Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 mei 2022, 06:07   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard Boerenbond (Ceyssens) schrijft elke burgemeester aan over stikstof

HBVL 03-05-2022


Boerenbond schrijft elke burgemeester aan over stikstof: “Assertief, maar niet onwettig”
Brussel - De Boerenbond wil duidelijk dat er zoveel mogelijk bezwaren worden ingediend tegen de stikstofregeling voor Vlaamse landbouwbedrijven. Kersvers voorzitter Lode Ceyssens heeft alle gemeentebesturen aangeschreven. “Assertief, maar niet onwettig”, vindt Marino Keulen (Open Vld).

De machinerie van de Boerenbond is alvast in gang geschoten: elke burgemeester heeft een mail gekregen van kersvers voorzitter Lode Ceyssens. In de hoop dat die allemaal bezwaren indienen en zo het standpunt van de Boerenbond versterken? “Het departement Omgeving heeft aan de gemeenten gevraagd om adviezen te geven, dus hebben wij ook aan de gemeenten een brief gestuurd met onze standpunten”, zegt Vanessa Saenen, woordvoerder van de Boerenbond.

Overigens vindt niet elke CD&V-burgemeester het vanzelfsprekend dat hij of zij op deze manier door de Boerenbond aangeschreven wordt. “Ik ben dan wel CD&V’er, ik ben toch immuun voor dit soort van politiek lobbywerk”, zegt Tom Thijsen, burgemeester van Kortessem. Kortessem is trouwens de gemeente waar de stal ligt die aan de basis ligt van het befaamde “stikstofarrest”, het eerste arrest dat de vorige stikstofregels onderuithaalde. Jo Brouns, CD&V-burgemeester in Kinrooi, vindt het dan weer wel verdedigbaar dat Boerenbond een brief stuurt. “Zeker aangezien het departement Omgeving ook aan de besturen vraagt om advies te geven”, legt Brouns uit.


De woordvoerder van Demir: "Gemeenten moeten geen advies geven, ze mogen dat”.


Tja, de Boerenbond, de oorzaak van veel boerenleed, doet nu wat ze denkt te moeten doen. Niet voor het welzijn van de boeren, maar voor het veiligstellen van haar afzetmarkt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 3 mei 2022 om 06:22.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2022, 07:53   #2
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.753
Standaard

Welke boer heeft een bestaansreden als hem geen afzetmarkt wordt gegund ?

Het kan niet zijn dat overheden gaan voor het ontharden en zo stikstof en andere milieuvervuiling veroorzaken met het gevolg dat veeboeren uitgekocht worden.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 3 mei 2022 om 07:55.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2022, 07:59   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.015
Standaard

Ik ben geen fan van de Boerenbond, maar er er is hier wel de kestie van rechtszekerheid:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220429_95812074

In 2015 kreeg ik nochtans het bericht dat ik een oranje score had. De stikstofuitstoot van mijn bedrijf zou dus op basis van deze nieuwe brief moeten gestegen zijn, maar ik krijg daar geen uitleg over en er is ondertussen niks gewijzigd. Dit is toch te zot voor woorden”, vertelt de landbouwer.

We hebben aan de Vlaamse Landmaatschappij al verschillende keren gevraagd om de berekening over te maken die aanleiding gaf tot die code rood en pas vrijdagochtend kregen we een mailtje dat ze dit aan het voorbereiden zijn. Hoe kan het eigenlijk dat er nu nog een berekening moet voorbereid worden waarvan men het resultaat al weken geleden opgestuurd heeft?”, zucht het koppel.

Dat is toch te zot om rond te lopen.

Die mensen hebben alle recht om verzet aan te tekenen zoals Crevits zegt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2022, 08:06   #4
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.753
Standaard

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...even~bbdc21cc/

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210929_95285003

In Vlaanderen is er de vrees dat er via het stiltstandsprincipe ( geen extra schade aan milieu in naam van algemeen belang) alle bouwwerven stilgelegd worden en geen enkele vergunning meer mogelijk is.

