Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 22 september 2005, 13:50   #21
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Wat is nu je punt. Wil je de allochtonen deporteren zodat je hun huizen en wagens kunt inpikken. Is dat het punt die je wenst te maken? Ik denk het niet maar ik zie niet in wat uw moeder met deze discussie te maken heeft.
aan zijne avatar te zien, is het wel ene van uwe kant zelle!8)
jan hyoens is offline  
Oud 22 september 2005, 13:50   #22
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

Wie nog twijfels heeft mag altijd via google eens proberen met "huisjesmelker" en "turk"!
Wat is nu je punt? Dat Google tegen Turken is of wa?
-=EXCALIBUR=- is offline  
Oud 22 september 2005, 13:58   #23
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Sol, ik waardeer je als tegenstander en begrijp je nijdige reacties op het feit dat het VB als volkspartij meer en meer vissen begint te vangen uit uw vijver.

tenslotte komen we tot dezelfde conclusies wat maatschappelijke problemen betreffen enkel de qua oplossingen verschillen we van mening. Maar wees eens eerlijk en wie denk je dat er meer macht heeft of zal hebben om deze problemen op te lossen? Een partijtje van 0,001% of één van 25%?
Tenslotte is het doel hetzelfde: een beter Vlaanderen voor alle Vlamingen!

Probeer eens boven je vooroordelen te komen wat onze partij betreft! Je bent er allezins verstandig genoeg voor! Wees een seerlijk met jezelf en geef toe dat het enkel het milieu is waar je momenteel in vertoeft die je tegenhoudt om je ware mening te uiten!
Als je ze ooit beu bent dan is er altijd plaats bij ons voor militante mensen zoals je en je zult je zeker niet eenzaam voelen, er lopen bij ons meer oud-communisten rond dan je denkt!
Slijmen heb je zeker geleerd van de SP-a. Je weet even goed als ik dat die allochtonen niet verantwoordelijk zijn voor het zeer groot tekort aan sociale woningen in Vlaanderen en de huisvestingsproblematiek. Het is gewoon oneerlijk om hen de schuld te geven of althans de suggestie te wekken dat zij verantwoordelijk zijn voor het huidig wanbeleid van de regering en stadsbestuur. Ik geef u mijn echte mening en ik moet zeggen dat ik me moet inhouden en ik heb helemaal geen interesse om me aan te sluiten bij het VB. Nu, je kan het maar vragen hé.

PS. Die 0.001% is ondertussen wel al meer dan 0.2% geworden hoor. Je moet nu ook niet overdrijven. Ik stel alleen vast dat ondanks het electoraal succes van het VB en groot aantal mandatarissen, het VB geen enkel gewicht in de schaal legt in sociaal-economische dossiers zoals huisvesting. Nul de botten en je kan niet alles steken op het cordon sanitair. Ik heb trouwens al wellicht meer VB kiezers met of aan een sociale woning geholpen dan Van de Eynde. Ten andere. Ik kom in mijn "milieu" meer VB' kiezers tegen dan trotskisten hoor. Maakt u zich maar geen zorgen.
solidarnosc is offline  
Oud 22 september 2005, 13:59   #24
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
aan zijne avatar te zien, is het wel ene van uwe kant zelle!8)
IK neem geen risico's meer sinds ik weet dat er ook (ex)communisten bij het VB zitten.
solidarnosc is offline  
Oud 22 september 2005, 14:04   #25
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=-
Wat is nu je punt? Dat Google tegen Turken is of wa?
Heb je het logo van Google al bekeken. Wellicht is dit ook ontworpen door de Gentse stedelijke integratiedienst.
solidarnosc is offline  
Oud 22 september 2005, 14:11   #26
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
03-11-2004

Katrijn De Keyser;


Drie jaar cel voor huisjesmelker

GENT De correctionele rechtbank heeft gisteren huisjesmelker Ulkü M. veroordeeld tot drie jaar cel en een geldboete van 50.000 euro. Daarbij werden zeven van zijn huizen in Gent en Gentbrugge en 234.500 euro aan huurgelden verbeurdverklaard.


