Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2018, 10:53   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Die lintbebouwing gaat thans nog steeds onverminderd voort, ik zou zelfs denken dat er nog een versnelling hoger geschakeld is als je ziet hoeveel er bijgebouwd wordt.
Dat is het gevolg van de maatregel "inbreiding". De resterende stukjes worden nu ook opgevuld.

Eigenlijk had men moeten komen tot een uitdovend beleid: geen (ver)bouwgunning meer geven voor woningen langs die verbindingswegen. Stap voor stap zou er zo een grote schoonmaak kunnen gebeuren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 11:58   #42
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Hallo Micele. Ik heb gelezen wat er staat en zeg wat het resultaat zal zijn van dergelijke politiek. Niks verandert, buiten een beetje knoeien in de marge met zaken zoals een LEZ. Integendeel zelfs met apps die u recht naar een parkeerplaats leiden zuigt men nog meer autoverkeer aan. Het resultaat zal er naar zijn; wanneer de volgende verkeersdode?
Kun je echt niets beter verzinnen dan zo een belachelijke dooddoener?
Geparkeerde wagens kunnen geen verkeersdoden veroorzaken.
Maw een zeer positief aanzuigeffect.

Wil je de steden leefbaar houden is het een feit dat hoe sneller een wagen ergens geparkeerd kan worden (zonder omwegen en blijven zoeken en rondrijden), hoe milieuvriendelijker en veiliger voor de stadsgebruikers. Dus waarover heb je het?
Al eens de parkeerplaatsen in Freiburg geteld en hun parkeersysteem?
Klik

Voor de mensen zonder app:


En ook Freiburg geeft de online data al vele jaren vrij van de vrije parkeerplaatsen, vb:
http://www.stimme.de/archiv/stadt-hn...132095,3787733

In Freiburg gibt es bereits ein Parkleitsystem online. Die Daten dafür stellt die Stadt frei zur Verfügung.

De app werd reeds in 2014 aangekondigd:
Citaat:
http://www.badische-zeitung.de/freib...-80825627.html
Parkleitsystem in Freiburg wird erneuert – App kommt

Mo, 17. Februar 2014
um 12:52 Uhr

Freiburg

Dynamische Wegweiser zeigen in Freiburg freie Stellplätze in Parkhäusern der Innenstadt an. Das gesamte Parkleitsystem soll in den kommenden Jahren vereinfacht und neu organisiert werden.
Vlaanderen staat zoals gewoonlijk vele jaren achter.
Nochtans worden er ook Vlaamse steden omgebouwd naar het vb van Freiburg.

En bepaalde Vlaamse lintbebouwing kan men ook afbreken, zeker die oude huizen die niets meer waard zijn.
In D worden zelfs stadjes en dorpen afgebroken voor de bruinkoolindustrie, so what? Die bewoners verhuizen en krijgen dan een moderne woning op kosten van de overheid, so what?

Laatst gewijzigd door Micele : 20 januari 2018 om 12:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 10:32   #43
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vlaanderen is wel degelijk overbevolkt.
De steden zijn er overbevolkt.
Ik vind het onmenselijk dat een kind in iets dergelijks geboren wordt, er zijn kindertijd moet passeren, en in iets soortgelijks moet blijven wonen tot hij naar de palliatieve kan verhuizen.

U gaat van het ene uiterste naar het andere. Ik beweer niet dat iedereen in piepkleine flat in een stad moet wonen.

Men had er echter voor moeten zorgen dat men meer verplicht was in de dorpskernen te wonen in plaats van 'tussen' de dorpen (lintbebouwing en dergelijke).

In de gemeente waar ik woonde in mijn jeugd had een bepaalde lijnbus 15 haltes. Gedurende die vijftien haltes doorkruiste de lijnbus echter maar twee dorpskernen (de twee dorpskernen maakten deel uit van dezelfde gemeente).

Vijftien haltes voor één gemeente, voor twee dorpen... Een lijnbus die zes keer zou stoppen (drie per dorp) in plaats van vijftien keer zou op die manier al bijna 10 minuten reistijd besparen.

Waarom moet die lijnbus echter vijftien keer stoppen? Omdat de mensen in die gemeente veel te verspreid wonen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 20:28   #44
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Niet gek. Kijk naar Nederland, daar hebben ze nooit die wanorde toegelaten. Reeds voor WO II is men in Nederland begonnen met een planmatige stedenbouw. Bij ons is die er maar - en nog vrij losjes - gekomen in de jaren tachtig.

