Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juli 2011, 11:34   #81
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Als vijfjarige werd ik omwille van medische redenen (fimosis) besneden. Dat die ingreep mijn seksueel genot of de mogelijkheid tot onaneren hindert, is absolute nonsens. Men haalt dan ook niet de hele voorhuid weg zoals sommigen verkeerdelijk aannemen.

In de Verenigde Staten verkiest de meerderheid van de vrouwen trouwens een besneden penis om hygiënische én esthetische redenen. Een onbesneden leuter omschrijven ze ginds dan ook vaak als "anteater" (miereneter). Er zijn zelfs gevallen bekend van jonge gastjes die opmerkingen krijgen van hun vriendin en daarom expliciet naar een chirurg gaan om de voorhuid te laten verwijderen. Sommigen, die geen toestemming kregen van hun ouders, gingen zichzelf dan maar te lijf met een stanleymes.
In de Verenigde Staten kiest men alleen voor onechte dingen.
Zowat alles is daar vals. Botox vanaf 18 jaar is de standaard in de jetset.
Dat een chirurg kiest voor besnijdenis om medische redenen lijkt evident.
Wanneer er voor deze ingreep wordt gekozen voor religieuze redenen : pure nonsens.
Want wat is het volgende ? Neuzen die worden afgekapt omdat alaaaaah dat wil ?
Lacht niet. In een volgende vertaling van de koran zou dat best kunnen zitten. Dat boek veranderd elke keer opnieuw en lijkt, volgens een studie, al lang niet meer op de originele geschriften...
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 17:47   #82
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
En voorhuid is wel degelijk een stukje vel; dat geen echt nut heeft.
Heb ik trouwens al verteld dat ik het serieus op mijn heupen krijg van dat soort onwetende nonsens? (No offence, uw posts zijn anders altijd zeer geapprecieerd).

In elk geval voel ik mij nu wel verplicht om een voorlichtingsvideo over de anatomie van de penis en de voorhuid te presenteren. Mijn maatje bij Sensoa ga ik toch gelijk moeten geven: de burger is niet voldoende seksueel voorgelicht!
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 18:28   #83
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
Bron: Het Laatste Nieuws 06/06/2011

In California gaat het verbod op jongensbesnijdenis in vanaf juli 2011. Het besnijden van jongens zonder medische redenen wordt strafbaar. Het centrum tegen nuttelloze besnijdenissen is tevreden met de nieuwe wetgeving. Andere steden in Amerika gaan hoogstwaarschijnlijk volgen door een verbod te heffen op jongensbesnijdenis. Tot de leeftijd van 18 jaar is er een algemeen verbod op jongensbesnijdenis. Het verwijderen van de voorhuid mag enkel nog om grondige medische redenen gebeuren (ontsteking of vergoeiing etc). Het besnijden van jongens verminderd het sexueel genot, hindert masturbatie en wordt aanschouwd als sexuele verminking.
Ik woon niet in Californië.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 19:49   #84
zwart op wit
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 260
Standaard

Onlangs op Canvas een reportage over de Joden. Zelfs de Joden vinden jongensbesnijdenis een zeer pijnlijke en verminkende ingreep! Zoals Joodse getuigen het zelf beschreven voor de camera: "een onnodige pijnlijke en verminkende ingreep waar alle Joden enorm van lijden! " Net zoals in California hoog tijd dus om wereldwijd jongensbesnijdenis te verbieden! (wij bedoelen hiermee een onnodige besnijdenis bij de geboorte). In Amerika werd in de jaren 60 en 70 jongensbesnijdenis uitgevoerd om masturbatie tegen te gaan.
zwart op wit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 20:33   #85
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
Onlangs op Canvas een reportage over de Joden. Zelfs de Joden vinden jongensbesnijdenis een zeer pijnlijke en verminkende ingreep! Zoals Joodse getuigen het zelf beschreven voor de camera: "een onnodige pijnlijke en verminkende ingreep waar alle Joden enorm van lijden! " Net zoals in California hoog tijd dus om wereldwijd jongensbesnijdenis te verbieden! (wij bedoelen hiermee een onnodige besnijdenis bij de geboorte). In Amerika werd in de jaren 60 en 70 jongensbesnijdenis uitgevoerd om masturbatie tegen te gaan.
Om nog maar te zwijgen over de besnijdenissen die ondergronds gebeuren, bij een niet-steriele imam of rabbijn ben je verder van huis. Die besnijdenissen gaan hoe dan ook wel door vanwege de heersende waanvoorstellingen en tradities.
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be