Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 juni 2023, 05:20   #41
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

De Regering van de Volksrepubliek vindt zelf dat er te weinig jonge mensen zijn
Maar ondertussen wordt verder doorheen de illusie van een ferm georganiseerde samenleving heen geprikt

https://apnews.com/article/china-eco...dac588d2d6777e

We lezen dat in "grote steden" er al een jeugdwerkloosheid is van wel tot 20%

Let op,dat zijn geen dorpjes als Brussel hé.......Als jonge mensen geen emplooi vinden dan is er een probleem (ref....de bootjeskwestie richting Europa)......
Mogelijk heeft de delocalisering van meer en meer arbeidsintensieve sectoren uit China weg naar andere Aziatische landen (Vietrnam bvb),maar ook het terugnemen van bepaalde activiteiten naar de VS en de EU,al gevolgen....

Laatst gewijzigd door kelt : 15 juni 2023 om 05:23.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2023, 05:16   #42
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Het blijft een fascinerende materie..

In de Volkrepubliek is een immense hoeveelheid familiebedrijven te vinden in zowat alle mogelijke sectoren.De oprichters (of overnemers van vroegere staatscooperatieve bedrijven) zijn nu allemaal minstens vijftigers en het is tijd dat een volgende generatie de teugels vastneemt....

In een beweging die heel erg vergelijkbaar is aan wat bij ons gebeurd is ruwweg begin jaren zeventig zullen vele,vele van die bedrijven het niet halen...

Ze zijn te afhankelijk van arbeidskrachten die ook in China,door de vergrijzing en de over-educatie in "short supply" aan het geraken zijn,en werkend in kostgevoelige sectoren die zelfs in de Volksrepubliek weinig toekomst meer hebben.....of zijn inmiddels hopeloos verouderd en slecht georganiseerd....


https://www.reuters.com/world/china/...ss-2023-06-19/




En inderdaad,een teveel "opgeleide" bevolking (en wat ik vermoed,net als bij ons in "fancy-pancy-namaak-pretpakketdiplomas" WIL steeds meer jobs niet doen......


Er zijn ook nieuwe generatie entrepreneurs die gaan vechten voor de business die hun ouders opgericht hebben.....

Niettemin......heel erg herkenbaar....

Laatst gewijzigd door kelt : 19 juni 2023 om 05:20.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 09:39   #43
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Ik link even een kort en goed stukje uit de Brussels Times..(in het algemeen een aanbevelenswaardige publicatie overigens)

Het betreft uitspraken van een hoge EU-politieke pief,waarschijnlijk iemand die het grootste deel van zijn carriere zijn geld van de overheid heeft ontvangen ..

https://www.brusselstimes.com/belgiu...opean-industry

Ik weet niet meer wat te schrijven....

Laatst gewijzigd door kelt : 5 augustus 2023 om 09:40.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2023, 08:14   #44
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Ondanks de (zeer lovenswaardige-) maximum twee kinderen politiek die de Volksrepubliek aangehouden heeft tot enkele jaren geleden is er nog steeds een ongebalanceerd aanbod aan mensen op de arbeidsmarkt in de Volksrepubliek...Zelfs met groeicijfers van 3%(waar Belgie onmiddelijk zou voor tekenen )

klinkt al enigszins bekend in de oren?
wel..

Er wordt dikwijls geluld over de "ramp" van de vergrijzing en "te weinig" jonge mensen...Maar wat als steeds meer van die "jonge mensen" eigenlijk overgekwalificeerd zijn?

Het kostte henzelkf soms geweldige inspanningen om hun graad te behalen,om het over de kosten die hun ouders en de overheid maakten om het mede mogelijk te maken niet te hebben.....
En dan studeer je af en na reeds korte tijd komt het besef dat er geen hooggekwailificeerd werk is(om het over bullshit universitaire graden maar niet te hebben,hebben ze daar ook,en veel).Toch niet in de steden.En het is onrealistisch te verwachten dat iedereen dan maar ff een eigen bedrijf uit de grond stampt of zo....

