Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is dertien jaar zitten genoeg voor een huurmoord?
ja 4 16,67%
nee 15 62,50%
anders (hoe anders?) 5 20,83%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 augustus 2009, 11:00   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.728
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

U beledigd me, Indigo-Kneus, ik ben zeker geen geitenwollen sok, noch boomknuffelaar.

Integendeel.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 11:01   #22
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
en iedereen gretig naar verkeerde vergelijkingen zoeken om zijn gelijk te halen. lol
Leg eens uit wat er verkeerd is aan die vergelijking, in plaats van je er proberen vanaf te maken met een nietszeggende one liner.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 11:17   #23
Indigo-blues
Partijlid
 
Indigo-blues's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2009
Locatie: Leuven
Berichten: 285
Standaard

Ik heb geen zin om hier een heel boek te schrijven, maar gewoon dit:
Er springen direct een aantal personen op de kar die vergelijkingen met andere landen omtrent criminaliteitscijfers ed beginnen te maken, dat is appels en peren vergelijken.
In de USA is de doodstraf niet in alle staten ingevoerd. Het socio-economisch systeem is er totaal anders, de welvaart die eruit voortvloeit ook en kan dus NIET vergeleken worden met ons.

De brave mensen beter belonen en de stoute mensen zwaarder straffen was gewoon mijn punt.

Btw: Ik snap niet wat er zo verkeerd is aan iemand vredevol laten inslapen die een zware fout heeft gemaakt. Je moet het extremer stellen:

Stel dat er morgen iemand een gifbom gooit op een drukke plaats en er sterven 2000 mensen. Na 10 jaar wordt beslist dat hij vervroegd mag vrijkomen, hij heeft zijn leven immers gebeterd: Hij heeft een job en een vrouw met kind. De meerderheid lijkt, als we de lijn doortrekken, gevonden voor het idee. Ik niet. Dergelijke zware fouten kunnen niet vergeven of vergeten worden. Dat moet voor mij geen 2000 doden zijn, 2 is al voldoende.

Zou jij degene die heel je familie, je partner, je kinderen en al je vrienden heeft afgemaakt kunnen vergeven? Juist ja!

Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 17 augustus 2009 om 11:18.
Indigo-blues is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 11:20   #24
Indigo-blues
Partijlid
 
Indigo-blues's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2009
Locatie: Leuven
Berichten: 285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U beledigd me, Indigo-Kneus, ik ben zeker geen geitenwollen sok, noch boomknuffelaar.

Integendeel.
Ik had het ook niet op jou, maddox!

Het feit dat je verbaal agressief in het verweer duikt, laat zien dat U zich toch in mindere mate aangesproken voelt.
Indigo-blues is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 11:28   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.728
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dan had U ,Indigo Blues, maar selectiever moet zijn in uw woordgebruik. En blijkbaar is aggresiviteit iets dat u wel aanspreekt.

In alle geval, U gaat er van uit dat iemand die moord, ook maar moet sterven. Aangezien dat er iemand moet zijn, om die persoon te laten sterven, moord die ook. Dus moet die ook sterven.

Ik ben niet tegen de doodstraf op zichzelf, maar zie er de nadelen ook van in. Daarom dat ik van mening ben dat een veroordeeld crimineel (uw 2000 gifgas doden persoon bijvoorbeeld) bij een strafmaat die overeen zou komen met effectief levenslang (dwangarbeid bij voorkeur) de keuze zou krijgen. Of levenslang dwangarbeid, of vrijwillige orgaandonor worden. Indien de keuze orgaandonor gemaakt word, is het simpel, een tijdje een goed leven tot alle organen een ontvanger hebben gevonden, en dan is het een spuitje, finaal, en nog iets goed gedaans met het leven er boven op.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 11:38   #26
Indigo-blues
Partijlid
 
Indigo-blues's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2009
Locatie: Leuven
Berichten: 285
Standaard

Direct een spuitje geven en alle organen gebruiken. Alle mensen op de ellelange wachtlijsten zullen deze zeker kunnen gebruiken.
Dwangarbeid in België zal nog altijd vele keren beter zijn dan leven zoals, laat ons zeggen, 70% van wereldbevolking.