De man kocht 18 huizen die hij nadien ofwel doorverkocht ofwel verhuurde. Hij verhuurde zijn woningen vooral aan vreemdelingen zonder officiële papieren. De huizen waren in slechte staat, in de meeste gevallen zelfs onbewoonbaar. Bovendien had Ulkü M. voor geen enkele woning een conformiteitsattest. Het belette hem niet huurgelden tot 200 euro per persoon te vragen.


Ulkü M. zelf zag de verhuur van woningen aan illegalen als een daad van medeleven. De rechter stelde echter dat de man op een mensonterende wijze misbruik heeft gemaakt van de kwetsbare positie van de vreemdelingen, enkel en alleen uit puur winstbejag.


Het Laatste Nieuws, pagina 4, 137 woorden

Tussen haakjes! diene Ulkü stond op de dop!

Wie nog twijfels heeft mag altijd via google eens proberen met "huisjesmelker" en "turk"!

Ik heb mijn stage gedaan bij de huurdersbond. Ik ben op de hoogte van het probleem. De grootste slachtoffers van die wanpraktijken zijn andere allochtonen of asielzoekers. Het enigste dat dit artikel aantoont is dat er ook rechtse Turken bestaan in Gent, ook al stemmen ze veelal op de SP.A.
solidarnosc is offline  
Oud 22 september 2005, 14:19   #27
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Slijmen heb je zeker geleerd van de SP-a. Je weet even goed als ik dat die allochtonen niet verantwoordelijk zijn voor het zeer groot tekort aan sociale woningen in Vlaanderen en de huisvestingsproblematiek. Het is gewoon oneerlijk om hen de schuld te geven of althans de suggestie te wekken dat zij verantwoordelijk zijn voor het huidig wanbeleid van de regering en stadsbestuur. Ik geef u mijn echte mening en ik moet zeggen dat ik me moet inhouden en ik heb helemaal geen interesse om me aan te sluiten bij het VB. Nu, je kan het maar vragen hé.
De allochtonen zijn niet rechtstreeks verantwoordelijk en dat zeggen we ook niet! Het probleem ligt hoger oa bij de beleidmakers die de grenzen openstellen voor armoezaaiers waardoor de vraag naar sociale woningen stijgt terwijl er langs de andere kant geen geld is om sociale woningen te bouwen (oa door het geld te verspillen aan allerlei multikul en prestigeprojecten.)
Zij kunnen er ook niet aan doen dat bepaalde linkse vzw's en door links gedomineerde stadsdiensten zich paternalistisch opstellen tov hen en hen helpen van geboorte tot dood terwijl ze niet zoveel moeite doen voor hun eigen volk!

Citaat:
PS. Die 0.001% is ondertussen wel al meer dan 0.2% geworden hoor. Je moet nu ook niet overdrijven. Ik stel alleen vast dat ondanks het electoraal succes van het VB en groot aantal mandatarissen, het VB geen enkel gewicht in de schaal legt in sociaal-economische dossiers zoals huisvesting. Nul de botten en je kan niet alles steken op het cordon sanitair. Ik heb trouwens al wellicht meer VB kiezers met of aan een sociale woning geholpen dan Van de Eynde. Ten andere. Ik kom in mijn "milieu" meer VB' kiezers tegen dan trotskisten hoor. Maakt u zich maar geen zorgen.
Proficiat met uw 0.2%, maar laten we serieus blijven; daarmee ga je het niet doen he!
Ik geef toe dat wij wat het sociaal-economisch vlak betreft dit lang onze zwakke plekis geweest, maar dat heeft zijn redenen en wij zijn nu met een inhaalbeweging bezig en gezien de verzuurde reactie van onze tegenstanders zijn we op de goede weg! dat neemt niet weg dat we op lokaal niveau wel heel wat hebben gedaan, maar zolang je niet aan de macht bent kan je alleen maar hopen dat je een beetje invloed hebt op het bestuur!
Tenslotte heb je zelf gezegd dat je in de huisvestingssector werkzaam bent geweest en dus is het normaal dat je meer mensen aan een huis hebt geholpen dan Francis (wat trouwens zijn job niet is!).[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by jan hyoens on 22-09-2005 at 15:27
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Slijmen heb je zeker geleerd van de SP-a. Je weet even goed als ik dat die allochtonen niet verantwoordelijk zijn voor het zeer groot tekort aan sociale woningen in Vlaanderen en de huisvestingsproblematiek. Het is gewoon oneerlijk om hen de schuld te geven of althans de suggestie te wekken dat zij verantwoordelijk zijn voor het huidig wanbeleid van de regering en stadsbestuur. Ik geef u mijn echte mening en ik moet zeggen dat ik me moet inhouden en ik heb helemaal geen interesse om me aan te sluiten bij het VB. Nu, je kan het maar vragen hé.
De allochtonen zijn niet rechtstreeks verantwoordelijk en dat zeggen we ook niet! Het probleem ligt hoger oa bij de beleidmakers die de grenzen openstellen voor armoezaaiers waardoor de vraag naar sociale woningen stijgt terwijl er langs de andere kant geen geld is om sociale woningen te bouwen (oa door het geld te verspillen aan allerlei multikul en prestigeprojecten.)
Zij kunnen er ook niet aan doen dat bepaalde linkse vzw's en door links gedomineerde stadsdiensten zich paternalistisch opstellen tov hen en hen helpen van geboorte tot dood terwijl ze niet zoveel moeite doen voor hun eigen volk!

