Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 18 juni 2004, 09:51   #21
de Vexille
Parlementsvoorzitter
 
de Vexille's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 2.430
Standaard

Darwin heeft zichzelf volledig verloren in wat hij het "probleem van de islamisering" noemt. Ik ga niet ontkennen dat er problemen zijn en zware zelfs, maar om nu te stellen dat het dé voornaamste reden is waarom mensen voor het Blok kiezen, dat durf ik sterk te betwijfelen.

Toen ik destijds van leer heb getrokken tegen het arrest van het Hof van Beroep te Gent, dan was het juist omdat enkel de vrije meningsuiting de garantie biedt om kennis te maken met het "echte" Blok. Het Blok dat er nogal kwestieuze standpunten op nahoudt in dit verband. Het politieke establishment vertrouwt de burger niet in de conclusie die hij zou trekken uit een ongeremd rascistische en discriminerende houding van het Blok tegenover "de allochtonen".

En dat het Blok heel wat donkerder is in z'n denken dan de meeste mensen vermoeden, is gewoon een vaststaand feit. Immers, dé reden waarom het Blok z'n programma heeft bijgepoliert (en allerminst de vroegere standpunten heeft afgezworen) is juist het proces geweest, dat constant als een zwaard van Damocles boven de partij heeft gehangen.

De onbeperkte vrije meningsuiting zou dus klaarheid in de zaak brengen. En in tegenstelling tot Darwin ben ik er dan van overtuigd dat het Blok snel zou ondervinden dat "het volk" niet zo gemakkelijk te paaien is met rabiate anti-vreemdelingenstandpunten.

Of hoe het arrest slechts een zwakke Pyrrhusoverwinning is gebleken. Net zoals het cordon sanitaire, dat eigenlijk een strategie voor lafaards is. En het volk heeft een hekel aan lafaards, dat weten we allemaal toch?
__________________
[font=Trebuchet MS]Et in Arcadia ego[/font]
de Vexille is offline  
Oud 18 juni 2004, 10:01   #22
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus
Citaat:
hier wonen ook allochtonen, maar er is een beter evenwicht
Dus toch problemen met allochtonen als het evenwicht niet meer goed zit, ingenious?
Op Sint-Andries wonen bijna geen moslims. Enkel aan de rand in een sociaal blok, geprangd tussen het "rijk Zuid". Dus is het een vrij probleemloze en aangename en leefbare buurt.

Heel eigenaardig trouwens, want als volkse buurt leek het erop dat Sint-Andries 30 jaar geleden dezelfde weg zou opgaan als Borgerhout en het "arm zuid".

Maar de Nationalestraat is gek genoeg geen Turnhoutse Baan of Brederodestraat geworden.
Darwin is offline  
Oud 18 juni 2004, 10:07   #23
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus

Dus toch problemen met allochtonen als het evenwicht niet meer goed zit, ingenious?
Op Sint-Andries wonen bijna geen moslims. Enkel aan de rand in een sociaal blok, geprangd tussen het "rijk Zuid". Dus is het een vrij probleemloze en aangename en leefbare buurt.

Heel eigenaardig trouwens, want als volkse buurt leek het erop dat Sint-Andries 30 jaar geleden dezelfde weg zou opgaan als Borgerhout en het "arm zuid".

Maar de Nationalestraat is gek genoeg geen Turnhoutse Baan of Brederodestraat geworden.
tja dan zie jij toch iets anders als ik, ik vind st-andries wel een multiculturele buurt.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 18 juni 2004, 10:09   #24
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Hier ligt nog een zeer grote opvoedende taak voor het Blok...
Hoera, nog meer haatpropaganda... pech voor jouw, maar "wij" moeten die Blok-opvoeding niet hebben. Ge moogt ze steken waar de zon nooit schijnt...

tja tegen U is het toegelaten om grof te zijn
Sinds wanneer is informeren het voeren van haatpropaganda?

Mogen de mensen dan niet weten waar Mohammed voor staat? Mogen zij niet weten wat er in de Koran en de Hadith staat?

Mogen de mensen niet weten waarom de terroristen die bij ons schuilen en wachten om ons op te blazen doen wat ze doen en waar ze hun ideeën vandaan halen?

Mogen de mensen niet weten dat de moslims in Brussel zorgen voor 57% van alle geboorten?
Darwin is offline  
Oud 18 juni 2004, 10:11   #25
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

Op Sint-Andries wonen bijna geen moslims. Enkel aan de rand in een sociaal blok, geprangd tussen het "rijk Zuid". Dus is het een vrij probleemloze en aangename en leefbare buurt.

