Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 mei 2007, 18:16   #21
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
FDF kreeg mijn stem moest ik er kunnen op stemmen.
Zelfs indien ik er mijn leven mee zou kunnen redden, zouden die mijn stem nog niet krijgen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 18:17   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
FDF kreeg mijn stem moest ik er kunnen op stemmen.
Je kan er toch gaan wonen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 18:17   #23
K. De Baerdemaeker
Vreemdeling
 
K. De Baerdemaeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2007
Locatie: Ternat
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Alsof er na de verkiezing iets van over zal blijven ... Het brokkelt nu al af ... De andere partijen zijn ook het ridicule van het cordon in ...
Ik dacht juist dat het VB zijn groei te danken heeft aan dat cordon.
K. De Baerdemaeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 18:31   #24
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Voor rabiate Franskiljons als die van het FDF heeft het begrip 'cordon sanitaire' nu eenmaal een totaal andere betekenis.

Zij verstaan eronder dat je iedereen die ook maar iets met het VB te maken heeft moet mijden als de pest. Goeiedag zeggen, een hand geven, binnen een straal van vijf meter gaan zitten op trein of tram, naar een begrafenis gaan is er al teveel aan. Aleen al het idee dat ze dezelfde lucht moeten inademen kunnen ze nauwelijks verkroppen.
Wel ik ben ook niet voor het VB hoor, maar ik zie ook (oa op dit forum) dat er best ook redelijke mensen bij zijn. Ik wil niet dat ze besturen, maar vind-zoals velen bij NVA-dat het cordon niet het heiligste. UF en FDF en dergelijke horen niet aan de macht, en dan verkies ik het VB.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 18:46   #25
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Wel ik ben ook niet voor het VB hoor, maar ik zie ook (oa op dit forum) dat er best ook redelijke mensen bij zijn. Ik wil niet dat ze besturen, maar vind-zoals velen bij NVA-dat het cordon niet het heiligste. UF en FDF en dergelijke horen niet aan de macht, en dan verkies ik het VB.
Kun je ook deze contradictie even verder toelichten?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 18:57   #26
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Wel ik ben ook niet voor het VB hoor, maar ik zie ook (oa op dit forum) dat er best ook redelijke mensen bij zijn. Ik wil niet dat ze besturen, maar vind-zoals velen bij NVA-dat het cordon niet het heiligste. UF en FDF en dergelijke horen niet aan de macht, en dan verkies ik het VB.
Vorig jaar stemde ik op de N-VA, maar na de zaak Dedecker niet meer. Mijn stem gaat dit jaar naar het Vlaams Belang. In dit land is er nu eenmaal geen alternatief meer. Ikzelf ben centrum-rechts, niet extreem-rechts. In andere landen zou ik op een gematigd rechtse partij stemmen, maar hier kan dat niet. Partijen zoals de VLD en de CD&V zijn te links naar mijn mening; ze situeren zich dan ook in het centrum.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 19:29   #27
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Vorig jaar stemde ik op de N-VA, maar na de zaak Dedecker niet meer. Mijn stem gaat dit jaar naar het Vlaams Belang. In dit land is er nu eenmaal geen alternatief meer. Ikzelf ben centrum-rechts, niet extreem-rechts. In andere landen zou ik op een gematigd rechtse partij stemmen, maar hier kan dat niet. Partijen zoals de VLD en de CD&V zijn te links naar mijn mening; ze situeren zich dan ook in het centrum.
Idem. In eender welk ander land zou ik wellicht nooit bij een partij als het VB beland zijn wegens aanvaardbare alternatieven. Iedereen die het wil zien, kan dus met zijn eigen ogen aanschouwen welk een vernietigende schade de kiesdrempel en het CS hier in het politieke landschap aangericht hebben.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 19:45   #28
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Kun je ook deze contradictie even verder toelichten?
Tja, het is niet omdat er een paar redelijke bij zijn dat ze moeten besturen he?
Filip De Man : onbeschofte racist
Filip De Winter : amper Vlaamsnationalist, slechte reclame in buitenland
Daarnaast noemen ze , in tegenstelling tot NVA, de islam op zich een gevaarlijke ideologie (hier al in de forumsessies gebeurd).
Ze zijn populistisch tot en met ("Gore Al", Anke met de overblijvende middelvinger,Eigen Volk eerst, blank Europa,....)

