Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 mei 2018, 19:53   #18721
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Lees eens een stuk uit een objectieve krant zoals El Mundo, die niet hysterisch doet van zodra er iemand ter sprake komt die niet pro puigdemont is...
Ook in jouw favoriete pro-Spanje kranten wordt daarover bericht, en ook daar is de teneur niet anders.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ten eerste heeft Gürtel niets met de catalaanse fratsen te zien, het is een klassiek verhaal van corruptie, zakendeals in ruil voor partijfinanciering.
Dat is straf : dus iemand die "gewoon" zijn zakken vult alleen maar uit persoonlijk profijt dat is minder erg dan iemand die een referendum organiseert, om dus de bevolking zich over iets te doen uitspreken?
Merk op dat in beide gevallen het over malversaties gaat...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En wat meerdere forumleden reeds maanden geleden aanhaalden is nu vastgeklikt in een vonnis : de spaanse openbare macht heeft wel degelijk dit machtsbastion van PP aangepakt.
Dat er een Spaanse rechter de samenstelling zo wou beïnvloeden dat het allemaal PP getrouwen waren, dat heb je weer niet gezien, zeker?
Dat die absoluut wou verhinderen dat Rajoy werd opgeroepen, ook niet zeker?
En dat hij toen dat niet lukte, wou hebben dat er "absolutie" gegeven werd aan de PP, ook niet?
Noem je dat een onpartijdig gerecht?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik ken geen enkel westeuropees land waar de heersende partij haar machtscenakels zo keihard zijn aangepakt door het nationale gerecht als in spanje het geval is.
Rajoy was nooit een beschuldigde, wel opgeroepen als getuige. (niet dat ik me nog enige illusie maak of jij daar het verschil tussen begrijpt, kunt begrijpen of wil begrijpen...)
Ach, komaan, er is niemand die eraan twijfelt dat hij op de hoogte was.
Hij stuurde een SMS naar de boekhouder toen die de cel in moest : "Houd u sterk!"
Zijn naam komt voor in de zwarte kas, achja, neen, het zal een andere M. Rajoy geweest zijn.
Maar Pandareus ziet weer een onafhankelijk gerecht
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 24 mei 2018 om 19:54.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 20:25   #18722
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.138
Standaard

Ik wou het nog wat wijzigen.
Hier de gewijzigde versie :


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Lees eens een stuk uit een objectieve krant zoals El Mundo, die niet hysterisch doet van zodra er iemand ter sprake komt die niet pro puigdemont is...
Ook in jouw favoriete pro-Spanje kranten wordt daarover bericht, en ook daar is de teneur niet anders.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ten eerste heeft Gürtel niets met de catalaanse fratsen te zien, het is een klassiek verhaal van corruptie, zakendeals in ruil voor partijfinanciering.
Dat is straf : dus iemand die "gewoon" zijn zakken vult alleen maar uit persoonlijk profijt dat is minder erg dan iemand die een referendum organiseert, om dus de bevolking zich over iets te doen uitspreken?
Merk op dat in beide gevallen het over malversaties gaat...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En wat meerdere forumleden reeds maanden geleden aanhaalden is nu vastgeklikt in een vonnis : de spaanse openbare macht heeft wel degelijk dit machtsbastion van PP aangepakt.
Dat er een Spaanse rechter de samenstelling zo wou beïnvloeden dat het allemaal PP getrouwen waren, dat heb je weer niet gezien, zeker?
Dat die absoluut wou verhinderen dat Rajoy werd opgeroepen, ook niet zeker?
En dat hij toen dat niet lukte, wou hebben dat er "absolutie" gegeven werd aan de PP, ook niet?
Noem je dat een onpartijdig gerecht?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik ken geen enkel westeuropees land waar de heersende partij haar machtscenakels zo keihard zijn aangepakt door het nationale gerecht als in spanje het geval is.
Rajoy was nooit een beschuldigde, wel opgeroepen als getuige. (niet dat ik me nog enige illusie maak of jij daar het verschil tussen begrijpt, kunt begrijpen of wil begrijpen...)
Ach, komaan, er is niemand die eraan twijfelt dat hij op de hoogte was.
Hij is al jarenlang partijvoorzitter, en in de boekhouding van de zwarte kas komt een zekere M. Rajoy voor, het zal een naamgenoot geweest zijn, zeker?
(hier bijv. http://www.publico.es/politica/oblig...-congreso.html)
Hij stuurde een SMS naar de boekhouder toen die de cel in moest : "Houd u sterk!"
Hier, van uw lievelingskrant (El Mundo) : http://www.lasexta.com/programas/al-...446017704.html
[quote="mijn vertaling"]Zegt Barcenas : Ik ben u erg dankbaar voor de steun die je mij altijd persoonlijk hebt gegeven. Een stevige omhelzing, Luis Barcenas.
Antwoord van Rajoy : "Luis, ik begrijp het. Houd je sterk. Morgen bel ik je op."

