Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 maart 2019, 20:28   #1
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.209
Standaard "Discours N-VA wordt steeds agressiever tegenover moslims"

Open brief aan N-VA-voorzitter Bart De Wever: 'Discours ten opzichte van moslims steeds agressiever'

'De afkeer voor moslims was tot voor kort nog beperkt tot extreemrechtse partijen zoals het Vlaams Belang, nu wordt dit islamitisch vijandbeeld steeds dominanter bij de N-VA', concluderen N-VA'er van het allereerste uur Philip Roose en Othman El Hammouchi in een open brief aan N-VA-voorzitter Bart De Wever. De opiniemakers vragen dat N-VA een andere weg inslaat en pleiten voor een 'inclusief nationalisme'.

BRON

Bij de N-VA heb je een hele wijde spreidstand hierover.
Je hebt dhimmi's zoals Bourgeois die aanschurken tegen het groene discours en je hebt ook rechtsere geluiden zoals Francken die aanschurken tegen het discours van de nationalisten zoals Orban of Trump.
Hoe kijkt de N-VA nu eigenlijk aan tegen meervoudige nationaliteiten? In Nederland zit de vijfde colonne van Erdogan in het parlement. Hoe wil de N-VA dit in Vlaanderen/België voorkomen?
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 22:04   #2
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Open brief aan N-VA-voorzitter Bart De Wever: 'Discours ten opzichte van moslims steeds agressiever'

'De afkeer voor moslims was tot voor kort nog beperkt tot extreemrechtse partijen zoals het Vlaams Belang, nu wordt dit islamitisch vijandbeeld steeds dominanter bij de N-VA', concluderen N-VA'er van het allereerste uur Philip Roose en Othman El Hammouchi in een open brief aan N-VA-voorzitter Bart De Wever. De opiniemakers vragen dat N-VA een andere weg inslaat en pleiten voor een 'inclusief nationalisme'.

BRON

Bij de N-VA heb je een hele wijde spreidstand hierover.
Je hebt dhimmi's zoals Bourgeois die aanschurken tegen het groene discours en je hebt ook rechtsere geluiden zoals Francken die aanschurken tegen het discours van de nationalisten zoals Orban of Trump.
Hoe kijkt de N-VA nu eigenlijk aan tegen meervoudige nationaliteiten? In Nederland zit de vijfde colonne van Erdogan in het parlement. Hoe wil de N-VA dit in Vlaanderen/België voorkomen?
Discours moslims wordt steeds agressiever tegenover niet-moslims.
Dat is al dichter bij de realiteit.
Gewoon de zoveelste poging om het cordon uit te breiden.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 7 maart 2019 om 22:06.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 22:11   #3
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Discours moslims wordt steeds agressiever tegenover niet-moslims.
Dat is al dichter bij de realiteit.
.
Inderdaad !!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 08:03   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.413
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik zou eerder durven schrijven dat de lange tenen langer aan't worden zijn.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 09:24   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Open brief aan N-VA-voorzitter Bart De Wever: 'Discours ten opzichte van moslims steeds agressiever'

'De afkeer voor moslims was tot voor kort nog beperkt tot extreemrechtse partijen zoals het Vlaams Belang, nu wordt dit islamitisch vijandbeeld steeds dominanter bij de N-VA', concluderen N-VA'er van het allereerste uur Philip Roose en Othman El Hammouchi in een open brief aan N-VA-voorzitter Bart De Wever. De opiniemakers vragen dat N-VA een andere weg inslaat en pleiten voor een 'inclusief nationalisme'.

BRON

Bij de N-VA heb je een hele wijde spreidstand hierover.
Je hebt dhimmi's zoals Bourgeois die aanschurken tegen het groene discours en je hebt ook rechtsere geluiden zoals Francken die aanschurken tegen het discours van de nationalisten zoals Orban of Trump.
Hoe kijkt de N-VA nu eigenlijk aan tegen meervoudige nationaliteiten? In Nederland zit de vijfde colonne van Erdogan in het parlement. Hoe wil de N-VA dit in Vlaanderen/België voorkomen?
Bij de N-VA heb je helemaal geen hele wijde spreidstand hierover.

