Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 januari 2020, 01:19   #221
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Niemand zegt dat we terug moeten naar 1850. Wel wil waarschijnlijk iedereen dat de levenskwaliteit van de burgers verbetert. Theoretisch zou dit mogelijk moeten zijn want de toegevoegde waarde in de gemeenschap is verhoogd. Ik betwijfel of verdere splitsingen een meer rechtvaardige verdeling zouden mogelijk maken. De huidige toestand is niet goed. Verdeling op grond van religie , huidskleur of zoals tegenwoordig op basis van taal is geen goede basis. Te veel middelen gaan naar elkaar tegenwerkende organisaties. Dus ja het zou goed zijn opnieuw sommige zaken te federaliseren. Zeker normen die betrekking hebben op inademingslucht, voedsel en verplaatsingen.
Welke voedselnormen zijn dan wel anders tussen het Vlaams en Waals gewest? Voedselveiligheid is bij mijn weten nog steeds een federale bevoegdheid.

Normering van de luchtkwaliteit is bij mijn weten gebaseerd op een Europese richtlijn. Zijn er dan verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië?

Wat bedoelt u met "normen die betrekking hebben op verplaatsingen"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 03:04   #222
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.749
Standaard

Wat is de "ideale" staatsstructuur voor België? 7 Vlaamse partijen geven hun visie.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/01...uM9wLdupHmQFSA
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 03:14   #223
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Gaan lopen is gemakkelijk.
Eerst Belgie afbreken, dan verhuizen.
Et alors? Beter dan Begië afbreken en tussen de brokstukken blijven zitten.
Gij liever een moeilijk leven, ik liever een gemakkelijk.
Als ge maar content zijt, dan ben ik dat ook.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 03:21   #224
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
'tis maar een detail vraagje : kunnen de chinezen ermee om dat een witte alochtoon bij de slager een goeie malse paardebiefstuk van een dikke 300 gram de man staat te bestellen ?
Kennen ze dat eigenlijk, pjeirefretters ?
Het lokaal equivalent van een paardensteak hier is een Peking Duck.
Motto:When in Rome do as the Romans.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 06:29   #225
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Omdat we simpelweg geen Vlamingen zijn.
Laat die "we" maar weg want ik heb daar nooit een probleem mee gehad. Ik voel me véél meer Vlaming dan Belg.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 07:04   #226
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Moeilijk een regering vormen is wel degelijk een teken van niet werken, maar niet het enige.
Niet noodzakelijk, het volstaat dat je twee blokken krijgt die ongeveer even sterk zijn en niet met elkaar willen praten, om een probleem te hebben. Werkt het land daarom niet? Neen.

De Belgische realiteit is daar eigenlijk een variant van, met factoren die eigen zijn aan de realiteit en die de problemen nog ingewikkelder maken. Dus ja, niemand ontkent dat het Belgisch federaal systeem niet optimaal werkt, om het eufemistisch te zeggen.

Daarvan zal het VB/NVA zeggen: afschaffen en splitsen (al dan niet "confederaal")
De CVP: afschaffen, splitsen maar wel behouden (naargelang wie de overmacht heeft)
De PS: ik moet eerste de vakbonden bevragen
Bouchez (als Voorzitter van de MR): verbeteren
Bouchez (als persoon): afschaffen en herbeginnen

Geen enkele reden om hysterisch te gaan doen, hé, ofwel ben je bang van iets.

Citaat:
Het snelle vallen van regeringen (zoals in de jaren 70) kan dat even goed zijn.
Ik zal zelfs zeggen: dat is veel meer een teken dat er iets misloopt.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 07:17   #227
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ondertussen blijkt meer en meer dat petit Bouchéz de beide landshelften meer uiteen drijft met zijn kolderuitspraken dan dat hij een regering op de been brengt.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 08:52   #228
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Niet noodzakelijk, het volstaat dat je twee blokken krijgt die ongeveer even sterk zijn en niet met elkaar willen praten, om een probleem te hebben. Werkt het land daarom niet? Neen.

De Belgische realiteit is daar eigenlijk een variant van, met factoren die eigen zijn aan de realiteit en die de problemen nog ingewikkelder maken. Dus ja, niemand ontkent dat het Belgisch federaal systeem niet optimaal werkt, om het eufemistisch te zeggen.

