Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 augustus 2013, 22:05   #1
Dower
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 april 2013
Berichten: 22
Standaard 1000 boetes per dag bij trajectcontrole...

De politie flitst 1000 auto's per dag op de trajectcontroles: http://www.intoverkeersrecht.be/news...tcontrole.html

Op zich vind ik die trajectcontrole geen slechte zaak, iedereen rijdt de juiste snelheid en misschien verloopt het verkeer hierdoor wat vlotter en zijn er wat minder ongelukken.

Maar elke keer ik er passeer ben ik mij er in het begin van bewust, in het midden ben ik het vergeten en tegen het einde herinner ik het me weer. Resultaat: ik heb nog nooit een boete gehad maar tis toch opletten... Iemand met t zelfde gevoel?

Laatst gewijzigd door Dower : 26 augustus 2013 om 22:13.
Dower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 22:41   #2
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Geen probleem mee. Mijn coyote waarschuwt mij op voorhand en rekent netjes uit hoe hoog mijn gemiddelde snelheid ligt.

Ik vraag me af wat er zou gebeuren als al die chauffeurs op de pechstrook gaan staan om te wachten tot hun gemiddelde snelheid gedaald is...
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 23:19   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.357
Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dower Bekijk bericht
Op zich vind ik die trajectcontrole geen slechte zaak, iedereen rijdt de juiste snelheid en misschien verloopt het verkeer hierdoor wat vlotter en zijn er wat minder ongelukken.
"Juiste" snelheid of beter traagheid in theorie. "Waarom zou 90 of 120 of whatever kmh daar juist zijn" ?


Is helemaal niet bewezen, daarbij is het een gemiddelde snelheid dwz ik kan ook een stukje 180 kmh of meer rijden of naar omstandigheden heel gevaarlijk snel (slalommend) en daarna compenseren door heel gevaarlijk heel traag te rijden en onverwacht iedereen te hinderen (fata morgana : file ). Uiteraard door plotseling heel fel in te remmen te gaan (voor die fata morgana), of in gewone taal als een volslagen gevaarlijke idioot rijden. Maar dat is evenzo theorie.

Dus ik rij onaangepast zeer gevaarlijk snel en traag maar mijn gemiddelde is niet meer als 90 + marge (96 kmh) over die 1,9 km trajectcontrole en ik wordt niet geflitst, lekker veilig toch ?

Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=172103
summum van snelheidsfetisjime: trajectcontrole >> 294 posts...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 26 augustus 2013 om 23:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 23:55   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.357
Talking Trajectcontrole en geflits leidt tot meer ongevallen ?

Minder ongelukken ? sure not: sinds wanneer doet dat geflits het aantal ongevallen dalen ? Integendeel zeker ?

Citaat:
http://assuraliaatschool.wordpress.c...dan-wagenpark/

Aantal ongevallen stijgt 2,5 keer sneller dan wagenpark





In 2010 werden door voertuigen uitde categorie BA Toerisme en Zaken 50.800 verkeersongevallen meer veroorzaakt dan in 2006. Op vier jaar tijd komt dit overeen met een stijging van 15,4 %, terwijl het wagenpark slechts met 6,4 % toenam. Dit blijkt uit de jaarlijkse Assuralia-enquête over de evolutie van de schadefrequentie.

Deze jaarlijkse enquête geeft een eerste tendens van het aantal schadegevallen en de evolutie van de schadefrequentie in 2010. De schadefrequentie werd berekend op basis van het aantal ongevallen in fout plus het aantal ongevallen waarbij de aansprakelijkheid verdeeld is, voorgevallen tussen 1 januari en 31 december.

De categorie ‘Toerisme en zaken’ kende in 2010 een schadefrequentie van 7,24 %, de hoogste van de afgelopen jaren. Dit percentage werd berekend uitgaande van een steekproef van 81 % van het totaal aantal personenwagens.

Het aantal schadegevallen kent een duidelijk stijgende lijn. Terwijl het aantal schadegevallen in 2006 geschat wordt op 328.900 voor ‘Toerisme en zaken’, wordt het aantal in 2010 op 379.700 geschat.

Omgerekend gebeurden er in 2006 gemiddeld 900 ongevallen per dag. Dat aantal is in 2010 toegenomen tot gemiddeld 1.040. Dit betekent dat er op vier jaar tijd 140 ongevallen per dag meer gebeuren.

