Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 december 2008, 19:04   #201
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
kom ik in de buurt ?
Nee.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 19:05   #202
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Dus een efficiente aanpak is niet mogelijk. Ieder mens heeft zijn eigen visie, en het kan zijn dat die visies diametraal tegenover elkaar staan.
Amai, had je mij nodig omdat te doen inzien? :o
Citaat:
Oh, en bedankt beste Adrian om me nog maar eens duidelijk te maken waarom ik me voorgenomen had om niet meer te reageren op je posts, arrogante, bedweterige kwast.
Als gij domme vragen stelt, kunde domme antwoorden terug verwachten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 01:48   #203
Jedd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2008
Berichten: 3.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Nee.
tedekke


maar ik heb wel 99% van alle libertariërs omschreven ?
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 01:57   #204
Jedd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2008
Berichten: 3.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door che20 Bekijk bericht
Hm, ik zou zeggen dat wetenschap uit 2 onderdelen bestaat. Het uitwerken en verfijnen van theorieen (dat is waar jij naar verwijst) en het op zijn tijd vervangen van de ene theorie door de andere. Maar dit verder terzijde, ik denk dat we hier ook eigenlijk niet verschillen.
klopt

Citaat:
De vraag is dan wat de fundamenten zijn.
Ik neem aan dat een eventuele andere oorzaak van opwarming de theorie onderuit zou halen of op zijn minst verzwakken (mee eens?) maar wat is er nog meer?
goh, een fundament is bv dat CO2 een broeikasgas is.
Zelfs d�*t wordt door sommigen ontkend. De dag dat ze hun stelling bewijzen, vindt er een aardverschuiving plaats ...

Citaat:
De reden dat ik dat zo vraag is dat er soms argumenten worden aangevoerd die wel ondersteunend zijn, maar niet fundamenteel. Bv een eventuele versnelde opwarming eind 20e eeuw. Sommigen zien dit als extra bewijs, anderen wijzen erop dat als er eerder zulke periodes geweest zouden zijn dat nog niets zou ontkrachten.
louter en alleen de thermometermeting zegt niks. Maar wordt ook niet als 'bewijs' opgevoerd (tenzij met achterliggende wetenschap erbij)


Citaat:
Als je me een aantal fundamentele punten kan noemen, dan ga ik specifiek naar die punten op zoek om te zien of er wellicht peer-reviewed artikelen (of data) zijn die daar tegenin gaan.
god, voor de vuist weg :
  • polar amplification lijkt me een mooie ?
  • GE Beck's berekeningen die zouden moeten aantonen dat de mens niet verantwoordelijk is voor de huidige stijging in temperatuur
  • keuze te over : de meeste gehoorde skeptische argumenten (waarvoor weinig onderbouwing is, maar zoek gerust) vind je op Grist opgelijst op de pagina How to Talk to a Climate Skeptic
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2008, 03:07   #205
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
maar ik heb wel 99% van alle libertariërs omschreven ?
Daarnet een thread gelezen op een libertarisch forum en van de 12 mensen die daarin meededen, tel ik er 5 die duidelijk overtuigd waren van problematische klimatologische veranderingen en een 4 tal die redelijk sceptisch zijn en een 3 tal die ik niet zo goed kan plaatsen.

Ik kan me ook vergissen; 't was een beetje moeilijk tellen met al die mensen die meer dan 1 post hadden, gecombineerd met het feit dat ik retemoe ben.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 20:43   #206
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Als gij domme vragen stelt, kunde domme antwoorden terug verwachten.
Wanneer werpt Adrian zijn ban af ?
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 11:29   #207
Jedd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2008
Berichten: 3.629
Standaard

Een prachtige post op de Larvatus Prodeo blog herfraseert op ronduit hilarische wijze de beginvraag van deze post : welke bewijslast aanvaarden klimaatskeptici ?
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 19:02   #208
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Het zijn sceptici die ons uit de Middeleeuwen gehaald hebben. Hopelijk zullen het ook de sceptici zijn die ons uit de "Nieuwe Middeleeuwen" zullen houden, waarin een bepaalde ideologie ons graag zou zien.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2010, 02:45   #209
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
[*]keuze te over : de meeste gehoorde skeptische argumenten (waarvoor weinig onderbouwing is, maar zoek gerust) vind je op Grist opgelijst op de pagina How to Talk to a Climate Skeptic [/list]
"How to understand an AGW-believer" vind je in elk boek over psychologie.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2010, 09:25   #210
grievous
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2009
Berichten: 2.060
Standaard

