Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 augustus 2012, 21:55   #1
flatliner
Gouverneur
 
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
Standaard Nut van politics.be

ik ben al een tijdje lid van politcs.be,

in het begin was ik hoopvol, een mooie plek om in vrijheid samen te praten over politiek of het maatschappelijke bewustzijn. Wat is een woord.

Maar na zoveel tijd moet ik met droefheid vaststellen dat dit niet kan in een klein land als belgie.

Op dit forum bestaat geen enkele neutrale discussie, iedereen zit zo vast in zijn"hokje". Ik heb besloten dat dit het aard van het beestje is (de mens), maar ook een fout van de forum modurators. Waarom extra groepen voor iedereen met een "afwijkend" idee?

Mooi voorbeeld daarvan zijn is de groep "vakbonden". Weeral een allen tegen één.

Is er een oplossing, ik denk van niet, we zijn zo geconditioneerd om te denken in hokjes. De doelstellingen van de groep zijn direct ook de basis voor de ondergang van de groep.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 21:58   #2
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

-
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.

Laatst gewijzigd door Demper : 5 augustus 2012 om 22:06.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 22:53   #3
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Arme modurators, overal de schuld van. Wat politics.be nodig heeft, dat zijn incubators, om rijpere deelnemers op te leveren.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 23:07   #4
flatliner
Gouverneur
 
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Arme modurators, overal de schuld van. Wat politics.be nodig heeft, dat zijn incubators, om rijpere deelnemers op te leveren.
ENO, in welke discussie heb jij gedacht van, verdomme, ze hebben iets, misschien ben ik verkeerd?
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 23:08   #5
flatliner
Gouverneur
 
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
ENO, in welke discussie heb jij gedacht van, verdomme, ze hebben iets, misschien ben ik verkeerd?
ik hoop dat je eerlijk bent in je antwoord,

maar dat is blijkbaar een schande om op dit forum
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 23:10   #6
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
ik ben al een tijdje lid van politcs.be,

in het begin was ik hoopvol, een mooie plek om in vrijheid samen te praten over politiek of het maatschappelijke bewustzijn. Wat is een woord.

Maar na zoveel tijd moet ik met droefheid vaststellen dat dit niet kan in een klein land als belgie.

Op dit forum bestaat geen enkele neutrale discussie, iedereen zit zo vast in zijn"hokje". Ik heb besloten dat dit het aard van het beestje is (de mens), maar ook een fout van de forum modurators. Waarom extra groepen voor iedereen met een "afwijkend" idee?

Mooi voorbeeld daarvan zijn is de groep "vakbonden". Weeral een allen tegen één.

Is er een oplossing, ik denk van niet, we zijn zo geconditioneerd om te denken in hokjes. De doelstellingen van de groep zijn direct ook de basis voor de ondergang van de groep.
Je bedoelt dus dat subfora er enkel zijn voor mensen met afwijkende ideeën.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 23:18   #7
flatliner
Gouverneur
 
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je bedoelt dus dat subfora er enkel zijn voor mensen met afwijkende ideeën.
Dat is het nadeel als je een voorbeeld geeft, iedereen kan je er op dood doen.

Maar ik herinner me nog de tijd voordat er een subgroep vakbonden bestond.

alles begon met pesten op het werk, hoe een vakbondsafgevaardigde een niet lid liet pesten totdat hij lid werd van de vakbond. Toen hij lid werd, ging men gewoon verder totdat de arbeider zelfmoord pleegde. De beloning van de afgevaardigde was, nationaal verkiesbaar.

toen dit tot discussie kwam in deze groep, oplossing van de moderators, omdat zoveel negatieve reacties, we maken een subgroep aan.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 23:58   #8
RLV
Vreemdeling
 
RLV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2012
Berichten: 47
Standaard

Discussie tussen 'hokjes' is geen schande, integendeel. Het is een vereiste voor ieder politiek forum.

