Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juni 2013, 21:37   #1
Silverfields
Burgemeester
 
Silverfields's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2009
Berichten: 587
Standaard Actiegroep vaderdag op de 3de zondag van juni i.p.v. de 2de zondag

Mijn kinderen zijn nu 19 en 21 jaar oud. Ik heb nog nooit veel kunnen genieten van mijn Vaderdag wegens de examenperiode.

Mijn kinderen hebben vandaag weer de ganse dag zitten leren voor het examen maandag en hebben geen tijd om even samen te zijn met hun vader.
Ik heb hen dan ook gezegd dat het niets uitmaakt en dat ze beter wat kunnen leren.

Leuk is anders!

Zou het niet beter zijn Vaderdag een week uit te stellen tot de derde week in juni?
Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2013, 21:53   #2
Belask0
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 december 2012
Locatie: gevallen engel
Berichten: 2.709
Standaard

Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2013, 21:54   #3
Belask0
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 december 2012
Locatie: gevallen engel
Berichten: 2.709
Standaard

vandaag een plechtige taart eten en uitstapje doen op 9 mei of 9 juli , zo doe ik dat
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2013, 21:56   #4
Silverfields
Burgemeester
 
Silverfields's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2009
Berichten: 587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belask0 Bekijk bericht
Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 07:43   #5
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverfields Bekijk bericht
Mijn kinderen zijn nu 19 en 21 jaar oud. Ik heb nog nooit veel kunnen genieten van mijn Vaderdag wegens de examenperiode.

Mijn kinderen hebben vandaag weer de ganse dag zitten leren voor het examen maandag en hebben geen tijd om even samen te zijn met hun vader.
Ik heb hen dan ook gezegd dat het niets uitmaakt en dat ze beter wat kunnen leren.

Leuk is anders!

Zou het niet beter zijn Vaderdag een week uit te stellen tot de derde week in juni?
Vaderdag...
Waarom ze dat nog niet afgeschaft hebben weet geen mens.

Pure propaganda om papa uit de zetel te houden. Reclamefolders voor vaderdag gezien? Boormachines, grasmaaiers, compleet gevulde werkmanskoffers en barbeques, al dan niet gegraveerd "Voor de allerliefste papa".
Werken of eten maken, daar liggen volgens vaderdag onze prioriteiten.
Terwijl een echte vaderdag er een moet zijn van tetten en drank.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 08:46   #6
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverfields Bekijk bericht
Mijn kinderen zijn nu 19 en 21 jaar oud. Ik heb nog nooit veel kunnen genieten van mijn Vaderdag wegens de examenperiode.

Mijn kinderen hebben vandaag weer de ganse dag zitten leren voor het examen maandag en hebben geen tijd om even samen te zijn met hun vader.
Ik heb hen dan ook gezegd dat het niets uitmaakt en dat ze beter wat kunnen leren.

Leuk is anders!

Zou het niet beter zijn Vaderdag een week uit te stellen tot de derde week in juni?
Ocharme, zenne. Afschaffen die vaderdag, dan zit niemand met traantjes.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 08:49   #7
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Vier gewoon vaderdag op het feest van Sint-Jozef zoals normale mensen.

Vaderdag ligt op 19 maart en moederdag op 15 augustus.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 11:28   #8
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Al die onnozele X-dagen afschaffen.
Wat vader- en moederdag betreft : elke gewone dag is al meer dan genoeg van dattum....
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 10 juni 2013 om 11:29.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 15:22   #9
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverfields Bekijk bericht
Mijn kinderen zijn nu 19 en 21 jaar oud. Ik heb nog nooit veel kunnen genieten van mijn Vaderdag wegens de examenperiode.

Mijn kinderen hebben vandaag weer de ganse dag zitten leren voor het examen maandag en hebben geen tijd om even samen te zijn met hun vader.
Ik heb hen dan ook gezegd dat het niets uitmaakt en dat ze beter wat kunnen leren.

Leuk is anders!

Zou het niet beter zijn Vaderdag een week uit te stellen tot de derde week in juni?
Dat had nooit een probleem hoeven te zijn.
Vaderdag wordt ook gevierd op 19 maart, de dag van St Jozef. Dit feest is veel ouder dan dat in juni. Als u en uw gezin dat altijd op 19 maart had gevierd, hadden uw kinderen wel tijd gehad voor u.
Vaderdag in juni is weer zo'n Amerikaanse uitvinding : "De eerste Vaderdag vond toen plaats op 19 juni 1910 in Spokane in de staat Washington." (Wikipedia)
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 15:23   #10
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Vier gewoon vaderdag op het feest van Sint-Jozef zoals normale mensen.

Vaderdag ligt op 19 maart en moederdag op 15 augustus.
Zo is 't!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 15:25   #11
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Vaderdag...
Waarom ze dat nog niet afgeschaft hebben weet geen mens.

