Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 april 2005, 17:05   #61
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Wat al jaren verdoken gebeurde is nu realiteit! De VVKSM is niet langer een Katholieke jeugdbeweging.

Het feit dat de VVKSM Moslimgroepen wilde oprichten deed al menig persoon raar opkijken maar dat de weg van het pluralisme definitief en uitgesproken wordt ingeslagen tart toch elke verbeelding!

Ik ben benieuwd wat duizende ouders nu zullen doen. Is het misschien een schande om u zelf katholiek te noemen? Om uw kind in een katholieke vereniging te steken?

Het linkse discours heeft dus de definitieve bovenhand gekregen in de VVKSM die decenia lang de toonaangever was van de typische Jeugdbeweging.

Het verdwijnen van het uniform zal wel de volgende stap zijn...

Arm Vlaanderen!!!
________

Beter dan de tijd waarin ik op school scheef bekeken werd door de zwartrokken omdat ik bij de katholieke scouts was en niet bij de KSA, die compleet onder de plak van het college zat. DE katholieke scouts waren toen voor het katholieke establishment niet katholiek genoeg...Toen onze 'hopman' stierf, mochten we niet eens naar de begrafenis. Maar wie liep er in volle ornaat op de eerste rij? Jawel, de Principaal van het College. En ik kreeg straf vanwege 'brossen' op school, als gewone patrouille-leider.
Was Baden Powell soms katholiek (tussen haakjes)?
Geef ze het uniform van de vredestroepen van de UNO maar, als het uniform moet behouden blijven.
Dat is wat pacifieker dan die mimicry van het ook allang vergane Engelse (Militaire) Imperium.
Een hele vooruitgang, allemaal.
Maar troost je, de wortels van Europa zijn Christelijk. Zegt Benedict.
Het huis boven de grond is wel seculier, en daar is iedereen gelijk en welkom.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 april 2005 om 17:27.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 17:16   #62
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband
VVKSM haalt de K definitief uit haar naam.

Sorry dat ik de pret hier moet drukken maarre ... De feiten kloppen niet. VVKSM denkt erover om eventueel een naamsverandering door te voeren. Dat de K al zou weg zijn is dus onzin. Bovendien is er helemaal niets definitiefs aangezien er nog niks gebeurd is.

Trouwens de meerderheid van de leiding van de VVKSM blijkt zich toch christelijk te noemen. Echte geuzen zullen het dus niet worden hé

(info op www.vvksm.be)
Dit bewijst eens te meer dat de traditionele media niet steeds correcte informatie geven. In bvb. de Standaard was te lezen dat de naam zal veranderen.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 10:57   #63
Goldband
Parlementslid
 
Goldband's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Berichten: 1.652
Standaard

Inderdaad. Zo zie je maar: niet altijd geloven wat in de gazet staat
__________________
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus)
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 11:02   #64
Goldband
Parlementslid
 
Goldband's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Berichten: 1.652
Standaard

Zeg, mijnheer Zwarte Spion, vanwaar al die woede? Werd je vroeger zwaar gepest of zo? Er is niks mis met een sceptisch-kritische houding maar alles en iedereen afkatten komt toch maar zwakjes over hoor.

In elk geval niet duidelijk uit je berichten: vind je de christelijke waarden belangrijk of niet? Moet VVKSM terug Vlaams-Christelijk worden? of liever niet?

En vooral (ik daag je uit) vertel er ook eens bij WAAROM je zegt wat je zegt. (Dus niet zomaar 'awoert voor de christenen' of 'weg met de scouts', maar graag met een minimum aan argumentatie.)
__________________
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus)

Laatst gewijzigd door Goldband : 28 april 2005 om 11:03.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 11:08   #65
Zwarte Spion
Banneling
 
 
Zwarte Spion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband
Zeg, mijnheer Zwarte Spion, vanwaar al die woede? Werd je vroeger zwaar gepest of zo? Er is niks mis met een sceptisch-kritische houding maar alles en iedereen afkatten komt toch maar zwakjes over hoor.

In elk geval niet duidelijk uit je berichten: vind je de christelijke waarden belangrijk of niet? Moet VVKSM terug Vlaams-Christelijk worden? of liever niet?

En vooral (ik daag je uit) vertel er ook eens bij WAAROM je zegt wat je zegt. (Dus niet zomaar 'awoert voor de christenen' of 'weg met de scouts', maar graag met een minimum aan argumentatie.)
Wat begrijpt u niet in de volgende, reeds gepostte, zinnen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
De geschiedenis herhaalt zich. De westerse wereld zal weerom ten onder gaan aan decadentie en zelfminachting!

Fierheid bestaat niet meer, een sterk geloof wordt door de media tegengewerkt terwijl een extremistich en fundamentalistisch geloof zoals de Islam wordt opgehemeld.

Het is absoluut géén schande om te geloven in de Katholieke kerk!
Zou ik Katholiek zijn of niet?
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2005, 07:51   #66
Goldband
Parlementslid
 
Goldband's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Berichten: 1.652
Standaard

Eerlijk gezegd denk ik van niet. Je noemt jezelf katholiek maar je houding bewijst het tegendeel. Geloven is geen ideologie of een strijdmacht of zoiets. Ook geen manier om je af te zetten tegen alles wat vreemd en Islam is. Je misbruikt het katholicisme als een manier om je frustraties te ventileren. Je hebt je gewoon bij de katholieken geschaard om in die groep dan maar vervelend te gaan doen.

Als ik mis ben ... Bezin je dan en keer terug naar het ware geloof, mijn zoon. Wees geen Farizeeër maar een stabiel persoon met een hart.

Groeten!
__________________
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus)
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2005, 09:54   #67
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Goldband:
Bezin je dan en keer terug naar het ware geloof, mijn zoon
______



Eno2:

Er bestaat niet zoiets als een 'waar geloof', mijn zoon.

Het 'ware geloof', dat is een contradictio in terminis.

Alle geloof is waar, of onwaar, want het valt noch te bewijzen, noch te weerleggen.

Als je het ene gelooft, kan je het andere geloven, want het is allemaal om ter ongelofelijkst.

Het is daarom erg belangrijk, om spirituele redenen, in niets te geloven: tenminste, dat geloof ik.

Geloof, dat is allemaal (dikwijls heel erg beperkende) conditionering.

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 april 2005 om 09:55.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 13:13   #68
Goldband
Parlementslid
 
Goldband's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Berichten: 1.652
Standaard

Uiteraard was "het ware geloof" ironisch bedoeld. Jammer dat je dat niet doorhad. Je gebruikt nochtans zware woorden om je intelligent voor te doen. Je valt hier dus een beetje door de mand.
__________________
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus)
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be