Bij ons zou je dus vele honderden huizen moeten afbreken om weer schoon schip te kunnen maken. Denk maar aan de vele steenwegen die bij ons als een ononderbroken lint zijn volgebouwd. Dat heeft men in Nederland nooit toegelaten.
Gelukkig ben ik een Vlaamse Belg en geen Nederlander.

Al eens goed gekeken in wat voor kruipkoten dat die wonen met binnenmuurtjes van niemendallen gevuld met stro? Mijn garage hier is groter. Als ik daar mijn vleugelpiano in kwijt zou moeten moet ik mijn tafel en stoelen bovenop de piano zetten, en dat gaat ook weer niet want die Hollanders wrijven met hun haar tegen het plafond.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 20:41   #45
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
U gaat van het ene uiterste naar het andere. Ik beweer niet dat iedereen in piepkleine flat in een stad moet wonen.

Men had er echter voor moeten zorgen dat men meer verplicht was in de dorpskernen te wonen in plaats van 'tussen' de dorpen (lintbebouwing en dergelijke).

In de gemeente waar ik woonde in mijn jeugd had een bepaalde lijnbus 15 haltes. Gedurende die vijftien haltes doorkruiste de lijnbus echter maar twee dorpskernen (de twee dorpskernen maakten deel uit van dezelfde gemeente).

Vijftien haltes voor één gemeente, voor twee dorpen... Een lijnbus die zes keer zou stoppen (drie per dorp) in plaats van vijftien keer zou op die manier al bijna 10 minuten reistijd besparen.

Waarom moet die lijnbus echter vijftien keer stoppen? Omdat de mensen in die gemeente veel te verspreid wonen.
En, wonen ze nu niet in dorpskernen?

Maar als ge wil dat daar iedereen gaat wonen moeten ze, ofwel ook boven elkaar in van die betonnen konijnenkoten gaan wonen ofwel omliggende landbouwgronden opofferen om die kern te laten groeien tot het ooit op zijn beurs weer een stad wordt.

En als het dat maar was, nee dan moeten ze daarvoor weer een hele boel nieuwe wegen voor aanleggen en ge jankt nu al dat er overstroming komt omdat er teveel ruimte geasfalteerd is.

In België heeft men de verharde wegen gebruikt om daarlangs bebouwde zones te voorzien. Heel slim van die Belgen.

Het is nu al een probleem dat de best geschikte gronden om op te bouwen reeds bebouwd zijn en dat men regelmatig bouwt op nieuwe verkavelingen die eigenlijk niet geschikt zijn om te bebouwen, die bv.in overstromingsgebied liggen, en dan strak maar staan janken wanneer het water tot aan hun dakgoot staat wanneer het wat uitzonderlijk hard geregend heeft.

Laatst gewijzigd door Garry : 22 januari 2018 om 20:44.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 21:01   #46
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Kun je echt niets beter verzinnen dan zo een belachelijke dooddoener?
Geparkeerde wagens kunnen geen verkeersdoden veroorzaken.
Maw een zeer positief aanzuigeffect.

Wil je de steden leefbaar houden is het een feit dat hoe sneller een wagen ergens geparkeerd kan worden (zonder omwegen en blijven zoeken en rondrijden), hoe milieuvriendelijker en veiliger voor de stadsgebruikers. Dus waarover heb je het?
Al eens de parkeerplaatsen in Freiburg geteld en hun parkeersysteem?
Klik

Voor de mensen zonder app:


En ook Freiburg geeft de online data al vele jaren vrij van de vrije parkeerplaatsen, vb:
http://www.stimme.de/archiv/stadt-hn...132095,3787733

In Freiburg gibt es bereits ein Parkleitsystem online. Die Daten dafür stellt die Stadt frei zur Verfügung.

De app werd reeds in 2014 aangekondigd:

Vlaanderen staat zoals gewoonlijk vele jaren achter.
Nochtans worden er ook Vlaamse steden omgebouwd naar het vb van Freiburg.

En bepaalde Vlaamse lintbebouwing kan men ook afbreken, zeker die oude huizen die niets meer waard zijn.
In D worden zelfs stadjes en dorpen afgebroken voor de bruinkoolindustrie, so what? Die bewoners verhuizen en krijgen dan een moderne woning op kosten van de overheid, so what?
Die in lintbebouwing die niets meer waard zijn, worden hier ook afgebroken maar dan wel om er nieuwe op te zetten.