Pure propaganda om papa uit de zetel te houden. Reclamefolders voor vaderdag gezien? Boormachines, grasmaaiers, compleet gevulde werkmanskoffers en barbeques, al dan niet gegraveerd "Voor de allerliefste papa".
Werken of eten maken, daar liggen volgens vaderdag onze prioriteiten.
Terwijl een echte vaderdag er een moet zijn van tetten en drank.
Moederdag is niet altijd beter. Mijn ex en de kinderen kwamen eens heel geheimzinnig en trots aandragen met een enorm pak, 't was een stofzuiger! Zelfs geen bloemeke, nee een dure stofzuiger "Miele, er is geen beter"
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 15:57   #12
Bog
Partijlid
 
Geregistreerd: 12 mei 2013
Berichten: 230
Standaard

Niemand viert vaderdag in maart, enkel een paar zonderlingen. Hetzelfde geldt voor moederdag in augustus. Nu ja, vaderdag de twee zondag van juni is ook een uitzondering. De meeste landen vieren het de derde zondag van juni.

Nu ja, mijn vader ligt al lang onder de grond. Ik denk niet dat hij het erg vind als ik er een mis.
Bog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 16:01   #13
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bog Bekijk bericht
Niemand viert vaderdag in maart, enkel een paar zonderlingen. Hetzelfde geldt voor moederdag in augustus. Nu ja, vaderdag de twee zondag van juni is ook een uitzondering. De meeste landen vieren het de derde zondag van juni.

Nu ja, mijn vader ligt al lang onder de grond. Ik denk niet dat hij het erg vind als ik er een mis.
Allez!!! Dus volgens u ben ik een zonderling, hewel merci! Dubbel zelfs want ik vier natuurlijk moederkesdag in augustus. Mijn kinderen zijn eens één keer in mei met een bloemeke komen aandragen en ik heb ze eens vies bekeken.
Moederdag op 15 augustus, Vaderdag op 19 maart.
Zo is het altijd geweest!
Overigens veel handiger : Moederdag altijd in het verlof, Vaderdag geen problemen met de examenperiode
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 16:01   #14
Bog
Partijlid
 
Geregistreerd: 12 mei 2013
Berichten: 230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Allez!!! Dus volgens u ben ik een zonderling, hewel merci! Dubbel zelfs want ik vier natuurlijk moederkesdag in augustus. Mijn kinderen zijn eens één keer in mei met een bloemeke komen aandragen en ik heb ze eens vies bekeken.
Moederdag op 15 augustus, Vaderdag op 19 maart.
Zo is het altijd geweest!
Overigens veel handiger : Moederdag altijd in het verlof, Vaderdag geen problemen met de examenperiode
Het is niets persoonlijks. Heel de wereld denkt er nu eenmaal zo over.
Bog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 16:09   #15
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bog Bekijk bericht
Het is niets persoonlijks. Heel de wereld denkt er nu eenmaal zo over.
Heel de wereld behalve Spanje, Portugal, Italië, Honduras en een groot deel van België.
In Duitsland wordt Vaderdag heel uitbundig gevierd op Hemelvaartsdag.
Op de Dominicaanse Republiek is het in juli.
In Taiwan en Brazilië vieren ze vader in augustus, in Luxemburg is het in oktober.
In Indonesië en Scandinavië vieren ze in november. In Thailand is het in december.
Er blijft van uw "heel de wereld" niet veel over ...
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 16:41   #16
Bog
Partijlid
 
Geregistreerd: 12 mei 2013
Berichten: 230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Heel de wereld behalve Spanje, Portugal, Italië, Honduras en een groot deel van België.
In Duitsland wordt Vaderdag heel uitbundig gevierd op Hemelvaartsdag.
Op de Dominicaanse Republiek is het in juli.
In Taiwan en Brazilië vieren ze vader in augustus, in Luxemburg is het in oktober.
In Indonesië en Scandinavië vieren ze in november. In Thailand is het in december.
Er blijft van uw "heel de wereld" niet veel over ...
Je zou verschieten hoe groot die "parking" wel niet is!

Vaderdag wordt o.a. niet gevierd op 19 maart in:

het grootste deel van België, Rusland, Roemenië, Zuid-Korea, Tonga, Duitsland, Litouwen, Zwitserland, Denemarken, Oostenrijk, Afghanistan, Albanië, Antigua & Barbuda, Argentinië, Aruba, de Bahama's, Bahrein, Bangladesh, Barbados, Belize, Bermuda, Brunei, Canada, Cambodja, Chili, China, Colombia, Costa Rica, Cuba, Curaçao, Cyprus, Tsjechië, Dominica, Ecuador, Ethiopië, Frankrijk, Ghana, Griekenland, Guyana, Haïti, Hong Kong, Hongarije, Indië, Israël, Ierland, Jamaica, Japan, Kosovo, Koeweit, Laos, Madagaskar, Maleisië, Malta, Mauritius, Mexico, Myanmar, Namibië, Nederland, Nigeria, Oman, Pakistan, Panama, Paraguay, Peru, de Filipijnen, Puerto Rico, Qatar, Saint Lucia, Saint Vincent en de Grenadines, Singapore, Slovakije, Zuid-Afrika, Sri Lanka, Suriname, Trinidad en Tobago, Tunesië, Turkije, Venezuela, Vietnam, Zambia, Zimbabwe, El Salvador, Guatemala, Uruguay, de Dominicaanse republiek, Brazilië, Samoa, Taiwan, Letland, Fiji, Australië, Nieuw-Zeeland, Papoea-Nieuw-Guinea, Oekraïne, Luxemburg, Estland, Finland, IJsland, Zweden, Noorwegen, Thailand, Bulgarije, Nepal en Iran.

