Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 mei 2018, 21:21   #41
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De vraag stellen is ze beantwoorden. Dus JA, de Franstalige tegenpolen maken misbruik van het gebrek aan assertiviteit van de "Vlaams" Belgische politici.
De Vlamingen dragen nog steeds de gevolgen van hun kolonisatie door de Franstalige minderheid. Dat zit in de kop, en dat gaat er waarschijnlijk nooit meer uit. Die "Vlaamse" toegeeflijkheid" heeft als gevolg dat er systemen omwikkeld werden die de Vlaamse meerderheid zelfs bij wet alle macht ontnam.
Het concept van het Nash equilibrium is in zoverre van toepassing dat het nadelig uitvalt voor de partij die het zou aandurven om iets te veranderen waar de francofonie, en haar Vlaamse slaafjes, niet mee akkoord gaan. We weten allemaal wie en wat ik bedoel. Ja toch?
Er zijn zoveel machthebbers achter de schermen, en zij hebben bovendien hun slaafjes in de media in de hand. Ook die mensen hebben een heleboel machthebbers boven zich. We weten allemaal wat het lot is van klokkenluiders. Dat geldt niet alleen in de media, maar ook in de politiek, in de kerk, in de privé. Overal. Daar komt nog bovenop dat Belgique een gecompliceerd koningdom is. Het is peperduur, draait vierkant en werkt langs geen kanten hoe het hoort, maar verandering in zo' n land is enkel mogelijk als het volk in opstand komt. Het VLAAMSE volk bedoel ik want het Franstalige is best tevreden met de macht die het heeft dankzij zijn agressieve verkozenen. Het "Vlaamse" gedurende bijna twee eeuwen lang "verbelziekte" volk heeft hetzelfde gebrek als zijn politici. Ze klagen en zagen maar steken hun kop in het zand in plaats van zich openlijk te durven verzetten tegen de gang van zaken. Ze weten maar al te goed wat de gevolgen daarvan zouden zijn.
Mmmja, u beaamt zonder zoveel woorden dat u het eens bent met mijn eerder argument dat de Belgische Franstalige politici het been risicoloos stijf kunnen houden ten aanzien van Vlaamse eisen, en dat ze gerust even risicoloos zelf eisen kunnen stellen omdat ze uit ervaring zeer goed weten dat hun Vlaamse tegenpolen hoe dan ook uiteindelijk zullen toegeven.

U noemt dat agressiviteit en/of misbruik vanwege de Belgische Franstalige politici, maar ik denk dat elke neutrale buitenstaander zal zeggen dat men het die Franstalige politici niet ten kwade kan duiden dat de Vlaamse politici om welkdanige reden kennelijk veel minder goede onderhandelaars blijken te zijn.

Of met andere woorden : gegeven de in post 28 impliciet gestelde premisse dat de Vlaamse politici de Vlamingen niet zoals het hoort vertegenwoordigen, kan men het de Belgische Franstaligen dan ten kwade duiden dat zij de Belgische Franstaligen kennelijk wel degelijk zoals het hoort vertegenwoordigen ?
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 21:27   #42
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
In welke zin of mate stroken de verkiezingen van 2010 niet met het gestelde, mijnheer ?
U bent de stilstand van destijds al vergeten....

Dat was pure chantage,de welvaart van Vlaanderen tegenover de Waalse armoede....

Voor de Franstalige Politici was het alvast duidelijk....

Nou Ja...

Laatst gewijzigd door Svennies : 27 mei 2018 om 21:29.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 21:33   #43
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
U bent de stilstand van destijds al vergeten....

Dat was pure chantage,de welvaart van Vlaanderen tegenover de Waalse armoede....

Voor de Franstalige Politici was het alvast duidelijk....

Nou Ja...
En wat is er middels en na "de stilstand" gebeurd dat niet strookt met het door mij gestelde, mijnheer Svennies ?

Laatst gewijzigd door Gwylan : 27 mei 2018 om 21:36.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 21:42   #44
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
En wat is er middels en na "de stilstand" gebeurd dat niet strookt met het door mij gestelde, mijnheer Svennies ?
Waarom denkt u dat de toegevingen altijd van uit Vlaamstalige zijde moeten komen...


