Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 mei 2007, 21:01   #41
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Voor de senaat ben ik nog altijd aan het twijfelen.

Morel op de VB lijst?
Louis Ide op de CD&V-NVA lijst?
Of mss LDD?
Ik overweegde aanvankelijk nog om LDD een steun-stem te geven voor de Senaat, maar gezien de kopstukken allemaal op kamerlijsten staan lijkt het erop dat de partij zelf de strijd voor de Senaat al min of meer opgegeven heeft.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 21:02   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.142
Standaard

Citaat:
ze in cordon zetten zou de opties van het NVA beperken tot samenwerken met het VB. En dan beginnen de cijfers de Belgen terecht te verontrusten.
Zeeeeeeeeeeeeeeer juist.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 21:07   #43
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeeeeeeeeeeeeeeer juist.
Dat is een zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer duidelijke mening die je daar geeft.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 21:09   #44
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waar die mensen het echter vandaan halen dat die van de VU grotere collaborators waren dan HUN toenmalige Roi, HUN Degrelle, en HUN politici....
Het gaat dan ook niet over de VU.

Wel over Verdinaso, VNV, DeVlag...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 21:10   #45
Bernt
Burger
 
Geregistreerd: 12 februari 2007
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
En dat is hier dus de lijsttrekker in BHV hé.

Alleen al om die reden zou ik normaal niet op het VB stemmen. Ik heb echter geen andere keuze. Een lijststem krijgt hij echter niet, die onbeschofterik.

Wrs ga een voorkeursstem geven op Gillis (5) en misschien ook op Laeremans (3). Of kan iemand me nog helpen op wie ik moet stemmen op de VB lijst? Ik zoek zo veel mogelijk Vlaams-Nationalisme en zo weinig mogelijk vreemdelingenstandpunt in een kandidaat.
Joris Van Hauthem uit Lennik
Bernt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 21:44   #46
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Vorig jaar stemde ik op de N-VA, maar na de zaak Dedecker niet meer.
Idem. Hoe komt een voorzitter van een Vlaams-nationalistische partij erbij om een VLD'er op hun lijst te zetten?!
Nog een geluk dat de leden van de partij die stommiteit van hun voorzitter rechtgetrokken hebben, door die blauwe zak op straat te keilen.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 21:55   #47
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik overweegde aanvankelijk nog om LDD een steun-stem te geven voor de Senaat, maar gezien de kopstukken allemaal op kamerlijsten staan lijkt het erop dat de partij zelf de strijd voor de Senaat al min of meer opgegeven heeft.
Ene Lieve Van Ermen trekt de Senaatslijst, dus ja, dan weet je het wel.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 21:59   #48
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bernt Bekijk bericht
Joris Van Hauthem uit Lennik
Joris Van Hauthem uit Lennik en Bert Laeremens uit Grimbergen zijn zeker 2 bekwame politici. Ze komen beide uit de Vlaamse rand, dus voor beiden is de Vlaamse zaak zeer belangrijk. Volgens De Standaard was Laeremans ook het bekwaamste parlementslid van het VB en een van de bekwaamste van de Kamer.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 22:17   #49
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
het bekwaamste parlementslid van het VB
In het land der blinden is éénoog koning.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 22:34   #50
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
In het land der blinden is éénoog koning.
Ik heb ook niet gezegd dat hij bekwaam zou zijn omdat hij een van de bekwaamste parlementsleden is We moeten eerlijk zijn: de meeste parlementsleden zijn lui, doen gewoon wat de fractievoorzitter zegt. Het is gewoon een feit dat de laatste jaren het parlement steeds minder te zeggen heeft. Het enige "democratisch" verkozen orgaan van dit land heeft gewoon geen macht meer.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 22:37   #51
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Ik heb ook niet gezegd dat hij bekwaam zou zijn omdat hij een van de bekwaamste parlementsleden is We moeten eerlijk zijn: de meeste parlementsleden zijn lui, doen gewoon wat de fractievoorzitter zegt. Het is gewoon een feit dat de laatste jaren het parlement steeds minder te zeggen heeft. Het enige "democratisch" verkozen orgaan van dit land heeft gewoon geen macht meer.
Idd.

Maar de link tussen bekwaam en machtig (die je hier maakt) snap ik toch niet.
Kijk bijvoorbeeld naar Didier Reynders. Machtig genoeg om het tot minister van financiën te schoppen. Maar ik er zijn kop op verwedden dat hij zijn eigen schoenveters nog niet kan knopen!

Meneertje "oeps, ik ben 800 miljoen euro kwijt...".
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 30 mei 2007 om 22:38.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 22:38   #52
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Wat wilt ge als ge een kieke in uw vaandel draagt
Da's er eentje om te onthouden. Een mop die nog wel enkele jaren kan meegaan... met de nodige varianten...