Citaat:
PS. Die 0.001% is ondertussen wel al meer dan 0.2% geworden hoor. Je moet nu ook niet overdrijven. Ik stel alleen vast dat ondanks het electoraal succes van het VB en groot aantal mandatarissen, het VB geen enkel gewicht in de schaal legt in sociaal-economische dossiers zoals huisvesting. Nul de botten en je kan niet alles steken op het cordon sanitair. Ik heb trouwens al wellicht meer VB kiezers met of aan een sociale woning geholpen dan Van de Eynde. Ten andere. Ik kom in mijn "milieu" meer VB' kiezers tegen dan trotskisten hoor. Maakt u zich maar geen zorgen.
Proficiat met uw 0.2%, maar laten we serieus blijven; daarmee ga je het niet doen he!
Ik geef toe dat wij wat het sociaal-economisch vlak betreft dit lang onze zwakke plekis geweest, maar dat heeft zijn redenen en wij zijn nu met een inhaalbeweging bezig en gezien de verzuurde reactie van onze tegenstanders zijn we op de goede weg! dat neemt niet weg dat we op lokaal niveau wel heel wat hebben gedaan, maar zolang je niet aan de macht bent kan je alleen maar hopen dat je een beetje invloed hebt op het bestuur!
Tenslotte heb je zelf gezegd dat je in de huisvestingssector werkzaam bent geweest en dus is het normaal dat je meer mensen aan een huis hebt geholpen dan Francis (wat trouwens zijn job niet is!).[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Slijmen heb je zeker geleerd van de SP-a. Je weet even goed als ik dat die allochtonen niet verantwoordelijk zijn voor het zeer groot tekort aan sociale woningen in Vlaanderen en de huisvestingsproblematiek. Het is gewoon oneerlijk om hen de schuld te geven of althans de suggestie te wekken dat zij verantwoordelijk zijn voor het huidig wanbeleid van de regering en stadsbestuur. Ik geef u mijn echte mening en ik moet zeggen dat ik me moet inhouden en ik heb helemaal geen interesse om me aan te sluiten bij het VB. Nu, je kan het maar vragen hé.
De allochtonen zijn niet rechtstreeks verantwoordelijk en dat zeggen we ook niet! Het probleem ligt hoger oa bij de beleidmakers die de grenzen openstellen voor armoezaaiers waardoor de vraag naar sociale woningen stijgt terwijl er langs de andere kant geen geld is om sociale woningen te bouwen (oa door het geld te verspillen aan allerlei multikul en prestigeprojecten.)
Zij kunnen er ook niet aan doen dat bepaalde linkse vzw's en door links gedomineerde stadsdiensten zich paternalistisch opstellen tov hen en hen helpen van geboorte tot dood terwijl ze niet zoveel moeite doen voor hun eigen volk!