Daarvan zal het VB/NVA zeggen: afschaffen en splitsen (al dan niet "confederaal")
De CVP: afschaffen, splitsen maar wel behouden (naargelang wie de overmacht heeft)
De PS: ik moet eerste de vakbonden bevragen
Bouchez (als Voorzitter van de MR): verbeteren
Bouchez (als persoon): afschaffen en herbeginnen

Geen enkele reden om hysterisch te gaan doen, hé, ofwel ben je bang van iets.



Ik zal zelfs zeggen: dat is veel meer een teken dat er iets misloopt.
Daar ben ik het wel mee eens.

Ik snap niet waarom er zo'n groot spel van wordt gemaakt. Hij is op dat vlak gewoon de staatkundige tegenhanger van N-VA.

Als een N-VA-er informateur zou zijn, zou van die persoon ook niet worden verwacht dat hij verklaart de Belgische eenheid te willen behouden.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 24 januari 2020 om 08:53.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 09:03   #229
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Omdat we simpelweg geen Vlamingen zijn.
Toch wel

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vlamingen
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 09:04   #230
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Daar ben ik het wel mee eens.

Ik snap niet waarom er zo'n groot spel van wordt gemaakt. Hij is op dat vlak gewoon de staatkundige tegenhanger van N-VA.

Als een N-VA-er informateur zou zijn, zou van die persoon ook niet worden verwacht dat hij verklaart de Belgische eenheid te willen behouden.
Daar moet inderdaad geen spel van gemaakt geworden. Het toont alleen aan dat de enige mogelijke coalitie een coalitie tegen Vlaanderen is, maar dat weten we al sinds 26 mei. De dag dat de Vlaamse kiezer verkeerd gestemd heeft.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 24 januari 2020 om 09:04.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 09:06   #231
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Daar ben ik het wel mee eens.

Ik snap niet waarom er zo'n groot spel van wordt gemaakt. Hij is op dat vlak gewoon de staatkundige tegenhanger van N-VA.

Als een N-VA-er informateur zou zijn, zou van die persoon ook niet worden verwacht dat hij verklaart de Belgische eenheid te willen behouden.
Blijkbaar mag dat onderwerp niet aangekaart worden.

Maar met Bouchez zou dat misschien wel kunnen tegenvallen...

__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 09:11   #232
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ondertussen blijkt meer en meer dat petit Bouchéz de beide landshelften meer uiteen drijft met zijn kolderuitspraken dan dat hij een regering op de been brengt.
De Standaard vraagt zich; daaagen na mij af ....
Citaat:
Wat Bouchez bezielde om over unitarisme te beginnen

De verklaringen van Bouchez in het interview gaan regelrecht in tegen de richting die de formatie op dit moment lijkt te draaien.

MR-voorzitter Georges-Louis Bouchez doet uitschijnen dat hij de recente Belgische geschiedenis wil terugdraaien door terug te keren naar een centrale staat. Het zit zijn opdracht als koninklijk informateur in de weg.

‘Wat Georges-Louis Bouchez voorstelt, werpt ons terug naar de negentiende eeuw. Het getuigt van een gebrek aan historisch inzicht. Hij heeft uiteraard recht op zijn opinie, maar als informateur ...
Citaat:
Als informateur had Bouchez beter zijn persoonlijke mening voor zich gehouden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 09:12   #233
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Daar moet inderdaad geen spel van gemaakt geworden. Het toont alleen aan dat de enige mogelijke coalitie een coalitie tegen Vlaanderen is, maar dat weten we al sinds 26 mei. De dag dat de Vlaamse kiezer verkeerd gestemd heeft.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 09:17   #234
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Daar moet inderdaad geen spel van gemaakt geworden. Het toont alleen aan dat de enige mogelijke coalitie een coalitie tegen Vlaanderen is, maar dat weten we al sinds 26 mei. De dag dat de Vlaamse kiezer verkeerd gestemd heeft.
Ik vind die uitdrukking ‘tegen Vlaanderen’ zo achterhaald. Dat doet mij altijd denken aan de propagandataal van de Koude Oorlog. ‘Jij bent een vijand van het volk, jij bent tegen onze revolutionaire strijd tegen het Kapitaal en de Verenigde staten’, en omgekeerd ‘jij wilt niet in Vietnam gaan vechten? Jij bent een communist, en dus geen echte Amerikaan.

