Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 november 2017, 12:35   #521
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik onthou ook vooral dat de werkneemsters van zijn bedrijf Koekentroef openlijk achter Bart De Pauw staan en ook zijn vrouw, medezaakvoerder.
Allicht, het gaat om hun broodwinning.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 12:37   #522
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.545
Standaard

Ik vraag me af wanneer ze hem oppakken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 12:37   #523
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Soms denk je, hoever gaat dit allemaal?

Facebook valt LinkedIn aan met test CV-functie

Stel als ik zeg tegen een baas: Ik heb géén gsm, ik heb geen PC, ik heb géén twitter/fb, ik heb geen wagen en nee u krijgt mijn tel nummer en nee ik doe mijn broek niet uit, of je dan in deze tegenwoordige tijden, nog aan een job geraakt?

Waarschijnlijk zal de reactie van de andere partij dan zijn: Op Mars gezeten de laatste 15 jaar?
Ja, absoluut mee akkoord. Er zijn al werkplekken waar ge een chip kunt laten inplanten om deuren open te doen. Het is duidelijk waar dat naartoe gaat.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 12:49   #524
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Laten we dit bij de categorie: 'stof tot nadenken' plaatsen?
‘Ik heb al naakt geposeerd, maar dat is mijn eigen keuze. Seksuele intimidatie is dat niet’
Neen, toch niet, eigen keuze, daar draait het om.

Maar er is wel een punt te maken. Die studente zei ook dat lachen en flirten moest kunnen, "maar er moeten grenzen zijn". Welnu, de raad die ik aan andere mannen kan geven? Hou het gelach en bakvisgeflirt voor die gelegenheden dat het u iets kan opleveren, en niet omgekeerd.

Zoals daarnet aan de telefoon met een medewerkster van Proximus bijvoorbeeld. Een korting van 30 euro in de pocket. En ik moest er mij zelfs niet voor scheren. Verstand gebruiken, eh mannen!
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 12:52   #525
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Den Bart krijgt steun uit onverwachte hoek:

http://uw-folder.be/public/gimg/7/6/...900-100000.jpg
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  76608-900-100000.jpg‎
Bekeken: 36
Grootte:  321,9 KB
ID: 107679  


Laatst gewijzigd door discuz : 13 november 2017 om 12:53.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 12:58   #526
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik vraag me af wanneer ze hem oppakken.
Tot nu toe ben jij in deze draad akelig accuraat met je voorspellingen. Ik hoop dat justitie met het oog op de 'perp walk' eraan denkt de journalisten op tijd te verwittigen, of zijn we zo laag nog niet gezonken in Vlaanderen?

Laatst gewijzigd door discuz : 13 november 2017 om 13:03.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 13:01   #527
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Een brug te ver? Net zoals anderen hem verdedigen en geloven dat hij niks gedaan heeft mag ik het omgekeerde doen op basis van wat we nu weten. Helaas voor u is er nog altijd vrije meningsuiting.

U schermt constant met "het strafrechtelijk onderzoek" maar niet alles wat in de pers komt zijn platte leugens en verdraaiingen hoor. Iedereen man en kan zich gerust op basis daarvan een oordeel vormen, dat is zeker niet verboden en als u zoiets wel verboden wil zien dan kan u best verhuizen naar een land waar moslims heer en meester zijn.
Uiteraard mag iedereen zijn mening uiten, maar mensen beschuldigen van strafbare feiten zonder dat je daar zelf enig bewijs voor kan aandragen, valt onder de noemer laster en eerroof.

Wat de moslims in deze discussie te zoeken hebben is mij een raadsel. Beetje correct blijven aub.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 13:02   #528
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik vraag me af wanneer ze hem oppakken.
Oppakken zie ik nog niet meteen gebeuren. Vermoedelijk zullen ze hem 1 dezer oproepen voor verhoor.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 13:09   #529
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Toch wel grappig hoe mensen hier tegelijk beweren dat het proces van BDP niet in de media mag worden gevoerd (waar ik volledig mee akkoord ben), maar tegelijkertijd wel de vrouwen die dit in gang hebben gezet openlijk veroordelen.