Is dat vanwege een democratische instelling,of is het vanwege het feit dat een Franstalige stem meer gewicht mee draagt dan een Vlaamstalige stem...

Democratie,gelijkwaardigheid.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 21:44   #45
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Mmmja, u beaamt zonder zoveel woorden dat u het eens bent met mijn eerder argument dat de Belgische Franstalige politici het been risicoloos stijf kunnen houden ten aanzien van Vlaamse eisen, en dat ze gerust even risicoloos zelf eisen kunnen stellen omdat ze uit ervaring zeer goed weten dat hun Vlaamse tegenpolen hoe dan ook uiteindelijk zullen toegeven.

U noemt dat agressiviteit en/of misbruik vanwege de Belgische Franstalige politici, maar ik denk dat elke neutrale buitenstaander zal zeggen dat men het die Franstalige politici niet ten kwade kan duiden dat de Vlaamse politici om welkdanige reden kennelijk veel minder goede onderhandelaars blijken te zijn.

Of met andere woorden : gegeven de in post 28 impliciet gestelde premisse dat de Vlaamse politici de Vlamingen niet zoals het hoort vertegenwoordigen, kan men het de Belgische Franstaligen dan ten kwade duiden dat zij de Belgische Franstaligen kennelijk wel degelijk zoals het hoort vertegenwoordigen ?
Eerlijke analyse. Zaak is dat er in Vlaanderen een veel groter sentiment heerst voor onafhankelijkheid en daar wringt het schoentje. Vlaams Belang zit in een cordon en dat heeft de Vlaamse Beweging afgeschrikt.

De Vlaamse politici moet de transfers nu stoppen en dan zal waarschijnlijk het sentiment voor onafhankelijkheid ook afnemen voor velen.

Er zijn alleen bepaalde krachten die van België een vis noch vlees ding hebben gemaakt. Het Belgische federalisme is voor niet-ingewijden ingewikkeld en onoverzichtelijk, omdat het unitaire kenmerken vertoont (gewesten zijn -nog steeds- grotendeels financieel afhankelijk van de federale fiscus) en tegelijk confederalistische trekken heeft (politici moeten zich -steeds meer- tot een uitsluitend Vlaams of Franstalig kiespubliek richten).

Dit en/en verhaal kan beter stoppen. Vlaanderen onafhankelijk of een unitair België. Geen gezever...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 21:47   #46
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Er is geen sentiment voor onafhankelijkheid in Vlaanderen. Waar haalt u die fantasie toch vandaan ?

De NVA is groot omdat het een conservatieve partij is. Als ze volop de vlaamse trom slaan en de regeringsvorming er willen rond laten gaan, verliezen ze een pak kiezers en dat weten ze.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 21:48   #47
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Waarom denkt u dat de toegevingen altijd van uit Vlaamstalige zijde moeten komen...


Is dat vanwege een democratische instelling,of is het vanwege het feit dat een Franstalige stem meer gewicht mee draagt dan een Vlaamstalige stem...

Democratie,gelijkwaardigheid.....
Dat is geen antwoord op mijn vraag, mijnheer. De vraag is : wat is er middels en na de door u genoemde "stilstand" bij de verkiezingen van 2010 gebeurd dat niet strookt met het door mij gestelde ?
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 21:51   #48
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Dat is geen antwoord op mijn vraag, mijnheer. De vraag is : wat is er middels en na de door u genoemde "stilstand" bij de verkiezingen van 2010 gebeurd dat niet strookt met het door mij gestelde ?
Het antwoord zit nochtans in mijn antwoord vervat gezien de ongelijkheid tussen een Franstalige en Vlaamstalige stem....

Of vindt u dat de naam democratie waardig...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 21:52   #49
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er is geen sentiment voor onafhankelijkheid in Vlaanderen. Waar haalt u die fantasie toch vandaan ?

De NVA is groot omdat het een conservatieve partij is. Als ze volop de vlaamse trom slaan en de regeringsvorming er willen rond laten gaan, verliezen ze een pak kiezers en dat weten ze.
Ja zeg, het enige dat Vlaanderen ooit onafhankelijk zal maken is een gewapend conflict. U weet dat even goed als mij, die Waalse stijfkoppen geven die transfers niet op.

Het is eigenlijk een zaak waar het nutteloos is om over te redeneren.