Waarom zou een ‘Belgicist’ tegen Vlaanderen hoeven te zijn? Omdat hij een andere kijk heeft dan een Vlaams-nationalist? Wel, ik ben helemaal niet tegen Vlaanderen, waarom zou ik, ik ben zelf een Vlaming...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 09:27   #235
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik vind die uitdrukking ‘tegen Vlaanderen’ zo achterhaald. Dat doet mij altijd denken aan de propagandataal van de Koude Oorlog. ‘Jij bent een vijand van het volk, jij bent tegen onze revolutionaire strijd tegen het Kapitaal en de Verenigde staten’, en omgekeerd ‘jij wilt niet in Vietnam gaan vechten? Jij bent een communist, en dus geen echte Amerikaan.

Waarom zou een ‘Belgicist’ tegen Vlaanderen hoeven te zijn? Omdat hij een andere kijk heeft dan een Vlaams-nationalist? Wel, ik ben helemaal niet tegen Vlaanderen, waarom zou ik, ik ben zelf een Vlaming...
Jij spreekt voor jezelf.
Geef toe dat het merendeel van de belgicisten die dit forum frequenteren zelfs geen Vlaming genoemd willen worden.
En dat de handelswijze van de Waalse politici NOOIT een toonbeeld van Vlaamslievendheid is geweest. Sinds de Vlaams-nationalisten 43% van de stemmen behaalden zijn ze vijandelijker dan ooit.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 09:29   #236
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Kan er iemand aan het hele artikel geraken in De Standaard over wat Bouchez bezielde om over unitarisme te beginnen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 09:36   #237
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Sorry Elio, maar de US is niet het toonvoorbeeld wat betreft sociale zekerheid. Je woont er, dus verbeter mij als ik fout ben.

Fascinerend land, maar ik zou daar echt niet willen wonen tenzij ik stinkend rijk ben
Aparte draad waard, al was het maar omdat ik vermoed dat je er niet veel van af weet.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 09:44   #238
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Unitarist of unilinguist?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 10:12   #239
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij spreekt voor jezelf.
Geef toe dat het merendeel van de belgicisten die dit forum frequenteren zelfs geen Vlaming genoemd willen worden.
En dat de handelswijze van de Waalse politici NOOIT een toonbeeld van Vlaamslievendheid is geweest. Sinds de Vlaams-nationalisten 43% van de stemmen behaalden zijn ze vijandelijker dan ooit.
Dat is weer zo een grotesk uitvergrote aanname...

"geef toe dat het merendeel..."

Waarom zou ik als Belg niet ook een Vlaming genoemd willen worden ?

Ik praat enkel voor mezelf, andere 'belgicisten' moeten maar antwoorden voor wat hen betreft.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 10:14   #240
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij spreekt voor jezelf.
In tegenstelling tot velen hier op P.be laat ik er geen twijfel over bestaan dat ik namens mezelf en enkel mezelf praat. Jij niet?

Citaat:
Geef toe dat het merendeel van de belgicisten die dit forum frequenteren zelfs geen Vlaming genoemd willen worden.
En wat heeft dat met mij te maken? Moet ik iets namens hen dan iets verklaren? Ben ik verantwoordelijk voor wat zij vertellen?
Net als bij Onkelinx, als het gaat over Bouchez en zijn persoonlijke visie, hoef ik niet te weten dat zij in Lasne woont, en niet in Schaarbeek. Ge moogt dat zeggen, hé, maar verwacht geen reactie.

Citaat:
En dat de handelswijze van de Waalse politici NOOIT een toonbeeld van Vlaamslievendheid is geweest. Sinds de Vlaams-nationalisten 43% van de stemmen behaalden zijn ze vijandelijker dan ooit.
Gij zijt precies de tijd vergeten van het Egmontpact en André Cools. Dát was pas echte anti-Vlaams gedrag.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 24 januari 2020 om 10:15.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be