Dat is in het nieuws geweest, en niet alleen in La Vanguardia.
Maar Pandareus ziet weer een onafhankelijk gerecht
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 20:32   #18723
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ook in jouw favoriete pro-Spanje kranten wordt daarover bericht, en ook daar is de teneur niet anders.


Dat is straf : dus iemand die "gewoon" zijn zakken vult alleen maar uit persoonlijk profijt dat is minder erg dan iemand die een referendum organiseert, om dus de bevolking zich over iets te doen uitspreken?
Merk op dat in beide gevallen het over malversaties gaat...


Dat er een Spaanse rechter de samenstelling zo wou beïnvloeden dat het allemaal PP getrouwen waren, dat heb je weer niet gezien, zeker?
Dat die absoluut wou verhinderen dat Rajoy werd opgeroepen, ook niet zeker?
En dat hij toen dat niet lukte, wou hebben dat er "absolutie" gegeven werd aan de PP, ook niet?
Noem je dat een onpartijdig gerecht?


Ach, komaan, er is niemand die eraan twijfelt dat hij op de hoogte was.
Hij stuurde een SMS naar de boekhouder toen die de cel in moest : "Houd u sterk!"
Zijn naam komt voor in de zwarte kas, achja, neen, het zal een andere M. Rajoy geweest zijn.
Maar Pandareus ziet weer een onafhankelijk gerecht
Ik ga mezelf nooit toe eigenen om negatieve uitspraken te doen over de onafhankelijkheid van het gerecht. Dat is een gegeven, een peiler van de maatschappij die enkel anarchisten in vraag stellen.
Wat ik vaststel is dat spanje zijn corrupte politici keihard straft (33 jaar bak...) terwijl belgië bv een Leo Delcroix (toen penningmeester van de grootste belgische partij) gewoon ongestraft heeft gelaten, en spa met agusta er ook zeeer goedkoop vanaf is gekomen. Carla Galle als penningmeester van spa heeft geen minuut in jail gezeten, Delcroix idem dito.

Noem mij 1 westeuropees land dat via het gerecht harder sjoemelende politici sanctioneerde dan spanje ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 20:38   #18724
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat ik vaststel is dat spanje zijn corrupte politici keihard straft (33 jaar bak...) terwijl belgië bv een Leo Delcroix (toen penningmeester van de grootste belgische partij) gewoon ongestraft heeft gelaten, en spa met agusta er ook zeeer goedkoop vanaf is gekomen. Carla Galle als penningmeester van spa heeft geen minuut in jail gezeten, Delcroix idem dito.
Dat is waardeloos als men de pionnen aanpakt, en de opdrachtgevers niet.
En als blijkt dat één van de rechters probeert heel de boel te sturen om Rajoy te beschermen, om de PP uit de winde te zetten, dan wordt het nog erger.
En ja, ze mogen hier ook eens politici de binnenkant van een cel laten zien, maar dat men de boekhouder van de partij opsluit, maar niet de partijleider dat is niet serieus.
Een boekhouder doet zoiets niet voor eigen rekening, en dat heft de boekhouding van Barcenas ook bevestigd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Noem mij 1 westeuropees land dat via het gerecht harder sjoemelende politici sanctioneerde dan spanje ?
Geen idee, was het niet in Ijsland dat bankiers de cel in gingen voor de bankencrisis?
Ik zou vermoeden dat zij ook politici hard aanpakken.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 20:59   #18725
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dat is waardeloos als men de pionnen aanpakt, en de opdrachtgevers niet.
En als blijkt dat één van de rechters probeert heel de boel te sturen om Rajoy te beschermen, om de PP uit de winde te zetten, dan wordt het nog erger.
En ja, ze mogen hier ook eens politici de binnenkant van een cel laten zien, maar dat men de boekhouder van de partij opsluit, maar niet de partijleider dat is niet serieus.
Een boekhouder doet zoiets niet voor eigen rekening, en dat heft de boekhouding van Barcenas ook bevestigd.


