Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 april 2021, 11:57   #41
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Dan gaat bitcoin de enige klinkende munt zijn he, een beetje zoals dollars de enige klinkende munt waren in Oostblok landen.
Bitcoin houders zien het in de eerste plaats als een investering en zien het als een middel om in de toekomst meer te kunnen consumeren. Niet als een betaalmiddel (of als ze betalen in Bitcoin is de waarde aangepast aan fiat waarde).
Als ze de kans zien om hun droom aan te schaffen, dan zullen ze het niet laten.
Ongeacht wat de relatie tussen fiat en Bitcoin zal zijn.
Er zal altijd een ruil plaatsvinden. Ofwel naar fiat ofwel wordt gaat de Bitcoin van de ene hand, naar de andere.

Citaat:
Als de fiat zeepbel barst, wil dat zeggen dat die in hyperinflatie gaat. Dan wil iedereen AF van dat fiat geld, en wil zijn waardevolle diensten en goederen juist NIET ruilen tegen fiat, maar tegen iets dat wel stand houdt.

Goud, bitcoin, of iets waar men wel vertrouwen in heeft.
Enkel maar in fiat voor 20 seconden of zo als het echt moet, en zich direct van zijn fiat ontdoen.

Het is erg waarschijnlijk dat in een situatie van veralgemeende hyperinflatie, men inderdaad in goud en bitcoin zal vluchten he. Het zal iets anders zijn als er nog "stevige" fiat munten blijven bestaan, die dan als niet-officieel maar wel klinkend betaalmiddel gebruikt worden, zoals Duitse marken of dollars destijds in Oostblok landen. Ik ben in de jaren 80 in Praag geweest en betaalde daar alles in D-mark.
Van zodra Bitcoin werkelijk een algemeen betaalmiddel wordt, dan houdt het op als investering he.
Het is het ene of het andere.
Als het een betaalmiddel wordt dat protectie biedt tegenover inflatie, dan kan het niet meer in waarde stijgen als het zijn doel niet wil voorbijschieten.
En in waarde stijgen tov wat? 1 Bitcoin blijft 1 Bitcoin en niemand wil dan nog fiat zeg je zelf.

Zou jij op dit moment een contractuele verbintenis aangaan dat Bitcoin als munt heeft en waar jij de betaler bent?
Nogmaals, stel je voor dat je in 2018 een huurovereenkomst afsloot in Bitcoin.
Maw, door de speculatieve toename in waarde tav de fiat waarde is inflatie nu ingebouwd in Bitcoin indien je het zou willen gebruiken als betaalmiddel omdat het nu in de eerste plaats een speculatieve investering is tav fiat.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 17 april 2021 om 12:01.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2021, 12:00   #42
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, ik ben in het bitcoin gedoe getuimeld als betaalmiddel voor VPN. Ik vond het immers absurd om met een kredietkaart te betalen voor een dienst waarvan je niet teveel wil dat ze je kennen.

Ik heb wat spulletjes gekocht met bitcoin, maar voornamelijk toch wel internet diensten. Ik ben het eens dat Monero beter is, maar bitcoin opent de weg om echt anoniem zaken kunnen te doen. Ik denk dat je dus de waarde van bitcoin kan afmeten met hoeveel van die diensten je kan kopen met een (milli) bitcoin.
Is de waarde van wat je kocht een weerspiegeling van fiat waarde uitgedrukt in Bitcoin?
Ja of ja?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be