In 2010 waren er 15,4 % meer schadegevallen dan vier jaar voordien. Deze stijging wordt deels verklaard door de uitbreiding van het wagenpark met 6,0 % in de afgelopen vier jaren.
Bij de analyse van de schadefrequentie van de andere categorieën van voertuigen, valt onmiddellijk de hoge schadefrequentie van ‘Autobussen en autocars’ en ‘Taxi’s en huurrijtuigen’ op.
...]
Is evenzomin een bewijs hé.

Citaat:
De Morgen, 26 mei 2012:

Aantal verkeersongevallen veel hoger dan algemeen aangenomen

Volgens Sofie Van Damme van het BIVV wordt het aantal verkeersongevallen in België zwaar onderschat. Ieder jaar ontvangt het BIVV gegevens over 40.000 ongevallen. Die komen via de politie terecht bij de Algemene Directie Statistiek van de FOD Economie. Het werkelijke slachtoffertol ligt echter veel hoger. 'Uit een studie blijkt dat ziekenhuizen 2,5 keer meer zwaargewonden rapporteren dan de politie', zegt Van Damme. Zelf schat het BIVV dat 40 procent van het aantal zwaargewonden ook daadwerkelijk in de officiële statistieken belandt. Bij fietser is dat amper 18 procent, omdat zij zelden verzekering of politie inschakelen.

Het ongevallenformulier dat de politie invult is meer dan 20 jaar oud en is dringend aan vernieuwing toe.

Het BIVV pleit daarom voor een centraal bestand waarin alle verkeersslachtoffers worden opgenomen.'Dat kan door de gegevens van ziekenhuizen, verzekeraars, politie en parketten aan elkaar te linken', zegt Van Damme.
Toeval tweemaal die 2,5 maal meer ? Denk tweemaal na...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 27 augustus 2013 om 00:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 00:08   #5
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Ieder kleine man weet dat dit puur om het inkomsten gaat voor de staat, en dat dit niets te maken heeft met verkeersveiligheid.
De posts hierboven bewijzen het in cijfers.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 07:12   #6
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Ieder kleine man weet dat dit puur om het inkomsten gaat voor de staat, en dat dit niets te maken heeft met verkeersveiligheid.
De posts hierboven bewijzen het in cijfers.
2
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 07:15   #7
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Ieder kleine man weet dat dit puur om het inkomsten gaat voor de staat, en dat dit niets te maken heeft met verkeersveiligheid.
De posts hierboven bewijzen het in cijfers.
3
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 07:35   #8
openeye
Gouverneur
 
openeye's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2010
Berichten: 1.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Ieder kleine man weet dat dit puur om het inkomsten gaat voor de staat, en dat dit niets te maken heeft met verkeersveiligheid.
De posts hierboven bewijzen het in cijfers.
4
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 08:19   #9
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Ieder kleine man weet dat dit puur om het inkomsten gaat voor de staat, en dat dit niets te maken heeft met verkeersveiligheid.
De posts hierboven bewijzen het in cijfers.
5
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 10:34   #10
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Ieder kleine man weet dat dit puur om het inkomsten gaat voor de staat, en dat dit niets te maken heeft met verkeersveiligheid.
De posts hierboven bewijzen het in cijfers.
6
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 14:27   #11
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.457
Standaard

Citaat:
Boetes omhoog, ongevallen omlaag

De controles bewijzen hun nut, zegt commissaris-generaal Catherine De Bolle. "Wij hebben het aantal ongevallen op de autowegen kunnen terugdringen van 4776 in 2006 naar 3363 in 2012. Het aantal dodelijke slachtoffers is teruggevallen van 192 naar 118. Niet toevallig is het aantal vastgestelde snelheidsovertredingen in diezelfde periode meer dan verdubbeld, tot 1,2 miljoen pv's in 2012."
http://www.knack.be/nieuws/belgie/po...mal-96828.html
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 14:29   #12
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

7

d'r is niks meer in mijn glas gebleven!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 14:40   #13
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Zo wordt de opwarming van de aarde ook veroorzaakt door een terugval in het aantal piraten op zee. Dat is ook allemaal niet toevallig.

