Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 mei 2007, 21:22   #21
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Open brief van Unizo aan Philip Dewinter

"Het gaat blijkbaar niet goed met u! Hebt u te weinig weerklank in de pers?
Awel meneer Unizo, jij legt de vinger op een etterende wonde. Onze dank hiervoor.
Niet alleen komen wij niet genoeg in het nieuws (lees er maar eens de beruchte VRT-nota "de VRT en de democratische samenleving" op na) maar tevens worden wij pertinent tendentieus en negatief behandeld of zoals een hoofdredakteur het noemde "wij nodigen hun (het VB) enkel nog uit als we er op kunnen meppen".


Citaat:
Het is echt betreurenswaardig dat u een positieve campagne zoals 'Zonder Haat Straat' moet misbruiken. Deze campagne, die spontaan geboren is als reactie op de waanzinnige daden van een op hol geslagen student, die alle controle over zijn daden verloren was en in blinde woede onschuldige medeburgers heeft doodgeschoten of verwond, wordt nu door u misbruikt om aandacht te kunnen krijgen en in de stille hoop dat uw onbezonnen daden reacties zullen uitlokken.
Beste meneer Unizo.
U bent wellicht slecht ingelicht en maakt daarom de fout om de "zonder haat straat" campagne als een "spontane" campagne te beschouwen en niet de zoveelste haatkampagne tegen onze democratische partij die zich trouwens steeds heeft afgezet tegen elke vorm van geweld.
U zal waarschijnlijk vergeten zijn dat onmiddellijk na de gruwelijke feiten door de media de politieke overtuiging van de dader en zijn familie werd geëxploiteerd voor de hierboven aangegeven haatcampagne en als mogelijke oorzaak werd gesugereerd eerder dan deel te nemen aan het diepe leed van de slachtoffers van deze afschuwelijke kriminele feiten.
Ik veronderstel dan ook dat U in uw bureaulade een duplikaat heeft liggen van een brief, gericht aan de hierboven vernoemde media, om uw afschuw te uiten tav het feit dat de even gruwelijke racistische moord door een bende allochtone jongeren op Guido Demoor werd afgedaan als een banaal busincident.




Citaat:
Nadien kunt u dan weer gemakkelijk de steen werpen naar de anderen.
Ook de plaats die u hebt uitgekozen voor uw zinloze daad 'Zonder Jihadstraat' is niet willekeurig.
Dat was ze inderdaad niet , mijn beste meneer unizo, dat heeft U goed opgemerkt.


Citaat:
De handelaars van de Turnhoutsebaan, verenigd in De Voorstad vzw, kunnen uw optreden absoluut niet appreciëren.
De huidige bewoners konden dat, gezien hun reactie, blijkbaar nog veel minder. Van de uitgedrevenen daarentegen zou ik nog niet zo zeker zijn.


Citaat:
De Antwerpse winkelas Carnotstraat-Turnhoutsebaan heeft het al jaren moeilijk.
Mag ik U gemakkelijkheidshalve vragen naar de oorzaken van deze moeilijkheden geachte heer?
Mogen we de moeilijkheden die U aanhaalt kort en bondig samenvatten als "jihad"?
Of gaan we daar uit angst voor de essentie van dit verhaal eens te meer in een wijde bocht omheen?




Citaat:
De laatste weken was het er niet altijd even gemakkelijk, maar de zelfstandige ondernemers zijn er uit het goede hout gesneden en zetten zich krap om te overleven.
U doelt ongetwijfeld op het koppige verzet van de enkelingen die zich weigeren te laten intimideren en met de moed der wanhoop hun zaak en alles wat ze opgebouwd weigeren achter te laten?



Citaat:
Zij verenigen zich en strijden samen, over alle culturen heen, om hun winkelas weer tot bloei te brengen en weer een voorname toegangspoort van de stad te worden.
Welnu, meneer unizo, ik denk te mogen stellen dat ze niet alleen de sympathie van mijnentwege maar ook die van gans Vlaanderen verdienen voor zoveel moed en doorzettingsvermogen.


Citaat:
Zij beseffen dat multicultureel ook een troef kan zijn. Trouwens, kijk maar terug in de geschiedenis, deze stad, onze stad Antwerpen, is groot geworden door het harmonisch samenleven van verschillende culturen.
Ik ben verheugd hier een les in geschiedenis van U te mogen ontvangen, mijn geachte mijnheer.
Wilt U mij eens inlichten wanneer er nog zulk een invasie is geweest van een volk dat met zovelen in zo korte tijd op zulk een geconcentreerde wijze en met een zo verschillende en anti-westerse kultuur in Antwerpen is neergestreken?
Zijn toen de echte Antwerpenaren ook met have en goed in drommen de stad uitgevlucht?