Citaat:
PS. Die 0.001% is ondertussen wel al meer dan 0.2% geworden hoor. Je moet nu ook niet overdrijven. Ik stel alleen vast dat ondanks het electoraal succes van het VB en groot aantal mandatarissen, het VB geen enkel gewicht in de schaal legt in sociaal-economische dossiers zoals huisvesting. Nul de botten en je kan niet alles steken op het cordon sanitair. Ik heb trouwens al wellicht meer VB kiezers met of aan een sociale woning geholpen dan Van de Eynde. Ten andere. Ik kom in mijn "milieu" meer VB' kiezers tegen dan trotskisten hoor. Maakt u zich maar geen zorgen.
Proficiat met uw 0.2%, maar laten we serieus blijven; daarmee ga je het niet doen he!
Ik geef toe dat wij wat het sociaal-economisch vlak betreft dit lang onze zwakke plek, maar dat heeft zijn redenen en wij zijn nu met een inhaalbeweging bezig en gezien de verzuurde reactie van onze tegenstanders zijn we op de goede weg! dat neemt neit weg dat we op lokaal niveau wel heel wat hebben gedaan, maar zolang je niet aan de macht bent kan je alleen maar hopen dat je een beetje invloed hebt op het bestuur!
Tenslotte heb je zelf gezegd dat je in de huisvestingssector werkzaam bent geweest en dus is het normaal dat je meer mensen aan een huis hebt geholpen dan Francis (wat trouwens zijn job niet is!).[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 22 september 2005 om 14:27.
jan hyoens is offline  
Oud 22 september 2005, 14:20   #28
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
03-11-2004

Katrijn De Keyser;


Drie jaar cel voor huisjesmelker

GENT De correctionele rechtbank heeft gisteren huisjesmelker Ulkü M. veroordeeld tot drie jaar cel en een geldboete van 50.000 euro. Daarbij werden zeven van zijn huizen in Gent en Gentbrugge en 234.500 euro aan huurgelden verbeurdverklaard.


De man kocht 18 huizen die hij nadien ofwel doorverkocht ofwel verhuurde. Hij verhuurde zijn woningen vooral aan vreemdelingen zonder officiële papieren. De huizen waren in slechte staat, in de meeste gevallen zelfs onbewoonbaar. Bovendien had Ulkü M. voor geen enkele woning een conformiteitsattest. Het belette hem niet huurgelden tot 200 euro per persoon te vragen.


Ulkü M. zelf zag de verhuur van woningen aan illegalen als een daad van medeleven. De rechter stelde echter dat de man op een mensonterende wijze misbruik heeft gemaakt van de kwetsbare positie van de vreemdelingen, enkel en alleen uit puur winstbejag.


Het Laatste Nieuws, pagina 4, 137 woorden

Tussen haakjes! diene Ulkü stond op de dop!

Wie nog twijfels heeft mag altijd via google eens proberen met "huisjesmelker" en "turk"!
En wat is nu je punt, debiel?

In antwerpen is onlangs uitgekomen dat een van de ergste huisjesmelkers een gerespecteerd belgisch euh vlaams advocaat is...
Khonnor is offline  
Oud 22 september 2005, 14:20   #29
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ik heb mijn stage gedaan bij de huurdersbond. Ik ben op de hoogte van het probleem. De grootste slachtoffers van die wanpraktijken zijn andere allochtonen of asielzoekers. Het enigste dat dit artikel aantoont is dat er ook rechtse Turken bestaan in Gent, ook al stemmen ze veelal op de SP.A.
rechtse turken zijn ook allochtonen of niet?
jan hyoens is offline  
Oud 22 september 2005, 14:44   #30
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
rechtse turken zijn ook allochtonen of niet?
Ik weet het niet. Ik heb niet de gewoonte om een onderscheid te maken op basis van afkomst.
solidarnosc is offline  
Oud 22 september 2005, 14:49   #31
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ik weet het niet. Ik heb niet de gewoonte om een onderscheid te maken op basis van afkomst.
al·loch·toon1
de allochtoon (mannelijk), de allochtonen

