Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 mei 2007, 07:56   #1
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 799
Standaard Gumball en verkeersveiligheid

Dit weekend op TV:

Deelnemers aan de Gumball race werden tegen meer dan 200 km/u geflitst op de autosnelweg: boete 75 euro.

Deze arme student wordt in Hasselt geflitst aan 84 km/u waar ge 70 km/u moogt: boete 150 euro.



Waar zijt ge dan mee bezig? Onze rode kameraden zijn elk jaar zo aan het prediken dat de mensen moeten gestraft worden als ze te snel rijden, maar blijkbaar gelden er andere normen als er buitelandse rijke snuiters passeren.
__________________
Racism is a weapon of mass destruction
100% VLAMING is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 08:06   #2
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Bron?

Ik geloof namelijk niet dat je aan 200 per uur maar een boete krijgt van 75 euro.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 08:18   #3
Zyp
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 1.508
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
Dit weekend op TV:

Deelnemers aan de Gumball race werden tegen meer dan 200 km/u geflitst op de autosnelweg: boete 75 euro.

Deze arme student wordt in Hasselt geflitst aan 84 km/u waar ge 70 km/u moogt: boete 150 euro.



Waar zijt ge dan mee bezig? Onze rode kameraden zijn elk jaar zo aan het prediken dat de mensen moeten gestraft worden als ze te snel rijden, maar blijkbaar gelden er andere normen als er buitelandse rijke snuiters passeren.
Ik geef u gelijk... meer zelfs...

Als jij harder dan pakweg 150 rijd dan ben je je rijbewijs kwijt...
En als men weet dat het over racen gaat zal het nog wat strenger zijn...

Ik wil die jongens en meisjes hun plezier niet afpakken, maar racen... daar heeft men hier in dit land het circuit van zolder voor... Maar voorlopig is het nog wachten tot men eerst iemand dood, verminkt, invalide maakt met met zijn vlammende sportmachine voor men het verstand zal beginnen gebruiken...

Vroeg of laat zal de krant wel sptijtig genoeg eens koppen :

"Gum-ball racer veroorzaakt ongeluk met 3 doden en 2 zwaargewonden"

En dan zal het zijn "HUUU, het was just innocent fun mate, just innocent racing, nothing wrong"...

Laatst gewijzigd door Zyp : 2 mei 2007 om 08:19.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 08:20   #4
Zyp
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 1.508
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Bron?

Ik geloof namelijk niet dat je aan 200 per uur maar een boete krijgt van 75 euro.
echt man, geen zever, ik heb dat ook gezien op het nieuws...

je hoort die agent ECHT letterlijk zeggen...

"75€ and then you may drive on"...

maar of die dan 200 'vloog' weet men niet... deze kon ook gewoon 140 gereden hebben, alhoewel ik moeite heb om dat dan te geloven...

Laatst gewijzigd door Zyp : 2 mei 2007 om 08:20.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 08:24   #5
Zyp
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 1.508
Standaard

Bij achtervolgingen bij 200 per uur gaat men speciale spijkerstrips ed gebruiken om die persoon toch maar tot stilstand te laten komen.. hij zou eens ongelukken doen...

Maar als men voor een ILLEGALE streetrace met 200 per uur door belgie vliegt...

75€
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 08:48   #6
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
echt man, geen zever, ik heb dat ook gezien op het nieuws...

je hoort die agent ECHT letterlijk zeggen...

"75€ and then you may drive on"...

maar of die dan 200 'vloog' weet men niet... deze kon ook gewoon 140 gereden hebben, alhoewel ik moeite heb om dat dan te geloven...

Dat vraag ik mij dus af, er is dus nergens gezegd hoe hard die persoon reed die maar 75 euro kreeg. Maar hij werd wel gelinkt aan de persoon die 200 per uur zou gereden hebben, beetje misplaatste tactiek eigenlijk...
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 10:54   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.454
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Bof, waarom organizeren ze niet eens een DeathRace 2008. Dat zou tenminste de media hard halen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 10:58   #8
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
echt man, geen zever, ik heb dat ook gezien op het nieuws...

je hoort die agent ECHT letterlijk zeggen...

"75€ and then you may drive on"...

maar of die dan 200 'vloog' weet men niet... deze kon ook gewoon 140 gereden hebben, alhoewel ik moeite heb om dat dan te geloven...
Lol. Betrouwbare bron over dit soort zaken.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 14:50   #9
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde
 
Coekie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2002
Berichten: 830
Standaard

Men heeft meerdere wagens betrapt op een snelheidsovertreding, één daarvan deed inderdaad meer dan 200 per uur. De snelheden waaraan de anderen gepakt werden zijn niet vermeld. Met andere woorden, we weten niet aan welke snelheid de overtreder die 75 euro moest betalen gereden heeft. Wat we in alle geval wel weten is dat het niet diegene was die meer dan 200 reed want die is kunnen ontsnappen.