Wat ik dan wel niet positief vind, is hoe elke discussie ontaardt in een wedstrijd 'om ter grofst iemand persoonlijk aanvallen'

e: Een 'neutrale' discussie zou toch alleen maar pokkesaai zijn

Laatst gewijzigd door RLV : 5 augustus 2012 om 23:58.
RLV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 23:58   #9
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
ik hoop dat je eerlijk bent in je antwoord,

maar dat is blijkbaar een schande om op dit forum
Ik steek regelmatig interessante dingen op van forum, anders bleef ik hier niet, alleen om zever en gescheld te verwerken.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 06:35   #10
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Niemand is verplicht hier te blijven.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 08:51   #11
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Ik heb toch al aardig wat gehad aan dit forum. Mijn "hokje" is meermaals radicaal veranderd, en nu is mijn ideologie erg hokjesloos en fluctuerend.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 09:50   #12
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
ik ben al een tijdje lid van politcs.be,

in het begin was ik hoopvol, een mooie plek om in vrijheid samen te praten over politiek of het maatschappelijke bewustzijn. Wat is een woord.

Maar na zoveel tijd moet ik met droefheid vaststellen dat dit niet kan in een klein land als belgie.

Op dit forum bestaat geen enkele neutrale discussie, iedereen zit zo vast in zijn"hokje". Ik heb besloten dat dit het aard van het beestje is (de mens), maar ook een fout van de forum modurators. Waarom extra groepen voor iedereen met een "afwijkend" idee?

Mooi voorbeeld daarvan zijn is de groep "vakbonden". Weeral een allen tegen één.

Is er een oplossing, ik denk van niet, we zijn zo geconditioneerd om te denken in hokjes. De doelstellingen van de groep zijn direct ook de basis voor de ondergang van de groep.
Je kan niet praten over een oplossing zonder te stellen waarom het "vastzitten in zijn eigen 'hokje'" een probleem is.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 10:36   #13
Sammael
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Berichten: 1.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
ik ben al een tijdje lid van politcs.be,

in het begin was ik hoopvol, een mooie plek om in vrijheid samen te praten over politiek of het maatschappelijke bewustzijn. Wat is een woord.
Dat is het nog steeds, maar misschien minder mooi dan u het zich had voorgesteld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner
Maar na zoveel tijd moet ik met droefheid vaststellen dat dit niet kan in een klein land als belgie.
Ga eens op een Engelstalig forum met mensen uit de internationale gemeenschap een discussie aan over politiek, bij voorkeur over één van volgende onderwerpen: wapenbezit, abortie of Israël-Palestina. U zal vlug merken dat het op een ander niet beter is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner
Op dit forum bestaat geen enkele neutrale discussie, iedereen zit zo vast in zijn"hokje".
Zo zitten mensen nu eenmaal in mekaar. Men begint de discussie vanuit een zeker ingesteldheid en met een zekere mening. De eigen mening verdedigen en voor waar aanzien, is volstekt normaal. Anders zou het toch je eigen mening niet meer zijn?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner
Ik heb besloten dat dit het aard van het beestje is (de mens), maar ook een fout van de forum modurators. Waarom extra groepen voor iedereen met een "afwijkend" idee?
De moderators kunenn daar helemaal niets aan doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner
Mooi voorbeeld daarvan zijn is de groep "vakbonden". Weeral een allen tegen één.
Ik dacht dat die "vakbonden" staat voor het thema van het forum. M.a.w. u kan daar posten ongeacht uw mening over vakbonden. Zowel zij die voor, tegen of gematigd voor of tegen vakbonden zijn, kunnen ginds deelnemen aan de discussies.

De enige fora die aanleiding kunnen geven tot kliekjesvorming zijn de "Links" en "Rechts" fora. Die mogen wat mij betreft afgeschaft worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner
Is er een oplossing, ik denk van niet, we zijn zo geconditioneerd om te denken in hokjes. De doelstellingen van de groep zijn direct ook de basis voor de ondergang van de groep.
Il n'y a que les imbéciles qui ne changent jamais d'avis...