iemand die van elders afkomstig is
betekenisverwante termen

De dikke van Dale is dus een racistisch werk???????????????
jan hyoens is offline  
Oud 22 september 2005, 14:53   #32
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
al·loch·toon1
de allochtoon (mannelijk), de allochtonen

iemand die van elders afkomstig is
betekenisverwante termen

De dikke van Dale is dus een racistisch werk???????????????
Ik weet het niet. Ik ben ook van elders afkomstig. Ben ik nu ook een allochtoon? Op die manier is het niet moeilijk om te beweren dat er veel allochtonen zijn in Vlaanderen.
solidarnosc is offline  
Oud 22 september 2005, 14:58   #33
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ik weet het niet. Ik ben ook van elders afkomstig. Ben ik nu ook een allochtoon? Op die manier is het niet moeilijk om te beweren dat er veel allochtonen zijn in Vlaanderen.
Begin jij nu ook al! Damn dat verdorven relativisme!!!
jan hyoens is offline  
Oud 22 september 2005, 15:05   #34
Groot-Links
Provinciaal Statenlid
 
Groot-Links's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2003
Berichten: 715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=-
Ik zie het verband niet met deporteren maar goed, het punt is dat die hier binnen komen en meteen in de watten gelegd worden terwijl mijn moeder toch gedurende haar leven voor die sociale voordelen mee heeft betaald. Alleen is er een ander goed mee en zij niet. Of zie ik dat weer mis?
Ik begrijp dat mensen door bepaalde buurten lopen en alleen maar vreemden zien probleem is alleen dat aan de huidskleur hun statuut niet valt af te lezen.

Vele "vreemden" zijn hier geboren. Anderen zijn asielzoekers (waarvan misschien 1% of zo erkend zullen worden) waarvan de grote meerderheid zal uitgewezen worden of hier als illegaal zullen blijven. Illegalen hebben hier quasi geen rechten. Europeanen hebben wel al recht op woon/werkverkeer.
Allemaal verschillende categoriën waarvan velen niet in aanmerking zullen komen voor een sociale woning.

Ten andere , ik werk in de sociale sector en ik kan je verzekeren dat we "vreemden" veel moeilijker verwezen krijgen naar de sociale woningmaatschappijen dan de doorsnee Vlaming alleen al omwille van de bureaucratische inschrijvingsprocedures .

Waarheid is gewoon dat er veel te weinig sociale woningbouw is, dat die vooral gevraagd is door mensen met een kleiner inkomen maar dat de overheid hier weinig rekening mee houdt qua subsidiëring.
En 't gene dat er is is ook meestal oud en klein.

Niet voor niks hé dat SP.a stelt dat een woning je beste spaarboekje is, klinkt bij mij alsof ze sociale woningbouw al lang een achterhaald iets vinden.
Groot-Links is offline  
Oud 22 september 2005, 15:11   #35
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Persmededeling oktober 2003

Het Vlaams Blok is verbolgen over het feit dat de Gentse Schepen Marina Hoornaert (SP.A) er geen enkel probleem mee blijkt te hebben om met een riante schepenwedde toch in een sociale woonblok te wonen. In de media laat ze zich als verdediging ontvallen dat ze het hoogste tarief, nl. 400 euro betaalt, alle kosten inbegrepen. Dit is en blijft voor een stad als Gent, zeker als alle kosten inbegrepen zijn, een behoorlijk lage huurprijs. Hoornaert verbergt zich tevens achter het excuus dat haar domicilie in de bewuste woonblok de zogenaamde sociale mix ten goede komt.

Sociale mix of niet, 400 euro of niet, voor het Vlaams Blok is het onduldbaar dat iemand met een wedde van schepen van de stad Gent een appartement in een sociale woningblok betrekt, terwijl er zoveel mensen met een laag inkomen op een wachtlijst staan om sociale huisvesting te bekomen. Dit geval is meer onthutsend dan dat van de Antwerpse schepen Pauwels die in een woning van het OCMW woonde, maar niet een blok bestemd voor sociale huisvesting.