Het is niet dat er in China te weinig werk is,maar in een vergelijkbare overweging als hier,in West-Europa,weigeren een meerderheid van "gestudeerden" om "onder" hun niveau te werken....

(waardoor,uiteindelijk,migranten die jobs gaan doen....)

Sinds juli 23 publiceert de Chinese overheid geen jeugdwerklooscijfers meer,vorige keren zaten we al aan 20%

In het stukje heeft men het al over een ganse generatie die de nieuwe,en totnogtoe zeer on-Chinese sport van "Lying down" is gaan beoefenen.
(DAT kennen we hier ook,speciaal net over de taalgrens...)


https://www.youtube.com/watch?v=5coS5wwSptE


Dit kan nog omdat hun ouders tot de rijkste Chinese generatie ooit behoren,maar dat wordt nu opgesoupeerd .....



Je ziet/hoort het,allemaal zo herkenbaar...What comes Up must come Down.
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 25 november 2023 om 08:24.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2023, 18:27   #45
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Ik wist ook niet dat voor het streamen van muziekskes er 8000+ functies in vleesvorm nodig waren maar kijk....

Dan nog is de huidge CEO van mening dat het met minder moet.....VEEL minder....

In de derde ontslagronde van dit jaar gaat 17% van de "workforce" (bemerk de aanhalingstekens) er uit......

https://www.reuters.com/technology/s...ar-2023-12-04/

Me thinks dat dit nog niet het einde is...

Muziekskes strreamen,dat lijkt heel erg op een computer-job....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2024, 05:46   #46
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Google heeft verleden jaar nogal massaal afscheid genomen van overbodig beschouwde funkties en ook 2024 ziet ernaar uit dat het interessant zal worden..

https://www.theverge.com/2024/1/16/2...-ad-sales-team

Als opwarmertje(het jaar is nog maar begonnen é ) zijn er al meer dan 1000 buitengeduwd.Deze keer in de afdelingen die reclameposities verkopen aan grote klanten.....

De afdelingen die reclameposities verkopen aan "kleinere klanten" blijven voorlopig og uit beeld.Maar er "werken" naar verluid 30k bullshit-jobbers bij Google op "Ad Sales Group",er is dus nog VEEL ruimte voor stroomlijning...


Houdt uw ad-blockers maar op orde,we zijn er nog niet vanaf


Ach,de dag dat er weer op de google zoekpagina zal verschijnen "Do No Evil",en een VEEL kleiner Google weer die "gasten met hun fenomenale zoek-engine" wordt.....in plaats van die opgezwollen moloch met een zichzelf voedend bullshitjobber apparaat ,waar geen enkele relevante technologische vernieuwing in geen 20 jaar uit gekomen is, en onderwijl wel het internet helpt degraderen tot een afgeleefde oude bazar met vervallen standjes en schreeuwende louche marktkramers die U allemaal dezelfde miserie proberen te verpatsen
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 17 januari 2024 om 05:51.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2024, 06:18   #47
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Ontslagronde 4 dit jaar (en we zijn niet eens januari voorbij) valt nu in "X-labs" afdeling...

Dit is waar de "zotste ideetjes" geformuleerd worden en een eerste uitwerking krijgen....Het is alweer een tijdje geleden dat er een van de "ideetjes" nog geconcretiseerd kon worden,en wie een beetje volgt weet al dat het kerkhof van applicaties en ideetjes dat de firma uiteindelijk achtergelaten heeft immens geworden is...Miljoenen en miljoenen mensen zitten al met hardware- en vooral software die ze waren gaan gebruiken en die dan ,vrij plotsklaps,"gediscontinueerd" werd door Google...



Enfin.....diegenen die mogen blijven hebben ook al te horen gekregen dat ze gaan moeten fondsen van buiten Alfabet groep zien vast te krijgen voor hun hersenspinsels.....

https://arstechnica.com/google/2024/...omments-page=1

Dat geeft aan dat het ook daar niet gedaan is...