http://www.forbes.com/sites/erikaand...lobal-warming/

Correlatie is niet hetzelfde als causaliteit...
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 15:10   #14
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Zo wordt de opwarming van de aarde ook veroorzaakt door een terugval in het aantal piraten op zee. Dat is ook allemaal niet toevallig.

http://www.forbes.com/sites/erikaand...lobal-warming/

Correlatie is niet hetzelfde als causaliteit...
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 15:42   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Citaat:
"Wij hebben het aantal ongevallen op de autowegen kunnen terugdringen van 4776 in 2006 naar 3363 in 2012.
Wie of wat of hoe is wij ?

tip:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 27 augustus 2013 om 15:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 15:57   #16
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wie of wat of hoe is wij ?

tip:
De groene jihad ?
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 16:35   #17
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.357
Talking

Volgens deze flitspalenkaart van Europa moeten vooral Denemarken en Ierland "eerder onveilige landen" zijn:





Neuh, ze staan nu wel in de top vijf.

Tiens sinds BE het record flitspalen heeft zijn ze nog verder weggezakt sinds eerste-flitspalen-1998 van 12 naar 20-19e plaats, en voor hun flitspalen waren ze nog zo mooi aan ´t zakken van 16 naar 12. Hoe konden ze nu zo dom zijn ?

En Denemarken is zelfs (mee) top qua verkeersdoden op hun snelwegen per voertuigkilometer: die verhoging van 110 max naar 130 kmh-limiet in 2004/snelweg heeft dus geen kwaad gedaan, integendeel mss ?
Citaat:
http://internationaltransportforum.o...c/pdf/risk.pdf
Road user fatalities
Motorways per 1 billion Veh·Km
DK: 1
CH: 1
UK: 1,3
FI: 1,6
F: 1,8
D: 2
A: 2,2
Be: 2,9
Slov: 3,1
CZ: 3,4
straf hé, en dat allemaal met 10 flitspalen ... in héél Denemarken hé.: (vergelijk BE: 1857 volgens bron)
http://www.scdb.info/nl/statistik/

Is evenzomin een bewijs.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 27 augustus 2013 om 16:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 07:54   #18
Enter
Parlementslid
 
Enter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 1.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dower Bekijk bericht
De politie flitst 1000 auto's per dag op de trajectcontroles: http://www.intoverkeersrecht.be/news...tcontrole.html

Op zich vind ik die trajectcontrole geen slechte zaak, iedereen rijdt de juiste snelheid en misschien verloopt het verkeer hierdoor wat vlotter en zijn er wat minder ongelukken.

Maar elke keer ik er passeer ben ik mij er in het begin van bewust, in het midden ben ik het vergeten en tegen het einde herinner ik het me weer. Resultaat: ik heb nog nooit een boete gehad maar tis toch opletten... Iemand met t zelfde gevoel?
Het gevaar bestaat er in dat er meer op de snelheid gaat gelet worden en minder op het verkeer. Gevolg: meer ongelukken.
__________________
Dit profiel is gedeactiveerd.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 07:56   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dower Bekijk bericht
De politie flitst 1000 auto's per dag op de trajectcontroles: http://www.intoverkeersrecht.be/news...tcontrole.html

Op zich vind ik die trajectcontrole geen slechte zaak, iedereen rijdt de juiste snelheid en misschien verloopt het verkeer hierdoor wat vlotter en zijn er wat minder ongelukken.

Maar elke keer ik er passeer ben ik mij er in het begin van bewust, in het midden ben ik het vergeten en tegen het einde herinner ik het me weer. Resultaat: ik heb nog nooit een boete gehad maar tis toch opletten... Iemand met t zelfde gevoel?
In Gent heeft dit niets te maken met verkeersveiligheid of vlotte doorstromming.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 00:39   #20
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
In Gent heeft dit niets te maken met verkeersveiligheid of vlotte doorstroming.
Zeer juist.
De trajectcontrole is zogezegd wegens het lawaai, dus een "constructiefout" van de ondernemer.
Men heeft in Gent de opbrengst van de pestboetes groot geblokletterd in de krant. Indien men dit geld zou gebruiken om het probleem 'lawaai' uit de weg te ruimen... Maar neen, het is kassa kassa.

En het blijft niet alleen bij dit soort praktijken in Gent. Doe maar eens een zoekopdracht naar berichten die ik heb gepost in de rubriek 'verkeer'.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be