Wat doet Turks-Koerdisch Limburgs Vlaams omgevingsminister ? Ze zet in op ontharding. Ze maakt voorgaande openbare werken ongedaan met extra schade aan milieu waardoor veeboeren als compensatie moeten sluiten.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2022, 08:29   #5
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Word tijd dat boeren terug meer graan en tarwe oogsten.
België moet terug meer producten van eigen bodem produceren.
Landbouwers moet je niet pesten maar koeseren en oplossingen bieden.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2022, 11:17   #6
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben geen fan van de Boerenbond, maar er er is hier wel de kestie van rechtszekerheid:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220429_95812074

In 2015 kreeg ik nochtans het bericht dat ik een oranje score had. De stikstofuitstoot van mijn bedrijf zou dus op basis van deze nieuwe brief moeten gestegen zijn, maar ik krijg daar geen uitleg over en er is ondertussen niks gewijzigd. Dit is toch te zot voor woorden”, vertelt de landbouwer.

We hebben aan de Vlaamse Landmaatschappij al verschillende keren gevraagd om de berekening over te maken die aanleiding gaf tot die code rood en pas vrijdagochtend kregen we een mailtje dat ze dit aan het voorbereiden zijn. Hoe kan het eigenlijk dat er nu nog een berekening moet voorbereid worden waarvan men het resultaat al weken geleden opgestuurd heeft?”, zucht het koppel.

Dat is toch te zot om rond te lopen.

Die mensen hebben alle recht om verzet aan te tekenen zoals Crevits zegt.
Het is duidelijk dat het wettelijk kader om onze landbouw kapot te maken er nog niet is en er steeds meer weerstand groeit tegen die stikstofwaanzin.

Eigenlijk is ongeveer alles wat demir aanpakt aan het verzanden in het moeras van de wettelijke onzekerheid.
Als we het rijtje afgaan is Zuhal (voor haar is Vlaams erfgoed echt niemendal) gewoon de grootste prutser die ooit minister is geworden.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2022, 11:26   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Het is duidelijk dat het wettelijk kader om onze landbouw kapot te maken er nog niet is en er steeds meer weerstand groeit tegen die stikstofwaanzin.

Eigenlijk is ongeveer alles wat demir aanpakt aan het verzanden in het moeras van de wettelijke onzekerheid.
Als we het rijtje afgaan is Zuhal (voor haar is Vlaams erfgoed echt niemendal) gewoon de grootste prutser die ooit minister is geworden.
Is dat zo?
Kijk eens iets verder dan de tippen van uw rode schoentjes.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2022, 11:56   #8
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is dat zo?
Kijk eens iets verder dan de tippen van uw rode schoentjes.
Tuurlijk is dat zo
Ik heb het al meermaals gezegd, je moogt de sjoelbak niet op de piertafel zetten, want dan start den otto niet meer.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 3 mei 2022 om 11:57.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2022, 12:20   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Er zijn voor mij twee basisregels:
a) je moet proper zijn op jezelf; in de smalste en in de breedste betekenis van het woord. Je moet dus ook verborgen vervuiling aanpakken.

b) we moeten onze voedselvoorziening kunnen garanderen. Net zoals we in de punarie zitten met Russisch gas en olie, zitten we niet zo safe ivm onze voedselzekerheid.

Je zoekt tussen die twee een balans, en dan ja je daarvoor. Zelfs al kost dat moeite en centen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2022, 12:27   #10
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er zijn voor mij twee basisregels:
a) je moet proper zijn op jezelf; in de smalste en in de breedste betekenis van het woord. Je moet dus ook verborgen vervuiling aanpakken.

b) we moeten onze voedselvoorziening kunnen garanderen. Net zoals we in de punarie zitten met Russisch gas en olie, zitten we niet zo safe ivm onze voedselzekerheid.