Citaat:
Deze samenleving is een bron van enorme rijkdom.
Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat U mij zeker zal kunnen vertellen wat deze rijkdom nu eigenlijk inhoudt mijn beste mijnheer Unizo. Een rijkdom die er in één generatie voor heeft gezorgd dat een groot gedeelte van de autochtone Antwerpenaren uit deze samenleving is weggevlucht en de anderen met de door U terecht aangehaalde moeilijkheden heeft achtergelaten? Of heeft U ook de neiging naar links voorbeeld om de woorden van onze taal zomaar een andere semantische betekenis te geven?




Citaat:
Respecteer de 'Zonder Haat Straat'-campagne en misbruik en vervorm deze slagzin niet.
Hier kan ik zeer formeel zijn, mijn beste Unizo, en U geruststellen.
Filip De Winter heeft voor de ogen van de camera verklaard dat hij volledig achter de slagzin "zonder haat straat" staat.
Hij was hierdoor zo onder de indruk leek het mij, dat hij ze voor regionaal gebruik zelfs toepasbaar heeft gemaakt voor andere vormen van haat....zoals bijvoorbeeld de Jihad.
Ik kan mij bijgevolg uw blijdschap ja opluchting voorstellen dat U nu eindelijk de strijd tegen die "moeilijkheden" in Borgerhout een naam kan geven. Durft U ze ook met open vizier aanpakken zoals een Filip De Winter dat pleegt te doen?





Citaat:
Uw actie is een smet op deze stad.
Zo U het zou vergeten zijn, mijn beste, de stad WAS van iedereen.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 21:31   #22
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Awel meneer Unizo, jij legt de vinger op een etterende wonde. Onze dank hiervoor.

blaat blaat
meeiiih meeeiih
miauw miauw
zaag zaag
meeeeeeeuuuuuuuh
waar is die kotssmiley als je hem nodig hebt
__________________
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH"

Laatst gewijzigd door Khonnor : 31 mei 2007 om 21:32.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 21:49   #23
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.749
Standaard

[quote=Fieseler;2697664]
Citaat:


Awel meneer Unizo, jij legt de vinger op een etterende wonde. Onze dank hiervoor.
Niet alleen komen wij niet genoeg in het nieuws (lees er maar eens de beruchte VRT-nota "de VRT en de democratische samenleving" op na) maar tevens worden wij pertinent tendentieus en negatief behandeld of zoals een hoofdredakteur het noemde "wij nodigen hun (het VB) enkel nog uit als we er op kunnen meppen".




Beste meneer Unizo.
U bent wellicht slecht ingelicht en maakt daarom de fout om de "zonder haat straat" campagne als een "spontane" campagne te beschouwen en niet de zoveelste haatkampagne tegen onze democratische partij die zich trouwens steeds heeft afgezet tegen elke vorm van geweld.
U zal waarschijnlijk vergeten zijn dat onmiddellijk na de gruwelijke feiten door de media de politieke overtuiging van de dader en zijn familie werd geëxploiteerd voor de hierboven aangegeven haatcampagne en als mogelijke oorzaak werd gesugereerd eerder dan deel te nemen aan het diepe leed van de slachtoffers van deze afschuwelijke kriminele feiten.
Ik veronderstel dan ook dat U in uw bureaulade een duplikaat heeft liggen van een brief, gericht aan de hierboven vernoemde media, om uw afschuw te uiten tav het feit dat de even gruwelijke racistische moord door een bende allochtone jongeren op Guido Demoor werd afgedaan als een banaal busincident.






Dat was ze inderdaad niet , mijn beste meneer unizo, dat heeft U goed opgemerkt.




De huidige bewoners konden dat, gezien hun reactie, blijkbaar nog veel minder. Van de uitgedrevenen daarentegen zou ik nog niet zo zeker zijn.




Mag ik U gemakkelijkheidshalve vragen naar de oorzaken van deze moeilijkheden geachte heer?
Mogen we de moeilijkheden die U aanhaalt kort en bondig samenvatten als "jihad"?
Of gaan we daar uit angst voor de essentie van dit verhaal eens te meer in een wijde bocht omheen?