Ik versta niet waarom alleman hier maar wil blijven centraliseren. Het is juist dat wat voor problemen zorgt.

Ik ga je een voorbeeld geven;
Een jong koppel besluit in de stad te gaan wonen, beide gaan werken dus een tuin is een last dus die hoeven ze niet. Ze kruipen op een appartement.
Beiden hebben een auto die ze ergens kwijt moeten kunnen want zowel hij als zij werken.

Waar ze niet bij stil stonden is dat er mogelijks wel eens kinderen konden komen. Na een paar jaar hebben ze drie kinderen maar die blijven niet klein, die groeien en worden ouder. Het gezin barst zoal haast uit hun woonst, maar goed het lukt nog.

Na verloop van tijd worden die kinderen 18 jaar en al snel krijgen of kopen die ook een auto en dan worden het vijf wagens waarvoor een plaats moet gezocht worden.

Gezellig hé zo wonen?Mijn oprit is dikwijls nog te klein voor al onze auto's op te krijgen, de onze, die van de zonen, die van de lieven van de zonen, die van het bezoek, ik heb stilaan een parking nodig.

Laatst gewijzigd door Garry : 22 januari 2018 om 21:04.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 21:07   #47
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Die in lintbebouwing die niets meer waard zijn, worden hier ook afgebroken maar dan wel om er nieuwe op te zetten.

Ik versta niet waarom alleman hier maar wil blijven centraliseren. Het is juist dat wat voor problemen zorgt.

Ik ga je een voorbeeld geven;
Een jong koppel besluit in de stad te gaan wonen, beide gaan werken dus een tuin is een last dus die hoeven ze niet. Ze kruipen op een appartement.
Beiden hebben een auto die ze ergens kwijt moeten kunnen want zowel hij als zij werken.

Waar ze niet bij stil stonden is dat er mogelijks wel eens kinderen konden komen. Na een paar jaar hebben ze drie kinderen maar die blijven niet klein, die groeien en worden ouder. Het gezin barst zoal haast uit hun woonst, maar goed het lukt nog.

Na verloop van tijd worden die kinderen 18 jaar en al snel krijgen of kopen die ook een auto en dan worden het vijf wagens waarvoor een plaats moet gezocht worden.

Gezellig hé zo wonen?Mijn oprit is dikwijls nog te klein voor al onze auto's op te krijgen, de onze, die van de zonen, die van de lieven van de zonen, die van het bezoek, ik heb stilaan een parking nodig.
Op onze verkaveling geen probleem, er zijn daar extra parkeerplaatsen aangelegd voor bezoekers. Bovendien hoef je maar grastegels te leggen en gans je gazon mag dichtgeparkeerd worden.

PS. men kan ook (veel kleiner) bouwen/wonen als de kinderen het huis uit zijn. Of zijn te groot huis verkopen aan gezinnen met kinderen.

Lintbebouwing schept alleen maar problemen, denk maar eens aan de complete infrastructuur nutsvoorzieningen (ondergronds) die langer wordt dan de Chinese muur. Denk aan het OV die langzamer wordt dan de fiets. enz...

Daar vind je genoeg literatuur van, bvb:

Citaat:
https://www.uhasselt.be/UH/Nieuws/Ac...kt-worden.html

UHasselt-onderzoekers: “Nadelen van verlinting kunnen wél weggewerkt worden” 10 dec 2014

Het concentreren van nieuwbouw rond bestaande kernen, het aanleggen van een collectieve waterzuivering en het oprichten van een grondenbank. Het zijn drie van in totaal vijf aanbevelingen die onderzoekers van de faculteit Architectuur en kunst doen in een studie naar het verduurzamen van verlinting. Lintbebouwing is in Vlaanderen een bekend fenomeen, maar kent vele nadelen – zowel voor bewoners (mobiliteit), lokale overheden (nutsvoorzieningen) als voor de planeet (CO2-emissie, verdwijnen van open ruimte). De studie werd uitgevoerd in opdracht van de Provincie Limburg en Dubolimburg.

De studie van de UHasselt-onderzoeksgroep ArcK valt uiteen in twee luiken. “Om te beginnen hebben we de kosten van verlinting in kaart gebracht, zowel de kosten voor de bewoners van een lint als die voor de samenleving. Daarnaast formuleerden we ook aanbevelingen voor gemeenten rond hoe zij de problemen van verlinting op korte en lange termijn kunnen aanpakken”, aldus de onderzoekers.

