Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 oktober 2005, 19:14   #61
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Je eigen stalkgedrag tegenover al wat VB is nog niet opgemerkt, zeker?j.
Je kan een partij nogal moeilijk stalken, enkel met een persoon kan dat. Haal die piano uit je maag Knuppel en je zal je een stuk beter voelen.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 19:28   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Haal jij liever je verleden uit je maag.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 19:31   #63
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Pianoken, objectief blijven is mijns inziens ook niet je sterkste kant hoor. Dus, speciaal voor jou ; pot, ketel , zwart.
De waarheid heeft haar rechten: als je thePiano's verslag van de gruwelen van de straatrepressie leest (ook eens verder klikken dan de 1e pagina!) dan kan je niet anders dan toegeven dat hij de begane wreedheden absoluut niet verdoezelt.
De Straatrepressie in Vlaanderen na het einde van de oorlog
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 19:33   #64
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Haal jij liever je verleden uit je maag.
Jij zit wel te kankeren op mijn verleden maar... mijn verleden is wel jouw heden. Wie is er nu het beste af? Zit je dan in feite niet op jezelf te kankeren? [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by thePiano on 12-10-2005 at 20:35
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Haal jij liever je verleden uit je maag.
Jij zit wel te kankeren op mijn verleden maar... mijn verleden is wel jouw heden. Wie is er nu het beste af? Zit je dan in feite niet op jezelf te kankeren? [/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by thePiano on 12-10-2005 at 20:34
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Haal jij liever je verleden uit je maag.
Jij zit wel te kankeren op mijn verleden maar... mijn verleden is wel jouw heden. Wie is er nu het beste af? [/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by thePiano on 12-10-2005 at 20:34
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Haal jij liever je verleden uit je maag.
Jij zit wel te kankeren op mijn verleden maar... mijn verleden is jouw heden. Wie is er nu het beste af? [/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Haal jij liever je verleden uit je maag.
Jij zit wel te kankeren op mijn verleden maar... mijn verleden is jouw heden. Wie is er nu het beste af? [/size]
[/edit]
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 12 oktober 2005 om 19:35.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 19:44   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
De waarheid heeft haar rechten: als je thePiano's verslag van de gruwelen van de straatrepressie leest (ook eens verder klikken dan de 1e pagina!) dan kan je niet anders dan toegeven dat hij de begane wreedheden absoluut niet verdoezelt.
De Straatrepressie in Vlaanderen na het einde van de oorlog
Wel ja.

En het waren bovendien allemaal VB-ers.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 19:45   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Jij zit wel te kankeren op mijn verleden maar... mijn verleden is wel jouw heden. Wie is er nu het beste af? Zit je dan in feite niet op jezelf te kankeren?
Omdat jij dat zegt is het nog niet zo.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 19:58   #67
Big_daddy
Gouverneur
 
Big_daddy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Don't Look behind you ......
Berichten: 1.302
Standaard

http://www.verzet.org

Schitterende site, die moet ik door geven ! A volonté !
__________________
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Big_daddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 20:02   #68
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.926
Standaard

Proficiat met je nieuwe apostel, Piano!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 20:05   #69
Big_daddy
Gouverneur
 
Big_daddy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Don't Look behind you ......
Berichten: 1.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Proficiat met je nieuwe apostel, Piano!

Apostel ? Wat is dat ? Als ik nu het lijk van Erikson zou gaan herbegraven in Borgerhout, ben ik dan een apostel ?
__________________
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Big_daddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 21:48   #70
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
Getuige daarvan de mythen over deze strafkampen die naderhand alle grond van waarheid misten.
Getuige daarvan ook vele publicaties waarin gewoonweg vervalste foto's gebruikt werden, zelfs geschiedenisboeken.
In plaats van ellenlange monologen op te voeren als een rookgordijn, kom in het vervolg er maar gewoon voor uit dat je een fervent aanhanger bent van het revisionisme.

Het zoveelste bewijs dat het Zwart Blok bestaat uit tuig van de richel.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 22:09   #71
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE
En ik denk dat je het met mij eens zult zijn dat wij die geschiedenis in de juiste context moeten plaatsen.
We weten ondertussen over welke "context" het jullie hebben...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE
Met 'Vlaams-nationale' groet
Koen Vermant
Met 'zwarte groet' lijkt mij gepaster (rechterarm niet vergeten te strekken!).
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 22:12   #72
KVE
Provinciaal Statenlid
 
KVE's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2004
Berichten: 701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Aan jou stalkgedrag te merken is de haat wederzijds.