Aangezien de sceptici een politieke motivatie hebben of beroepssceptici zijn ,heeft enige discussie om hen te overtuigen geen zin.
Men moet alleen zorgen dat ze geen invloed hebben op onbevooroordeelde mensen.
grievous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2010, 09:27   #211
grievous
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2009
Berichten: 2.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Het zijn sceptici die ons uit de Middeleeuwen gehaald hebben. Hopelijk zullen het ook de sceptici zijn die ons uit de "Nieuwe Middeleeuwen" zullen houden, waarin een bepaalde ideologie ons graag zou zien.
Hahaha.Aangezien klimaatsceptici gelijk te stellen zijn met godsdienstige fundamentalisten,gaat deze redenering niet op.Zij zijn tegen wetenschappelijk onderzoek omdat het resultaat hen niet aanstaat vanuit hun ideologie.
grievous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2010, 10:00   #212
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grievous Bekijk bericht
Hahaha.Aangezien klimaatsceptici gelijk te stellen zijn met godsdienstige fundamentalisten,gaat deze redenering niet op.Zij zijn tegen wetenschappelijk onderzoek omdat het resultaat hen niet aanstaat vanuit hun ideologie.
Dit is bijna te absurd om op te reageren. Het gaat sceptici juist om wetenschappelijk onderbouwde argumenten en om de door pressiegroepen aangedragen 'wetenschappelijke' berichten te ontmaskeren als bagger.
Het waren de sceptici die de hockeystickcurve van het IPCC onder vuur namen als statistische leugen. Niet omdat ze tegen wetenschap waren, maar omdat met wetenschappelijke methoden aardig gesjoemeld wordt.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2010, 10:07   #213
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
Een prachtige post op de Larvatus Prodeo blog herfraseert op ronduit hilarische wijze de beginvraag van deze post : welke bewijslast aanvaarden klimaatskeptici ?
Echt leuke persiflage.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2010, 11:05   #214
FerdiEgb
Schepen
 
Geregistreerd: 3 oktober 2008
Locatie: Stabroek
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
keuze te over : de meeste gehoorde skeptische argumenten (waarvoor weinig onderbouwing is, maar zoek gerust) vind je op Grist opgelijst op de pagina How to Talk to a Climate Skeptic [/list]
Een van de argumenten van de skeptici is dat de modellen aerosols gebruiken als "tegenpool" voor de opwarming. Dus de opwarming door CO2 is infeite hoger dan gemeten in de temperatuurstijging, volgens de modellen, omdat dat deels gecompenseerd wordt door aerosols. Die worden (tenminste de anthro) voor 90% in het industriële NH geproduceerd. Dus daar zou de opwarming minder moeten zijn dan in het ZH. Maar we zien het omgekeerde.

Gristmill heeft daar een antwoord op: het NH heeft meer land, dat sneller opwarmt: http://www.grist.org/article/aerosol...-in-the-south/

Maar dat argument klopt niet: de oceanen in het NH warmen óók sneller op, zeker als men rekening houdt met het verschil in oppervlak. Dus per m2 warmen de NH oceanen sneller op dan de ZH oceanen. Dat klopt wel degelijk niet met het verschil in aerosol emissies. Zie: http://www.ferdinand-engelbeen.be/kl...eans_heat.html

De conclusie is dat aerosols minder invloed hebben dan in de modellen is ingebouwd (zelfs het teken is twijfelachtig, zie de bruine aerosols en opwarming/gletsjersmelt in India)

Verder is het werkelijk gedrag van wolken (met enorme invloed op de temperatuur) totaal onvoldoende onderbouwd in de klimaatmodellen...
FerdiEgb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2010, 11:12   #215
FerdiEgb
Schepen
 
Geregistreerd: 3 oktober 2008
Locatie: Stabroek
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grievous Bekijk bericht
Aangezien de sceptici een politieke motivatie hebben of beroepssceptici zijn ,heeft enige discussie om hen te overtuigen geen zin.
Men moet alleen zorgen dat ze geen invloed hebben op onbevooroordeelde mensen.
Volgens mijn moeder zaliger ben ik dwars geboren (de Nederlanders hebben daar een spreekwoord voor: "geen spoor zonder dwarsliggers", heb dat gezien als protest tegen de aanleg van de Betuwelijn). Dus als beroeps skepticus zal ik mijn uiterste best doen om onbevooroordeelde medemensen te overtuigen van mijn groot gelijk. Ik zie niet goed in hoe je me daarin gaat tegenhouden, tenzij je me jouw mening �* la Van Gogh / Pim Fortuin gaat opdringen?
FerdiEgb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2010, 13:28   #216
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.432
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grievous Bekijk bericht
Aangezien de sceptici een politieke motivatie hebben of beroepssceptici zijn ,heeft enige discussie om hen te overtuigen geen zin.
Beroeps-scepticie.. waarom werd ik dan nooit betaald? Politieke motivatie, waarom heb ik mijn zakken dan niet kunnen vullen?

Citaat:
Men moet alleen zorgen dat ze geen invloed hebben op onbevooroordeelde mensen.
Daar gaat U wel voor zorgen nietwaar O Meester Grievous, U hebt mij al kunnen overtuigen de ongelofelijke betalingen die ik kreeg voor mijn publiek sceptisme te laten gaan en Uw wijsheid te aanvaarden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be