De UHasselt-onderzoekers leggen concreet zes problemen bloot. “Ten eerste hebben linten een hoge maatschappelijke kost, onder meer op vlak van huisvuilophaling, postbedeling en openbaar vervoer, die haaks staat op de besparingen die heel wat overheidsdiensten moeten doorvoeren. Daarnaast is er nog het feit dat gemeenten verplicht zijn om te investeren in een gescheiden rioleringssysteem, maar tegelijkertijd over beperkte middelen beschikken. En in een lint is het aantal woningen per kilometer rioleringsbuis erg laag.” De studie wijst er ook op dat heel wat open ruimte in Vlaanderen door verspreide bebouwing is verhard. “Daardoor kan regenwater maar moeilijk infiltreren, met een toename van het aantal overstromingen tot gevolg.”

In een lint is het organiseren van openbaar vervoer bovendien erg duur. “Openbaar vervoer is pas rendabel als er voldoende mensen binnen een radius van 200 meter rond een halte wonen. In een lint is dat zelden het geval”, zeggen de UHasselt-onderzoekers. “Een ander nadeel is dat heel wat linten historische landwegen zijn, met een erg smal profiel. Dit maakt het onmogelijk om fietspaden aan te leggen.” Tot slot raken woningen die in linten liggen moeilijker verkocht. “Steeds meer mensen kunnen zich geen woning meer veroorloven, steeds meer woningen raken niet meer verkocht. Omdat ze slecht gelegen zijn of de verbouwingskosten te hoog liggen… Heel wat van zulke woningen liggen in linten.”


Oplossingen

Op korte termijn stellen de onderzoekers voor om nieuwbouw zo veel mogelijk te concentreren rond bestaande kernen. “Indien nodig moeten hiervoor bestemmingen gewijzigd worden. Dat kan door grondruil”, aldus de studie. Bovendien is het goedkoper én beter voor de biodiversiteit om de Europese subsidie te gebruiken voor de aanleg van collectieve waterzuivering, in plaats van het installeren van een gescheiden rioleringssysteem. De onderzoekers wijzen ook op het belang van sensibiliseren. “Daarom stellen we een webapplicatie voor die particulieren én overheden een indicatie geeft van hun situatie.”

Op lange termijn beveelt het onderzoek aan om bestemmingsplannen te wijzigen, zodat watersystemen hersteld worden, bestaande kernen verdicht worden en de verkeersveiligheid toeneemt. “Dit kan dan weer een antwoord bieden op de onverkoopbaarheid van slecht gelegen gronden”, luidt het. De onderzoekers adviseren ook dat gemeenten, of een andere speler, een grondenbank aanleggen. “Enkel zo kan er een ruimtelijk beleid uitgetekend worden.”

...]

Laatst gewijzigd door Micele : 22 januari 2018 om 21:27.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 21:29   #48
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Op onze verkaveling geen probleem, er zijn daar extra parkeerplaatsen aangelegd voor bezoekers. Bovendien hoef je maar grastegels te leggen en gans je gazon mag dichtgeparkeerd worden.

PS. men kan ook (veel kleiner) bouwen/wonen als de kinderen het huis uit zijn. Of zijn te groot huis verkopen aan gezinnen met kinderen.

Lintbebouwing schept alleen maar problemen, denk maar eens aan de complete infrastructuur (ondergronds) die langer wordt dan de Chinese muur.
Denk aan het OV die langzamer wordt dan de fiets. enz...
Daar vind je genoeg literatuur van.
Ik haat van die woonwijken. Ik zou er geen probleem mee hebben om ergens in Italië, heel afgelegen te gaan wonen, https://www.google.be/search?client=...7RAyfQtPESqFM: maar ik ben niet zo voor Toscana, ik hou wel van die drukte in Rome maar niet om in te wonen. https://www.youtube.com/watch?v=t2vM7777z3Q Op 2 april ben ik alweer ginder.