Dus, ik blijf bij mijn stelling. Vaderdag wordt enkel door enkele zonderlingen gevierd op 19 maart.

Laatst gewijzigd door Bog : 10 juni 2013 om 16:45. Reden: stylistische verbetering
Bog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 18:23   #17
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bog Bekijk bericht
Je zou verschieten hoe groot die "parking" wel niet is!

Vaderdag wordt o.a. niet gevierd op 19 maart in:

het grootste deel van België, Rusland, Roemenië, Zuid-Korea, Tonga, Duitsland, Litouwen, Zwitserland, Denemarken, Oostenrijk, Afghanistan, Albanië, Antigua & Barbuda, Argentinië, Aruba, de Bahama's, Bahrein, Bangladesh, Barbados, Belize, Bermuda, Brunei, Canada, Cambodja, Chili, China, Colombia, Costa Rica, Cuba, Curaçao, Cyprus, Tsjechië, Dominica, Ecuador, Ethiopië, Frankrijk, Ghana, Griekenland, Guyana, Haïti, Hong Kong, Hongarije, Indië, Israël, Ierland, Jamaica, Japan, Kosovo, Koeweit, Laos, Madagaskar, Maleisië, Malta, Mauritius, Mexico, Myanmar, Namibië, Nederland, Nigeria, Oman, Pakistan, Panama, Paraguay, Peru, de Filipijnen, Puerto Rico, Qatar, Saint Lucia, Saint Vincent en de Grenadines, Singapore, Slovakije, Zuid-Afrika, Sri Lanka, Suriname, Trinidad en Tobago, Tunesië, Turkije, Venezuela, Vietnam, Zambia, Zimbabwe, El Salvador, Guatemala, Uruguay, de Dominicaanse republiek, Brazilië, Samoa, Taiwan, Letland, Fiji, Australië, Nieuw-Zeeland, Papoea-Nieuw-Guinea, Oekraïne, Luxemburg, Estland, Finland, IJsland, Zweden, Noorwegen, Thailand, Bulgarije, Nepal en Iran.

Dus, ik blijf bij mijn stelling. Vaderdag wordt enkel door enkele zonderlingen gevierd op 19 maart.
Is het kopieerwerk? Of doen uw vingerkes op het ogenblik pijn van het typen? Trouwens om maar enkele landen uit uw rijtje aan te halen : Luxemburg, Finland, IJsland, Zweden, Noorwegen, Thailand en Duitsland vieren ook niet in uw geliefde maand juni. Dus hebt u niet veel meer gelijk dan ik!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 18:36   #18
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bog Bekijk bericht
Niemand viert vaderdag in maart, enkel een paar zonderlingen. Hetzelfde geldt voor moederdag in augustus. Nu ja, vaderdag de twee zondag van juni is ook een uitzondering. De meeste landen vieren het de derde zondag van juni.

Nu ja, mijn vader ligt al lang onder de grond. Ik denk niet dat hij het erg vind als ik er een mis.
Hier een zonderling, kom haten.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 19:50   #19
Bog
Partijlid
 
Geregistreerd: 12 mei 2013
Berichten: 230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Is het kopieerwerk? Of doen uw vingerkes op het ogenblik pijn van het typen? Trouwens om maar enkele landen uit uw rijtje aan te halen : Luxemburg, Finland, IJsland, Zweden, Noorwegen, Thailand en Duitsland vieren ook niet in uw geliefde maand juni. Dus hebt u niet veel meer gelijk dan ik!
Ik zei dat Vaderdag op 19 maart enkel door zonderlingen wordt gevierd. De overgrote meerderheid van de wereldbevolking viert niet op 19 maart Vaderdag. Ik heb dus gelijk wanneer ik zeg dat Vaderdag vieren op 19 maart een uitzondering is.

Heb ik ergens gezegd dat het alleen maar in juni mocht? Of dat dat beter was? Neen. De meeste mensen, wereldwijd, vieren het in juni. Vooral de derde zondag van juni.

En het was volledig overgetypt. Als dat niet indrukwekkend is!
Bog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 19:52   #20
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Moederdag is niet altijd beter. Mijn ex en de kinderen kwamen eens heel geheimzinnig en trots aandragen met een enorm pak, 't was een stofzuiger! Zelfs geen bloemeke, nee een dure stofzuiger "Miele, er is geen beter"
Na hadden ze u wel ne Nilfisk kunnen geven hé...
En een nieuw patattenschillertje, da komt ook elken dag van pas...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be