Heel eigenaardig trouwens, want als volkse buurt leek het erop dat Sint-Andries 30 jaar geleden dezelfde weg zou opgaan als Borgerhout en het "arm zuid".

Maar de Nationalestraat is gek genoeg geen Turnhoutse Baan of Brederodestraat geworden.
tja dan zie jij toch iets anders als ik, ik vind st-andries wel een multiculturele buurt.

Ik zeg :

"Dus is het een vrij probleemloze en aangename en leefbare buurt."

Ingenious zegt :

"tja dan zie jij toch iets anders als ik, ik vind st-andries wel een multiculturele buurt" ...
Darwin is offline  
Oud 18 juni 2004, 10:12   #26
Shadowman
Burger
 
Geregistreerd: 11 juni 2004
Berichten: 180
Standaard

Citaat:
en ik ben centrum links
Tegenwoordig is dat voor de VLD...
Shadowman is offline  
Oud 18 juni 2004, 10:18   #27
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Sint-Andries is gelukkig nog een "wit eiland" in de stad waar het goed toeven is.


(wit in de zin van "vrij van moslims" op dat ene sociale blok aan de Kloosterstraat na)

ik zeg:
Citaat:
tja dan zie jij toch iets anders als ik, ik vind st-andries wel een multiculturele buurt" ...
2 can play that game!
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 18 juni 2004, 10:22   #28
weuttel
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Locatie: Dilbeek
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Als ik in mijn eigen omgeving en vriendenkring rondkijk en luister naar de mensen die niet op het Blok gestemd hebben, merk ik dat rabiate anti-Blokkers ofwel die-hard linksen ofwel gewoon erg onwetende en/of beschermde mensen zijn.
Vreemd, in mijn omgeving is dat juist andersom. Mensen die onwetend zijn of zich niet interesseren in politiek stemmen meestal voor het Vlaams Blok.
weuttel is offline  
Oud 18 juni 2004, 10:37   #29
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid
 
Dinosaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2004
Berichten: 618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door weuttel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Als ik in mijn eigen omgeving en vriendenkring rondkijk en luister naar de mensen die niet op het Blok gestemd hebben, merk ik dat rabiate anti-Blokkers ofwel die-hard linksen ofwel gewoon erg onwetende en/of beschermde mensen zijn.
Vreemd, in mijn omgeving is dat juist andersom. Mensen die onwetend zijn of zich niet interesseren in politiek stemmen meestal voor het Vlaams Blok.
Waarschijnlijk behoor jij dan tot de groep rabiate anti-Blokkers zoals door Darwin beschreven...?
Dinosaurus is offline  
Oud 18 juni 2004, 10:44   #30
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

Op Sint-Andries wonen bijna geen moslims. Enkel aan de rand in een sociaal blok, geprangd tussen het "rijk Zuid". Dus is het een vrij probleemloze en aangename en leefbare buurt.

Heel eigenaardig trouwens, want als volkse buurt leek het erop dat Sint-Andries 30 jaar geleden dezelfde weg zou opgaan als Borgerhout en het "arm zuid".

Maar de Nationalestraat is gek genoeg geen Turnhoutse Baan of Brederodestraat geworden.
tja dan zie jij toch iets anders als ik, ik vind st-andries wel een multiculturele buurt.
komaan zeg! Sint Andries is gewoon een hele aangename alternatieve buurt met veel creatieve jonge mensen. Maak het eventueel multi-etnisch, maar wel bijna "mono-cultureel alternatief en creatief".

Door de constante pc-druk weten we zelfs al niet meer welk woord welke lading dekt!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 18 juni 2004, 10:47   #31
Jo23
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 8 juni 2004
Berichten: 98
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Er werd een aantal verkiezingen geleden door zeer geleerde sociologen beweerd dat er gelukkig zoiets bestond als een "sociologisch plafond". Dit was een soort van ingebouwde kiesdrempel naarboven toe, een punt waarboven het Vlaams Blok omwille van sociologische redenen nooit zou kunnen uitstijgen.

Dit "sociologisch plafond" werd door die zeer geleerde sociologen indertijd op zo'n 27% �* 28% van de kiezers geschat.

Bij de eerstvolgende verkiezingen haalde het Blok in Antwerpen op zijn dooie gemak 33%...


Daar ging meteen het mooie theorietje van de sociologen.