Laatst gewijzigd door Garry : 22 januari 2018 om 21:39.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 21:39   #49
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik haat van die woonwijken.
Ik woon niet in een woonwijk, ik woon in een woonverkaveling, als je er rap bij bent mag je ongeveer bouwen naar je goesting, dus nog OB, ben je wat te laat dan is het HOB (garage tegeneen). Er zijn veel uitzonderingen hoe je moogt bouwen, als je niet te zot doet heb je een mooie huisje of ook bungalow. Dus geen eenheidsworst. En bovendien redelijk gezellig als je rond een groene open plaats moogt bouwen. Je hebt 2 directe geburen, die kun je niet kiezen.

Citaat:
Ik zou er geen probleem mee hebben om ergens in Italië, heel afgelegen te gaan wonen, https://www.google.be/search?client=...7RAyfQtPESqFM: maar ik ben niet zo voor Toscana, ik hou wel van die drukte in Rome maar niet om in te wonen. https://www.youtube.com/watch?v=t2vM7777z3Q
Iedereen zijn ding en zijn smaak.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 22:06   #50
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik woon niet in een woonwijk, ik woon in een woonverkaveling, als je er rap bij bent mag je ongeveer bouwen naar je goesting, dus nog OB, ben je wat te laat dan is het HOB (garage tegeneen). Er zijn veel uitzonderingen hoe je moogt bouwen, als je niet te zot doet heb je een mooie huisje of ook bungalow. Dus geen eenheidsworst. En bovendien redelijk gezellig als je rond een groene open plaats moogt bouwen. Je hebt 2 directe geburen, die kun je niet kiezen.


Iedereen zijn ding en zijn smaak.
Ik ben al verkleint. Voordien woonde ik in de zelfde straat maar op een andere gemeente in " Le petite chateau de Leffinge", https://www.google.be/maps/uv?hl=nl&...A8AQoioIgQEwCg maar dat heb ik enkele jaartjes terug verkocht. Twintig kamers plus paardenstallen en koetsierswoning en meer dan 6500 m² tuin om te onderhouden, dat werd wat veel. Bovendien hadden we nog maar één zoon in huis en geen paarden meer. Nu woon ik eigenlijk even rustig alleen alles plat en een kleinere tuin. Van "Le petite chateau" hebben de nieuwe eigenaren een B&B gemaakt, dus ge kunt er gaan logeren als je zin hebt.

Laatst gewijzigd door Garry : 22 januari 2018 om 22:09.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 09:30   #51
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Een en andere blijkt ook uit de weigering om conflictvrije kruispunten in te voeren door de NVA. Meneer met koning auto zou anders te lang moeten wachten. In Nederland kan natuurlijk wel. Liever dan vierkant groen waarbij fietsers en voetgangers op een hoopje worden gegooid en elkaar voor de voeten rijden.

Enfin het moge duidelijk zijn waar de prioriteit ligt in Antwerpen onder Bart De Wever. De zwakke weggebruikers wordt nog steeds behandeld als een tweederangsburger.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 09:56   #52
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Een en andere blijkt ook uit de weigering om conflictvrije kruispunten in te voeren door de NVA. Meneer met koning auto zou anders te lang moeten wachten. In Nederland kan natuurlijk wel. Liever dan vierkant groen waarbij fietsers en voetgangers op een hoopje worden gegooid en elkaar voor de voeten rijden.

Enfin het moge duidelijk zijn waar de prioriteit ligt in Antwerpen onder Bart De Wever. De zwakke weggebruikers wordt nog steeds behandeld als een tweederangsburger.
De meeste automobilisten zijn ook fietser en ook voetganger. Dus ze zijn allroundburger.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 11:45   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Tegenstrijd tussen draadtitels:

https://forum.politics.be/showthread.php?p=8652154
N-VA : Fiets volwaardig transportmiddel in mobiliteitsbeleid
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 14:33   #54
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tegenstrijd tussen draadtitels:

https://forum.politics.be/showthread.php?p=8652154
N-VA : Fiets volwaardig transportmiddel in mobiliteitsbeleid
Theorie en praktijk.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 17:13   #55
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het was al wel langer duidelijk als je het beleid Antwerpen onder de loep neemt, maar hierbij bevestigt De Wever dus het gevoel wat bij velen inwoners reeds leefde; koning auto krijgt in zijn stad absolute voorrang en dit zal zo blijven met hem aan het bewind.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...geven~a96a2135
Die man is de kortzichtigheid en de bekrompenheid in persoon. Het is een man van het verleden. Het wordt tijd om de toekomst te omarmen i.p.v. krampachtig terug naar de jaren '50 te willen gaan.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 17:43   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Die man is de kortzichtigheid en de bekrompenheid in persoon. Het is een man van het verleden. Het wordt tijd om de toekomst te omarmen i.p.v. krampachtig terug naar de jaren '50 te willen gaan.
Oei, dan zal de kiezer hem nogal eens terugfluiten.
Kuch.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 17:58   #57
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
De Wever: “We moeten ophouden met de automobilist de schuld van alles te geven”
De Wever pleit voor fietsdelen en autodelen:

