Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 januari 2008, 13:12   #21
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Heb je de quote ivm de metingen van het KNMI niet gelezen?

Ja hoor, ik lees dit in de openingspost

Citaat:
zijn de temperaturen op de planeet vorig jaar dezelfde als die in 2006 en in het algemeen aan die van 1998 tot 2006. In de grond betekent dit dat de Aarde tussen 1998 en 2005 de piek van de opwarming heeft gepasseerd.

Tegenover dit in jouw post

Citaat:
Opmerkelijk is dat acht van de tien warmste jaren die de laatste 300 jaar zijn voorgekomen, dateren van na 1988. Onderzoekers van het KNMI zien in de opeenvolging van warme jaren een bevestiging van de trend naar warmer weer.
Dit wordt dan vergezeld van 2 tegengestelde LT voorspellingen. Het ene komt van een ruimtevaartlabo dat zich baseert op de zonne-activiteit, het andere komt van een meteorologisch instituut dat zich baseert op tijdreeksen met trendvoorspellingen. Vanuit twee totaal verschillende benaderingen dus.

Nu, de bewering van Abdoesamatov is dus onbetrouwbaar. Hoewel het KNMI pas met zekerheid over het verleden kan praten, want als het gaat over de volgende drie maanden, luidt het:

Citaat:
Het scenario voor de komende periode is onzeker, aldus nog De Mey. Zes computermodellen die de atmosfeer voor de volgende drie maanden (januari tot en met maart) berekenen, komen tot uiteenlopende visies met een lichte voorkeur voor "iets warmer dan normaal". Dat de winter onder het record van de vorige zal blijven, is zo goed als zeker. December (eerste maand van de meteorologische winter) kende alvast al een kouder verloop dan vorig jaar. Een achterstand die januari en februari samen niet meer goed kunnen maken.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 13:43   #22
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Het scenario voor de komende periode is onzeker, aldus nog De Mey. Zes computermodellen die de atmosfeer voor de volgende drie maanden (januari tot en met maart) berekenen, komen tot uiteenlopende visies met een lichte voorkeur voor "iets warmer dan normaal". Dat de winter onder het record van de vorige zal blijven, is zo goed als zeker. December (eerste maand van de meteorologische winter) kende alvast al een kouder verloop dan vorig jaar. Een achterstand die januari en februari samen niet meer goed kunnen maken.
Sinds wanneer geven korte termijn voorspellingen/backtracks enig inzicht voor lange termijn trends?
En voor een 3-maandelijkse voorspelling kan ik net zo goed naar de lokale waarzegger gaan.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 13:48   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
In tegenstelling tot jou blijkbaar heb ik nooit gemeend 'het te weten'. Mijn post citeerde dan ook Parcifal.

En volgens hem weet je het nog wel, want Abdoesamatov is een onbetrouwbare bron.
Ik heb het eigenlijk nooit geweten en begrepen wat ik rond klimaat moet geloven.

Het enige dat ik weet en geloof is wat ik met eigen ogen zie en aan de lijve ondervind.

En het eerste daarin is dat de politici de wetenschap misbruiken en dat alles goed is om de bevolking arm te houden.

Toen ik een kind van 10 jaar was, was je een achterlijke als je thuis geen auto en tv had, nu word je als een achterlijke vervuiler beschouwd als je daar wel over beschikt.
Toen ik 15 jaar was, had je in Vlaanderen een massa stortplaatsen waar men alles mocht storten, nu krijg je al een boete als je een papiertje laat vallen.


Ik weet het dus niet meer, de wereld lijkt welk gek geworden.

Hier bouwt men de industrie af omdat deze te veel vervuilt en in andere regio's word die zelfde industrie terug opgebouwd, om de mensen te kunnen laten overleven, te ontwikkelen en te beschaven.

Hier in Europa zit men te hameren op verdraagzaamheid en mulficulturele samenleven, terwijl men in Azia op diezelfde mensen een moordende jachtpartij houd.