Als ik in mijn eigen omgeving en vriendenkring rondkijk en luister naar de mensen die niet op het Blok gestemd hebben, merk ik dat rabiate anti-Blokkers ofwel die-hard linksen ofwel gewoon erg onwetende en/of beschermde mensen zijn.

Deze laatste categorie komt dan af met alle clichés over het Blok en over de islam en geïslamiseerde buurten in de steden weten deze mensen ook zo goed als niets. Ik voel zo dat ze mits de juiste informatie heel gemakkelijk zullen overtuigd kunnen worden om anders te denken.

Ook op dit forum merk je het voortdurend. Steeds komen er nieuwe mensen op het forum die als het ware "van toeten of blazen weten".

Van islam, Koran, Hadith weten ze zo goed als niets. Het laatste woord kennen ze niet eens. Over islamisering migrantenbuurten weten ze ook niet veel, want er zijn er onder hen die beweren dat als je alle Blokkiezers in migrantenbuurten laat wonen het blok meteen de helft van zijn kiezers zou verliezen.

Zij leven blijkbaar in één of ander cocon waardoor ze nog niet in aanraking zijn gekomen met bepaalde realiteiten in onze samenleving.



Nu scoort het Blok in de provincie Antwerpen 30% en in heel Vlaanderen 24%. In sommige Brusselse gemeenten haalt het bij de Vlaamse bevolking 40% en meer van de stemmen.

Volgens mijn aanvoelen ligt het sociologisch plafond van het Blok niet op 28% maar eerder op 56% of 60% en meer.

Het Blok heeft dus nog een enorm potentieel aan kiezers dat het kan aanboren.
Ahzo dus die 1miljoen kiezers van het Vlaams Blok is het gezond verstand van Vlaanderen en die 3 miljoen andere zijn domme mensen die niet weten wat er aan de hand is. Sorry maar dit vind ik toch een ongelooflijk arrogante en domme uitspraak hoor. Ik leef ook hoor, net als die 3 miljoen andere mensen en wij zien wat wij zien. En wat wij zien zal blijkbaar niet voldoende zijn om op een extreem rechtse partij te stemmen.
Dus mits de juiste informatie zul je mij heel gemakkelijk kunnen overtuigen om op het Vlaams Blok te stemmen? Wel geef me dan de juiste informatie, want u blijkt precies alwetend te zijn. Problemen kunt u gemakkelijk aanhalen hoor, want die zijn er. Zowel grote als kleine. Maar hebt u ook nagedacht over de oplossingen van het Vlaams Blok?
De immigratiestop bijvoorbeeld: Hebt u al nagedacht over de vergrijzing van de bevolking? En over de kwestie van de pensioenen daaromtrent? Europa breekt zich al jaren het hoofd over hoe ze dat probleem gaan aanpakken. En wat is 1 van de oplossingen die ze aanbieden? Juist, immigratie. Het zal nodig zijn om immigranten aan te trekken. Duitsland heeft hierin al eerste stappen gezet door 20000 Indische informatici te laten immigreren om het tekort in de informaticasector op te vullen. Dus de oplossing van het Vlaams Blok creeert nieuwe problemen. Is dat dan een goede oplossing?
Jo23 is offline  
Oud 18 juni 2004, 10:48   #32
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Door de constante pc-druk weten we zelfs al niet meer welk woord welke lading dekt!
Die sfeer hebben we eerder aan extreem-rechts te danken die de betekenis van elk woord in twijfel trekt.
headinajar is offline  
Oud 18 juni 2004, 10:49   #33
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious

tja dan zie jij toch iets anders als ik, ik vind st-andries wel een multiculturele buurt.
komaan zeg! Sint Andries is gewoon een hele aangename alternatieve buurt met veel creatieve jonge mensen. .
volledig mee akkoord!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Maak het eventueel multi-etnisch, maar wel bijna "mono-cultureel alternatief en creatief".