Citaat:
Deelauto

Maar De Wever denkt niet dat het traditionele autobezit zal voortduren. “Kijk naar het immense succes van fietsdelen vandaag al in Antwerpen. Ik verwacht dat ook bij de auto.” Want mensen hebben volgens de Antwerpse burgemeester een auto nodig, maar hoeven die daarom niet altijd te bezitten. “Eén deelauto kan tot tien privéwagens vervangen”, zegt De Wever.
Wat hier bepaalde forummers denken te lezen is me een raadsel. Mss hebben ze een heel zwaar leesprobleem.

Laatst gewijzigd door Micele : 6 maart 2018 om 18:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2018, 09:07   #58
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De Wever: “We moeten ophouden met de automobilist de schuld van alles te geven”
De Wever pleit voor fietsdelen en autodelen:
Citaat:
Deelauto

Maar De Wever denkt niet dat het traditionele autobezit zal voortduren. “Kijk naar het immense succes van fietsdelen vandaag al in Antwerpen. Ik verwacht dat ook bij de auto.” Want mensen hebben volgens de Antwerpse burgemeester een auto nodig, maar hoeven die daarom niet altijd te bezitten. “Eén deelauto kan tot tien privéwagens vervangen”, zegt De Wever.
Probleem is dat De Wever "denkt" en "meent" dat een bepaalde evolutie zal plaatsvinden. Zijn redenering is logisch weliswaar, maar niet realistisch. Als we één ding weten is dat de Belg ( de grootste autogebruiker van heel Europa overigens ) met geen stokken uit de auto te krijgen is en dit dus zeker niet uit vrije wil gaat doen. Zonder dwingende maatregelen gaat dit dan ook niet lukken. De Belg is hardleers, koppig en bekrompen waarbij hij niet open staat voor verandering, maar vastgeroest is en blijft in zijn gewoontes. Kortom, het verschil tussen theorie en praktijk.

De redenering dat alle verkeer welkom is in Antwerpen en mensen vanzelf wel hun auto zullen verlaten getuigt van het naïviteitsniveau van een koorknaapje. En ondertussen wel extra parkings aanleggen, het autoverkeer voorrang blijven geven en begeleiding naar parkeerplaatsen voorzien ...

Antwerpen mist de boot met het reeds in het verleden beproefde ( en gefaalde ) beleid.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 7 maart 2018 om 09:08.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2018, 12:30   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

We moeten een fiks onderscheid durven erkennen tussen de (groot)stedelingen en al de anderen.
Als gij uw leven hebt kunnen inrichten dat ge de stad amper verlaat (of moet verlaten), dan zult gij wel baat hebben bij een deelauto.

Als gij elders in Vlaanderen woont, dan geniet gij graag van het confort van de auto, 24/7/12 voor je deur.

post scrotum: wie helpt me om plezante benamingen te vinden voor die twee soorten Vlamingen. De ene zijn gazonmaaiers, maar die grootstedelingen, wat zijn die? Betonmaaiers? Niet goed genoeg.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2018, 14:15   #60
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We moeten een fiks onderscheid durven erkennen tussen de (groot)stedelingen en al de anderen.
Als gij uw leven hebt kunnen inrichten dat ge de stad amper verlaat (of moet verlaten), dan zult gij wel baat hebben bij een deelauto.

Als gij elders in Vlaanderen woont, dan geniet gij graag van het confort van de auto, 24/7/12 voor je deur.

post scrotum: wie helpt me om plezante benamingen te vinden voor die twee soorten Vlamingen. De ene zijn gazonmaaiers, maar die grootstedelingen, wat zijn die? Betonmaaiers? Niet goed genoeg.
Ik woon in Antwerpen en ik moet ook geregeld mijn gazon maaien.

Nu, ik moet wel toegeven dat het slechts 15 minuten duurt om heel mijn gazon te maaien.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 7 maart 2018 om 14:16.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be