Kijk, ik ga akkoord met bijna alle vlaamsnationalistische standpunten (behalve eventueel afschaffing van alle faciliteiten) en met aanpak van vreemdelingenproblematiek en dergelijke, maar daar stopt het.
Ik wil niet dat zij diegenen zijn die Vlaanderen besturen als het onafhankelijk is (of denken jullie dat Brussel naar ons zal komen met Vanhecke of De Winter aan het hoofd van Vlaanderen, of wat?).

Ik snap eigenlijk bv niet hoe iemand als Van Den Berghe bij die partij kan zijn.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 19:54   #29
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Het FDF wijst de PC Vlaamse partijen op een inconsequentie van formaat, de NVA zijn seperatisten. Zoals het VB in de Belgische ban is geslagen door koning kerk staat en media omdat het seperatisten zijn zo moet ook het NVA volgen. Tenslotte zijn het mensen die België willen kapot maken.

Alleszins, zo zie je maar dat er weinig communicatie is tussen Waalse en Vlaamse PC partijen, anders zou het FDF toch weten dat de CD&V operatie vernietig NVA al is begonnen. De enige manier om ze te vernietigen want ze in cordon zetten zou de opties van het NVA beperken tot samenwerken met het VB. En dan beginnen de cijfers de Belgen terecht te verontrusten.

Het wrange aan de situatie is dat de NVA nog met veel plezier schijnen mee te werken aan de eigen vernietiging, net zoals de VU vroeger, voor de postjes.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 20:00   #30
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Tja, het is niet omdat er een paar redelijke bij zijn dat ze moeten besturen he?
Filip De Man : onbeschofte racist
Filip De Winter : amper Vlaamsnationalist, slechte reclame in buitenland
Daarnaast noemen ze , in tegenstelling tot NVA, de islam op zich een gevaarlijke ideologie (hier al in de forumsessies gebeurd).
Ze zijn populistisch tot en met ("Gore Al", Anke met de overblijvende middelvinger,Eigen Volk eerst, blank Europa,....)

Kijk, ik ga akkoord met bijna alle vlaamsnationalistische standpunten (behalve eventueel afschaffing van alle faciliteiten) en met aanpak van vreemdelingenproblematiek en dergelijke, maar daar stopt het.
Ik wil niet dat zij diegenen zijn die Vlaanderen besturen als het onafhankelijk is (of denken jullie dat Brussel naar ons zal komen met Vanhecke of De Winter aan het hoofd van Vlaanderen, of wat?).

Ik snap eigenlijk bv niet hoe iemand als Van Den Berghe bij die partij kan zijn.
Het VB dient dan ook niet om een onafhankelijk Vlaanderen te besturen, het VB is er om Belgie te laten barsten.

En als Brussel niet naar Vlaanderen wil komen, saluu en de kost. Laat ze dan maar gaan bedelen bij de Walen om hun feestje te betalen, is effe zien hoe ze de deur in haar gezicht geslagen krijgt. Niet willen komen? Ok, rot maar op. We zijn beter af zonder Brussel.

Ze mogen ineens het koningshuis erbij nemen ook.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 20:06   #31
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Vorig jaar stemde ik op de N-VA, maar na de zaak Dedecker niet meer. Mijn stem gaat dit jaar naar het Vlaams Belang. In dit land is er nu eenmaal geen alternatief meer. Ikzelf ben centrum-rechts, niet extreem-rechts. In andere landen zou ik op een gematigd rechtse partij stemmen, maar hier kan dat niet. Partijen zoals de VLD en de CD&V zijn te links naar mijn mening; ze situeren zich dan ook in het centrum.
Idem.

Dit ondemocratische regime laat ons geen keuze meer.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 20:09   #32
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Filip De Man : onbeschofte racist
En dat is hier dus de lijsttrekker in BHV hé.

Alleen al om die reden zou ik normaal niet op het VB stemmen. Ik heb echter geen andere keuze. Een lijststem krijgt hij echter niet, die onbeschofterik.

Wrs ga een voorkeursstem geven op Gillis (5) en misschien ook op Laeremans (3). Of kan iemand me nog helpen op wie ik moet stemmen op de VB lijst? Ik zoek zo veel mogelijk Vlaams-Nationalisme en zo weinig mogelijk vreemdelingenstandpunt in een kandidaat.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 20:11   #33
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Het wrange aan de situatie is dat de NVA nog met veel plezier schijnen mee te werken aan de eigen vernietiging, net zoals de VU vroeger, voor de postjes.
Ik hoop (let er op dat ik "hoop" gebruik in plaats van "denk") dat de N-VA zich haar houding reeds beklaagt. Ik besef dat ze nu niet meer kunnen veranderen zo kort voor de verkiezingen, maar het kan toch niet dat ze onberoerd zijn doordat Leterme overduidelijk zijn kar aan het keren is?
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 20:12   #34
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
En dat is hier dus de lijsttrekker in BHV hé.