Ik weet het dus niet meer.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 13:48   #24
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Sinds wanneer geven korte termijn voorspellingen/backtracks enig inzicht voor lange termijn trends?
Dat moet je aan het KNMI vragen.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 14:04   #25
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik heb het eigenlijk nooit geweten en begrepen wat ik rond klimaat moet geloven.

Het enige dat ik weet en geloof is wat ik met eigen ogen zie en aan de lijve ondervind.

En het eerste daarin is dat de politici de wetenschap misbruiken en dat alles goed is om de bevolking arm te houden.
Tja, niemand is content met het klimaatplan van de EU. Maar er moet iets gedaan worden.

In wezen is het altijd wachten op een ander.

Citaat:
Toen ik een kind van 10 jaar was, was je een achterlijke als je thuis geen auto en tv had, nu word je als een achterlijke vervuiler beschouwd als je daar wel over beschikt.
Toen ik 15 jaar was, had je in Vlaanderen een massa stortplaatsen waar men alles mocht storten, nu krijg je al een boete als je een papiertje laat vallen.


Ik weet het dus niet meer, de wereld lijkt welk gek geworden.
Ik betwijfel dat er ooit een normale wereld is geweest. Tenzij je de wereld bedoelt zoals je die tijdens je onbezorgde jeugdjaren hebt gekend.

Citaat:
Hier bouwt men de industrie af omdat deze te veel vervuilt en in andere regio's word die zelfde industrie terug opgebouwd, om de mensen te kunnen laten overleven, te ontwikkelen en te beschaven.
..en ons goedkope producten te laten leveren.

We bekritiseren China en India dat het niet mooi meer is, maar we voeren hun zogenaamde ecologisch onverantwoorde brol met de containers in. En ik zeg bewust 'brol' want 3/4 is gadgetbrol voor mensen met centen op overschot.

Europa gaat het voorbeeld geven zeggen ze dan. Europa wordt internationaal op politiek vlak meer en meer beschouwd als het museum van de wereld.

Citaat:
Hier in Europa zit men te hameren op verdraagzaamheid en mulficulturele samenleven, terwijl men in Azia op diezelfde mensen een moordende jachtpartij houd.


Ik weet het dus niet meer.
Welcome to my world.

Ik weet 1 ding wel zeker: als ik morgen mijn behoorlijk ascetische levensstijl zou opdringen aan de mensen, er geheid revolutie van komt.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 14:37   #26
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Tja, niemand is content met het klimaatplan van de EU. Maar er moet iets gedaan worden.
Het EU-klimaatplan is dikke onzin. En dit niet omdat het enkel de CO² uitstoot aanpakt, maar omdat het een verhoging toelaat in de CO² uitstoot arme streken en geen directe algemene grensoverschrijdende maatregelen neemt.

En omdat het over bio-energiedragers spreekt, zonder dat de politici zelf weten en begrijpen wat dat eigenlijk zijn.
Citaat:
In wezen is het altijd wachten op een ander.
Nee, eigenlijk moet men gewoon beginnen voor zijn eigen deur te kuisen.

Citaat:
Ik betwijfel dat er ooit een normale wereld is geweest. Tenzij je de wereld bedoelt zoals je die tijdens je onbezorgde jeugdjaren hebt gekend.
In mijn kinderjaren werden we geteisterd door de zure regen, komende ijstijd en ontbossing.

Was het begin van de grondvervuilingen en watervervuiling.

[quote]
..en ons goedkope producten te laten leveren.

We bekritiseren China en India dat het niet mooi meer is, maar we voeren hun zogenaamde ecologisch onverantwoorde brol met de containers in. En ik zeg bewust 'brol' want 3/4 is gadgetbrol voor mensen met centen op overschot.[quote]
Klopt idd, maar ondanks alles staan zij nu net wel meer open voor milieubewuste energiewinning
Dit omdat het veel goedkoper en dus betaalbaar is en omdat ze er onafhankelijk van de rest van de wereld mee blijven.

Citaat:
Europa gaat het voorbeeld geven zeggen ze dan. Europa wordt internationaal op politiek vlak meer en meer beschouwd als het museum van de wereld.
Oertijd of nog ouder?

Citaat:

Welcome to my world.