Het is hallucinant wat ik hier al allemaal gelezen heb. Ondanks de metoo-campagne zijn we eigenlijk nog niet verder dan "ze kleedt/gedraagt zich 'uitdagend', dus ze heeft erom gevraagd". Wake up guys: nee is nee. En dat is helemaal niet onduidelijk. En als je je in een machtspositie bevindt, dan zijn seksuele toespelingen gewoon not done.

The times they are finally a changin. En hoewel velen zogezegd niet meer weten wat mag en niet mag, denk ik dat ze het vooral moeilijk hebben met het feit dat ze beseffen dat ze er niet meer mee gaan wegkomen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 13:12   #530
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Klopt, excuses. Wat ik bedoel is dat ze voor ons anoniem zijn. Ik kan dus als buitenstaander geen enkel uitspraak doen over de geloofwaardigheid van de bron, de inhoud van de berichten en de ernst van de zaak. Toch is zijn proces al in de ene of andere richting gemaakt blijkbaar, want we hebben het hier over het "minimaliseren" van de "feiten". Ik vind dat vreemd, want niemand van ons kent hier de "feiten".
Gelukkig moeten wij geen uitspraak doen over de geloofwaardigheid van de bron(nen).
Maar ik voel mij zeker niet geroepen om de feiten waarvoor hij aangeklaagd wordt te minimaliseren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 13:15   #531
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De vraag blijft wel hoeveel van die berichten verstuurd werden met zijn persoonlijke telefoon. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo achterlijk is, maar het kan wel natuurlijk. Het onderzoek zal het moeten uitwijzen.
zo achterlijk wsl niet, maar op sommige mensen hun arrogantie staat niet echt een beperking hoor ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 13:17   #532
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.615
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Die ongewenste aanrakingen kwamen wel heel laat. Sta me toe daar dan aan te twijfelen, tenzij, tenzij er getuigen zijn van die aanrakingen.
Mag een man ook klacht neerleggen als vrouwen hem lastig vallen? En is er verjaring?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 13:22   #533
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wake up guys: nee is nee. En dat is helemaal niet onduidelijk. En als je je in een machtspositie bevindt, dan zijn seksuele toespelingen gewoon not done.
Voor mij dik OK. Maar het mes moet wel langs twee kanten snijden. In plaats van koket te lachen en het hulpeloos wezen uit te hangen, lees de gebruiksaanwijzing eens of maak zelf de gemanicuurde handen vuil. En werk uw problemen thuis niet uit op het werk door daar om aandacht te schreeuwen in plaats van thuis.

Bovenstaande geldt natuurlijk voor elk geslacht, mannelijk, vrouwelijk, en alles daartussenin.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 13:22   #534
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Toch wel grappig hoe mensen hier tegelijk beweren dat het proces van BDP niet in de media mag worden gevoerd (waar ik volledig mee akkoord ben), maar tegelijkertijd wel de vrouwen die dit in gang hebben gezet openlijk veroordelen.

Het is hallucinant wat ik hier al allemaal gelezen heb. Ondanks de metoo-campagne zijn we eigenlijk nog niet verder dan "ze kleedt/gedraagt zich 'uitdagend', dus ze heeft erom gevraagd". Wake up guys: nee is nee. En dat is helemaal niet onduidelijk. En als je je in een machtspositie bevindt, dan zijn seksuele toespelingen gewoon not done.

The times they are finally a changin. En hoewel velen zogezegd niet meer weten wat mag en niet mag, denk ik dat ze het vooral moeilijk hebben met het feit dat ze beseffen dat ze er niet meer mee gaan wegkomen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk wel, maar het is toch een natuurlijke reflex om het bedrijf waarvoor je werkt te gaan verdedigen naar de buitenwereld toe? Hiermee proberen ze natuurlijk de meubelen te redden. Maar goed, misschien gaat hij ook op een andere manier om met zijn werkneemsters hé. Die werken namelijk ook voor zijn vrouw. Misschien was hij alleen maar ambetant tegenover actrices. Wie zal het zeggen?
meest merkwaardige in deze zaak is waarom de VRT directeur Lembrechts deze zaak op deze manier heeft uitgespeeld.