Door de constante pc-druk weten we zelfs al niet meer welk woord welke lading dekt!
welke naam je er op wilt plakken zal mij worst wezen. feit is dat hier allerlei nationaliteiten, kleuren en godsdiensten naast elkaar wonen. en dat dit practisch zonder problemen gaat.

de reden is denk ik dat het vooral een jonge buurt is.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 18 juni 2004, 11:01   #34
Hingis
Schepen
 
Hingis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: Schaerbeek
Berichten: 405
Stuur een bericht via MSN naar Hingis
Standaard

60% ? Oeïe, Oeïe, het maakt me denken aan een voetbalclub uit het Venetie van het Noorden
__________________
http://www.unie.be
Hingis is offline  
Oud 18 juni 2004, 11:02   #35
weuttel
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Locatie: Dilbeek
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door weuttel

Vreemd, in mijn omgeving is dat juist andersom. Mensen die onwetend zijn of zich niet interesseren in politiek stemmen meestal voor het Vlaams Blok.
Waarschijnlijk behoor jij dan tot de groep rabiate anti-Blokkers zoals door Darwin beschreven...?
Ik zeg hier alleen maar wat ik mijn omgeving merk. Ik heb daarmee niet gezegd dat ik anti-blok ben. Dat zegt u
weuttel is offline  
Oud 18 juni 2004, 11:07   #36
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe

komaan zeg! Sint Andries is gewoon een hele aangename alternatieve buurt met veel creatieve jonge mensen. .
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Maak het eventueel multi-etnisch, maar wel bijna "mono-cultureel alternatief en creatief".

Door de constante pc-druk weten we zelfs al niet meer welk woord welke lading dekt!
welke naam je er op wilt plakken zal mij worst wezen. feit is dat hier allerlei nationaliteiten, kleuren en godsdiensten naast elkaar wonen. en dat dit practisch zonder problemen gaat.

de reden is denk ik dat het vooral een jonge buurt is.
Inderdaad circe, multi-etnisch is een veel betere benaming. Waar ingenious al die "godsdiensten" ziet is mij een raadsel.

De mensen die er rondhangen maken gewoon deel uit van de "wereldcultuur" en een aantal van de subculturen van die wereldcultuur hebben daar een goede thuishaven gevonden (Ierse pubs, Ilé Afrik, Kammenstraat,...).

Maar voddenwinkels, telefoonwinkels en vieze vzw's zie je er niet.
Darwin is offline  
Oud 18 juni 2004, 11:12   #37
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious



welke naam je er op wilt plakken zal mij worst wezen. feit is dat hier allerlei nationaliteiten, kleuren en godsdiensten naast elkaar wonen. en dat dit practisch zonder problemen gaat.

de reden is denk ik dat het vooral een jonge buurt is.
Inderdaad circe, multi-etnisch is een veel betere benaming. Waar ingenious al die "godsdiensten" ziet is mij een raadsel.

De mensen die er rondhangen maken gewoon deel uit van de "wereldcultuur" en een aantal van de subculturen van die wereldcultuur hebben daar een goede thuishaven gevonden (Ierse pubs, Ilé Afrik, Kammenstraat,...).

Maar voddenwinkels, telefoonwinkels en vieze vzw's zie je er niet.
kijk darwin, nu val je door de mand. ik raad je aan nog eens een wandelingetje door de nationalestraat te doen want het is precies lang geleden. er zijn heel wat nachtwinkels en telefoonwinkels. sinds kort is er ook een turkse bakker. wat je met voddenwinkels bedoelt weet ik niet. 2-de handswinkel, krak? dat is er ook ja.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 18 juni 2004, 11:15   #38
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

en met de benaming multi-etnisch kan ik ook gerust leven. en ik ga ervan uit dat mensen met verschillende etnische achtergronden ook verschillende godsdiensten hebben. immers, niet heel de wereld is katholiek, ni waar?
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 18 juni 2004, 11:31   #39
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Om terug te komen op het beginbericht van Darwin. Ik denk inderdaad dat op middelkorte termijn het Blok 50 % van de kiezers kan halen in Vlaanderen.

En als onze politiekers ietwat minder bezig zouden zijn met naar hun eigen navel te staren dan zouden ze het ook inzien.
De drempel om naar het Blok over te stappen verkleint met iedere verkiezing.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 18 juni 2004, 11:36   #40
Hingis
Schepen
 
Hingis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: Schaerbeek
Berichten: 405
Stuur een bericht via MSN naar Hingis
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Om terug te komen op het beginbericht van Darwin. Ik denk inderdaad dat op middelkorte termijn het Blok 50 % van de kiezers kan halen in Vlaanderen.

En als onze politiekers ietwat minder bezig zouden zijn met naar hun eigen navel te staren dan zouden ze het ook inzien.
De drempel om naar het Blok over te stappen verkleint met iedere verkiezing.
50% ? Droom maar verder zou ik zeggen
__________________
http://www.unie.be
Hingis is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be