Ik weet 1 ding wel zeker: als ik morgen mijn behoorlijk ascetische levensstijl zou opdringen aan de mensen, er geheid revolutie van komt.
Met mijn levenswijze zullen ze hier ook niet direct rustig blijven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 14:45   #27
Akke
Burger
 
Akke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2007
Berichten: 106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Te noteren valt dat diezelfde tien jaar door IPCC en consoorten zelf werd gebruikt. Zij pikten 1998 nog graag mee om te kunnen zeggen dat het afgelopen decennium uitzonderlijk warm was.
Dan begrijp je het niet goed. De Rus bekijkt de evolutie *binnenin* een decennium om een klimaattrend aan te geven. Dat is gewoon idioot.

Zeggen dat het afgelopen decennium uitzonderlijk warm was, is iets totaal anders. Je kan dat van elk jaar, maand of dag zeggen. Zeggen dat er klimaatopwarming is op basis van 10 jaar gegevens zou even idioot zijn als wat de Rus probeert te slijten. Maar dat doet het IPCC dus duidelijk niet - uiteraard.
Akke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 14:57   #28
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Europa gaat het voorbeeld geven zeggen ze dan. Europa wordt internationaal op politiek vlak meer en meer beschouwd als het museum van de wereld.

Het omgekeerde is waar.
Na 'The american dream' van vorige eeuw, wordt er nu meer en meer over 'the european dream' gesproken en geschreven.

Vergeet nooit dat de oprichting en uitbouw van de EU, het grootste en -volgens velen- meest ingrijpende politiek proces was in de wereldgeschiedenis waarvoor niet 1 schot werd gelost.

Misschien ook eens lezen wat Paul Krugman schrijft in de NYT?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 14:59   #29
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Vergeet nooit dat de oprichting en uitbouw van de EU, het grootste en -volgens velen- meest ingrijpende politiek proces was in de wereldgeschiedenis waarvoor niet 1 schot werd gelost.
Bwahaha, niet één schot gelost. Er zijn 2 wereldoorlogen voor nodig geweest.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 15:02   #30
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Bwahaha, niet één schot gelost. Er zijn 2 wereldoorlogen voor nodig geweest.
Crap.
Misschien kan je de Romeinen er ook nog bijhalen?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 15:07   #31
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Crap.
Misschien kan je de Romeinen er ook nog bijhalen?
Voor iedereen die het bestudeert is dit duidelijk.

De drang om een supranationaal orgaan op te richten was er al voor WOI. Dan is WOI gekomen en is na WOI de volkerenbond gepoogd op te richten, wat mislukt was. Na WOII hebben grotendeels dezelfde mensen de U.N opgericht onder het mom nooit meer oorlog.

Geen toeval, geen spontane reactie op de oorlog, maar een wel uitgekiende strategie.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 16:02   #32
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het omgekeerde is waar.
Na 'The american dream' van vorige eeuw, wordt er nu meer en meer over 'the european dream' gesproken en geschreven.

Vergeet nooit dat de oprichting en uitbouw van de EU, het grootste en -volgens velen- meest ingrijpende politiek proces was in de wereldgeschiedenis waarvoor niet 1 schot werd gelost.

Misschien ook eens lezen wat Paul Krugman schrijft in de NYT?

But what about the asian dream? Jouw quotes lijken mij meer projecties vanuit de geschiedenis die men doortrekt naar de toekomst, met als twee enige hoofdrolspelers EU en VS.

Dat de EU succesvol was op economisch gebied wil ik zeker niet ontkennen, maar wat op politiek en militair vlak? China beschouwt ons als een interessante economische partner, maar negeert ons op politiek vlak. Of gaan we plots thuis blijven van de OS in Peking? Houden we het bij woordjes en vingertjes? Gaan we de confrontatie aan en durven we China te affronteren door hun spelen te boycotten? I don't think so.

And what about the emerging Russian dream? Wat gaat onze soft power doen tegen een steeds autoritairder wordend land dat zijn status als grootmacht terugwilt, tot veel bereid is daarvoor en de vinger aan de knip houdt van een voor ons wel zeer belangrijke aanvoer van energie.

