Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 november 2020, 20:40   #1
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard Franse zwarte producteur ineen geslagen door politie agenten

https://twitter.com/Loopsidernews/st...70826652643328

https://www.letelegramme.fr/dossiers...0-12663469.php

Allez, de corona politiestaat toont zich efficient bij het opsporen van overtreders.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 04:16   #2
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
https://twitter.com/Loopsidernews/st...70826652643328

https://www.letelegramme.fr/dossiers...0-12663469.php

Allez, de corona politiestaat toont zich efficient bij het opsporen van overtreders.
Straf!

Ik begin beter te begrijpen waarom het er in Frankrijk af en toe erg explosief aan toe ging de voorbije jaren.

Er scheelt toch iets met de opleiding en/of de selectie van politie-agenten, me dunkt. Al kan de opgehoopte frustratie en spanning wegens 'corona' en haar maatregelen bij die eerste flik die uit z'n dak gaat voor een initiële vonk hebben gezorgd, er zou toch één van die twee andere flikken moeten tussen gekomen zijn om op z'n minst te probéren zijn collega te kalmeren, nee?


Ook een beetje raar dat daar zo weinig reactie op komt, hier op 't forum.

Is het de verkeerde die ineen geslagen werd, of zijn het de verkeerden die het deden?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 04:27   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Geen van beiden voor mij, maar de aangereikte informatie is in het Frans. En ik beheers dat niet goed. dus laat ik die kelk aan mij voorbij gaan.


Maar net zoals bij vele andere " politiegeweld filmpjes" ontbreken er belangrijke stukken, zoals "de aanleiding".

En als de Franse magistratuur op dezelfde leest is geschoeid als de Belgische is het eigenlijk verbazingwekkend dat het ook niet in België gebeurd.
Magistraten getracteerd op een rondje kletsen krijgen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 08:32   #4
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar net zoals bij vele andere " politiegeweld filmpjes" ontbreken er belangrijke stukken, zoals "de aanleiding".
Ja, het verhaal gaat dat die man van zijn woning gewoon de straat overstak naar zijn registratie studio, en geen masker had opgezet gezien het korte traject. Toen hij de agenten zag, heeft hij de pas versneld omdat hij geen boete wilde voor dat masker dat hij niet op had, en zijn die op hem gevallen. Hij heeft zich willen verschansen in zijn studio, waar ze hem gevolgd hebben met de beelden tot gevolg, want in die studio zijn altijd surveillance camera's aan het werk.

Na die klop partij hebben de agenten versterking gebeld, en is een interventie groep gekomen die een traangas granaat in de studio heeft geschoten om de man die al bont en blauw was geklopt, naar buiten te jagen, waar hij nog een pak rammel gekregen heeft en dan meegenomen is in voorlopige hechtenis, waar hij in beschuldiging werd gesteld voor geweld op politie agenten.

Zoals je zegt is het begin niet duidelijk, natuurlijk want niemand heeft daar een filmpje van. Zou die man op wat agenten beginnen kloppen zijn ?

Het is onduidelijk maar het is toch wel eigenaardig om zo hard te keer te gaan op iemand. Wat verontrustend is, is dat die agenten blijkbaar versterking hebben opgeroepen, terwijl je toch nergens daartoe de noodzaak ziet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 09:07   #5
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Geen van beiden voor mij, maar de aangereikte informatie is in het Frans. En ik beheers dat niet goed. dus laat ik die kelk aan mij voorbij gaan.


Maar net zoals bij vele andere " politiegeweld filmpjes" ontbreken er belangrijke stukken, zoals "de aanleiding".

En als de Franse magistratuur op dezelfde leest is geschoeid als de Belgische is het eigenlijk verbazingwekkend dat het ook niet in België gebeurd.
Magistraten getracteerd op een rondje kletsen krijgen.

Ah, OK.
Dat is inderdaad een goede reden om geen commentaar te geven.
En het siert u dat u deze informatie zomaar op het forum durft te gooien.