Het Vlaams Blok is dan ook van mening dat de schepen hiermee niet alleen een serieuze inschattingsfout, maar vooral een zware deontologische fout maakt. Het Vlaams Blok eist dan ook zonder meer het ontslag van Schepen Hoornaert. De excuses die werden gebruikt, nl. er reeds lang te wonen, het maximumbedrag te betalen en het feit dat dit de zogenaamde sociale mix ten goede komt, zijn te zwak om overeind te blijven. Zeker tegenover de ellenlange wachtlijsten voor sociale huisvesting.

En i.v.m. die sociale mix, zal Francis Van den Eynde op de eerstvolgende gemeenteraad bij hoogdringendheid vragen aan het college wat er juist hieronder dient geïnterpreteerd te worden.
jan hyoens is offline  
Oud 22 september 2005, 17:01   #36
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
De bom barst

15.09.2005 - Vanmorgen mochten we vernemen dat in een aantal Gentse volkswijken ongeveer 70 % van de huizen, volgens de stadsdiensten zelf, onbewoonbaar zijn (Brugse Poort en Rabot). In de Dampoortwijk gaat het om “slechts” 53 % van de woningen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de situatie in andere volkswijken er veel beter zou uitzien.

De bom is dus gebarsten. In de stad waar het volgens de politiek weldenkenden zo aangenaam is om te wonen (waarschijnlijk dan voor rijke, kinderloze tweeverdieners in bepaalde buurten van het centrum), staat het begrip volkswijk gelijk met krottenwijk. Voor armere mensen is het paarse beleid van Frank Beke dus zeker geen zege geweest.

Tragischer is dat de mensen die in deze zo talrijke onbewoonbare huizen wonen geen alternatief hebben. Meestal valt de woningmarkt voor hen in de Artveledestad te duur uit en op een sociale woning moeten ze niet al te veel rekenen. Eind augustus verklaarde een ambtenaar van de Cel Woonbeleid van de stad in de pers dat het onmogelijk is een sociale woning toe te kennen aan een hondertal mensen die hiernaar op zoek zijn omdat de woning die ze nu hebben onbewoonbaar is verklaard. Wij weten nu dat het om nog veel meer Gentenaars gaat.

Het beleid van het stadsbestuur is op dat vlak totaal faliekant uitgevallen. Er zijn praktisch geen sociale woningen ter beschikking. Ondertussen werd wel veel geld in grote, nutteloze, multiculturele projecten gepompt.


Francis Van den Eynde Voorzitter gemeenteraadsfractie Vlaams Belang Gent

Ik denk dat door het programma "Het leven zoals het is: inspecteurs" het stadsbestuur dit probleem niet kon blijven ontkennen!
Toch nog enkele kanttekeningen : het grootste deel van die krotten is het eigendom van allochtonen en meer bepaald Turken die gene rotte frank besteden aan het opknappen van deze woningen! Onlangs werden nog enkele Turken veroordeeld voor huisjesmelkerij.
De stad Gent is er fier op dat haar bevolking groeit! wat ze er niet bij zegt is dat dit komt omdat het aantal allochtonen meer groeit dan het aantal autochtone bewoners die met bosjes naar de randgmeenten verhuizen! van die allochtone is er echter maar een kleine minderheid die economisch bijdraagt aan de stad! Daar is ook een reden van het tekort aan sociale woningen. het verschil is dat zijn in tegenstelling tot onze armen langs alle kanten geholpen worden bij het zoeken en huren van een woning!
Oftewel lees ik hier verkeers, maar ik zie net meer allochtonen in de buitenwijken dan in Gent stad zelf.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline  
Oud 22 september 2005, 17:06   #37
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Oftewel lees ik hier verkeers, maar ik zie net meer allochtonen in de buitenwijken dan in Gent stad zelf.
Je leest verkeerd.
solidarnosc is offline  
Oud 22 september 2005, 18:58   #38
Groot-Links
Provinciaal Statenlid
 
Groot-Links's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2003
Berichten: 715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Persmededeling oktober 2003

Het Vlaams Blok is verbolgen over het feit dat de Gentse Schepen Marina Hoornaert (SP.A) er geen enkel probleem mee blijkt te hebben om met een riante schepenwedde toch in een sociale woonblok te wonen. In de media laat ze zich als verdediging ontvallen dat ze het hoogste tarief, nl. 400 euro betaalt, alle kosten inbegrepen. Dit is en blijft voor een stad als Gent, zeker als alle kosten inbegrepen zijn, een behoorlijk lage huurprijs. Hoornaert verbergt zich tevens achter het excuus dat haar domicilie in de bewuste woonblok de zogenaamde sociale mix ten goede komt.