U doelt ongetwijfeld op het koppige verzet van de enkelingen die zich weigeren te laten intimideren en met de moed der wanhoop hun zaak en alles wat ze opgebouwd weigeren achter te laten?





Welnu, meneer unizo, ik denk te mogen stellen dat ze niet alleen de sympathie van mijnentwege maar ook die van gans Vlaanderen verdienen voor zoveel moed en doorzettingsvermogen.




Ik ben verheugd hier een les in geschiedenis van U te mogen ontvangen, mijn geachte mijnheer.
Wilt U mij eens inlichten wanneer er nog zulk een invasie is geweest van een volk dat met zovelen in zo korte tijd op zulk een geconcentreerde wijze en met een zo verschillende en anti-westerse kultuur in Antwerpen is neergestreken?
Zijn toen de echte Antwerpenaren ook met have en goed in drommen de stad uitgevlucht?




Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat U mij zeker zal kunnen vertellen wat deze rijkdom nu eigenlijk inhoudt mijn beste mijnheer Unizo. Een rijkdom die er in één generatie voor heeft gezorgd dat een groot gedeelte van de autochtone Antwerpenaren uit deze samenleving is weggevlucht en de anderen met de door U terecht aangehaalde moeilijkheden heeft achtergelaten? Of heeft U ook de neiging naar links voorbeeld om de woorden van onze taal zomaar een andere semantische betekenis te geven?






Hier kan ik zeer formeel zijn, mijn beste Unizo, en U geruststellen.
Filip De Winter heeft voor de ogen van de camera verklaard dat hij volledig achter de slagzin "zonder haat straat" staat.
Hij was hierdoor zo onder de indruk leek het mij, dat hij ze voor regionaal gebruik zelfs toepasbaar heeft gemaakt voor andere vormen van haat....zoals bijvoorbeeld de Jihad.
Ik kan mij bijgevolg uw blijdschap ja opluchting voorstellen dat U nu eindelijk de strijd tegen die "moeilijkheden" in Borgerhout een naam kan geven. Durft U ze ook met open vizier aanpakken zoals een Filip De Winter dat pleegt te doen?







Zo U het zou vergeten zijn, mijn beste, de stad WAS van iedereen.


daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 22:16   #24
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
waar is die kotssmiley als je hem nodig hebt
Inderdaad...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 23:07   #25
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Awel meneer Unizo, jij legt de vinger op een etterende wonde. Onze dank hiervoor.
Niet alleen komen wij niet genoeg in het nieuws (lees er maar eens de beruchte VRT-nota "de VRT en de democratische samenleving" op na) maar tevens worden wij pertinent tendentieus en negatief behandeld of zoals een hoofdredakteur het noemde "wij nodigen hun (het VB) enkel nog uit als we er op kunnen meppen".
Tiens, de laatste dagen heb ik voldoende Morellen, Annemansen, De Winters en consoorten op tv gezien, en ze mochten allemaal mooi hun zegje doen.
En wat blijkt, ze hebben niks te zeggen: geen inhoud, geen programma, alleen het gebruikelijke geblaat over transfers en onaangepaste vreemdelingen.
en als ze dan iets voorstellen kunnen ze niet zeggen hoeveel het zal kosten

Citaat:
Beste meneer Unizo.
U bent wellicht slecht ingelicht en maakt daarom de fout om de "zonder haat straat" campagne als een "spontane" campagne te beschouwen en niet de zoveelste haatkampagne tegen onze democratische partij die zich trouwens steeds heeft afgezet tegen elke vorm van geweld.
U zal waarschijnlijk vergeten zijn dat onmiddellijk na de gruwelijke feiten door de media de politieke overtuiging van de dader en zijn familie werd geëxploiteerd voor de hierboven aangegeven haatcampagne en als mogelijke oorzaak werd gesugereerd eerder dan deel te nemen aan het diepe leed van de slachtoffers van deze afschuwelijke kriminele feiten.
Ik veronderstel dan ook dat U in uw bureaulade een duplikaat heeft liggen van een brief, gericht aan de hierboven vernoemde media, om uw afschuw te uiten tav het feit dat de even gruwelijke racistische moord door een bende allochtone jongeren op Guido Demoor werd afgedaan als een banaal busincident.
1; De zonder haat straat campagne is gestart als een reactie op de culminatie van geweld: Joe, Hans Van temsche en Demoor
2; ik wist niet dat de dood van Demoor (1) moord en (2) en racistische moord was. Ik dacht dat het was uitgemaakt dat de man gestorven was aan een hersenbloeding ten gevolge van teveel opwinding.
de waarheid geweld aandoen is iets waar de rechtse zwetsers echt wel goed in zijn