Ge weet, hier geldt de regel:

"You have the right to remain silent.
Anything you say CAN AND WILL be used against you."
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 09:15   #6
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ik zie het in Belgique ook wel in die richting evolueren. De meeste politieagenten zijn het namelijk kotsbeu dat ze altijd moeten uitrukken voor dezelfde soort en achteraf moeten vaststellen dat het gespuis binnen de kortste keren terug rondloopt en ervan af komt met vederlichte straffen.

De meeste politieagenten zijn racisten en als ze het niet zijn dan worden ze het wel, gewoon door dagdagelijks de feiten te aanschouwen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 09:17   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik zie het in Belgique ook wel in die richting evolueren. De meeste politieagenten zijn het namelijk kotsbeu dat ze altijd moeten uitrukken voor dezelfde soort en achteraf moeten vaststellen dat het gespuis binnen de kortste keren terug rondloopt en ervan af komt met vederlichte straffen.

De meeste politieagenten zijn racisten en als ze het niet zijn dan worden ze het wel, gewoon door dagdagelijks de feiten te aanschouwen.
Ik ken de feiten niet voldoende.
Maar ik denk dat hier buitenproportioneel geweld gebruikt is door de agenten.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 09:21   #8
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, het verhaal gaat dat die man van zijn woning gewoon de straat overstak naar zijn registratie studio, en geen masker had opgezet gezien het korte traject. Toen hij de agenten zag, heeft hij de pas versneld omdat hij geen boete wilde voor dat masker dat hij niet op had, en zijn die op hem gevallen. Hij heeft zich willen verschansen in zijn studio, waar ze hem gevolgd hebben met de beelden tot gevolg, want in die studio zijn altijd surveillance camera's aan het werk.

Na die klop partij hebben de agenten versterking gebeld, en is een interventie groep gekomen die een traangas granaat in de studio heeft geschoten om de man die al bont en blauw was geklopt, naar buiten te jagen, waar hij nog een pak rammel gekregen heeft en dan meegenomen is in voorlopige hechtenis, waar hij in beschuldiging werd gesteld voor geweld op politie agenten.

Zoals je zegt is het begin niet duidelijk, natuurlijk want niemand heeft daar een filmpje van. Zou die man op wat agenten beginnen kloppen zijn ?

Het is onduidelijk maar het is toch wel eigenaardig om zo hard te keer te gaan op iemand. Wat verontrustend is, is dat die agenten blijkbaar versterking hebben opgeroepen, terwijl je toch nergens daartoe de noodzaak ziet.
Ook dat nog, inderdaad.

Maar zélfs als die man als eerste zou geslagen hebben, was het geweld van die drie eerste flikken hoe dan ook al buitenproportioneel.

Goed dat hier beelden van zijn.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 09:28   #9
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik ken de feiten niet voldoende.
Maar ik denk dat hier buitenproportioneel geweld gebruikt is door de agenten.
Ja zou gerust kunnen maar het is gewoon een uitbarsting van collectief opgekropte frustraties die overal aanwezig zijn. In Frankrijk hebben ze decennia lang de multicul gepredikt en nu is dat aan het keren.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 10:18   #10
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ook dat nog, inderdaad.

Maar zélfs als die man als eerste zou geslagen hebben, was het geweld van die drie eerste flikken hoe dan ook al buitenproportioneel.

Goed dat hier beelden van zijn.

Frankrijk verbood zojuist de facto het filmen van de politie door de bevolking. Betogingen tegen deze fascistische wet waren er in het weekend in heel Frankrijk. Heeft de VRT daarover niet bericht?

De volgende officieel in elkaar geramde burger zal ook niet meer op het internet kunnen rekenen om wat rechtvaardigheid te krijgen.

En wij maar verder slapen terwijl onze 'democratie'en 'vrijheden' ondertussen meer en meer overtroffen worden door landen waarop wij vanuit de hoogte het etiket 'ontwikkelingslanden' menen te moeten plakken.

Laatst gewijzigd door Bach : 29 november 2020 om 10:22.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 10:43   #11
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Frankrijk verbood zojuist de facto het filmen van de politie door de bevolking. Betogingen tegen deze fascistische wet waren er in het weekend in heel Frankrijk. Heeft de VRT daarover niet bericht?