Zij die altijd maar in hun hokje blijven en nooit toegeven dat ze fout zijn of op z'n minst hun mening een beetje bijstellen onder invloed van de argumenten van iemand anders, zijn de imbecielen. Imbecielen zijn er overal, ook op het internet.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 10:59   #14
Tafelpoot
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Berichten: 345
Standaard

Mensen vergeten nogal vlug dat een online forum een communicatiemiddel is dat een eigen gebruikscultuur hanteert. Zo zullen er altijd trollen zijn, schelden, drama over niks, en zal het inderdaad ook echt moeiljk zijn om echte onderbouwde discussies te voeren om anderen te overtuigen.

De meeste reacties zijn zo vluchtig, en het aanbod is ook zo groot, dat het nagenoeg onmogelijk is om vanuit een normaal forum-gebruikers profiel alle mogelijke recties te bekijken en af te wegen ten opzichte van jou mening.

Daarom ga je onbewust kijken naar de meningen die dicht bij jou aanleunen of die juist recht tegenover de jouwe staan. Zo krijg je dus de polarisering, dat hokjesdenken dat je zo noemt. Een forum biedt op zich geen meerwaarde. Die meerwaarde moet je zelf zoeken tussen de gigantische hoeveelheid van meningen, reacties en kennis. Je mag niet verwachten dat ze zomaar naar je toegeworpen worden (door de linkse die rechts wordt, of de katholiek die zijn geloof afzweert) dat is gewoon onrealistisch.
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 11:25   #15
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Wat mij vooral opvalt is dat geschreven opmerkngen op een forum altijd harder aankiomen dan hetgene wat men aan elkaar vertelt tussen pot en pint.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 11:28   #16
Anatomehelena
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 november 2011
Berichten: 261
Standaard

Dit forum heeft helemaal geen nut.
Anatomehelena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 11:46   #17
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
Dit forum heeft helemaal geen nut.
Dat komt doordat jij zo intelligent bent, dat je niets meer van iemand kan opsteken.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 11:50   #18
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
De meeste reacties zijn zo vluchtig
Alle reacties zijn supervluchtig (dat is een vast kenmerk van alle digitale fora), behalve de beroemde uitspraak van Circe over de te volgen behandeling van Afikaanse illegalen, die is onsterfelijk.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 14:16   #19
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Dat is het nadeel als je een voorbeeld geeft, iedereen kan je er op dood doen.

Maar ik herinner me nog de tijd voordat er een subgroep vakbonden bestond.

alles begon met pesten op het werk, hoe een vakbondsafgevaardigde een niet lid liet pesten totdat hij lid werd van de vakbond. Toen hij lid werd, ging men gewoon verder totdat de arbeider zelfmoord pleegde. De beloning van de afgevaardigde was, nationaal verkiesbaar.

toen dit tot discussie kwam in deze groep, oplossing van de moderators, omdat zoveel negatieve reacties, we maken een subgroep aan.
Ik merk dat je het subforum "vakbonden" nogal benadrukt. Ik kan dat in zekere zin begrijpen. Persoonlijk vind ik een volledig subforum overdreven. Een draad over de vakbond is volgens mij meer dan voldoende. Maar, ik heb hier niets te piepen.

Wat niet belet dat subfora wel belangrijk zijn. "Maatschappij en samenleving" koester ik wel. Daarom hoef ik nog niet aan hokjesdenken te doen, en is er geen reden om het nut van politics.be in vraag te stellen. Alle onderwerpen kunnen uiteindelijk in een politieke context worden geplaatst.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 6 augustus 2012 om 14:18.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 14:29   #20
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
Dit forum heeft helemaal geen nut.
En toch blijf je steeds maar weer terugkeren na elke verbanning... Aan je hoeveelste nick zit je ondertussen al?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be