Ik ben zeer sceptisch over de toekomst van de EU zonder daarvoor de successen uit het verleden te loochenen. Ik zie die successen vooral meer en meer verzuipen in bureaucratie en monsterverdragen tussen meer en meer partners die allemaal hun eigen ding willen doen op zoveel mogelijk vlakken.

Voor de rest wil ik mij nergens op vastpinnen en hoop ik dat de door jou geciteerde auteurs gelijk zouden krijgen. Ik vrees echter dat het zwaartepunt verder en verder aan het wegschuiven is van ons doordat iedereen hier wil incasseren op de Chinese en Indische economische expansie. Want wat als die landen hun economische macht succesvoller omzetten in politieke en militaire macht? Denk je echt dat die zich daarvoor gaan inspireren op het Europese voorbeeld?
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 16:26   #33
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Crap.
Misschien kan je de Romeinen er ook nog bijhalen?
Doet pijn he, om zo te kijken te worden gezet?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 17:03   #34
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Doet pijn he, om zo te kijken te worden gezet?
Terwijl het voor jou een modus vivendi is, bedoel je?

Enfin, de stichting van de EU en de opeenvolgende uitbreidingen ZIJN gebeurd door soft power, zonder dat er 1 schot gelost werd.
Exodus' en jouw verdraaiingen zijn slagen in het water.
Maar als jij die wil geloven, doe gerust.

Val er ons gewoon niet constant mee lastig...
Die 'bekeringsdrang' zit helaas blijkbaar onlosmakelijk verbonden bij de aanvaarding van je geloof, nietwaar be-lievertje?

Laatst gewijzigd door parcifal : 24 januari 2008 om 17:04.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 19:06   #35
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Terwijl het voor jou een modus vivendi is, bedoel je?

Enfin, de stichting van de EU en de opeenvolgende uitbreidingen ZIJN gebeurd door soft power, zonder dat er 1 schot gelost werd.
Exodus' en jouw verdraaiingen zijn slagen in het water.
Maar als jij die wil geloven, doe gerust.

Val er ons gewoon niet constant mee lastig...
Die 'bekeringsdrang' zit helaas blijkbaar onlosmakelijk verbonden bij de aanvaarding van je geloof, nietwaar be-lievertje?
Het waarheidsgehalte van een argument stijgt niet door het te blijven herhalen hoor.

Personen in plaats van argumenten aanvallen draagt ook niets bij.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 19:32   #36
Akke
Burger
 
Akke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2007
Berichten: 106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Het waarheidsgehalte van een argument stijgt niet door het te blijven herhalen hoor.

Personen in plaats van argumenten aanvallen draagt ook niets bij.
Pot. Kettle. Black.
Akke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 19:37   #37
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akke Bekijk bericht
Pot. Kettle. Black.
Ik ben geschokt.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 21:39   #38
lezer
Burgemeester
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 583
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akke Bekijk bericht
Dan begrijp je het niet goed. De Rus ...
.
Ik zie Jos nergens iets over 'De Rus' schrijven.
Citaat:
Maar dat doet het IPCC dus duidelijk niet - uiteraard.
Ik heb nog niemand een inhoudelijke weerlegging van Jos' kritiek op de pseudo-wetenschappelijke IPPC-werkwijze zien geven, hier noch in alle oudere draden over het thema.

Maar ik kan iets gemist hebben.
lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 22:02   #39
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lezer Bekijk bericht
. Ik heb nog niemand een inhoudelijke weerlegging van Jos' kritiek op de pseudo-wetenschappelijke IPPC-werkwijze zien geven, hier noch in alle oudere draden over het thema.

Maar ik kan iets gemist hebben.
Verhulst heeft dan ook niet veel zinnig geschreven, hier of in enig ander topic.
er staat trouwens een dt-fout in zijn eerste zin op z'n blogje.
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2008, 22:42   #40
Ovidius
Parlementslid
 
Ovidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2007
Locatie: Verbannen in 8 na Christus
Berichten: 1.792
Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Crap.
Misschien kan je de Romeinen er ook nog bijhalen?
Riep er iemand? Wij zijn niet verdwenen hé, als het daarover gaat.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be