Coekie
__________________
Every sperm is sacred.
Every sperm is good.
Every sperm is needed
In your neighbourhood.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 14:58   #10
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie Bekijk bericht
dat het niet diegene was die meer dan 200 reed want die is kunnen ontsnappen.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 15:21   #11
@BuRnS
Schepen
 
Geregistreerd: 6 april 2006
Berichten: 486
Standaard

heel diene race is ne kaakslag voor de hardwerkende vlaming die moet rekening houden met super boete's ( verantwoordelijke superl*l , renaat van landkloot) , dit terwijl deze rijke paljassen hun eigen goesting hier komen doen en ons vierkant uitlachen , ze zouden die paljassen vanaf de eerste overtreding onmiddelijk moeten opsluiten voor 48 uur , en hun rijbewijs een paar maanden moeten intrekken , dit geld ook voor de bijzitter(s) in deze wagens
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 15:52   #12
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Mits geld zou ik er ook aan meedoen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 15:54   #13
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Ze zouden die coureurs ook eens mogen beboeten. Sneller dan 30 km/h rijden zonder verlichting op de openbare weg en geen enkele boete krijgen terwijl arme studenten een boete van 150 euro krijgen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 15:57   #14
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Ga direkt naar de gevangenis. Voor al die gumbalapen
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 16:43   #15
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Auto afpakken en fijnpersen tot een blokske. Werkt efficienter als geldboetes....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 16:59   #16
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.986
Standaard

Ik lig er alvast niet wakker van. Al moet ik zeggen dat ik zo een zaken ook liever in Duitsland doe, dan moet je niet vrezen voor je rijbewijs. ik heb het wel nog nooit aangedurft om mij auto tot het uiterste te drijven. Aan 230 had begon ik echt wel schrik te krijgen.

Misschien moeten jullie het ook wel eens doen, in plaats van altijd met jullie duim in jullie reet over alles te zitten kankeren.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 17:04   #17
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik lig er alvast niet wakker van. Al moet ik zeggen dat ik zo een zaken ook liever in Duitsland doe, dan moet je niet vrezen voor je rijbewijs. ik heb het wel nog nooit aangedurft om mij auto tot het uiterste te drijven. Aan 230 had begon ik echt wel schrik te krijgen.

Misschien moeten jullie het ook wel eens doen, in plaats van altijd met jullie duim in jullie reet over alles te zitten kankeren.
De gumbalrace gaat niet weer door Duitsland want daar worden ze harder aangepakt dan bij ons. Zo'n stelletje rijke stinkers die denken boven de wet te staan omdat ze veel poen hebben daar heeft niemand een boodschap aan.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 17:49   #18
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik lig er alvast niet wakker van. Al moet ik zeggen dat ik zo een zaken ook liever in Duitsland doe, dan moet je niet vrezen voor je rijbewijs. ik heb het wel nog nooit aangedurft om mij auto tot het uiterste te drijven. Aan 230 had begon ik echt wel schrik te krijgen.

Misschien moeten jullie het ook wel eens doen, in plaats van altijd met jullie duim in jullie reet over alles te zitten kankeren.

Fout!

Citaat:
<H1 style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 0px; PADDING-BOTTOM: 0px; MARGIN: 0px; PADDING-TOP: 0px">Wegpolitie onderschept deelnemers Gumball Race
Citaat:

De start van de Gumball Race, gisteren in Londen.

De wegpolitie van de federale politie heeft in de voorbije nacht achttien deelnemers aan de Gumball Race onderschept. Een deelnemer reed 177 kilometer per uur. De wegpolitie hield ook controles in West- en Oost-Vlaanderen en in de provincie Antwerpen.

Naar jaarlijkse gewoonte trok de voorbije nacht de Gumballrace opnieuw door België. De wegpolitie was talrijk op het terrein aanwezig om het verkeer veilig te houden, terwijl de race door het land trok. De controles vonden plaats op verschillende plaatsen op de snelwegen in West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen en Antwerpen.

In West-Vlaanderen werden zestien voertuigen langs de kant gezet, van wie zeven Gumballracers. Een van hen reed 177 kilometer per uur. Een Belgische motorrijder, die niet deelnam aan de race, werd betrapt aan 180 kilometer per uur. In Oost-Vlaanderen werden elf Gumballracers onderschept. In de provincie Antwerpen hielden de deelnemers zich over het algemeen aan de snelheidsbeperkingen.

Nadat de race ons land had verlaten, ging de wedstrijd verder in Nederland en Duitsland. In Duitsland is de rally geklasseerd als een verboden snelheidswedstrijd, waardoor de Duitse politiediensten alle deelnemers voor enkele uren administratief aanhielden.

De wedstrijd wordt bij zijn terugkeer op 5 mei opnieuw in België verwacht. Ook dan zal de wegpolitie controles uitvoeren. (belga/hln)
</H1>
__________________
The poster formerly known as kay-gell

Laatst gewijzigd door Kay_ : 2 mei 2007 om 17:49.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 18:16   #19
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Ik ben zelf een autoliefhebber en rijd ook al eens graag wat sneller maar die Gumball vind ik echt totaal onverantwoord en vooral verschrikkelijk decadent. Je kan snel rijden op een verantwoorde manier of je kan het doen zoals die hersenloze zotten door aan erg hoge snelheden tussen het verkeer te laveren. Bovendien is dit een snelheidswedstrijd op de openbare weg en is dat naar mijn weten zonder voorafgaand verzoek niet toegelaten in Belgie. Indien men zou willen kan men deze "racers" dus zonder al te veel moeite streng bestraffen.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 18:25   #20
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Ik ben zelf een autoliefhebber en rijd ook al eens graag wat sneller maar die Gumball vind ik echt totaal onverantwoord en vooral verschrikkelijk decadent. Je kan snel rijden op een verantwoorde manier of je kan het doen zoals die hersenloze zotten door aan erg hoge snelheden tussen het verkeer te laveren. Bovendien is dit een snelheidswedstrijd op de openbare weg en is dat naar mijn weten zonder voorafgaand verzoek niet toegelaten in Belgie. Indien men zou willen kan men deze "racers" dus zonder al te veel moeite streng bestraffen.
Snel rijden is plezant, maar niet in het verkeer.

=> zolder race circuit, brustem vliegveld....ga daar ff goed doortrekken
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be