op t moment dat die klachten en dat smsverkeer van BDP bij die directie bekend waren, heeft BDP geen enkele macht meer, die directie had dit dus meteen kunnen indammen (met verplichte gesprekken met slachtoffers, openlijke excuses, keiharde contractclausules voor eventuele recidive etc etc. ...)

op de wijze waarop Lembrechts en HR Vrt deze zaak heeft aangepakt komen ook de slachtoffers in het vizier en onder druk ... om nog maar te zwijgen van andere slachtoffers zoals vrouw en puberende kinderen van BDP ... blijkbaar heeft zich niemand, op geen enkel moment om het lot van die kinderen bekommerd ... zij lijken mij in deze de grootste slachtoffers nochtans.

Laatst gewijzigd door Anna List : 13 november 2017 om 13:30.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 13:35   #535
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Toch wel grappig hoe mensen hier tegelijk beweren dat het proces van BDP niet in de media mag worden gevoerd (waar ik volledig mee akkoord ben), maar tegelijkertijd wel de vrouwen die dit in gang hebben gezet openlijk veroordelen.

Het is hallucinant wat ik hier al allemaal gelezen heb. Ondanks de metoo-campagne zijn we eigenlijk nog niet verder dan "ze kleedt/gedraagt zich 'uitdagend', dus ze heeft erom gevraagd". Wake up guys: nee is nee. En dat is helemaal niet onduidelijk. En als je je in een machtspositie bevindt, dan zijn seksuele toespelingen gewoon not done.

The times they are finally a changin. En hoewel velen zogezegd niet meer weten wat mag en niet mag, denk ik dat ze het vooral moeilijk hebben met het feit dat ze beseffen dat ze er niet meer mee gaan wegkomen.
die uitdagen = ze heeft erom gevraagd is idd misselijkmakend.
maar mij verrast de knulligheid in heel deze historie (en ja, ook het slachtoffergehalte van sommige vrouwen blijkbaar)

ik zal je met een vraag duidelijk proberen maken wat ik bedoel met dat slachtoffergehalte, Edina...

op t moment dat jij van je baas (gelijk welke machtspositie over je) zulk een grensoverschrijdende aangebrande sms krijgt ... wie van jullie twee heeft vanaf dat moment de eigenlijke macht Edina? ... en zou jij je vanaf dat moment nog in een slachtofferrol laten casten? ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 13:55   #536
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
meest merkwaardige in deze zaak is waarom de VRT directeur Lembrechts deze zaak op deze manier heeft uitgespeeld.
Het is niet de VRT die de knuppel in het hoenderhok heeft gegooid. Den Bart heeft een firma ingeschakeld die reputatiemanagement doet. Die hebben de video gemaakt of erbij geadviseerd. En dan heeft Den Bart nog een leger Twitterbots ingezet.

Hij heeft de openheid gezocht om daarmee de vrouwen te outen, in discrediet te brengen. Dat is toch hoe de tactiek mij overkomt.

Laatst gewijzigd door discuz : 13 november 2017 om 14:01.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 13:58   #537
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
meest merkwaardige in deze zaak is waarom de VRT directeur Lembrechts deze zaak op deze manier heeft uitgespeeld.

op t moment dat die klachten en dat smsverkeer van BDP bij die directie bekend waren, heeft BDP geen enkele macht meer, die directie had dit dus meteen kunnen indammen (met verplichte gesprekken met slachtoffers, openlijke excuses, keiharde contractclausules voor eventuele recidive etc etc. ...)

op de wijze waarop Lembrechts en HR Vrt deze zaak heeft aangepakt komen ook de slachtoffers in het vizier en onder druk ... om nog maar te zwijgen van andere slachtoffers zoals vrouw en puberende kinderen van BDP ... blijkbaar heeft zich niemand, op geen enkel moment om het lot van die kinderen bekommerd ... zij lijken mij in deze de grootste slachtoffers nochtans.
Vermits BDP geen werknemer was is dat moeilijk. Hij was al 10 jaar geleden eens op het matje geroepen. En ik denk dat die zaak al wekenlang bekend was bij de krantenredacties en als die ermee naar buiten kwamen was de VRT de gebeten hond. De vrt had de keuze tussen pest en cholera in deze.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:01   #538
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
meest merkwaardige in deze zaak is waarom de VRT directeur Lembrechts deze zaak op deze manier heeft uitgespeeld.

