Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 april 2019, 10:15   #201
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Velen zijn hier even geschift als de mannen van IS. Ze zitten te neuten over het belang van teksten in de Koran. Interpretatie zus, interpretatie zo. En daarop beoordelen ze een hele gemeenschap. Terwijl de overgrote meerderheid van die gemeenschap maling heeft aan die enkele extremisten en hun interpretaties en gewoon hun leven leiden.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 10:18   #202
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wat was de oorzaak van al dat geweld ?
Waarom vertel je dat er niet bij.

Al die zaken die worden opgenoemd in uw link ga ik zeker niet ontkennen.
Maar ik zie wel de naam ISIS staan.

Dank zij wie hebben we deze groepering te danken ?
Als uw punt is, dat naast het koran discours als ideologische basis voor die groep, ook de Midden-Oosten politiek van GW Bush en Obama die groep heeft groot gemaakt, dan ben ik het met je eens.

https://gabbard.house.gov/news/StopArmingTerrorists

Citaat:
A recent New York Times article confirmed that ‘rebel groups’ supported by the U.S. ‘have entered into battlefield alliances with the affiliate of al-Qaeda in Syria, formerly known as al Nusra.’ This alliance has rendered the phrase ‘moderate rebels’ meaningless. Reports confirm that ‘every armed anti-Assad organization unit in those provinces [of Idlib and Aleppo] is engaged in a military structure controlled by [al-Qaeda’s] Nusra militants.’

A recent Wall Street Journal article reported that many rebel groups are ‘doubling down on their alliance’ with al Nusra. Some rebel groups are renewing their alliance, while others, like Nour al-Din al-Zinki, a former CIA-backed group and one of the largest factions in Aleppo are joining for the first time. “The Syria Conquest Front—formerly known as the al-Qaeda-linked Nusra Front—is deeply intermingled with armed opposition groups of all stripes across Syria’s battlefields.”

The CIA has long been supporting a group called Fursan al Haqq, providing them with salaries, weapons and support, including surface to air missiles. This group is cooperating with and fighting alongside an al-Qaeda affiliated group trying to overthrow the Syrian government. The Levant Front is another so-called moderate umbrella group of Syrian opposition fighters. Over the past year, the United States has been working with Turkey to give this group intelligence support and other forms of military assistance. This group has joined forces with al-Qaeda’s offshoot group in Syria.

This madness must end. We must stop arming terrorists.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Maw, je kijkt alleen maar naar de gevolgen en je vergeet de oorzaak te vernoemen.
De eerste-orde oorzaak is de koran en het rolmodel van de profeet Mohammed.
De tweede-orde oorzaken - de financiers van de jihadisten, de eigenaardige alliantie tussen het Westen, Israël en Saudi Arabië, de chaos die GWB heeft veroorzaakt met zijn Irak invasie - probeer jij te gebruiken om het niet over de eerste-orde oorzaak te moeten hebben.

Irak is niet het eerste land dat in chaos werd gestort door de USA . Er zijn bijvoorbeeld ook: Duitsland, Japan, Korea en Vietnam. Waarom zagen we gedurende de tweede helft van de 20ste eeuw geen inwoners van die landen zich met bomgordels opblazen op drukke plaatsen in de USA?

De reden daarvoor is natuurlijk omdat ze geen ideologie aanhingen die mensen daartoe aanmoedigt. Zoals de islam.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 10:33   #203
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Velen zijn hier even geschift als de mannen van IS. Ze zitten te neuten over het belang van teksten in de Koran. Interpretatie zus, interpretatie zo. En daarop beoordelen ze een hele gemeenschap. Terwijl de overgrote meerderheid van die gemeenschap maling heeft aan die enkele extremisten en hun interpretaties en gewoon hun leven leiden.
Je zult mij niet horen beweren dat IS representatief is voor de hele moslim gemeenschap. Ze echter afdoen als een paar zonderlinge kwieten is dan weer een overdrijving in de andere richting.

Als het dan toch zo'n geisoleerde groep is zouden ze ook niet zulke grote delen van Irak en Syrie hebben kunnen innemen me dunkt.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 10:44   #204
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Als uw punt is, dat naast het koran discours als ideologische basis voor die groep, ook de Midden-Oosten politiek van GW Bush en Obama die groep heeft groot gemaakt, dan ben ik het met je eens.

https://gabbard.house.gov/news/StopArmingTerrorists





De eerste-orde oorzaak is de koran en het rolmodel van de profeet Mohammed.
De tweede-orde oorzaken - de financiers van de jihadisten, de eigenaardige alliantie tussen het Westen, Israël en Saudi Arabië, de chaos die GWB heeft veroorzaakt met zijn Irak invasie - probeer jij te gebruiken om het niet over de eerste-orde oorzaak te moeten hebben.

