Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juni 2023, 08:30   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard Jong VLD-voorzitter legt mandaat vervroegd neer

Jong VLD-voorzitter Philippe Nys legt mandaat vervroegd neer.

Wat moeten we ons voorstellen bij "grensoverschrijdend gedrag"?
Het moet toch wel ernstig zijn, zijn mandaat liep sowieso af in oktober 2023 en hij was, gezien zijn leeftijd, niet meer verkiesbaar, tenzij een jongere bij OVLD ouder dan 30 jaar mag zijn.
Of hij lid blijft van OVLD staat niet in het artikel.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...f7dcfb91&ei=10

Aan de basis van de keuze zou "een vertrouwensbreuk met een lid van het kernbestuur" liggen. VRT NWS verneemt uit goede bron dat het zou gaan om grensoverschrijdend gedrag.

Philippe Nys, een 29-jarige econoom, werd in oktober 2021 voorzitter van de jongerenafdeling van Open VLD. "Ik blik fier terug op de inhoudelijke weg die we met Jong VLD de afgelopen jaren samen hebben afgelegd. Ik wens mijn opvolger alle succes toe", klinkt het.

De verkiezingen voor een nieuwe liberale jongerenvoorzitter waren gepland voor eind oktober van dit jaar. Jong VLD zal binnenkort bekendmaken wie tot dan het voorzitterschap zal invullen.

Aan de basis van zijn vertrek zou "een vertrouwensbreuk met een lid van het kernbestuur" liggen. Het zou gaan om een geval van grensoverschrijdend gedrag, heeft VRT NWS vernomen uit goede bron.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2023, 08:43   #2
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.681
Standaard

Het grensoverschrijdende gedrag is een echte hype aan het worden.

Ik kom naast jou zitten en laat een luide dikke stinkende scheet. Heb ik uw grens overschreden?
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2023, 08:45   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Het grensoverschrijdende gedrag is een echte hype aan het worden.

Ik kom naast jou zitten en laat een luide dikke stinkende scheet. Heb ik uw grens overschreden?
Ik denk dat Philippe om deze reden z'n mandaat niet zou neerleggen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2023, 19:28   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Aan wie zou hij een dickpic gestuurd hebben?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2023, 19:50   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Aan wie zou hij een dickpic gestuurd hebben?
Het was een ‘aanraking’ op café. Billen of tetten aangeraakt?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230618_94090252

Citaat:
Eerder meldde VRT al dat het om “grensoverschrijdend gedrag” zou gaan. Uit goede bron heeft het Nieuwsblad vernomen dat er een incident zou zijn geweest na het congres van Open VLD half mei in Gent. Tijdens een cafébezoek zou Nys in een dronken bui een vrouwelijk bestuurslid ongewenst hebben aangeraakt. Nadien is een bemiddeling tussen de twee opgestart, maar in de plaats van een oplossing, bracht dat een verdere escalatie. Afgelopen donderdag zou op een bestuursvergadering de bom helemaal zijn ontploft.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2023, 07:02   #6
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.829
Standaard

Volgens HLN is het 2 zoenen op de wang tijdens een overwinningsfeestje met alcohol.

Ik wil het niet goedpraten maar als een verkeerd gelopen avance op een feestje al voldoende is om een job te verliezen en openlijk gekleineerd te worden dan zitten we met een groter probleem. Je moet ergens nog het recht hebben een fout te maken in je leven.

Als natuurlijk zou blijken dat dit niet z’n enigste misstap is of dat hij haar stalkt ofzo dan spreken we over iets heel anders, dan moest hij al veel eerder opgestapt zijn.

https://www.hln.be/binnenland/ongewe...f-ik~aba7f259/

Maar op de afterparty in een Gents café zou Nys in een dronken bui een vrouwelijk bestuurslid meerdere kussen op de wang hebben gegeven. Zij zou hem hebben weggeduwd, waarna Nys opnieuw een ongepaste aanraking zou hebben gedaan. Verschillende bronnen bevestigen het verloop van de avond, maar de interpretatie ervan liep nadien uiteen: van een blauwtje lopen tot opdringerig gedrag.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2023, 07:37   #7
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.681
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Volgens HLN is het 2 zoenen op de wang tijdens een overwinningsfeestje met alcohol.

Ik wil het niet goedpraten maar als een verkeerd gelopen avance op een feestje al voldoende is om een job te verliezen en openlijk gekleineerd te worden dan zitten we met een groter probleem. Je moet ergens nog het recht hebben een fout te maken in je leven.

Als natuurlijk zou blijken dat dit niet z’n enigste misstap is of dat hij haar stalkt ofzo dan spreken we over iets heel anders, dan moest hij al veel eerder opgestapt zijn.

https://www.hln.be/binnenland/ongewe...f-ik~aba7f259/

Maar op de afterparty in een Gents café zou Nys in een dronken bui een vrouwelijk bestuurslid meerdere kussen op de wang hebben gegeven. Zij zou hem hebben weggeduwd, waarna Nys opnieuw een ongepaste aanraking zou hebben gedaan. Verschillende bronnen bevestigen het verloop van de avond, maar de interpretatie ervan liep nadien uiteen: van een blauwtje lopen tot opdringerig gedrag.
Als de wijn is in de man zit de wijsheid in de kan.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2023, 09:07   #8
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Met vrouwen moet je steeds zeer voorzichtig zijn. Sommigen zijn even gevaarlijk als TNT.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2023, 09:15   #9
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.681
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Met vrouwen moet je steeds zeer voorzichtig zijn. Sommigen zijn even gevaarlijk als TNT.
Achetmorwet
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2023, 09:38   #10
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Dus je probeert met je zatte botten een vrouw binnen te draaien en die moet daar niet van weten. Gevolg, ontslag op je werk. De klepel is serieus aan het doorslaan...
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2023, 09:40   #11
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat moeten we ons voorstellen bij "grensoverschrijdend gedrag"?
Zou het niet kunnen dat vandaag elke onhandige poging om 'interesse' in een persoon kenbaar te maken onmiddellijk wordt
bestempeld als 'grensoverschrijdend gedrag'?