op t moment dat die klachten en dat smsverkeer van BDP bij die directie bekend waren, heeft BDP geen enkele macht meer, die directie had dit dus meteen kunnen indammen (met verplichte gesprekken met slachtoffers, openlijke excuses, keiharde contractclausules voor eventuele recidive etc etc. ...)

op de wijze waarop Lembrechts en HR Vrt deze zaak heeft aangepakt komen ook de slachtoffers in het vizier en onder druk ... om nog maar te zwijgen van andere slachtoffers zoals vrouw en puberende kinderen van BDP ... blijkbaar heeft zich niemand, op geen enkel moment om het lot van die kinderen bekommerd ... zij lijken mij in deze de grootste slachtoffers nochtans.
Je mist hier volgens mij toch wel een zéér belangrijk element:

Het is niet Lembrechts die dit in de media heeft gebracht.

Het is Bart De Pauw die dit in de media heeft gebracht.


Lembrechts heeft nadien verteld dat ze hem er mee geconfronteerd hadden maar dat hij alles minimaliseerde en ze bijgevolg geen andere optie meer zagen dan hem de deur te wijzen. Daarop is Blozende-Berichtjes-Bart naar een communicatiebureau gegaan om een spontane video op te nemen en zelf het nieuws naar buiten te brengen.

Volgens uw redenering is het dus BDP die blijkbaar niet begaan was met het lot van zijn arme kindertjes, niet?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:02   #539
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Toch wel grappig hoe mensen hier tegelijk beweren dat het proces van BDP niet in de media mag worden gevoerd (waar ik volledig mee akkoord ben), maar tegelijkertijd wel de vrouwen die dit in gang hebben gezet openlijk veroordelen.

Het is hallucinant wat ik hier al allemaal gelezen heb. Ondanks de metoo-campagne zijn we eigenlijk nog niet verder dan "ze kleedt/gedraagt zich 'uitdagend', dus ze heeft erom gevraagd". Wake up guys: nee is nee. En dat is helemaal niet onduidelijk. En als je je in een machtspositie bevindt, dan zijn seksuele toespelingen gewoon not done.

The times they are finally a changin. En hoewel velen zogezegd niet meer weten wat mag en niet mag, denk ik dat ze het vooral moeilijk hebben met het feit dat ze beseffen dat ze er niet meer mee gaan wegkomen.
Soms is de grens wel moeilijk te trekken. (Niet dat dit in deze zaak misschien het geval is, maar kom). 13 jaar geleden was ik hierarchische meerdere van iemand die pas afgestudeerd was. Ik zag haar wel zitten en zei mij ook dacht ik. Dat ben je echter nooit zeker tot je je kans waagt. Vandaag zijn we 13 jaar samen en hebben we 2 kinderen. In het huidige klimaat weet ik niet of ik mijn kans nog wel zou wagen hoor...Want stel dat ik haar signalen verkeerd had opgevat,...
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:03   #540
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Toch wel grappig hoe mensen hier tegelijk beweren dat het proces van BDP niet in de media mag worden gevoerd (waar ik volledig mee akkoord ben), maar tegelijkertijd wel de vrouwen die dit in gang hebben gezet openlijk veroordelen.

Het is hallucinant wat ik hier al allemaal gelezen heb. Ondanks de metoo-campagne zijn we eigenlijk nog niet verder dan "ze kleedt/gedraagt zich 'uitdagend', dus ze heeft erom gevraagd". Wake up guys: nee is nee. En dat is helemaal niet onduidelijk. En als je je in een machtspositie bevindt, dan zijn seksuele toespelingen gewoon not done.

The times they are finally a changin. En hoewel velen zogezegd niet meer weten wat mag en niet mag, denk ik dat ze het vooral moeilijk hebben met het feit dat ze beseffen dat ze er niet meer mee gaan wegkomen.
Akkoord
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be