Geen idee, was het niet in Ijsland dat bankiers de cel in gingen voor de bankencrisis?
Ik zou vermoeden dat zij ook politici hard aanpakken.
Kies je voorbeelden wat zorgvuldiger. Ijsland is de bankster-gangsternatie die voor miljarden euro's europees spaargeld in rook heeft laten opgaan in ruil voor hun fake rendementsbeloftes.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 21:04   #18726
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kies je voorbeelden wat zorgvuldiger. Ijsland is de bankster-gangsternatie die voor miljarden euro's europees spaargeld in rook heeft laten opgaan in ruil voor hun fake rendementsbeloftes.
Ik dacht dat zij de bankiers wel de cel hebben ingestopt?
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 21:18   #18727
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Simpele geesten zien alles nogal eenvoudig.

Het zou nog moeten mankeren dat vb. de PP intern geen strekkingen heeft.
Of dat ze in de goede lijn van Franco, iemand die zo dom is om zich te laten pakken, ijskoud en keihard laten boeten.

Maar wel eensgezind voor iets bovennatuurlijks: het ene Grote Spanje. Spijtig dat de Nederlanden daar niet meer onder vallen ...
En ondertussen wel superkatholiek ....
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2018, 22:14   #18728
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.138
Standaard

En binnenkort hebben we in België misschien nog een politieke gevangene bij, uit Spanje natuurlijk, van waar anders?
Heeft deze man geweld gebruikt?
Illegale referenda georganiseerd?
Ha, neen, het is een zanger, een rapper om preciezer te zijn.
De man in kwestie zou gevlucht zijn naar België, Zwitserland of een andere vrijstaat.

Waar zitten ook alweer die mensen die altijd maar beweerden dat er geen mensen vervolgd werden omwille van hun mening?

http://www.lavanguardia.com/politica...euroorden.html
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 05:30   #18729
Zephyrkaos
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 februari 2015
Berichten: 2.651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
En binnenkort hebben we in België misschien nog een politieke gevangene bij, uit Spanje natuurlijk, van waar anders?
Heeft deze man geweld gebruikt?
Illegale referenda georganiseerd?
Ha, neen, het is een zanger, een rapper om preciezer te zijn.
De man in kwestie zou gevlucht zijn naar België, Zwitserland of een andere vrijstaat.

Waar zitten ook alweer die mensen die altijd maar beweerden dat er geen mensen vervolgd werden omwille van hun mening?

http://www.lavanguardia.com/politica...euroorden.html
je weet goed genoeg als je oproept in Belgie Politiemensen te doden dat ja ook hier in de Bak vliegt...
__________________
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing*
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 06:05   #18730
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
je weet goed genoeg als je oproept in Belgie Politiemensen te doden dat ja ook hier in de Bak vliegt...
Heeft hij dat gedaan?
Daarvan was ik niet op de hoogte.
Als dat het geval is, dan kan dit niet door de beugel.