En al zeker jouw mening over Theo klopt van geen kanten. Theo is nogal overtuigd katholiek, en is in die zin overtuigd van het recht van iemand om zijn godsdienst te belijden. Maar het moet in overeenstemming zijn met de wet en met onze cultuur (neutrale overheid, godsdienst-discreet straatbeeld ...)

En daarmee is van de eerste keer ook de visie van de nva daarover gezegd.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 09:27   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

En mijn persoonlijk gedacht: die godsdienstfanaten, of ze nu moslim of jood zijn, kunnen nogal het zaag in zich hebben.
Ze voelen zich geviseerd langs alle kanten, terwijl ze zichzelf zo plaatsen dat ze wel erg opvallen, en dus moeilijk passen in de Vlaamse cultuur.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 09:28   #7
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Othman El Hammouchi pleit openlijk voor de Sharia.

De Sharia is onverenigbaar met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.

Ik begrijp niet waarom men die man een forum biedt in de media.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 09:28   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Theo is nogal overtuigd katholiek, en is in die zin overtuigd van het recht van iemand om zijn godsdienst te belijden. Maar het moet in overeenstemming zijn met de wet en met onze cultuur (neutrale overheid, godsdienst-discreet straatbeeld ...)
Dat is natuurlijk een standpunt dat een circulaire redenering is als je wetgever bent, he. Als je zelf de wet bepaalt, kan je moeilijk zeggen dat uw leidraad is "om U aan de wet te houden". Want ge gaat ze schrijven, die wet.

Als bijvoorbeeld morgen een wet is dat de islam wettelijk verboden is, dan zou het dus prima zijn, want godsdienst mag dan beleden worden, in overeenstemming met de wet, ttz, zolang het geen islam is.
En als er morgen geen zo een wet is, dan mag de islam beleden worden, en is in overeenstemming met de wet.

Maar als wetgever hebt ge de keuze welke wetten ge gaat maken. Dus, dewelke maakt ge ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 09:52   #9
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is natuurlijk een standpunt dat een circulaire redenering is als je wetgever bent, he. Als je zelf de wet bepaalt, kan je moeilijk zeggen dat uw leidraad is "om U aan de wet te houden". Want ge gaat ze schrijven, die wet.

Als bijvoorbeeld morgen een wet is dat de islam wettelijk verboden is, dan zou het dus prima zijn, want godsdienst mag dan beleden worden, in overeenstemming met de wet, ttz, zolang het geen islam is.
En als er morgen geen zo een wet is, dan mag de islam beleden worden, en is in overeenstemming met de wet.

Maar als wetgever hebt ge de keuze welke wetten ge gaat maken. Dus, dewelke maakt ge ?
Het kan gewoon niet dat religies je leven en het wetboek bepalen. We hebben de scheiding van kerk en staat, die onmiddellijk kan toegepast worden voor alle religies, maar niemand durft er ook maar een woordje over te reppen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 09:59   #10
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Het kan gewoon niet dat religies je leven en het wetboek bepalen. We hebben de scheiding van kerk en staat, die onmiddellijk kan toegepast worden voor alle religies, maar niemand durft er ook maar een woordje over te reppen.
Laat staan dat (geïmporteerde) religies het leven van niet religieuzen gaat bepalen. Dat is wel de richting waarin onze maatschappij evolueert.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 10:39   #11
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Laat staan dat (geïmporteerde) religies het leven van niet religieuzen gaat bepalen. Dat is wel de richting waarin onze maatschappij evolueert.