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 30 mei 2007 om 22:51.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 22:47   #53
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik hoop (let er op dat ik "hoop" gebruik in plaats van "denk") dat de N-VA zich haar houding reeds beklaagt. Ik besef dat ze nu niet meer kunnen veranderen zo kort voor de verkiezingen, maar het kan toch niet dat ze onberoerd zijn doordat Leterme overduidelijk zijn kar aan het keren is?
De N-VA kiest misschien niet de populairste weg maar willen ze Vlaanderen vooruit helpen, hebben ze weinig keus.

Het is nu eenmaal zo dat de weg vooruit vaak de moeilijkste weg is. Je kan natuurlijk, zoals het VB, aan de kant blijven staan, een ander het vuile werk laten doen en jezelf 'zuiver' houden maar zo is het natuurlijk wel gemakkelijk.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 30 mei 2007 om 22:55.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 22:48   #54
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Tja, het is niet omdat er een paar redelijke bij zijn dat ze moeten besturen he?
Filip De Man : onbeschofte racist
Filip De Winter : amper Vlaamsnationalist, slechte reclame in buitenland
Daarnaast noemen ze , in tegenstelling tot NVA, de islam op zich een gevaarlijke ideologie (hier al in de forumsessies gebeurd).
Ze zijn populistisch tot en met ("Gore Al", Anke met de overblijvende middelvinger,Eigen Volk eerst, blank Europa,....)

Kijk, ik ga akkoord met bijna alle vlaamsnationalistische standpunten (behalve eventueel afschaffing van alle faciliteiten) en met aanpak van vreemdelingenproblematiek en dergelijke, maar daar stopt het.
Ik wil niet dat zij diegenen zijn die Vlaanderen besturen als het onafhankelijk is (of denken jullie dat Brussel naar ons zal komen met Vanhecke of De Winter aan het hoofd van Vlaanderen, of wat?).

Ik snap eigenlijk bv niet hoe iemand als Van Den Berghe bij die partij kan zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hagen Goyvaerts Bekijk bericht
Deze vraag van collega Morel was zeer terecht (geval van de kuisvrouw in Vilvoorde die door Spa-OCMW voorzitter & parlementslid Bonte toch niet werd aangeworven toen op het allerlaatste moment (waarschijnlijk ingefluisterd door een of ander sosse-ambtenaartje) bleek dat betrokken dame VB sympathiën zou hebben). Men moet als parlementslid (zeker vanuit de oppositie) al eens uit zijn slof vliegen om zijn aanklacht kracht bij te zetten. Maar blijkbaar is in men in het Vlaams parlement niet veel meer gewoon. Dat parlement kent geen politiek debat meer, het is over de jaren heen een veredelde provincieraad geworden. Het zou er iedere week met wat meer vuur mogen aan toe gaan. Kom anders maar eens naar de Kamer. Dat wordt meer op het scherp van de snee gedebatteerd. Dit heeft ongetwijfeld te maken dat er daar aan ieder politiek debat nog een communautaire breuklijn is verbonden. Zoals de Engelsen zeggen "the duty of the opposition is to oppose everything and turn out the government". Als ge het mij vraagt: nog meer van dat voor losbol K. Van Brempt en schoothondje M. Keulen.
Populistisch....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Verreyt Bekijk bericht

Zelf ben ik niet (meer) gelovig (we waren ook niet meer welkom in de lokale parochie, nadat mijn vader actief werd binnen het toenmalige Vlaams Blok), maar ik ken katholieken, atheïsten, protestanten en mensen die zich heiden noemen binnen het Vlaams Belang. Anti-Westerse godsdiensten zoals de Islam zijn niet welkom bij het Vlaams Belang.
Kijk daar ben ik het dus radicaal niet mee eens, want wie die hard katholiek is, zal ook snel problemen krijgen hoor.
Nu goed, ik ga niet zoals Jan Hyoens speciaal topics opstarten om in te hakken op VB, maar ik had liever gehad dat de Vlaamsnationalistische stemmen elders heen gingen.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 22:49   #55
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Idd.

Maar de link tussen bekwaam en machtig (die je hier maakt) snap ik toch niet.
Kijk bijvoorbeeld naar Didier Reynders. Machtig genoeg om het tot minister van financiën te schoppen. Maar ik er zijn kop op verwedden dat hij zijn eigen schoenveters nog niet kan knopen!

Meneertje "oeps, ik ben 800 miljoen euro kwijt...".
De meeste parlementsleden vind ik gewoon niet bekwaam, Laeremans is een van de weinige parlementsleden voor wie ik wel nog wat "respect" kan opbrengen. ( in zoverre ik al respect heb voor een politicus, ik vond gewoon geen andere term).

Wat Reynders betreft: een heel slechte minister, maar ja; wat is het alternatief?
Reynders heeft al herhaaldelijk gezegd dat hij voor de uitbreiding van Brussel is, en toch komen Verhofstadt en Reynders nog steeds goed overeen. Verhofstadt ligt blijkbaar niet wakker van B-H-V.