Citaat:
Dat was ze inderdaad niet , mijn beste meneer unizo, dat heeft U goed opgemerkt.
Well, I'll be damned... wat ben jij een slimme bolleboos

Citaat:
De huidige bewoners konden dat, gezien hun reactie, blijkbaar nog veel minder. Van de uitgedrevenen daarentegen zou ik nog niet zo zeker zijn.
Tiens, mijnheer kent de situatie daar persoonlijk? Een mix van autochtone, allochtone winkels en cultuurecentra die het moeilijk hebben om te overleven dankzij een gebrek aan subsidies en bijna volledig op vrijwilligers draaien (de roma, mest het u ontgaan zijn), dat is de realiteit aldaar

Citaat:
Mag ik U gemakkelijkheidshalve vragen naar de oorzaken van deze moeilijkheden geachte heer?
Mogen we de moeilijkheden die U aanhaalt kort en bondig samenvatten als "jihad"?
Of gaan we daar uit angst voor de essentie van dit verhaal eens te meer in een wijde bocht omheen?
Vertel jij het maar... ik denk dat het verhaaltje heel voorspelbaar zal zijn. En wat de "jihad" hierbij komt doen is mij een raadsel. Misschien nog eens de talloze links naar wat "jihad" betekent nog eens doornemen

Citaat:
U doelt ongetwijfeld op het koppige verzet van de enkelingen die zich weigeren te laten intimideren en met de moed der wanhoop hun zaak en alles wat ze opgebouwd weigeren achter te laten?
Haha, dus al degenen die blijven zijn domme koppigaards. Allochtonen en autochtonen kunnen immers niet samenleven volgens de maatschappelijke leer van het vb. Mensen die samen iets proberen op te bouwen en bruggen proberen te leggen tussen de allochtonen en autochtonen, da kan toch ni?
Kom anders eens in de brederodestraat kijken. Onlangs waren het hier straatfeesten. En iedereen deed mee, van de tunesische bakker over de marokkanse pittabar tot de autochtone speciaalzaak in auto onderdelen.

Citaat:
Welnu, meneer unizo, ik denk te mogen stellen dat ze niet alleen de sympathie van mijnentwege maar ook die van gans Vlaanderen verdienen voor zoveel moed en doorzettingsvermogen.
Corrctie, voor het zich niet laten intimideren door de haatzaaierij en vuilspuiterij van het vb. Voor het zich niet laten intimideren door het extreem rechtse dogma dat een mix van culturen onmogelijk is. Inderdaad, chapeau voor deze mensen.

Citaat:
Ik ben verheugd hier een les in geschiedenis van U te mogen ontvangen, mijn geachte mijnheer.
Wilt U mij eens inlichten wanneer er nog zulk een invasie is geweest van een volk dat met zovelen in zo korte tijd op zulk een geconcentreerde wijze en met een zo verschillende en anti-westerse kultuur in Antwerpen is neergestreken?
Zijn toen de echte Antwerpenaren ook met have en goed in drommen de stad uitgevlucht?
Ik ben zeer zeker dat leraarsmeesterke Fieseler het antwoord al kent. Spijtig genoeg is niet iedereen het er mee eens.
Dat culturen kunnen samenleven? Dakantochni, meneer.

Citaat:
Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat U mij zeker zal kunnen vertellen wat deze rijkdom nu eigenlijk inhoudt mijn beste mijnheer Unizo. Een rijkdom die er in één generatie voor heeft gezorgd dat een groot gedeelte van de autochtone Antwerpenaren uit deze samenleving is weggevlucht en de anderen met de door U terecht aangehaalde moeilijkheden heeft achtergelaten? Of heeft U ook de neiging naar links voorbeeld om de woorden van onze taal zomaar een andere semantische betekenis te geven?
Tiens, er gaan nochthans meer en meer jonge autochtonen gezinnen wonen in berchem en borgerhout. Dat deze jonge gezinnen meestal wel geloven dat we kunnen samenleven zonder problemen en niet geloven in de angstverhaaltjes van het vb, en dus niet voor het vb stemmen... dat ongaat de heer fieselr.
of ja, het past niet in zijn negatieve spiraal van angst en vreemdelingenafkeer