In mijn tijd hadden we een 'kuskesdans' om een 'poging' te wagen.
Niks 'overschrijdend gedrag' toen.
Wel een beetje beschamend als je een blauwtje liep.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 19 juni 2023 om 09:44.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2023, 09:43   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Weet iemand of ie uit de OVLD gebonjourd is?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2023, 09:47   #13
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Het grensoverschrijdende gedrag is een echte hype aan het worden.

Ik kom naast jou zitten en laat een luide dikke stinkende scheet. Heb ik uw grens overschreden?
Alles is tegenwoordig grensoverschrijdend gedrag. De nationale volleybalcoach werd nu zelfs een jaar geschorst wegens grensoverschrijdend gedrag. De huidige selectie wil met hem door maar omdat oud speelsters klacht hadden ingediend wordt hij nu langs de kant gezet. En let op, het gaat om "verbaal" grensoverschrijdend gedrag. Op training was het dus een bullebak. Dat mag niet meer...

Zelf heb ik een verleden als sporter met een topsporstatuut in de jeugd. De bondscoach was ook een "bullebak". Alles en iedereen was die kerel aan het uitmaken als het hem niet aanstond. Wij haalden daar motivatie uit om onszelf volledig leeg te trainen/spelen als het nodig was. Tegenwoordig wordt je daar als trainer dus voor geschorst omdat er een paar speelsters zich gedragen als muurbloempjes. Intrieste evolutie onder het leiderschap van "liberalen" en "progressieven". Maar goed, ik zal wel "conservatief" zijn als ik vind dat iedereen vrij is om al dan niet te trainen onder dat soort type coach. Je bent "liberaal" als je paal en perk stelt aan dat soort vrijheden.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 19 juni 2023 om 09:48.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2023, 09:49   #14
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Zou het niet kunnen dat vandaag elke onhandige poging om 'interesse' in een persoon kenbaar te maken onmiddellijk wordt
bestempeld als 'grensoverschrijdend gedrag'?

In mijn tijd hadden we een 'kuskesdans' om een 'poging' te wagen.
Niks 'overschrijdend gedrag' toen.
Wel een beetje beschamend als je een blauwtje liep.
Vroeger kreeg je een pets op je kaak en stonden je vrienden je uit te lachen. Maar goed, ik zal wel conservatief zijn. In de huidige liberale visie krijg je blijkbaar je ontslag.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 19 juni 2023 om 09:50.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2023, 09:49   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Alles is tegenwoordig grensoverschrijdend gedrag. De nationale volleybalcoach werd nu zelfs een jaar geschorst wegens grensoverschrijdend gedrag. De huidige selectie wil met hem door maar omdat oud speelsters klacht hadden ingediend wordt hij nu langs de kant gezet. En let op, het gaat om "verbaal" grensoverschrijdend gedrag. Op training was het dus een bullebak. Dat mag niet meer...

Zelf heb ik een verleden als sporter met een topsporstatuut in de jeugd. De bondscoach was ook een "bullebak". Alles en iedereen was die kerel aan het uitmaken als het hem niet aanstond. Wij haalden daar motivatie uit om onszelf volledig leeg te trainen/spelen als het nodig was. Tegenwoordig wordt je daar als trainer dus voor geschorst omdat er een paar speelsters zich gedragen als muurbloempjes. Intrieste evolutie onder het leiderschap van "liberalen" en "progressieven". Maar goed, ik zal wel "conservatief" zijn als ik vind dat iedereen vrij is om al dan niet te trainen onder dat soort type coach. Je bent "liberaal" als je paal en perk stelt aan dat soort vrijheden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2023, 13:56   #16
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Als de wijn is in de man zit de wijsheid in de kan.
Als je dat leest is het eerder een interne machtsstrijd waarbij één van de twee de zattigheid van de tegenstander handig gebruikt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2023, 14:01   #17
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Het grensoverschrijdende gedrag is een echte hype aan het worden.

Ik kom naast jou zitten en laat een luide dikke stinkende scheet. Heb ik uw grens overschreden?
Ten gevolge van Brusselse spruitjes niet, ten gevolge van Vlaamse karbonaden wel.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2023, 14:46   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Samengevat: hij stond heet, maar zij niet.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2023, 15:20   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het was een ‘aanraking’ op café. Billen of tetten aangeraakt?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230618_94090252
Lang lever de linkse WOKE cultuur!!!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2023, 15:22   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als je dat leest is het eerder een interne machtsstrijd waarbij één van de twee de zattigheid van de tegenstander handig gebruikt.
Als de drank is in de man, is de wijsheid in de kan.

Is er nu écht geen enkele gesubsidieerde kwaliteitskrant die een smeuïg verhaal heeft over De Wever of Van Grieken? Of over Jambon of Demir?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be