gezien "ons land staat er weer"
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2003, 19:16   #20
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje

Op Verhofstadt kan je rekenen, altijd, dag en nacht als het moet! Kijk naar www.openbrief.be.

Inderdaad om in je zakken te zitten dag en nacht!
De godverdommeste kapitalisten!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be