Alfabet (Google) dient de investeerders (de beurswaarde vooral) goed te houden,dan zijn "money pits",ook als het om R&D gaat, absoluut ongewenst in een cultuur die niet verder dan 4 kwartalen zal MOGEN kijken...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 23 januari 2024 om 06:21.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2024, 21:02   #48
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Off topic. Ik ben zeer ontevreden over Google. Zoeken wordt steeds moeilijker op internet lijkt het wel.. De mooie tijd dat ik met 1 klik op pagina 7 of 30 van de zoekopdrachten kon komen is lang voorbij.

Ik ben recent een week bezig geweest om mijn google pay van land instellingen van Belgie naar Nederland te krijgen. Het product Google is gewoon troep.

Tijd voor iets beters, iets anders. Hopelijk gaat X, Elon Musk, ooit dit gaatje in de markt linksom of rechtsom vullen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 23 januari 2024 om 21:06.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2024, 08:32   #49
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Ik denk dat we af moeten van het feit dat we moeten groeien in aantal mensen om alles betaalbaar te houden.
Economische groei zal mss nodig zijn, maar volgens mijn bescheiden mening kunnen we dat met de mensen waarmee we nu zijn, zelfs met minder mensen moet het kunnen.

We moeten bijvoorbeeld heel dringend onze zorg automatiseren. Ik weet dat we al heel veel stappen gezet hebben, maar volgens mijn bescheiden mening kunnen we nog verder gaan, dit zonder minder mensen aan bed.

Ik denk dat we dit in alle mogelijke arbeidsintensieve "industrie" kunnen.

Ik weet nog dat we vroeger in ons wzc, tijdens de nacht, een verpleegkundige opzadelden met het klaarzetten van pillekes.
Nu kopen wij de pillekes verpakt in de juiste dosis per inname per patiënt. De apotheker heeft hiervoor een soort robot.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2024, 08:23   #50
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.655
Standaard

Callebaut chocolade gaat een 500 tal mensen ontslaan in België. Voornamelijk 'hoogopgeleide' bedienden die zullen vervangen worden door een beter wereldwijd informaticasysteem (ipv 4 verschillende) met minder dubbelwerk als gevolg. Voor de fabriek in Lokeren ziet het er niet goed uit als men tussen de regels leest.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2024, 05:41   #51
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Callebaut chocolade gaat een 500 tal mensen ontslaan in België. Voornamelijk 'hoogopgeleide' bedienden die zullen vervangen worden door een beter wereldwijd informaticasysteem (ipv 4 verschillende) met minder dubbelwerk als gevolg. Voor de fabriek in Lokeren ziet het er niet goed uit als men tussen de regels leest.
Naar ik begrijp is er eigenlijk niks speciaals aan de hand in de groep...
De directie heeft echter blijkbaar begrepen dat het geen zin heeft een "groep" te zijn als iedere fabriek verschillend lijkt te werken qua administratie....
Tevens,naar ik begrijp,zal de administratie die meer "centraal" moet niet gecentraliseerd worden in Belgie,maar eerder in Polen en Maleisie...
...naties waar je geen "loonwagens" en andere zottigheden moet aanbieden om "talent" in huis te houden.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 28 februari 2024 om 05:47.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 17:17   #52
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard HP zit VOL onnozelaars.....VOL zeg ik U

Geniet even van dit stukje...

https://arstechnica.com/gadgets/2024...t-it-monitors/

Ik zal heus niet de enige zijn die al meer dan 10 jaar vasthoudt aan zijn HP scan/printer omdat die alle functies nog via een stomme USB kabel kan doen,en ook nog helemaal standalone kan scannen op een geheugenkaartje (printen lukte al niet vanaf dat kaartje,de kl*tzakken waren al begonnen bij HP toen)....en zo weinig print dat hij amper cartridges verbruikt,en zeker niet de originele van HP zelf,momenteel die van den Action.....