Maar het geweld tegen pro-onafhankelijkheidspolitici/burgers moet ook aangepakt worden, en daar merk ik geen enkele wil van het gerecht om iets te doen.
De criminele manier waarop op 1 oktober vreedzame stemmende burgers in elkaar werden geslagen, sommigen met blijvende letsels, zoals die die een rubber kogel in het oog kreeg, wat doen ze daaraan?
Wat doen ze aan diegene die mensen bedreigen, het "Canto Al Sol" (lijflied van de Franco Aanhangers) hanteren?
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 12:00   #18731
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Het heeft geen direct verband met de catalaanse fratsen, maar het roert in spanje. De PSOE en Ciudadanos overwegen een motie tot wantrouwen om Rajoy zijn regering te laten vallen.
Als Ciudadanos daardoor in een nieuwe regering zou raken, gaan ze de vendelzwaaiers nog harder aan kunnen pakken !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 16:14   #18732
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het heeft geen direct verband met de catalaanse fratsen, maar het roert in spanje. De PSOE en Ciudadanos overwegen een motie tot wantrouwen om Rajoy zijn regering te laten vallen.
Als Ciudadanos daardoor in een nieuwe regering zou raken, gaan ze de vendelzwaaiers nog harder aan kunnen pakken !
Het is minder eenvoudig dan het lijkt.
Wat nu door PSOE ingediend is, is een motie waarbij ze Rajoy kunnen wegkrijgen, maar tegelijk moeten ze dan een meerderheid zien te krijgen achter hun vervanger.
Dat zou dan Pedro Sanchez van de PSOE zijn, maar of C's daar dan weer kan achter staan is een andere vraag.
Lukt het niet met C's, kan de PSOE hem misschien wel wegkrijgen met behulp van... de onafhankelijkheidsgezinden in het parlement, maar dat komt dan weer slecht over bij al diegenen die zich hebben laten opzwepen door het Spaans unionistische nationalisme.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 16:18   #18733
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het is minder eenvoudig dan het lijkt.
Wat nu door PSOE ingediend is, is een motie waarbij ze Rajoy kunnen wegkrijgen, maar tegelijk moeten ze dan een meerderheid zien te krijgen achter hun vervanger.
Dat zou dan Pedro Sanchez van de PSOE zijn, maar of C's daar dan weer kan achter staan is een andere vraag.
Lukt het niet met C's, kan de PSOE hem misschien wel wegkrijgen met behulp van... de onafhankelijkheidsgezinden in het parlement, maar dat komt dan weer slecht over bij al diegenen die zich hebben laten opzwepen door het Spaans unionistische nationalisme.
Mee eens. Het begint surrealistische vormen aan te nemen... Ik vraag me af of Sanchez goed wakker was toen hij dit idee kreeg...

Rare jongens, die hispaniolen...

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 16:56   #18734
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mee eens. Het begint surrealistische vormen aan te nemen... Ik vraag me af of Sanchez goed wakker was toen hij dit idee kreeg...

Rare jongens, die hispaniolen...
Anderzijds, als je na zo'n schandaal als regering gewoon kunt blijven zitten, dan mag je gerust de titel "meest absurde land van Europa" claimen.
Maar ik zou beginnen denken dat noch C's noch de PSOE hoopt dat er iets van komt.
C's eist dat Rajoy nieuwe verkiezingen uitschrijft "of anders" gaan ze die motie steunen.
Maar Rajoy kan geen verkiezingen uitschrijven zolang die motie loopt.
Die motie zal er dan waarschijnlijk niet doorraken, omdat C's de kandidatuur van Pedro Sanchez niet zal willen toelaten, en omdat ze niet mee willen stemmen met de onafhankelijkheidsgezinden.
Misschien denken zowel PSOE als C's dat ze er meer voordeel uithalen om wat herrie te schoppen, maar Rajoy gewoon te laten de rit uitzitten, denkende dat hij en zijn partij nu zwaar beschadigd zijn, en bij volgende verkiezingen zullen bloeden.