Oei! Nagels mee koppen. Religie is iets dat helpt om aan de macht te blijven.
Er zijn nog te veel oudjes die denken dat ze zonder heiligen te aanbidden niet in de hemel geraken. En nu er ook te weinig nonnen zijn om oudjes uit de rusthuizen te vergezellen tot in het stemhokje; om hun hand vast te houden; importeren ze dus maar een andere Godsdienst. Met de stille hoop dat die misschien bruikbaar is in de toekomst. Maar met de strijdlegers van Allah vergissen ze zich schromelijk. Zij zullen zich nooit inpassen in een democratie.
En om dit te verbergen wordt onze echte democratie; als die er ooit was; maar verder afgebroken.
En nu is het afwachten tot die strijders; die onder ons zitten; terug de wapens zullen opnemen. En het Westen zal niet moeten zeuren.
Wat we zullen krijgen is wat onze toppolitici zelf hebben gevraagd en uitgelokt.
De hele zandbak is bewust omgevormd tot een stinkende modderpoel waarin mensen mekaar niet alleen de dood toewensen maar zelf overgaan tot de liquidatie van soortgenoten.
En onze politiekers achten zich veilig. Het is toch maar klein grut onder ons dat occasioneel hier en daar zonder armen en benen de lucht in vliegt.
Zo lang er maar betaald wordt met olie-dollars om de islam te introduceren is alles dik in orde. Geld gaat voor alles. En voor geld werkt pas God ook.
Hij heeft zich gemoderniseerd.

Laatst gewijzigd door werkman : 8 maart 2019 om 10:46.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 12:34   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Deze *link* blijft 'leuk' om er eens op nagelezen te mogen worden.

Zoals ik al eerder wist te schrijven heb ik geen probleem met wie, wat, wie ze willen zijn de moslims, welke geloofsovertuiging ze er willen op nahouden maar het is al een geruime tijd algemeen geweten dat die zaken niet stroken met wat 'wij' in Europa gewoon zijn.

Naast al dat is hun opdringerige karakter, wat in stijgende lijn gaat in héél de EU, er voor velen wat teveel aan. Trop c'est trop et pour les Flamands la même chose. (<<-- die Sarcasmus toch )

Hier in Europa werkt maatschappij & samenleving wel iets anders.

Pijnlijk detail daarbij is dat zij dit uit zijn voegen willen trekken en hun eigen ding proberen op te dringen meestal gepaard gaande met slag & stoot.

Politici in de EU doen er weinig of niets aan want voor velen is het hele zaakje gewoon *kassa*kassa* tot er eens kink in de kabel komt dan zullen zij het met zen allen op een janken zetten en proberen toch iemand als schuldige aan te wijzen voor het invasie probleem.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 maart 2019 om 12:36.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 13:00   #13
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Othman El Hammouchi pleit openlijk voor de Sharia.

De Sharia is onverenigbaar met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.

Ik begrijp niet waarom men die man een forum biedt in de media.
Lees jij zijn opiniestukjes?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 13:47   #14
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Lees jij zijn opiniestukjes?
Op Doorbraak heb ik enkele van zijn stukken gelezen. Ik ben er sinds enkele maanden mee gestopt.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 14:19   #15
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

El Hammouchi, de voorstander van de sharia, de man die de staat Israel wil vernietigd zien en de joden wil deporteren (ze mogen blijven mits het betalen van veel geld). De kerel die verklaarde dat hij zijn (vooralsnog hypothetische) dochter zou verstoten mocht ze de islam afvallen. Hij lijkt me niet direct de aangewezen man om te praten over verbinding.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 14:32   #16
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Op Doorbraak heb ik enkele van zijn stukken gelezen. Ik ben er sinds enkele maanden mee gestopt.