Sociale mix of niet, 400 euro of niet, voor het Vlaams Blok is het onduldbaar dat iemand met een wedde van schepen van de stad Gent een appartement in een sociale woningblok betrekt, terwijl er zoveel mensen met een laag inkomen op een wachtlijst staan om sociale huisvesting te bekomen. Dit geval is meer onthutsend dan dat van de Antwerpse schepen Pauwels die in een woning van het OCMW woonde, maar niet een blok bestemd voor sociale huisvesting.

Het Vlaams Blok is dan ook van mening dat de schepen hiermee niet alleen een serieuze inschattingsfout, maar vooral een zware deontologische fout maakt. Het Vlaams Blok eist dan ook zonder meer het ontslag van Schepen Hoornaert. De excuses die werden gebruikt, nl. er reeds lang te wonen, het maximumbedrag te betalen en het feit dat dit de zogenaamde sociale mix ten goede komt, zijn te zwak om overeind te blijven. Zeker tegenover de ellenlange wachtlijsten voor sociale huisvesting.

En i.v.m. die sociale mix, zal Francis Van den Eynde op de eerstvolgende gemeenteraad bij hoogdringendheid vragen aan het college wat er juist hieronder dient geïnterpreteerd te worden.
Dus het VB vindt dat sociale woningen enkel voorbehouden zijn aan armen maar tegelijkertijd zijn ze tegen ghettovorming en worden bvb initiatieven zoals in Rotterdam met armenquota toegejuichd.

Kunnen jullie dat eens toelichten ?
Groot-Links is offline  
Oud 22 september 2005, 19:26   #39
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot-Links
Dus het VB vindt dat sociale woningen enkel voorbehouden zijn aan armen maar tegelijkertijd zijn ze tegen ghettovorming en worden bvb initiatieven zoals in Rotterdam met armenquota toegejuichd.

Kunnen jullie dat eens toelichten ?
Met alle respect, maar ik vind "sociale mix" maar een zwak argument om als schepen in zo'n woning te wonen. Aan de andere kant valt het misschien wel te bewonderen dat ze daar woont en niet weggevlucht is naar een villa aan de rand van de stad en 400€ is veel geld voor een sociale woning.
solidarnosc is offline  
Oud 22 september 2005, 19:56   #40
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Wat is nu je punt. Wil je de allochtonen deporteren zodat je hun huizen en wagens kunt inpikken. Is dat het punt die je wenst te maken? Ik denk het niet maar ik zie niet in wat uw moeder met deze discussie te maken heeft.
Daar gaat het waarschijnlijk niet om,wel gaat het om de toekenning van de huizen!
Men heeft gekozen voor een formule die gelijkheid zou moeten voorstaan,maar dat is niet altijd het geval.
Een alleenstaande heeft ook recht op goedkoop wonen,maar families met kinderen gaan waarschijnlijk voor.
Als we de situatie echter bekijken op de privemarkt is het de gewone burger niet toegelaten om bezwaren te hebben tegen eender welke nationaliteit of afkomst van huurder,met andere woorden boetes kunnen opgelegt worden als men niet verhuurt of verkoopt of bezwaren heeft om aan allochtonen te verhuren of verkopen.
Voort kunnen allochtonen heel goedkoop lenen en is dit discriminerend tegenover de Vlaamse bevolking.
Iedereen heeft een dak over zijn hoofd nodig,maar Belgen moeten niet minder bedeeld worden dan buitenlanders al dan niet genationaliseerd en dat heeft niks met racisme te maken ,maar met gezond verstand!
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be