Reynders was zelfs eens uitgenodigd in de laatste show; waar hij overkwam als een sympathieke man, die het goed meent (ook met de Vlamingen). Maar ik moet in elk geval niets van Reynders weten.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 23:02   #56
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Nogmaals, ik stem voor het Vlaams Belang omdat er geen alternatief is. Als ik voor de N-VA stem, gaat mijn stem ook naar de christen-democraten en die vertrouw ik echt voor geen haar. Maar het is zeker zo dat ik niet voor mijn plezier voor het Vlaams Belang stem. In dit land heb ik gewoon geen andere keuze. Ik moet toegeven dat ik op dit moment eigenlijk gewoon politiek dakloos ben.

Laatst gewijzigd door stropdrager : 30 mei 2007 om 23:06.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 23:30   #57
vlaamse kracht
Vreemdeling
 
vlaamse kracht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2007
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
De N-VA kiest misschien niet de populairste weg maar willen ze Vlaanderen vooruit helpen, hebben ze weinig keus.

Het is nu eenmaal zo dat de weg vooruit vaak de moeilijkste weg is. Je kan natuurlijk, zoals het VB, aan de kant blijven staan, een ander het vuile werk laten doen en jezelf 'zuiver' houden maar zo is het natuurlijk wel gemakkelijk.
Ok, weer provoceren, en hopen dat iemand de uitdaging aangaat. Ik zou ondertussen beter moeten weten dan in te gaan op dit soort laster. Maar goed, hier gaan we weer...

Zelfs jij moet al ooit vaag van het cordon gehoord hebben... Er zijn redenen om aan te nemen dat je zelfs niet ontkent dat het cordon bestaat. Wat bedoel je dan precies met 'langs de kant blijven staan'? Mogen we nu plots wél meedoen? Met wie? Ben je nu plots wel voorstander van een grote rechtse regering tegen de waalse PS? Er zijn coalitiemogelijkheden genoeg, maar dat vraagt lef van hen die het cordon willen doorbreken. En daar wringt het schoentje...

Ook over 'zuiver houden' graag een woordje extra uitleg, ben namelijk traag van begrip...

We kiezen er niet voor om het vuile werk door anderen te laten opknappen. Dat zouden we liever zelf doen. Maar klopt, toch zijn we blij als bvb. PeeJay in A'pen de hoofddoeken in openbare diensten afschaft en zo ons programma uitvoert. We zijn hem eeuwig (?) dankbaar.

De weg vooruit de moeilijkste? Klopt, daar weten we alles van. Maar we zijn er gerust in, op 10 juni vieren we de 14e (of zoiets, ben de tel kwijt) verkiezingsoverwinning op rij.
__________________
Dat er intelligente buitenaardse wezens bestaan, wordt feilloos bewezen door het feit dat ze nog geen contact met ons hebben opgenomen.
vlaamse kracht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 23:33   #58
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Wat Reynders betreft: een heel slechte minister, maar ja; wat is het alternatief?
Ik kan wel een hele resem betere jobjes voor die man bedenken.
Hoofd van de studiedienst van de BUB misschien?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 23:39   #59
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Idem. Hoe komt een voorzitter van een Vlaams-nationalistische partij erbij om een VLD'er op hun lijst te zetten?!
Nog een geluk dat de leden van de partij die stommiteit van hun voorzitter rechtgetrokken hebben, door die blauwe zak op straat te keilen.
Omdat de Dedecker er een flinke strijd op had zitten als kandidaat voorzitter van de VLD die de VLD naar de Vlaamse kant zou trekken? Omdat dat net mislukt is en de Belgicistische kant in de VLD daarvan profiteerde om de burgermanifesten (van die Verhofstadt die ineens de belgicistische kaart trok) in te trekken?

Triljoenen redenen om bij de VLD te vertrekken lijkt me.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 00:03   #60
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Omdat de Dedecker er een flinke strijd op had zitten als kandidaat voorzitter van de VLD die de VLD naar de Vlaamse kant zou trekken?
Tiens, tiens. Dat is mij dan VOLLEDIG ontgaan. Ik weet Dedecker de partij in rechts-populistische richting wou trekken. Maar ik heb nooit een halve Vlaamse noot van die VLD'er gehoord.
Als ze Dedecker een ministerpost hadden, gegeven, dan zou die nu even tricoloor kwekken, als Van Quickenborne.

Dat je 15 jaar geleden naïef genoeg was om Verhofstadt's burgermanifesten te geloven, tot daar aan toe... Maar als Dewever na 8 jaar paars, nog altijd vertrouwen heeft in een VLD'er om de Vlaamse kar te trekken, dan is hij niet gewoon naïef, maar ronduit idioot.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be