Citaat:
Hier kan ik zeer formeel zijn, mijn beste Unizo, en U geruststellen.
Filip De Winter heeft voor de ogen van de camera verklaard dat hij volledig achter de slagzin "zonder haat straat" staat.
Hij was hierdoor zo onder de indruk leek het mij, dat hij ze voor regionaal gebruik zelfs toepasbaar heeft gemaakt voor andere vormen van haat....zoals bijvoorbeeld de Jihad.
Ik kan mij bijgevolg uw blijdschap ja opluchting voorstellen dat U nu eindelijk de strijd tegen die "moeilijkheden" in Borgerhout een naam kan geven. Durft U ze ook met open vizier aanpakken zoals een Filip De Winter dat pleegt te doen?
Als zelfs flippo de winter erachterstaat, wat houdt u dan tegen
Nogmaals, waarom moslims zich beledigd voelen door een zonder jihad straat bordje is hier al meermaals uitgelegd. Dat u het niet wilt snappen, dat ligt aan die grote bel lucht die zich vlak boven uw neus en achter uw ogen bevindt.
En dat er moeilijkheden zijn in Borgerhout, dat weet iedereen. Het hangt er alleen vanaf wat u aan die moeilijkheden wilt doen. Provoceren en haat zaaien, of proberen te dialogeren, bruggen bouwen en moeite doen om er samen iets van te maken?

Citaat:
Zo U het zou vergeten zijn, mijn beste, de stad WAS van iedereen.
tiens, ik woon ook in t stad en voel me hier perfect thuis, net zoals vele vrienden en kennissen en familieleden. Of beweert u nu echt dat de stad enkel van de moslims is? De sprookjes zijn de wereld inderdaad nog niet uit...
__________________
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH"

Laatst gewijzigd door Khonnor : 31 mei 2007 om 23:10.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 23:59   #26
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Ik moet eerlijk bekennen dat ik me ook perfect thuis voel in't stad. En het is nu niet dat ik niet regelmatig in Borgerhout kwam. (Nu is het minder.)
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 09:01   #27
el_duvel
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2007
Berichten: 359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Wat een onzin allemaal.

Dat bordje van zonder haat straat is sowieso tegen het vb gericht.
Dat bordje is er gekomen en dat staat zelf in hun eigenste brief.

Nu is het toch wel raar;daarvoor zijn ook al heel veel mensen vermoord geweest,ook langs de andere kant,door allochtonen en vreemdelingen en om er eentje op te noemen die ik nooit zal vergeten;patrick mombaerts.
De man die zonder enige reden werd vermoord door een allochtoon met een ijzeren staaf.De dader heeft nauwelijks een straf gekregen en loopt nu doodleuk vrij rond.

Waar waren ze dan?Waarom kwamen er dan geen bordjes te voorschijn met zonder haat straat?Waarom kwam dat bordje er niet toen den joey werd vermoord terwijl dit nog voor dat van temsche was gebeurd en met zinloos geweld had te maken?

En die campagne is helemaal niet spontaan ontstaan.ts.Dat ze een ander blaaskes wijsmaken de hypocrieten.