Je zoekt tussen die twee een balans, en dan ja je daarvoor. Zelfs al kost dat moeite en centen.
en 900 jaar oud Vlaams erfgoed
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2022, 15:43   #11
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Word tijd dat boeren terug meer graan en tarwe oogsten.
België moet terug meer producten van eigen bodem produceren.
Landbouwers moet je niet pesten maar koeseren en oplossingen bieden.
Klopt, aangezien 70% van de runderen en varkens gekweekt worden voor export en 2/3 van alle landbouwgrond wordt gebruikt als voeding voor veeteelt, is de rekening en oplossing snel gemaakt.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2022, 15:55   #12
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Klopt, aangezien 70% van de runderen en varkens gekweekt worden voor export en 2/3 van alle landbouwgrond wordt gebruikt als voeding voor veeteelt, is de rekening en oplossing snel gemaakt.
Juist ja, onze export afbouwen
Zodat de Walen niet meer kunnen zeggen dat Vlaanderen toch wel 80% van de export voor zijn rekening neemt.
Of is het misschien een rechtse strategie...Vlaanderen laten verarmen tot op Waals niveau, dan stoppen de transfers ook.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2022, 16:26   #13
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Klopt, aangezien 70% van de runderen en varkens gekweekt worden voor export en 2/3 van alle landbouwgrond wordt gebruikt als voeding voor veeteelt, is de rekening en oplossing snel gemaakt.
Gaat u dergelijke redenering ook voor de industrie toepassen
Bedrijven die grotendeels voor de export produceren, snel de rekening en de oplossing maken

Een beetje extra natuurgebied, wat recreatiegebied, wat woningbouw....die nutteloze exporteurs ook...weg ermee. Onze runderen en varkens achterna.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2022, 18:18   #14
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Bon...

En nu gaan we eens fijn opzoeken welke personaliteiten sedert 2015 Vlaams Minister van Milieu en omgeving en Landbouw en aanverwante groeniteiten waren...

juist.....

En op hun tong bijten dat die deden al die jaren,het bloed sijpelde voorzeker uit hun mond.

Ik ben nu echt zenuwachtig geworden welke STR*NT er nog in de lade van Zuhal ligt,en dat ze nu ,mapje per mapje,moet aanpakken en ondertussen ketels over zich heen krijgt....


Ze heeft onderdaad totnogtoe enkel emotionele reachties gekregen en geen factuele.....
Kijk,die stikstofkwestie kan in VIJF minuten gedaan zijn.Als de gezamelijke Vlaamse Regering beslist dat het niet doorgaat gaat het niet door.De belastingsbetaler hoest dan straks wel de EU-boetes op,zoals gewoonlijk,en dan is er weer daarop kritiek.... wat een verrassing.



De wet zal toegepast worden,en de Boerendbond WIST hiervan ,net zoals ze tientallen intensieve veetelers in de DIEPE schulden heeft helpen lokken ....zelfmoord...letterlijk....

Laatst gewijzigd door kelt : 3 mei 2022 om 18:21.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2022, 19:38   #15
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Bon...

En nu gaan we eens fijn opzoeken welke personaliteiten sedert 2015 Vlaams Minister van Milieu en omgeving en Landbouw en aanverwante groeniteiten waren...

juist.....

En op hun tong bijten dat die deden al die jaren,het bloed sijpelde voorzeker uit hun mond.

Ik ben nu echt zenuwachtig geworden welke STR*NT er nog in de lade van Zuhal ligt,en dat ze nu ,mapje per mapje,moet aanpakken en ondertussen ketels over zich heen krijgt....


Ze heeft onderdaad totnogtoe enkel emotionele reachties gekregen en geen factuele.....
Kijk,die stikstofkwestie kan in VIJF minuten gedaan zijn.Als de gezamelijke Vlaamse Regering beslist dat het niet doorgaat gaat het niet door.De belastingsbetaler hoest dan straks wel de EU-boetes op,zoals gewoonlijk,en dan is er weer daarop kritiek.... wat een verrassing.