Claessens Joris objectief? Ik zie op hetnet dat hij op de lijst kandidaten stond voor het VB voor de Vlaamse Raad afdeling Brussel.
Ik zie het probleem niet!
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 22:22   #73
KVE
Provinciaal Statenlid
 
KVE's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2004
Berichten: 701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
We weten ondertussen over welke "context" het jullie hebben...
Met 'zwarte groet' lijkt mij gepaster (rechterarm niet vergeten te strekken!).
Nee ik niet. Ik keur de collaboratie goed noch volledig af. Ik was er niet bij. Zo'n 40 jaar later geboren. Ik denk dan ook, omdat ik de siuatie van toen niet volledig kan beoordelen dat het onverstandig is om daarover een 'juist' oordeel te vellen. Laat ons zeggen dat ik alles in de context van de exacte geschiedenis probeer te begrijpen! Iets helemaal anders dus. Als het om Vlaams-nationalisme gaat, heeft men schijnbaar géén probleem met veralgemeningen. Is No Pasaran vergeten tot welke misdrijven tegen de menselijkheid Stalin in staat was? Dit praat uiteraard het andere nog niet goed. Al heb ik dat in vorige posts ook nooit gedaan. Bovendien achteraf is het allemaal makkelijk gezegd wie de 'goede' en 'foute' Vlamingen waren. Waar was die laffe Belgische regering toen Duitsland België binnenviel? Al lang richting London gevlucht. De oorlogsburgemeesters hebben dikwijls vele landgenoten van de dood kunnen bevrijden. Ik neem aan dat u hen ook onder de noemer 'zwarte' catalogeert.

Ik begrijp niet goed wat u bedoelt met 'zwarte' groet. Zoals ik al zei, ik heb niets met de collaboratie te maken. En ben dus bijgevolg géén zwarte! Of is dit een racistische opmerking. Dringend even het CGKR contacteren dan... Wat als ik mijn rechterarm verloren ben?
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 22:35   #74
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
In plaats van ellenlange monologen op te voeren als een rookgordijn, kom in het vervolg er maar gewoon voor uit dat je een fervent aanhanger bent van het revisionisme.

Het zoveelste bewijs dat het Zwart Blok bestaat uit tuig van de richel.
Denk ge nu dat ge overtuigend overkomt ?
Op mij maakt het eerder de indruk dat men schrik heeft om de andere kant van de medaille te laten belichten. Waarom toch zo een heilige schrik om toe te geven dat er ook jongeren kunnen misleid zijn door de propaganda en hun eigen leiders, zelfs door de kerk.
Respect tonen voor een verslagen vijand siert de mens meer dan blijven natrappen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 22:43   #75
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE
Nee ik niet. Ik keur de collaboratie goed noch volledig af.
M.a.w. u keurt de collaboratie dus een klein beetje goed...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE
Ik denk dan ook, omdat ik de siuatie van toen niet volledig kan beoordelen dat het onverstandig is om daarover een 'juist' oordeel te vellen.
Flauw excuus. Er zijn meer dan voldoende naslagwerken beschikbaar om u zich afdoende te informeren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE
Is No Pasaran vergeten tot welke misdrijven tegen de menselijkheid Stalin in staat was? ?
Helemaal niet, wat mij betreft staat Stalin op eenzelfde "hoogte" als Hitler. By the way, deze topic gaat niet over Stalin...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE
ik heb niets met de collaboratie te maken.
een beetje consequent blijven aub :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE
De Oostfronters mogen niet vergeten worden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE
Dringend even het CGKR contacteren dan...
Ga je gang. Terwijl je ze dan toch aan de lijn hebt, wijs ze dan ook even op de posts van het revisionistje van dienst.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 22:51   #76
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Op mij maakt het eerder de indruk dat men schrik heeft om de andere kant van de medaille te laten belichten.
Welke andere kant van de medaille? De medaille die het revisionistje van dienst om zijn nek heeft hangen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
. Waarom toch zo een heilige schrik om toe te geven dat er ook jongeren kunnen misleid zijn door de propaganda en hun eigen leiders, zelfs door de kerk.
Ik heb helemaal geen problemen om toe te geven dat jongeren misleid zijn geweest. Waar ik wel heel veel problemen mee heb is dat men 60 jaar na de feiten nog steeds blijft volhouden met misleiden. Zie terug de posts van het revisionistje van dienst.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Respect tonen voor een verslagen vijand siert de mens meer dan blijven natrappen.
Ik val nog liever dood neer dan ook maar enig respect te betonen voor verheerlijkers van oostfronters en collaborateurs.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 23:00   #77
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Welke andere kant van de medaille? De medaille die het revisionistje van dienst om zijn nek heeft hangen?
Vertel eens in eigen woorden welke nare ervaringen ge tijdens de oorlog had.
Citaat:
Ik heb helemaal geen problemen om toe te geven dat jongeren misleid zijn geweest. Waar ik wel heel veel problemen mee heb is dat men 60 jaar na de feiten nog steeds blijft volhouden met misleiden. Zie terug de posts van het revisionistje van dienst.
Is het misleiden te beweren dat zijn vader onschuldig was aan oorlogsmisdaden ?
Vertel ons eens, welke misdaad heeft hij volgens u begaan?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 23:19   #78
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Vertel eens in eigen woorden welke nare ervaringen ge tijdens de oorlog had.
Laat dat neerbuigend toontje maar over aan JvdB. Hij is er trouwens veel beter in.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Is het misleiden te beweren dat zijn vader onschuldig was aan oorlogsmisdaden ?Vertel ons eens, welke misdaad heeft hij volgens u begaan?
Zoals gewoonlijk toon jij je hier weer de onbetwiste kampioen van selectief lezen. Ik heb niet eens gerageerd op het overlijden van de vader van Claessens. Waar ik wel heb op gereageerd is het volgende :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
Ook heb ik al heel wat straffe verhalen als waar weten verkopen, ook over strafkampen. Verhalen waar ieder mens met gezond verstand zo doorprikt.
Getuige daarvan de mythen over deze strafkampen die naderhand alle grond van waarheid misten.
Getuige daarvan ook vele publicaties waarin gewoonweg vervalste foto's gebruikt werden, zelfs geschiedenisboeken.
Puur onvervalst revisionisme. Heel "toevallig" over het hoofd gezien?
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 23:39   #79
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris

En stel dat de OOstfronters wel op de hoogt zouden zijn geweest, maakt dat het feit dat zij vrijwillig ten strijde trokken tegen Stalin verkeerd? Was deze misschien Beter dan Hitler?
Jou keuze is snel gemaakt, me dunkt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
Ook heb ik al heel wat straffe verhalen als waar weten verkopen, ook over strafkampen. Verhalen waar ieder mens met gezond verstand zo doorprikt.
Getuige daarvan de mythen over deze strafkampen die naderhand alle grond van waarheid misten.
Getuige daarvan ook vele publicaties waarin gewoonweg vervalste foto's gebruikt werden, zelfs geschiedenisboeken.
Bron?
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 00:16   #80
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Zoals gewoonlijk toon jij je hier weer de onbetwiste kampioen van selectief lezen. Ik heb niet eens gerageerd op het overlijden van de vader van Claessens. Waar ik wel heb op gereageerd is het volgende :
Puur onvervalst revisionisme. Heel "toevallig" over het hoofd gezien?
Hetzelfde kan ik natuurlijk van u stellen.
Ik lees daar geen ontkenning van “alle strafkampen” maar een pleidooi voor de onschuld van zijn vader en het ontkennen van sommige berichten die dan wellicht de ronde deden maar achteraf onjuist bleken.
Om nu te stellen dat het een revisionist is gaat mij wat te ver.
Ik las daar bijvoorbeeld ook :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
4 Het zogenaamde meewerken met de Jodenmoordenaars: Ga bij gelegenheid eens na wat de gemiddelde bevolking eigenlijk echt wist over de Jodenvervolging, 't zal u misschien verbazen maar er was toen geen internet.
De Geallieerde radio! Jazeker, maar ook de Duitse radio. Kan u mij misschien eens vertellen hoe men eventueel kon uitmaken wie nu wel en wie niet loog?
Bovendien begon de verspreiding van het nieuws over de Endlösung pas op gang te komen toen in onze contreien de oorlog nagenoeg afgelopen was, en bovendien was de informatie over het algemeen onduidelijk, tegenstrijdig en zelfs op heel wat punten bewust onjuist weergegeven.
Vergeet niet dat deze oorlog ook de eerste echte propagandaoorlog was.
Daar besluit ik uit dat de man de misdaden helemaal niet ontkent, wel dat ze het op dat ogenblik niet konden weten.
Ik geef hem in elk geval het voordeel van de twijfel.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be