De volgende officieel in elkaar geramde burger zal ook niet meer op het internet kunnen rekenen om wat rechtvaardigheid te krijgen.

En wij maar verder slapen terwijl onze 'democratie'en 'vrijheden' ondertussen meer en meer overtroffen worden door landen waarop wij vanuit de hoogte het etiket 'ontwikkelingslanden' menen te moeten plakken.

Mocht u het niet gevraag hebben, was ik nooit gaan kijken (VRT zie ik alleen als ik bij mijn ouders of vriend(inn)en op bezoek ben).

Blijkbaar kwam het item toch aan bod:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11...n-nieuwe-veil/
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 10:58   #12
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Mocht u het niet gevraag hebben, was ik nooit gaan kijken (VRT zie ik alleen als ik bij mijn ouders of vriend(inn)en op bezoek ben).

Blijkbaar kwam het item toch aan bod:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11...n-nieuwe-veil/
Ik krijg het gevoel dat ik u tot iets onaangenaams aangezet heb. Mijn verontschuldigingen daarvoor. Ik had beter zelf op zoek gegaan in de main stream media mesthoop.

Mensen lezen die website amper. Nieuws is voor de meesten nog steeds wat op TV en in tweede instantie radio komt. Anders is het niet gebeurd.

Laatst gewijzigd door Bach : 29 november 2020 om 11:01.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 13:27   #13
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik krijg het gevoel dat ik u tot iets onaangenaams aangezet heb. Mijn verontschuldigingen daarvoor. Ik had beter zelf op zoek gegaan in de main stream media mesthoop.

Mensen lezen die website amper. Nieuws is voor de meesten nog steeds wat op TV en in tweede instantie radio komt. Anders is het niet gebeurd.

Zo érg is het nu ook weer niet, hé.

VRT is alleen niet de éérste bron die ik zou raadplegen als ik iets wil begrijpen van wat zich in de wereld (binnen- én buitenland) afspeelt en daarvoor dus ook degelijke achtergrondinformatie nodig heb.

Het is zelfs niet mijn éérste bron voor 'nieuws' tout court.


De website vind ik weinig 'gebruiksvriendelijk', maar het voordeel is wél dat je zelf kan kiezen waar en wanneer je voor de oppervlakkige berichtgeving aandacht op wil brengen.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 17:53   #14
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
https://twitter.com/Loopsidernews/st...70826652643328

https://www.letelegramme.fr/dossiers...0-12663469.php

Allez, de corona politiestaat toont zich efficient bij het opsporen van overtreders.
Gewoonlijk start zoiets met een persoon die gaat lopen als hij politie ziet. Zoiets heb ik nog nooit gedaan dus ik heb nog nooit klop gekregen ook.
Ik vermoed ook dat het een filmpje is dat samengesteld is uit verschillende filmpjes en waar "de beste stukken" naar voor gebracht zijn. Daardoor het het verbod om agenten te filmen en die films te publiceren. Sommigen weten verdomd goed hoe ze met een computer en een fotoshop programma moeten omgaan. Met een klein beetje handigheid kun je zelfs een filmpje maken waarin de Paus Moeder Theresa een beurt geeft.

Laatst gewijzigd door TREBRON : 29 november 2020 om 17:57.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 18:05   #15
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Frankrijk verbood zojuist de facto het filmen van de politie door de bevolking. Betogingen tegen deze fascistische wet waren er in het weekend in heel Frankrijk. Heeft de VRT daarover niet bericht?

De volgende officieel in elkaar geramde burger zal ook niet meer op het internet kunnen rekenen om wat rechtvaardigheid te krijgen.