De wet zal toegepast worden,en de Boerendbond WIST hiervan ,net zoals ze tientallen intensieve veetelers in de DIEPE schulden heeft helpen lokken ....zelfmoord...letterlijk....
Hier hebt u ± gelijk.
Men wist al langer dat er door de EU een stikstof-waanzin op ons afkwam.
Aangezien het niet veel nut heeft mij af te vragen waarom wij geen politici hebben die eens een dikke fuck you tegen die EU zeggen, vraag ik mij af waarom een Vlaams nationaliste (volgens het labeltje dan toch) ons Vlaams erfgoed en onze Vlaamse agrosector zo rucksichlos moet afbreken?

Star en bekrompen dogmatisme van Demir.
En neen, dat steekt de totale verwaarlozing van de vorige regeringen niet weg of is er geen verschoning voor.

Hoe dan ook op dit moment is er nog geen wettelijke basis om de sluitingen af te dwingen. Demir gaat verder op haar elan om totale onzekerheid te scheppen.
En als de CD&V nog een landbouwerstem wil over houden, zouden ze best snel hun kar keren en niet meewerken aan zo'n wettelijk kader voor de afbraak van Vlaanderen.

Hoe dan ook, ik ga op het terrein er alles aan doen om landbouwers te helpen om te ontkomen aan die idiote stikstof-sluiting.

PS De boerenbond vind ik ook een klote-vereniging samengesteld uit een bende kloothommels van de laagste soort.
Maar in de strijd tegen het eco-fundamentalisme van de Demir stikstofsluiting is de vijand van mijn vijand toch heel even mijn vriend.

Ondertussen heeft Phara even brandhout gemaakt van Zuhal.
En kijk...ze gaat haar oogkleppen afzetten. Ze zit dan ook bij de bochtenpartij natuurlijk. In deze gelukkig maar.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 3 mei 2022 om 19:51.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2022, 21:53   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Juist ja, onze export afbouwen
Zodat de Walen niet meer kunnen zeggen dat Vlaanderen toch wel 80% van de export voor zijn rekening neemt.
Of is het misschien een rechtse strategie...Vlaanderen laten verarmen tot op Waals niveau, dan stoppen de transfers ook.
Nu ga je toch meerdere stappen te ver over de grens van het ernstige.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 02:19   #17
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nu ga je toch meerdere stappen te ver over de grens van het ernstige.
En het zou nog kunnen werken ook!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 07:02   #18
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Word tijd dat boeren terug meer graan en tarwe oogsten.
België moet terug meer producten van eigen bodem produceren.
Landbouwers moet je niet pesten maar koeseren en oplossingen bieden.
Inderdaad. We moeten toch echt geen varkensvlees produceren om vervolgens naar China te exporteren? Produceren om lokaal te verbruiken zou op de eerste plaats moeten staan. De rest mag natuur worden.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 07:13   #19
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Inderdaad. We moeten toch echt geen varkensvlees produceren om vervolgens naar China te exporteren? Produceren om lokaal te verbruiken zou op de eerste plaats moeten staan. De rest mag natuur worden.

Gaan we dan ook stoppen met voeding importeren ? Geen chocolade, bananen, appelsienen, op soja gebaseerde producten, quinoa, koffie, thee, blauwe bosbessen het hele jaar door, ... meer ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 4 mei 2022 om 07:13.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 07:14   #20
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Inderdaad. We moeten toch echt geen varkensvlees produceren om vervolgens naar China te exporteren? Produceren om lokaal te verbruiken zou op de eerste plaats moeten staan. De rest mag natuur worden.
U laat dat ook gelden voor onze industrie en andere bedrijven ?
Waarom zouden wij exporteren ?
Nog meer natuur
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be