En wat C's betreft, ik denk dat jouw hoop ijdel is, Pandareus.
Als die al in het spel komen, zal het hoogstwaarschijnlijk in een coalitie zijn, waarbij de andere niet zo hard zal willen gaan.
Bovendien valt nog te bezien hoeveel van hun stoere praat niet gewoon oppositiepraat is.
Ze hebben al regelmatig maatregelen geëist die ongrondwettelijk zijn.
Bovendien, altijd maar hardere confrontaties, wie weet zorgen ze weer voor een nieuwe burgeroorlog, want ik denk niet dat de onafhankelijkheidsgezinden nu plots van mening gaan veranderen.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 25 mei 2018 om 16:56.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 20:09   #18735
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Anderzijds, als je na zo'n schandaal als regering gewoon kunt blijven zitten, dan mag je gerust de titel "meest absurde land van Europa" claimen.
Maar ik zou beginnen denken dat noch C's noch de PSOE hoopt dat er iets van komt.
C's eist dat Rajoy nieuwe verkiezingen uitschrijft "of anders" gaan ze die motie steunen.
Maar Rajoy kan geen verkiezingen uitschrijven zolang die motie loopt.
Die motie zal er dan waarschijnlijk niet doorraken, omdat C's de kandidatuur van Pedro Sanchez niet zal willen toelaten, en omdat ze niet mee willen stemmen met de onafhankelijkheidsgezinden.
Misschien denken zowel PSOE als C's dat ze er meer voordeel uithalen om wat herrie te schoppen, maar Rajoy gewoon te laten de rit uitzitten, denkende dat hij en zijn partij nu zwaar beschadigd zijn, en bij volgende verkiezingen zullen bloeden.

En wat C's betreft, ik denk dat jouw hoop ijdel is, Pandareus.
Als die al in het spel komen, zal het hoogstwaarschijnlijk in een coalitie zijn, waarbij de andere niet zo hard zal willen gaan.
Bovendien valt nog te bezien hoeveel van hun stoere praat niet gewoon oppositiepraat is.
Ze hebben al regelmatig maatregelen geëist die ongrondwettelijk zijn.
Bovendien, altijd maar hardere confrontaties, wie weet zorgen ze weer voor een nieuwe burgeroorlog, want ik denk niet dat de onafhankelijkheidsgezinden nu plots van mening gaan veranderen.
Grotendeels eens met jou voor wat betreft de politieke analyse. Uiteraard gaat het hier maar om 1 ding en dat is : welke partij kan uit de miserie van PP het meeste geld uitslagen. Zowel PSOE als Ciudadanos denkt (uiteraard) aan niets anders.

Voor catalonië kan dat wel degelijk een verschil maken, C's gaat zich (hypothetisch) zeer principieel als tegenstander neerzetten van elke facilitering richting de vendeliers. Hun kiezers moeten namelijk niets weten van separatistische buikkrampen en hun eigen partij is in catalonië de grootste individuele partij. Waarom zouden ze ook maar 1 millimeter opschuiven richting die vendeliers ???
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 20:56   #18736
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
C's gaat zich (hypothetisch) zeer principieel als tegenstander neerzetten van elke facilitering richting de vendeliers. Hun kiezers moeten namelijk niets weten van separatistische buikkrampen en hun eigen partij is in catalonië de grootste individuele partij. Waarom zouden ze ook maar 1 millimeter opschuiven richting die vendeliers ???
Zoals ik zei, de tegenstander gaat ook niet opgeven.
Franco kreeg ze niet klein, Riveras zal daar ook niet in slagen.
Altijd maar harder op treden, ze moeten er wel mee samenleven, hee.
Met al hun brutaliteit, hun gebrek aan respect en hun geweld riskeren ze dat er een nieuwe ETA ontstaat, of een nieuwe burgeroorlog.
Of unionisten daar belang bij hebben, valt maar te bezien.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 12:37   #18737
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.138
Standaard

Het delicate spel van de motie van wantrouwen is bezig.
PSOE (de Spaanse socialisten) hebben een motie op de agenda gezet.
Ze kunnen een meerderheid bereiken als ze :

* ofwel Ciudadanos aan hun kant krijgen
* of alle nationalistische partijen van Baskenland en Catalonië aan hun kant krijgen, samen met Podemos.