De veroordeelde heeft zijn kans verkeken, het leven dat je zou leiden gaat nu naar iemand die zich wel kan inhouden en een normaal vredelievend leven leiden.

De onschuldigen die veroordeeld worden tot de doodstraf zijn benadeeld door een systeem dat niet goed genoeg werkt. Met genoeg middelen zou elke zaak bijna 100% kunnen bewezen worden met wetenshappelijk ondersteund onderzoek waar men tijd voor uittrekt en dat ongetwijfeld nog een pak meer zal kosten dan nu!

Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 17 augustus 2009 om 11:42.
Indigo-blues is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 12:08   #27
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
Ik heb geen zin om hier een heel boek te schrijven, maar gewoon dit:
Er springen direct een aantal personen op de kar die vergelijkingen met andere landen omtrent criminaliteitscijfers ed beginnen te maken, dat is appels en peren vergelijken.
In de USA is de doodstraf niet in alle staten ingevoerd. Het socio-economisch systeem is er totaal anders, de welvaart die eruit voortvloeit ook en kan dus NIET vergeleken worden met ons.
Waarom kan dat niet vergeleken worden? Zijn de misdadigers die in de Verenigde Staten de doodstraf krijgen minder dood dan misdadigers die eventueel hier de doodstraf zouden krijgen? Dod is dood, mijn beste, in om het even welke socio-economische omstandigheden en ongeacht het welvaartpeil. De vergelijking gaat dus wel degelijk op. De dreiging van de doodstraf (uiteraard alleen in die staten waar de doodstraf nog effectief wordt uitgevoerd) voor halsmisdaden zorgt blijkbaar toch niet voor een vermindering van dat aantal misdaden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
De brave mensen beter belonen en de stoute mensen zwaarder straffen was gewoon mijn punt.
Dat kan ook zonder mensen te doden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
Btw: Ik snap niet wat er zo verkeerd is aan iemand vredevol laten inslapen die een zware fout heeft gemaakt.
Nee, het is duidelijk dat je dat niet snapt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
Zou jij degene die heel je familie, je partner, je kinderen en al je vrienden heeft afgemaakt kunnen vergeven? Juist ja!
Nee, maar daarom wordt het vervolgen, berechten en bestraffen van misdadigers dan ook overgelaten aan objectieve instanties, die de zaak kunnen beoordelen zonder verteerd te worden door wraakgevoelens.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 12:11   #28
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
De onschuldigen die veroordeeld worden tot de doodstraf zijn benadeeld door een systeem dat niet goed genoeg werkt. Met genoeg middelen zou elke zaak bijna 100% kunnen bewezen worden met wetenshappelijk ondersteund onderzoek waar men tijd voor uittrekt en dat ongetwijfeld nog een pak meer zal kosten dan nu!
Bij hoeveel ter dood veroordeelden staat voor 100%, zonder enige mogelijke vorm van twijfel, vast dat zij daadwerkelijk de daad pleegden waarvoor ze tot de doodstraf veroordeeld werden?

Technieken worden voortdurend verbeterd en verfijnd, maar zijn nooit 100% waterdicht. De doodstraf is echter onomkeerbaar. Een gevangenisstraf niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 12:30   #29
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
De doodstraf zou al lang terug moeten ingevoerd zijn. Iedereen die een moord pleegt moet boeten. Of het nu een huurmoord of passsionele moord is, doodstraf. De groep onschuldigen die de doodstraf zal krijgen is een zeer kleine groep. Wedden dat de criminaliteit tot een minimum zal herleid worden. Maar ze willen ons schrik aanjagen en o zo politiek correct zijn.

Ik heb nooit gesnapt waarom iemand die een ander leven beëindigt, nog recht zou hebben op het zijne. Ik WIL niet dat dergelijke personen opnieuw integreren, maar uit de maatschappij worden gehouden. En liefst zonder kosten, een kleine injectie en vredevol heengaan.
Dat is net het meest onrechtvaardige aan de hele zaak. De persoon die vermoord is komt er niet vanaf met maar 13 jaar celstraf. De dader komt er weeral eens gemakkelijk vanaf.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 12:31   #30
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Bij hoeveel ter dood veroordeelden staat voor 100%, zonder enige mogelijke vorm van twijfel, vast dat zij daadwerkelijk de daad pleegden waarvoor ze tot de doodstraf veroordeeld werden?