En ik ben er nooit aan begonnen. Vaststellen dat wij allemaal Vlamingen zijn met kleurpolitieke hoedjes op is belangrijker dan rotzooi van vreemdelingen lezen. En zelfs Vlamingen die er waren en ook de Vlaamse zaak verdedigden heeft Dewever buiten gesmeten. Ze moesten hem aanbidden. En dezen die daar geen bewijs van leverden waren geen Vlamingen.
De volgelingen van God in Vlaanderen zijn pas de goede Vlamingen.
Vroeger waren er een honderdtal op mijn dorp zonder Dewever.
Toen Dewever kwam met zijn manna uit de hemel zijn er veel op zijn charette gesprongen en moesten de anderen plaats maken.
Veel plezanter is het om Vlaming te zijn als je mee kan schranzen aan de dis.
Alleen stel ik mij nog steeds de vraag welke de echte Vlamingen zijn.
Met ouder te worden zie ik mogelijk slechter want ik zie er zeer weinig.
Daarom ook moet een ander Vlaanderen er niet komen voor mij.
Ik vrees alleen maar het ergste mocht het gebeuren.
Ik betrouw Vlamingen niet meer. Het is een volk dat gewoon zijn soortgenoten mee op de offerblok legt en laat afmaken.
Meer presteren ze niet. Het huidige Vlaanderen is nog steeds het Vlaanderen van vroeger. Er zal hier nooit iets veranderen.
En mij maakt het niets meer uit.
Toekijken en niks doen is veel plezanter dan uw kloten afwringen.
Dat heb ik op school ; sorry in Vlaanderen; geleerd.
En de kruik zal zolang te water gaan tot ze breekt.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 15:27   #17
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik zou eerder durven schrijven dat de lange tenen langer aan't worden zijn.
Eigen aan primaten.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 15:30   #18
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Het kan gewoon niet dat religies je leven en het wetboek bepalen. We hebben de scheiding van kerk en staat, die onmiddellijk kan toegepast worden voor alle religies, maar niemand durft er ook maar een woordje over te reppen.
Er zijn religieuze boeken die een onverbloemde oproep zijn tot geweld, haat, en moord. Dus eigenlijk strafbaar. Maar ja...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 16:41   #19
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Er zijn religieuze boeken die een onverbloemde oproep zijn tot geweld, haat, en moord. Dus eigenlijk strafbaar. Maar ja...

Haat komt er niet vanzelf. Vele van die mensen haten terecht.
Als uw huisgezin en familie uitgemoord wordt zou je er mogelijk anders over denken. Vergoelijken natuurlijk niet. Maar als men sukkelaars het levensdoel ontneemt dan moet je hun reactie mogelijk achten.
Maar er iets zinnigs over zeggen en een serieuze oplossing uitbouwen; d.w.z. hen opvangen in beschermde zones en leren om zich een nieuw leven uit te bouwen via zelfbedruiping en sociaal contact heeft Europa nooit over gehad voor gehavende sukkelaars. Het Westen is nu eenmaal een maatschappij waar er nu eenmaal geen empathie bestaat voor individu's waar het misloopt.
Integendeel. Ze maken er welbewust en met graagte nog alle dagen bij.
En dan staan ze nog verwonderd dat wanneer er iets uitbreekt; ook in Europa; dat er ongeveer 30 % van het volk bereid is om te moorden.
Sommigen om te roven en anderen uit haat.
Alles kaat koet. Mocht de tsaar nog kunnen praten dan wisten we waarschijnlijk meer. Maar hij zwijgt er definitief over.
Maar die moordenaars maken wij zelf. Niet de maatschappij.
De maatschappij zelf moord nooit. Wel sommige nitwits met teveel macht die het voor het zeggen krijgen.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2019, 17:20   #20
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Er zijn religieuze boeken die een onverbloemde oproep zijn tot geweld, haat, en moord. Dus eigenlijk strafbaar. Maar ja...
Scheiding kerk en staat is wettelijk vastgelegd. Mensenrechten zijn wettelijk vastgelegd.
Wie er zich niet aan houd, mag dan ook volgens zijn religieuze wetten behandeld worden.

Handje kap bij stelen en kopje af bij moord. Redelijk eenvoudig.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be