En die samenleving waarover ze spreken vind ik al helemaal om te gieren;hoeveel autochtone winkels zijn er al niet verdwenen?Juist,zeer veel omwille dat de allochtonen daar er nauwelijks naar autochtone winkels gaan maar dus liever bij hun eigen mensen gaan winkelen.Ook door de vele autochtone stadvlucht.
Waarom denkt elke VB'er toch direct dat zonder haat straat tegen hun gericht is ..
is het omdat ze weten dat vb en haat hand in hand gaan
waarom anders ? Ik maakte voordien die allusie niet maar meerdere vb'ers zeggen altijd zelf .. .die zonder haat is tegen VB moet ik dan veronderstellen dat VB'ers allemaal mensen zijn die haten ?
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 10:54   #28
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
Waarom denkt elke VB'er toch direct dat zonder haat straat tegen hun gericht is ..
is het omdat ze weten dat vb en haat hand in hand gaan
waarom anders ? Ik maakte voordien die allusie niet maar meerdere vb'ers zeggen altijd zelf .. .die zonder haat is tegen VB moet ik dan veronderstellen dat VB'ers allemaal mensen zijn die haten ?
En daar schuilt nu net het genie van Filip De Winter: als jij jou vraag (en dat was nu net de bedoeling van deze aktie) met JA wil beantwoorden ben je automatisch verplicht ook de vraag "heerst de verderfelijke jihad in Borgerhout" met dezelfde consequentie te beantwoorden.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 13:36   #29
el_duvel
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2007
Berichten: 359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
En daar schuilt nu net het genie van Filip De Winter: als jij jou vraag (en dat was nu net de bedoeling van deze aktie) met JA wil beantwoorden ben je automatisch verplicht ook de vraag "heerst de verderfelijke jihad in Borgerhout" met dezelfde consequentie te beantwoorden.
ik zeg niet ja... maar de algemene VB'er zegt daar wel ja op. Als u nu ook ja zou zeggen geeft u daar ook mee toe dat VB een haat-partij is en puur vanuit pedagogisch standpunt en opvoeding is dit geen goeie zaak...
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 13:53   #30
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
ik zeg niet ja... maar de algemene VB'er zegt daar wel ja op. Als u nu ook ja zou zeggen geeft u daar ook mee toe dat VB een haat-partij is en puur vanuit pedagogisch standpunt en opvoeding is dit geen goeie zaak...
Op de vraag of deze "zonder haat straat" een georkestreerde haatcampagne tegen het VB is zeg ik zeker JA.
Op de vraag of de 0110 concerten een georkestreerde (grappig:orkest-concert) haatcampagne tegen het VB is zeg ik ook JA.
Op de vraag of ik ook tegen haat ben zeg ik ook JA.
Op de vraag of ik tegen de jihad ben zeg ik ook JA.

Dit alles echter geeft geen antwoord op de volgende vragen:
A/ Van waar komen die "moeilijkheden" waar die meneer van Unizo het heeft?
B/ Hoe komt het dat zovelen in die wijk zich aangesproken voelen als men naast het bordje "zonder haat straat" (waar het VB overigens 100% mee eens is) ook het bordje "zonder jihad straat" wordt opgehangen?

Vraag B/ stellen is ze beantwoorden...waardoor vraag A/ totaal overbodig wordt.

Ik ben echter blij dat U het er mee eens bent dat de haat tegen het VB inderdaad vanuit pedagogisch standpunt een grove fout is.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 13:56   #31
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Zeg, Fieseler, ik wil niet moeilijk doen, maar Unizo is een vereniging, hé. Geen persoon.

Aléja. :/
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 14:22   #32
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
Waarom denkt elke VB'er toch direct dat zonder haat straat tegen hun gericht is ..
is het omdat ze weten dat vb en haat hand in hand gaan
waarom anders ? Ik maakte voordien die allusie niet maar meerdere vb'ers zeggen altijd zelf .. .die zonder haat is tegen VB moet ik dan veronderstellen dat VB'ers allemaal mensen zijn die haten ?
Misschien ligt het aan het tribale gevoel van samenhorigheid en de 'onweerstaanbare drang' om hun gebroed, de moordenaar HVT, te wreken?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 15:09   #33
el_duvel
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2007
Berichten: 359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Op de vraag of deze "zonder haat straat" een georkestreerde haatcampagne tegen het VB is zeg ik zeker JA.
Op de vraag of de 0110 concerten een georkestreerde (grappig:orkest-concert) haatcampagne tegen het VB is zeg ik ook JA.
Op de vraag of ik ook tegen haat ben zeg ik ook JA.
Op de vraag of ik tegen de jihad ben zeg ik ook JA.

Dit alles echter geeft geen antwoord op de volgende vragen:
A/ Van waar komen die "moeilijkheden" waar die meneer van Unizo het heeft?
B/ Hoe komt het dat zovelen in die wijk zich aangesproken voelen als men naast het bordje "zonder haat straat" (waar het VB overigens 100% mee eens is) ook het bordje "zonder jihad straat" wordt opgehangen?

Vraag B/ stellen is ze beantwoorden...waardoor vraag A/ totaal overbodig wordt.

Ik ben echter blij dat U het er mee eens bent dat de haat tegen het VB inderdaad vanuit pedagogisch standpunt een grove fout is.
Haat in het algemeen is een slecht punt maar u spreekt wel een contradictie :
zonder haat straat is tegen VB : Conclusie VB = voorstander van een haat straat...