Ciudadanos eist voor hun medewerking dat er geen pact gesloten wordt met de onafhankelijkheidslievenden, en ook dat er zo snel mogelijk verkiezingen komen.
De PNV (Baskische nationalisten) eisen in ruil voor hun medewerking dat Pedro Sanchez (nationaal leider van de Spaanse socialisten) dan ook echt gaat regeren, dus géén vervroegde verkiezingen.
Bij de Catalaanse nationalistische partijen is te horen dat in ruil voor hun steun ze een versoepeling van het beleid willen tav. Catalonië.
Podemos wil onvoorwaardelijk zijn steun geven.

Pedro Sanchez moest dus kiezen.
Hij kan niet tegelijk voor verkiezingen gaan (dus geen effectief presidentschap, zoals Ciudadanos eist) en wel een effectief presidentschap (zoals de PNV eist).
Hij heeft gekozen om Ciudadanos aan zijn kant te krijgen, door te zeggen dat er toch snel verkiezingen kunnen komen, zoals Ciudadanos eist.

Dat lijkt mij een gevaarlijke gok.
Als Ciudadanos nu toch neen zegt, kan Pedro Sanchez straks moeilijk zeggen dat hij toch gaat regeren om dan weer het andere blok te overhalen.

De PP zelf wil vervroegde verkiezingen in maart (wat mij toch nog een erg lange tussenperiode lijkt), en probeert ondertussen de andere partijen uit elkaar te spelen.

Wordt ongetwijfeld vervolgd...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 13:35   #18738
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.138
Standaard

En hop, het is al zo ver.
Ciudadanos schiet de motie van PSOE af.
Ze willen dat ze de motie terugtrekken en een nieuwe indienen waarin dan een "instrumentele kandidaat" staat, en niet Pedro Sanchez.
De motie mag maar één punt hebben : het uitschrijven van nieuwe verkiezingen.
Ik zie het al gebeuren : Sanchez trekt zijn motie terug in, en nog voor hij een nieuwe kan indienen kondigt Rajoy snel vervroegde verkiezingen aan in maart, en hij kan weer mooi blijven zitten, met dank aan Ciudadanos...

Nu, ik ga eventjes stoppen met berichten over deze kwestie, tenzij het iets met Catalonië van doen heeft, want er kunnen nog veel tussenstapjes komen tussen nu en het uiteindelijk (mis)lukken van de motie van wantrouwen.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 26 mei 2018 om 13:41.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 20:56   #18739
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Grotendeels eens met jou voor wat betreft de politieke analyse. Uiteraard gaat het hier maar om 1 ding en dat is : welke partij kan uit de miserie van PP het meeste geld uitslagen. Zowel PSOE als Ciudadanos denkt (uiteraard) aan niets anders.

Voor catalonië kan dat wel degelijk een verschil maken, C's gaat zich (hypothetisch) zeer principieel als tegenstander neerzetten van elke facilitering richting de vendeliers. Hun kiezers moeten namelijk niets weten van separatistische buikkrampen en hun eigen partij is in catalonië de grootste individuele partij. Waarom zouden ze ook maar 1 millimeter opschuiven richting die vendeliers ???
Opschuiven? Compromis?
Dwingen: dat is het wat ze willen. Dwingen lijk Franco. Zuiders-primitief.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 20:31   #18740
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Ik begin te vermoeden dat de Quim het handig aan het spelen is: met wat geluk gaat hij ervoor zorgen dat de allerlaatste beslissing van Rajoy zal zijn om art. 155 op te heffen.
De Quim gaat dan doen door toe te geven om geen gevangen of gebande personen meer voor te stellen als minister.
Na die beslissing, zal Rajoy de motie van wantrouwen niet overleven.

Wat daarna dan zou gebeuren, vb. binnen enkele weken, als een Catalaanse minister zijn ontslag zou geven, en de nieuwe voorgestelde minister er toch weer een is "die niet mag, alhoewel democratisch verkozen" ...
gaan ze dan terug 155 in werking stellen?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be