En wij maar verder slapen terwijl onze 'democratie'en 'vrijheden' ondertussen meer en meer overtroffen worden door landen waarop wij vanuit de hoogte het etiket 'ontwikkelingslanden' menen te moeten plakken.
Geloof je nu echt dat een politieman/vrouw 's morgens naar de dienst gaat met het gedacht van "de eerste de beste burger die ik tegen kom sla ik in elkaar"???
Komaan zeg........., Gewoonlijk is er een reden om "de brave burger" iets te vragen. Als die dan gaat lopen heeft die daar een reden voor, en dus is het logisch dat de politie daar achteraan gaat. Als die dan naar de politie stampt of spuwt is het ook logisch dat hij klop krijgt. Als dat gefilmd wordt moet dat gedaan worden van in het begin....
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 10:45   #16
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
https://twitter.com/Loopsidernews/st...70826652643328

https://www.letelegramme.fr/dossiers...0-12663469.php

Allez, de corona politiestaat toont zich efficient bij het opsporen van overtreders.
Heb dat filmpje gezien en het is niet duidelijk wat de aanleiding was tot die vuistslagen.
Heeft hij gespuwd??

Voor de rest: die politieagenten zijn aangehouden en het wordt onderzocht.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 21:38   #17
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, het verhaal gaat dat die man van zijn woning gewoon de straat overstak naar zijn registratie studio, en geen masker had opgezet gezien het korte traject. Toen hij de agenten zag, heeft hij de pas versneld omdat hij geen boete wilde voor dat masker dat hij niet op had, en zijn die op hem gevallen. Hij heeft zich willen verschansen in zijn studio, waar ze hem gevolgd hebben met de beelden tot gevolg, want in die studio zijn altijd surveillance camera's aan het werk.

Na die klop partij hebben de agenten versterking gebeld, en is een interventie groep gekomen die een traangas granaat in de studio heeft geschoten om de man die al bont en blauw was geklopt, naar buiten te jagen, waar hij nog een pak rammel gekregen heeft en dan meegenomen is in voorlopige hechtenis, waar hij in beschuldiging werd gesteld voor geweld op politie agenten.

Zoals je zegt is het begin niet duidelijk, natuurlijk want niemand heeft daar een filmpje van. Zou die man op wat agenten beginnen kloppen zijn ?

Het is onduidelijk maar het is toch wel eigenaardig om zo hard te keer te gaan op iemand. Wat verontrustend is, is dat die agenten blijkbaar versterking hebben opgeroepen, terwijl je toch nergens daartoe de noodzaak ziet.
En uiteraard komt dit weer toevallig naar boven met het licht op de wetgeving over het maken en verspreiding van beelden van politieoptreden.

En uiteraard is het ook weer toevallig een neger ... die geen mondmasker droeg.

Al die filmpjes hebben één ding gemeen, over de aanleiding of oorzaak wordt met geen beeld gerept en de politie is steeds de grote boeman of wordt zo afgeschilderd.

Die Marokkaan die zonder licht tegen 90 km/h op de vlucht gaat en zich te pletter rijdt tegen combi. Politie wordt aangeklaagd.

Slowaak die als een gek tekeer gaat in de cel en die politie in bedwang houdt waarbij de man uiteindelijk sterft. Politie weer grote boeman.

Skater die politie uitmaakt voor nazi's en weigert zijn paspoort te laten zien en uiteindelijk een paar muilperen krijgt. Politie weer boeman.

De 2 negers die in de VS sterven na het weigeren van politie orders. Politie weeral boeman.

Moraal van het verhaal; luister naar de politie en wees niet weerspannig anders kan het wel eens verkeerd aflopen.

Politiek gekleurde media gaan echter steeds bewust aan de oorzaak voorbij om de publieke opinie te bespelen, de masse op te hitsen en teneinde een bepaald standpunt in te nemen.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 2 december 2020 om 21:51.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 00:53   #18
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
https://twitter.com/Loopsidernews/st...70826652643328

https://www.letelegramme.fr/dossiers...0-12663469.php

Allez, de corona politiestaat toont zich efficient bij het opsporen van overtreders.
https://www.hln.be/buitenland/frankr...eeen~ad951820/

In Frankrijk gaan ze er schijnbaar iets ernstiger tegenaan.
Hopelijk gaan ze dan "beginnen" begrijpen dat het zo niet verder kan?
En ja ook de politie begint zich te weren, ze hebben al slagen en verwijten genoeg gehad.
Ik zeg wat ik te zeggen heb maar kreeg nog nooit slaag van de politie wel hulp na overvallen door magreb allochtonen.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be