Technieken worden voortdurend verbeterd en verfijnd, maar zijn nooit 100% waterdicht. De doodstraf is echter onomkeerbaar. Een gevangenisstraf niet.
Quatsch. Iemand die 30 jaar cel onschuldig in een cel zit opgesloten kan je ook niet zomaar zijn 30 jaar teruggeven. Dat is even onomkeerbaar.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 12:35   #31
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

of zou het een dubbelaccount zijn ?
wie is er pas vertrokken?
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 12:37   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.578
Standaard

Ik ben voorstander voor toepassing van de doodstraf, voor zeer uitzonderlijke gevallen.

Een moord plegen in opdracht, voor het geld, zal zeker dicht bij die uitzonderlijke gevallen zitten.


In de overweging om voor mij persoonlijk tot die opvatting te komen, heb ik rekening gehouden dat hier in Vlaanderen blijkbaar wel ernstiger omgesprongen wordt met veroordelen.
Helemaal anders dan in Amerika, waar het een echte schande is; nog erger dan in de meeste ontwikkelingslanden.
(en wie dat betwist, wordt uitgenodigd om hier een draad te starten om alle gevallen van veroordeling van meer dan tien jaar op te sommen, met vermelding bij die gevallen waar twijfel bestond, en dus een vrijspraak nodig was ...)


Maar wat ik eigenlijk in deze post wou zeggen:

sjapo voor broer Van Noppen (volksvertegenwoordiger nva) die tijdens het nieuws woorden van vergevingsgezindheid sprak.
Sjapo, want het doet me vermoeden dat de familie erin gelukt is om het ergste drama te beginnen te verwerken. Daar moet ge sterk voor in uw schoenen staan.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 12:46   #33
Indigo-blues
Partijlid
 
Indigo-blues's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2009
Locatie: Leuven
Berichten: 285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Waarom kan dat niet vergeleken worden? Zijn de misdadigers die in de Verenigde Staten de doodstraf krijgen minder dood dan misdadigers die eventueel hier de doodstraf zouden krijgen? Dod is dood, mijn beste, in om het even welke socio-economische omstandigheden en ongeacht het welvaartpeil.
Een simpel voorbeeld: In de US heb je een minimum aan sociale zekerheid. Iemand die ginder gaat stelen omdat hij geen verzorging voor zijn kind kan betalen, zou gelijk staan aan iemand die hetzelfde doet in België, maar hier wel een serieuze dop of andere uitkering trekt? Onmogelijk te vergelijken!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
De vergelijking gaat dus wel degelijk op. De dreiging van de doodstraf voor halsmisdaden zorgt blijkbaar toch niet voor een vermindering van dat aantal misdaden.
Dat kan je niet weten. Je zou dezelde personen en feiten hun zaak opnieuw moeten laten doen in een toekomst waar het verleden nog niet gebeurd is.
Onmogelijk en zinloos om te pleiten dat dit geen vermindering zou geven.
In dezelfde denkwijze kan je stellen dat wanneer de doodstraf nooit had bestaan in de USA, er meer misdadigers waren! Onmogelijk te bewijzen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, maar daarom wordt het vervolgen, berechten en bestraffen van misdadigers dan ook overgelaten aan objectieve instanties, die de zaak kunnen beoordelen zonder verteerd te worden door wraakgevoelens.
Als dit morgen bij jou gebeurt , wil ik wel eens zien wat er gebeurt als de objectieven in de rechtbank beslissen dat dit totaal niet zo erg is en de beschuldigde 2 jaar voorwaardelijk krijgt. Ze kunnen dit ook staven met: JIJ bent niet objectief, WIJ wel en hebben dus gelijk. Houdt weer geen steek!