Alleen al om die reden zou ik normaal niet op het VB stemmen. Ik heb echter geen andere keuze. Een lijststem krijgt hij echter niet, die onbeschofterik.

Wrs ga een voorkeursstem geven op Gillis (5) en misschien ook op Laeremans (3). Of kan iemand me nog helpen op wie ik moet stemmen op de VB lijst? Ik zoek zo veel mogelijk Vlaams-Nationalisme en zo weinig mogelijk vreemdelingenstandpunt in een kandidaat.
Laeremans is in elk geval een goede keuze; iemand die de Vlaamse zaak door dik en dun verdedigt.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 20:27   #35
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik hoop (let er op dat ik "hoop" gebruik in plaats van "denk") dat de N-VA zich haar houding reeds beklaagt. Ik besef dat ze nu niet meer kunnen veranderen zo kort voor de verkiezingen, maar het kan toch niet dat ze onberoerd zijn doordat Leterme overduidelijk zijn kar aan het keren is?
De leiding in de NVA moeten dringend naar de psycholoog, er daar veel werk aan. Die haat van BDW tegen het VB is niets anders dan gecompenseerde twijfel. [/Jung]

NVA is separatistisch (gehaat door Belgie), VB is separatistisch (gehaat door Belgie), beide hebben het zelfde doel en toch werkt de NVA samen met de belgicistische CD&V die er nota bene voor gekend is Vlaams-nationale partijen te haten en vernietigen. Als dat niet gestoord is weet ik het niet meer.

Zoals de zaken nu staan en eruit zien is uw hoop futiel, want ze gaan verder tegen beter weten in, dat is nu toch wel duidelijk.

Ze beklaagt haar houding reeds zegt u? En toch blijven verder doen totdat ze niet meer bestaan. Treurige zaak en klinkende overwinning voor Belgie. Ere wie ere toekomt.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 20:28   #36
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Laeremans is in elk geval een goede keuze; iemand die de Vlaamse zaak door dik en dun verdedigt.
In Oostvlaanderen is er voor de kamer niemand die ik ken en aanvaardbaar vind.
Voor de Senaat zou ik misschien Morel, Vanhecke en Karim van Overmeire nog willen aanduiden. Anke en Dewinter zeker niet.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 20:38   #37
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
In Oostvlaanderen is er voor de kamer niemand die ik ken en aanvaardbaar vind.
Voor de Senaat zou ik misschien Morel, Vanhecke en Karim van Overmeire nog willen aanduiden. Anke en Dewinter zeker niet.
Voor de senaat ben ik nog altijd aan het twijfelen.

Morel op de VB lijst?
Louis Ide op de CD&V-NVA lijst?
Of mss LDD?
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 20:39   #38
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Zoals de zaken nu staan en eruit zien is uw hoop futiel, want ze gaan verder tegen beter weten in, dat is nu toch wel duidelijk.
Alle lijsten zijn ingediend en de verkiezingen zijn er bijna. Zelfs als ze zouden willen zouden ze niet meer kunnen veranderen.

Ik kan alleen maar hopen dat ze zich goed branden, dat het kartel na de verkiezingen en de regeringonderhandelinen uit elkaar springt, en dat er een nieuwe voorzitter gekozen wordt.
Hoop doet leven, hé.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 20:42   #39
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Voor de senaat ben ik nog altijd aan het twijfelen.

Morel op de VB lijst?
Louis Ide op de CD&V-NVA lijst?
Of mss LDD?
ALLE NVA'ers op de senaatslijst, zie handtekening!
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 20:44   #40
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Alle lijsten zijn ingediend en de verkiezingen zijn er bijna. Zelfs als ze zouden willen zouden ze niet meer kunnen veranderen.

Ik kan alleen maar hopen dat ze zich goed branden, dat het kartel na de verkiezingen en de regeringonderhandelinen uit elkaar springt, en dat er een nieuwe voorzitter gekozen wordt.
Hoop doet leven, hé.
Denkt u dat er mensen zijn daar die leiding kunnen geven (of iets te zeggen hebben) en samenwerken met het VB naar Vlaamse onafhankelijkheid? Ik kan daar niet echt over oordelen, ik ken die mensen niet denk ik. Als ik soms BDW hoor fulmineren tegen het VB twijfel ik eraan.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be