Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juli 2009, 07:57   #21
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Oh, waar ik woon niet zo, dat valt nog mee, ik ken zelfs fietsroutes die korter zijn als langs de fietspaden die aan de hoofdwegen liggen.
En die fietsroutes zijn daarenboven veiliger bij druk verkeer.

Wat me dikwijls opvalt is als hier het weer wat tegenvalt ziet je op de mooiste fietspaden en fietsroutes bijna geen kat.

Me dunkt toch dat de laatste 5 jaren men de fietser niet verwaarloosd heeft, hier fiets-praktijkvoorbeelden met grote foto´s:
Ja maar nog nie overal hé. Welke kant van Limburg woont gij?
Waar ik zit moogt ge content zijn daze uw achterwiel der nie afrije.
Ooit eens van Kinrooi naar Maaseik (Meziek) gefietst? Daar rije ze de vouw uit uw broek en met beetje snelheid van die camions zijt ge uw klak (pet) ook kwijt.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2009, 09:23   #22
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Ja maar nog nie overal hé.
Bestaat er iets dat overal is ?

Citaat:
Welke kant van Limburg woont gij?
Tussen Peer en Bocholt.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 13:46   #23
studentje
Burger
 
studentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat klopt.
Maar wat ik ook vaststel is dat veel fietsers niet van de fietspaden gebruik maken.
Nederland is toch een echt fietsland, kunnen ze daar geen voorbeeld aan nemen onze Belgische politici? Ze kijken toch al zoveel naar Nederland op vlak van wetten en voorstellen en ideeën En wie weet werpt het eens vruchten af...
studentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 13:52   #24
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Waarom zou ik intensief fietsen als de lucht niet een klein beetje zuiverder is?
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 14:07   #25
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Ik weet niet hoe het elders is, maar in en om Antwerpen is het echt héél erg.
Fietspaden die ineens ophouden in de goot.
Voren in fietspaden waar ge zo met uw voorwiel inrijdt (singel).
Gaten in fietspaden.
Straten waar er ongeveer 15 cm is tussen het trotoir en de tramsporen (provinciestraat).
Fietspad tussen weg (70 km/u) en parkeerstrook.
Ik weet zelfs een plaats waar het groen is voor fietsers terwijl een tram die vanachter de bosjes komt en het fietspad kruist ook groen heeft. Die tram ziet u niet aankomen, en een fietser gaat er vanuit dat hij voorrang heeft want het is groen.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 14:28   #26
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouterv Bekijk bericht
Inderdaad,

vooral wielerterroristen (meestal gepensioneerde & werkloze; want wie anders heeft de tijd om op een doordeweekse dag met de fiets rondjes te rijden) die het vertikken om het fietspad te gebruiken.
In grote groep veroveren ze de volledige rijbaan en lappen elke verkeersregel aan hun laars.

Probeer daar maar eens met je wagen voorbij te geraken

Sport & ontspanning is goed en moet kunnen, maar er zijn toch wel anderen manieren.
Ik geef je gelijk over die grote fietsgroepen en hun weigering om van de fietspaden gebruik te maken. Ik ben zelf een wieleramateur en probeer waar het kan het fietspad te gebruik.
Je opmerking over gepensioneerden en werklozen is te belachelijk om op te reageren.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 09:37   #27
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouterv Bekijk bericht
Het fietspad is er voor de veiligheid van de fietser, dus ik zou denken dat het voor elke fietser veiliger is op het fietspad dan op de rijbaan. De rijbaan bevat namelijk meer ‘hindernissen’: evenveel bochten, meer verkeer (dat een hogere snelheid heeft), verkeersdrempels, versmallingen, …

Is het echt nodig om in zo’n grote groep de baan op te gaan?
Een hele groep wielerterroristen die denken dat ‘voorrang’ een begrip is dat je enkel moet nemen en niet geven, elke andere verkeersregel aan hun laars lappen, nog nooit een fietsbel van dichtbij gezien hebben en bovendien denken dat ze Boonen, Evans of Contador zijn en zich in de Tour wanen; dergelijk wangedrag kan toch niet veilig zijn?

Ik weet het; ik mag uiteraard niet veralgemenen en er zullen wel heel wat gedisciplineerde renners in Vlaanderen rond rijden, maar toch heb ik al heel wat slechte ervaringen met dit ‘fenomeen’ gehad.
Is het niet veel eenvoudig om dat hele peloton in groepjes van 5-10 man te verdelen en elk groepje een andere route laten nemen? Zo’n groepje kan perfect op het fietspad. Na afloop spreek je terug samen af in het café om gezellig een pint te drinken
Niemand die dan nog ergens last van heeft.
Mij lijkt het juist veiliger als ze op de rijbaan rijden. Als je een groep van 15 man op een smal fietspad met verkeer in twee richtingen laat rijden, waarvan de helf geen zicht heeft, dan is dat vragen om problemen. Om nog maar te zwijgen van de kinderen die ook het fietspad gebruiken.
Om te racen is groep lijkt me net om die reden de baan veel veiliger. Ze hebben een beter zicht en zijn ook beter zichtbaar. Als automobilist heb ik daar zelf geen problemen mee. Op de baan rijden er ook tractoren or brommobieltjes.

De situatie wordt natuurlijk in grote mate bepaald door het fietspad zelf. Heb je vb een lang recht fietspad met verkeer in één richting, dan kan het eerder aangewezen zijn om dat te gebruiken.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be