Mensen die over andere mensen hun leven beslissen, brrr. Ik heb veel meer respect voor het oordeel van de nabestaanden, dan voor een verwaand, zichzelf verheerlijkend rechtertje dat denkt dat de evenaar door zijn/haar gat loopt, laat staan de publieke opinie!

Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 17 augustus 2009 om 12:49.
Indigo-blues is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 13:01   #34
Starkad
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2009
Berichten: 329
Standaard

13 jaar voor een hitman. Belachelijk. Bananenrepublieken hebben een beter justitieel systeem dan wij hoor: Mano Dura. Niet bijzonder ethisch en efficiënt, maar wel effectief.




Laatst gewijzigd door Starkad : 17 augustus 2009 om 13:02.
Starkad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 13:06   #35
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Quatsch. Iemand die 30 jaar cel onschuldig in een cel zit opgesloten kan je ook niet zomaar zijn 30 jaar teruggeven. Dat is even onomkeerbaar.
Maar je kan hem wel terug vrijlaten. Met een dood lijk kan je dat niet, weet je wel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 13:17   #36
Indigo-blues
Partijlid
 
Indigo-blues's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2009
Locatie: Leuven
Berichten: 285
Standaard

Dus als iemand na 70 jaar onschuldig cel zitten na 1 dagje vrijheid de pijp uitgaat, is het moreel voor jou in orde? Het systeem heeft dan weer eens bewezen dat het werkt of wat? Juist ja!
Indigo-blues is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 13:28   #37
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

We knallen iedereen af die niet leeft zoals ik het wens.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 13:33   #38
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
Dus als iemand na 70 jaar onschuldig cel zitten na 1 dagje vrijheid de pijp uitgaat, is het moreel voor jou in orde? Het systeem heeft dan weer eens bewezen dat het werkt of wat? Juist ja!
Dat is wel zeer extreem gesteld, maar daar komt het toch op neer, ja. Die onterecht veroordeelde is dan tenminste in ere hersteld en is de pijp uitgegaan in de wetenschap dat de wereld nu wéét dat hij onterecht veroordeeld werd. Het is niet omdat je de zaken ad absurdum probeert door te trekken dat je op dit forum je gelijk gaat halen, beste. Dat is �*l te doorzichtig.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 13:39   #39
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Maar je kan hem wel terug vrijlaten. Met een dood lijk kan je dat niet, weet je wel.
Je kan hem niet teruggeven wat je hem al hebt afgepakt. Een celstraf is in dat opzicht even onomkeerbaar als een doodstraf. Dat onomkeerbaarheids-argument is een non-argument tegen de doodstraf in deze discussie.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 13:41   #40
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
Ik heb geen zin om hier een heel boek te schrijven, maar gewoon dit:
Er springen direct een aantal personen op de kar die vergelijkingen met andere landen omtrent criminaliteitscijfers ed beginnen te maken, dat is appels en peren vergelijken.
In de USA is de doodstraf niet in alle staten ingevoerd. Het socio-economisch systeem is er totaal anders, de welvaart die eruit voortvloeit ook en kan dus NIET vergeleken worden met ons.

De brave mensen beter belonen en de stoute mensen zwaarder straffen was gewoon mijn punt.

Btw: Ik snap niet wat er zo verkeerd is aan iemand vredevol laten inslapen die een zware fout heeft gemaakt. Je moet het extremer stellen:

Stel dat er morgen iemand een gifbom gooit op een drukke plaats en er sterven 2000 mensen. Na 10 jaar wordt beslist dat hij vervroegd mag vrijkomen, hij heeft zijn leven immers gebeterd: Hij heeft een job en een vrouw met kind. De meerderheid lijkt, als we de lijn doortrekken, gevonden voor het idee. Ik niet. Dergelijke zware fouten kunnen niet vergeven of vergeten worden. Dat moet voor mij geen 2000 doden zijn, 2 is al voldoende.

Zou jij degene die heel je familie, je partner, je kinderen en al je vrienden heeft afgemaakt kunnen vergeven? Juist ja!
Ik wel ja, je kan niet boos blijven. Uiteraard moet hij wel gestaft wordne, maar ik zou nooit een doodstraf eisen
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be