N-VA moet snel dat Zwitserse model uit de brand slepen of het is onder de kiesdrempel. Voor 2025 anders is het game over...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 21:58   #50
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Het antwoord zit nochtans in mijn antwoord vervat gezien de ongelijkheid tussen een Franstalige en Vlaamstalige stem....

Of vindt u dat de naam democratie waardig...
U weet dat ik zeer dom ben, mijnheer Svennies. Dank derhalve om naast uw voorgehouden in één en ander reeds vervat antwoord toch nog eens duidelijk te omschrijven wat is er middels en na de door u genoemde "stilstand" bij de verkiezingen van 2010 gebeurd is dat niet strookt met het door mij gestelde.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 22:00   #51
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
U weet dat ik zeer dom ben, mijnheer Svennies. Dank derhalve om naast uw voorgehouden in één en ander reeds vervat antwoord toch nog eens duidelijk te omschrijven wat is er middels en na de door u genoemde "stilstand" bij de verkiezingen van 2010 gebeurd is dat niet strookt met het door mij gestelde.
Ok ,wat mij betreft stopt deze discutie hier en nu....

Aangezien u het niet wil doorhebben dat de Franstaligen tot in het oneindige wilden blijven blokkeren ,ongeacht wat er verder zou gebeuren...

Ik hoef géén antwoord meer van uwentwege...

Dank bij voorbaat Meeuwtje...

Laatst gewijzigd door Svennies : 27 mei 2018 om 22:09.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 22:14   #52
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ok ,wat mij betreft stopt deze discutie hier en nu....

Aangezien u het niet wil doorhebben dat de Franstaligen tot in het oneindige wilden blijven blokkeren ,ongeacht wat er verder zou gebeuren...

Ik hoef géén antwoord meer van uwentwege...

Dank bij voorbaat Meeuwtje...
Maar in welke zin strookt uw stelling dat "de Franstaligen tot in het oneindige wilden blijven blokkeren ,ongeacht wat er verder zou gebeuren" en de vaststelling dat de Vlaamse onderhandelaars uiteindelijk toegegeven hebben en een regeringscoalitie hebben gevormd, niet met het door mij gestelde ?

Of met andere woorden, mijnheer Svennies : hebt u gans de onderhavige discussie en in het bijzonder mijn eerdere posts in deze draad eigenlijk wel gelezen vooraleer u reageerde ?
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 22:17   #53
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Och, de N-VA kan je niet zoveel kwalijk nemen. De huichelarij en kruiperigheid van de traditio's is vooral walgelijk. Oooh maar we vinden het toch allemaal wel goed en jadie-jadie en goodie-goodie.

TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2018, 00:30   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.271
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ok ,wat mij betreft stopt deze discutie hier en nu....

Aangezien u het niet wil doorhebben dat de Franstaligen tot in het oneindige wilden blijven blokkeren ,ongeacht wat er verder zou gebeuren...

Ik hoef géén antwoord meer van uwentwege...

Dank bij voorbaat Meeuwtje...
Lees beter eens na wat Gwylan schreef. Je geeft haar in werkelijkheid over de hele lijn gelijk. Je geeft alleen niet eerlijk toe dat de Vlamingen niet vertegenwoordigd worden door hun verkozenen zoals de Franstaligen wél door de hunne.
Er zijn redenen zat om het gedrag van "onze" vertegenwoordigen te excuseren
maar na bijna twee eeuwen wordt het stilaan tijd om hun tanden te laten zien.
De waarheid is de Vlaamse politici geen tanden hebben. Ze hebben die allang uit hun bakkes laten slaan. Het zijn geen vechtersbazen zoals de Walen.
De waarheid is ook dat Belgique op zijn kop zou staan mochten "onze" vertegenwoordigers, meer bepaald de N-VA, op haar strepen staan. Voor een burgeroorlog willen zij niet verantwoordelijk worden gesteld. Ik begrijp dat, maar dat zien onze tegenstanders als zwakheid, en daar maken zij al te graag misbruik van.