Maar kijk...
HP lijkt op weg naar "Never Own a Printer again" printen als een service model..
wel...

nog meer mensen zijn op weg naar "never own a HP Printer again"

ZULKE dingen gebeuren mensen,als je een voormalig zeer hooggeacht bedrijf als Hewlet Packard (ooit een hoog geachte reus in test- en meetinstrumentatie) volstopt met bullshotjobbers die echt denken dat ALLES zo ambetant ,betalend en moeizaam mogelijk gemaakt moet worden onder het mom dat het dan eenvoudiger wordt....

Dat is diezelfde klotefirma die op latere modellen niet toeliet te scannnen als je niet eerst cartridges geplaatst had en tijdslimieten in enkele modellen inprogrammeerde (alsof de eigenaar niet ZELF moet bepalen hoelang hij iets dat hij zelf gekocht heeft wil gebruiken)....

Ik heb nu veel geschreven maar ben eigenlijk bijna sprakeloos.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 3 maart 2024 om 17:22.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 18:02   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Ik kan uw titel beamen: HP zit vol met onnozelaars. Ik heb daar ook een jaar gewerkt in wat nu Agilent heet. Briljante ingenieurs, totaal waanzinnige managers. Misschien zijn de briljante ingenieurs nu ook weg
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 18:59   #54
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Als ik op controle zeg dat we de werkloosheid meer moeten stimuleren en meer moeten vergoeden, kijken ze me vies aan.
Maar we denken beter vandaag aan morgen. Jobs verdwijnen niet, maar worden weldra wel ingevuld door robots.

Het is echt tijd voor een basisinkomen voor iedereen, want de kleinkinderen gaan het anders nog erger dan ons hebben.

Als alles door robots op AI uitgevoerd wordt, welke jobs komen er hierdoor dan vrij en hoeveel van de gewone mensen kunnen ze invullen?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2024, 06:46   #55
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Stellantis,nog steeds een top 5 van voertuigfabrikanten waarschuwt al verschillende jaren verschillende Europese regeringen (speciaal Frankrijk en Italie)en de Amerikaanse regering dat de ,wettelijk onvermijdelijk-,overgang naar non-ICE wagens gevolgen zal hebben op de werkgelegenheid.

Zelfs moest de EV markt "exploderen"(wat ze NIET doet) dan nog is de overgang naar de EV nog meer het openmaken van dozen uit China ....

Wel....

De verkoop van nieuwe ICE's in "het Westen" is niet zo goed,en evenzeer deze van EV's.....

Behalve in de VS zal Stellantis ook in Italie nog eens 8% van zijn werknemers elimineren...Waarbij,tot groot afgrijzen van Rome,duidelijk gesteld wordt dat er ook nog meer produktie naar goedkopere (zeg maar BETERE) oorden zal gaan ook nog eens een keer.....

(het merk "Fiat" bijvoorbeeld wordt amper of niet meer in Italie gemaakt,en sedert uw typische Fiat uit Turkije of Polen komt horen we niet meer de legendarische *shitbak* verhalen waar Fiat oooit zo beroemd voor was)


Het gaat verder...

Zie zelf maar wat je met je *jobs* gaat doen....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 28 maart 2024 om 06:46.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2024, 05:05   #56
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Zowat 40 jaar geleden was het niet uit de pers weg te branden hoezeer de opkomst van "de chip" de arbeidsmarkt zou veranderen...

Er werd geimpliceerd dat er daardoor minder jobs zouden zijn,grote lichten stelden zelfs een belasting op "geheugenschijfjes" voor ...(taalpuriteinen ,knullig als steeds,stelden in die periode dit woord voor in plaats van het Anglofiele "chips"..)

We weten nu dat het niet DAT was,de opmars van de "geheugenschijfjes" tot ongeveer in ieder apparaat dat meer dan 2 lichtjes en 1 knopje bevat ,wat invloed had op de "arbeidsmarkt"...


Tenslotte komt voor de meeste van die apparatuurtjes veel handwerk kijken,het is gewoon massaal verschoven naar de goedkoopste republieken.....maar dat had,dat heeft,NIKS,met het feit dat er "geheugenschijfjes" in zitten te maken....