En een beetje lager schrijft u dat u tegen haat bent.... Klopt niet he vent.
Als ge tegen haat zijt kunde eigenlijk moreel niet anders dan voor de zonder haat straat zijn. Anders spreekt ge uzelf wel serieus tegen...
Tegen jihad hmm ik ken de betekenis van jihad dus gewoon tegen jihad neen tegen terrorisme en groeperingen van terrorisme en terrorisme zelf en haat ja !

B: door te schrijven "zonder jihad straat " geeft u te kennen dat alle mensen die jihad doen eigenlijk mensen zijn dat je moet haten... Jihad is niet hetzelfde als terrorisme of 'heilige oorlog" waar iedereen het zo volmondig over heeft...
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 15:21   #34
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Zeg, Fieseler, ik wil niet moeilijk doen, maar Unizo is een vereniging, hé. Geen persoon.

Aléja. :/
Jij mag gerust zo moeilijk doen als jij dat wil Adrian...dat noemen wij democraten "freedom of speech"...
Maar om op jouw vraag te antwoorden...dit antwoord was een beetje in de beste Pallieterke-traditie aan mijnheer Unizo gericht...snappie...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 15:29   #35
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Jij mag gerust zo moeilijk doen als jij dat wil Adrian...dat noemen wij democraten "freedom of speech"...
Maar om op jouw vraag te antwoorden...dit antwoord was een beetje in de beste Pallieterke-traditie aan mijnheer Unizo gericht...snappie...
Maar mijnheer Unizo bestaat niet.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 15:42   #36
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
Haat in het algemeen is een slecht punt maar u spreekt wel een contradictie :
zonder haat straat is tegen VB : Conclusie VB = voorstander van een haat straat...
Rare jongens die linkies....
Omdat links met hun "zonder haat straat" campagne het VB viseert wil dat ook zeggen dat VB'ers (die het trouwens met de boodschap 100% eens zijn cfr bijvoorbeeld De Winter op de VRT én op VTM deze week) het met die boodschap NIET eens zou zijn.





Citaat:
En een beetje lager schrijft u dat u tegen haat bent.... Klopt niet he vent.
Zie boven...

Citaat:
Als ge tegen haat zijt kunde eigenlijk moreel niet anders dan voor de zonder haat straat zijn. Anders spreekt ge uzelf wel serieus tegen...
Eindelijk zinnige taal...
Inderdaad.
Bijgevolg sta ik achter de visie van het VB en ben ik het enerzijds met die boodschap absoluut eens en vind ik anderzijds de onderliggende bedoeling verwerpelijk.



Citaat:
Tegen jihad hmm ik ken de betekenis van jihad dus gewoon tegen jihad neen tegen terrorisme en groeperingen van terrorisme en terrorisme zelf en haat ja !
Moeilijke zin maar ik zal er het beste van proberen te maken.
Ik ben tegen Jihad want het terrorisme is daar een onmiddellijk en onvermijdelijk gevolg van, hetgeen talloze keren per dag in de wereldpers wordt bewezen.
Daarom wil ik een "geen jihad straat".
Gisterenavond heeft De Gucht op VTM trouwens klaar en duidelijk gezegd dat Jihad "heilige orlog" betekent.
Alhoewel ik geen hoge hoed op heb van dit heerschap lijkt mij dit een onverdachte bron.




Citaat:
B: door te schrijven "zonder jihad straat " geeft u te kennen dat alle mensen die jihad doen eigenlijk mensen zijn dat je moet haten... Jihad is niet hetzelfde als terrorisme of 'heilige oorlog" waar iedereen het zo volmondig over heeft...
Als iedereen het daar volgens U zo volmondig mee eens is ben jij dus de enige die er anders over denkt.
Welnu: gaan we hier nog maar eens de oude getrouwe semantische shuffle gebruiken om aan een woord met een algemeen aanvaarde betekenis er rappekes voor eigen gebruik een andere te geven?
Trouwens: denken jullie linkies nu echt dat door aan een nederlands woord een andere betekenis te geven de jihad ineens gaat verdwijnen?
Kunnen jullie desgevallend ook niet ineens de slachtoffers van de Jihad laten verdwijnen met zo'n truukje?
Dank bij voorbaat.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 16:26   #37
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Maar mijnheer Unizo bestaat niet.
Dus snappie niet...maar wees gerust...ook dat moet kunnen vind ik...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 16:32   #38
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Dus snappie niet...maar wees gerust...ook dat moet kunnen vind ik...
Maar jij snappi nie
Mijnheer Unizo besta ni enzo
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be