Om af te ronden: wij hebben lafbekken van nep vertegenwoordigers.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2018, 11:19   #55
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Lees beter eens na wat Gwylan schreef. Je geeft haar in werkelijkheid over de hele lijn gelijk. Je geeft alleen niet eerlijk toe dat de Vlamingen niet vertegenwoordigd worden door hun verkozenen zoals de Franstaligen wél door de hunne.
Er zijn redenen zat om het gedrag van "onze" vertegenwoordigen te excuseren
maar na bijna twee eeuwen wordt het stilaan tijd om hun tanden te laten zien.
De waarheid is de Vlaamse politici geen tanden hebben. Ze hebben die allang uit hun bakkes laten slaan. Het zijn geen vechtersbazen zoals de Walen.
De waarheid is ook dat Belgique op zijn kop zou staan mochten "onze" vertegenwoordigers, meer bepaald de N-VA, op haar strepen staan. Voor een burgeroorlog willen zij niet verantwoordelijk worden gesteld. Ik begrijp dat, maar dat zien onze tegenstanders als zwakheid, en daar maken zij al te graag misbruik van.

Om af te ronden: wij hebben lafbekken van nep vertegenwoordigers.
We zijn dan ook een volk van domme en kleingeestige lafbekken.

Het is niet meer dan logisch dat 'onze vertegenwoordigers' ons in het gezicht uitlachen. Er zijn er onder ons veel die nog meelachen ook, kwestie van de dommigheid extra in de verf te zetten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2018, 11:39   #56
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Lees beter eens na wat Gwylan schreef. Je geeft haar in werkelijkheid over de hele lijn gelijk. Je geeft alleen niet eerlijk toe dat de Vlamingen niet vertegenwoordigd worden door hun verkozenen zoals de Franstaligen wél door de hunne.
Er zijn redenen zat om het gedrag van "onze" vertegenwoordigen te excuseren
maar na bijna twee eeuwen wordt het stilaan tijd om hun tanden te laten zien.
De waarheid is de Vlaamse politici geen tanden hebben. Ze hebben die allang uit hun bakkes laten slaan. Het zijn geen vechtersbazen zoals de Walen.
De waarheid is ook dat Belgique op zijn kop zou staan mochten "onze" vertegenwoordigers, meer bepaald de N-VA, op haar strepen staan. Voor een burgeroorlog willen zij niet verantwoordelijk worden gesteld. Ik begrijp dat, maar dat zien onze tegenstanders als zwakheid, en daar maken zij al te graag misbruik van.

Om af te ronden: wij hebben lafbekken van nep vertegenwoordigers.
De N-VA is federaal machteloos.
Ze gaan alleen federal macht krijgen als ze bij de volgende verkiezingen in Brussel in staat zouden zijn aan Vlaamse kant een absolute meerderheid in zetels te behalen.
Dan wordt het echt kermis.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2018, 12:13   #57
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De N-VA is federaal machteloos.
Ze gaan alleen federal macht krijgen als ze bij de volgende verkiezingen in Brussel in staat zouden zijn aan Vlaamse kant een absolute meerderheid in zetels te behalen.
Dan wordt het echt kermis.
nee, die grendel is vakkundig juridisch verwijderd toen VB met Demol toen ook dreigde aan een blokkeringsmeerderheid te raken in Brussel.

Vlamingen hebben daar geen veto meer, niemand die er om maalde dat dit ooit een tegenhanger(evenwicht) was voor de Franstalige grendels in de Kamer initieel ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2018, 12:17   #58
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, die grendel is vakkundig juridisch verwijderd toen VB met Demol toen ook dreigde aan een blokkeringsmeerderheid te raken in Brussel.

Vlamingen hebben daar geen veto meer, niemand die er om maalde dat dit ooit een tegenhanger(evenwicht) was voor de Franstalige grendels in de Kamer initieel ...
Een Brusselse regering moet toch nog altijd een meerderheid hebben in beide taalgroepen?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2018, 12:19   #59
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Een Brusselse regering moet toch nog altijd een meerderheid hebben in beide taalgroepen?
daar is geen koppeling meer tussen dacht ik.

Laatst gewijzigd door Anna List : 28 mei 2018 om 12:20.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2018, 12:24   #60
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

in elk geval, als Michel wil dat partijvoorzitters positief blijven, dan zal m toch al meteen moeten stoppen met bevoegdheden naar de regering te trekken van individuele ministers

wat m met het verblijf van die ouders vd overleden kleine just gedaan heeft ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be