Het werd hier "opgelost" door de dienstensector,die voor vermoedelijk meer dan de helft bestaat uit aan wetten en regels (overheidsbraaksel dus) gebonden bullshitbezigheid...(hier bij ons staat de eco-diensten-maaltijdcheque-sector bovenaan het klassement qua overbodigheid ,het zou zou niet MOGEN bestaan in een normale maatschappij...maar ik wijk af)

En nu,in de twintiger jaren,is er AI.....en DAT heeft al echte invloed op die "bullshitjobs".Snijden in "hoofdkwartieren" en "ontwikkelingsafdelingen" (waar meestal onzinsoftware ontwikkeld woprdt) is al bezig in enkele sectoren en zal,onvermijdelijk,uitzwaaien richting financiele,juridische en ZEKER de "kunsten" sector.....

Probleem voor al die steeds meer overbodige bullshitjobbers (de VS is ons al voor) is dat al de ECHTE jobs,onder de straten,op de straten,op de velden ,rondom ietwat technische installaties, die deze "elite" niet wilden doen (want te "hooggeschoold") niet meer beschikbaar zijn,want ingevuld door de "nieuwe medeburgers"...

Deze keer verandert er ECHT iets.....


DAT gaat nog interessant worden.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 19 april 2024 om 05:11.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2024, 05:58   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Zowat 40 jaar geleden was het niet uit de pers weg te branden hoezeer de opkomst van "de chip" de arbeidsmarkt zou veranderen...

Er werd geimpliceerd dat er daardoor minder jobs zouden zijn,grote lichten stelden zelfs een belasting op "geheugenschijfjes" voor ...(taalpuriteinen ,knullig als steeds,stelden in die periode dit woord voor in plaats van het Anglofiele "chips"..)

We weten nu dat het niet DAT was,de opmars van de "geheugenschijfjes" tot ongeveer in ieder apparaat dat meer dan 2 lichtjes en 1 knopje bevat ,wat invloed had op de "arbeidsmarkt"...


Tenslotte komt voor de meeste van die apparatuurtjes veel handwerk kijken,het is gewoon massaal verschoven naar de goedkoopste republieken.....maar dat had,dat heeft,NIKS,met het feit dat er "geheugenschijfjes" in zitten te maken....



Het werd hier "opgelost" door de dienstensector,die voor vermoedelijk meer dan de helft bestaat uit aan wetten en regels (overheidsbraaksel dus) gebonden bullshitbezigheid...(hier bij ons staat de eco-diensten-maaltijdcheque-sector bovenaan het klassement qua overbodigheid ,het zou zou niet MOGEN bestaan in een normale maatschappij...maar ik wijk af)

En nu,in de twintiger jaren,is er AI.....en DAT heeft al echte invloed op die "bullshitjobs".Snijden in "hoofdkwartieren" en "ontwikkelingsafdelingen" (waar meestal onzinsoftware ontwikkeld woprdt) is al bezig in enkele sectoren en zal,onvermijdelijk,uitzwaaien richting financiele,juridische en ZEKER de "kunsten" sector.....

Probleem voor al die steeds meer overbodige bullshitjobbers (de VS is ons al voor) is dat al de ECHTE jobs,onder de straten,op de straten,op de velden ,rondom ietwat technische installaties, die deze "elite" niet wilden doen (want te "hooggeschoold") niet meer beschikbaar zijn,want ingevuld door de "nieuwe medeburgers"...

Deze keer verandert er ECHT iets.....


DAT gaat nog interessant worden.....
Oh, een klein vogeltje uit de lease-autowereld weet me te vertellen dat ze dit jaar al veel kleine en middelgrote klanten uit de "doe het zelf" wereld zien verdwijnen hebben. De echt grote spelers blijven nog bestaan (Gamma, Hubo en dergelijke), maar alle kleinere -lokalere- spelertjes worden uit de markt gedrukt door de combinatie van prijzenslagen en internet verkoop.
Als klusser die wat voorbereid zijn spullen via het net aan de deur laat leveren, waarom zou die in België nog de weg op gaan? Goedkoper, beter planbaar en gemakkelijker, wat moet een knutselaar meer hebben?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be