Irak is niet het eerste land dat in chaos werd gestort door de USA . Er zijn bijvoorbeeld ook: Duitsland, Japan, Korea en Vietnam. Waarom zagen we gedurende de tweede helft van de 20ste eeuw geen inwoners van die landen zich met bomgordels opblazen op drukke plaatsen in de USA?

De reden daarvoor is natuurlijk omdat ze geen ideologie aanhingen die mensen daartoe aanmoedigt. Zoals de islam.
Er wordt teveel belang gehecht aan het Koran-discours er worden teveel samenzweringsachtige theorieën verzonnen.

Omdat Duitsland, Japan en Korea na hun nederlaag konden rekenen op massale hulpprogramma's zoals o.a. het Marshallplan. Dit was in belangrijke mate bedoeld om de communistische invloed in te dijken. Vietnam heeft de Amerikanen buitengekegeld. Maar eigenlijk zijn dit whataboutismen. Vergelijken heeft geen zin.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 11:11   #205
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Provocatie is ook een wapen.

Stel, jij gaat elke avond op je gemakje in je stamcafeetje rustig een pintje drinken.
Ik zit daar ook, en avond na avond, dag na dag, week na week zit ik je daar constant te jennen, je te ambeteren, op het randje van het wettelijke. [...]
De moslims worden hier niet geprovoceerd maar juist gepamperd.
Nergens anders ter wereld hebben moslim-immigranten zoveel kansen gekregen als bij ons in West-Europa. Nergens anders ter wereld hebben ze zo een hoge prijs-kwaliteits verhouding gevonden qua onderwijs, gezondheidszorg en sociale voorzieningen.

De enige fout die we maken is dat we hun obscene oorlogsideologie tolereren - en zelfs aanwakkeren - binnen onze grenzen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wat het dodenaantal betreft.
Hoeveel Moslims én onschuldige burgers hebben het moeten bekopen in Irak, en andere landen dank zij Westerse interventies/inmenging ?

IS heeft wraak genomen ondertussen.
Islamitisch geweld is zo oud als de profeet Mohammed. En het richt zich niet alleen tegen het Westen of het christendom, maar tegen alles dat niet-islamitisch is. Of dat het "verkeerde" soort islam is, in de ogen van de dader. En het richt zich ook tegen moslims waartegen geweld "gerechtvaardigd" is volgens koran en hadith, zoals vrouwen en holebi's.

Dat jij denkt in termen van wraak, toont aan hoe zeer je bent doordrongen van de propaganda die al decennialang de toon voert in ons onderwijs en onze media. Die propaganda vertelt dat wij - Westerlingen - collectief schuldig zijn aan zaken die mislopen in de rest van de wereld. En de islamitische terreur wordt aanzien als een soort welverdiende straf - toegebracht door Nobele Wilden - die ons gaan verlossen van onze post-koloniale Erfzonde. De Verlossing kan alleen maar komen door moslim allochtonen bij ons nog harder te pamperen. Wan hoe hard we ze vroeger al hebben verwend: Het. Was. Niet. Genoeg. En vandaar de terreur. Om ons te herinneren aan onze Heilige Taak van Boetedoening.

Het is eigenlijk een nieuwe godsdienst - genaamd cultuurmarxisme - die in de plaats gekomen is van het christendom in het seculiere Westen:

Niet de jihadisten, wij zijn het probleem

Het zijn wel onze Syriëstrijders

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Mag ik nu wel niet aan extreem-rechts toekennen, maar zij hanteren hier bij ons dan wel andere wapens. Provocatie bvb, en dat laat zich ook voelen in onze steden.
Andere extreme Moslims gaan daar dan op reageren, en de cirkel is rond.
Maw, we gaan van kwaad naar erger...
Je redeneert als sommige vrouwen die jarenlang worden mishandeld door hun echtgenoot. Op de duur beginnen ze de schuld bij zichzelf te leggen: "Had ik maar mijn mond gehouden, dan had ik nu geen pak slaag gekregen."

Dat jij er in slaagt "provocatie" te vinden in de meest anti-racistische, politiek-correcte en dwangmatig pro-diversiteit maatschappij die de wereld ooit heeft gekend, bewijst wat voor een krankzinnige masochistische cultus van zelfverachting het cultuurmarxisme is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Haal er de extremisten uit, aan beide kanten, en het zal al een stuk leefbaarder worden.
Er is geen tegenhanger bij autochtonen voor de mate van islamitisch geweld en terreur. Wat jij autochtone "extremisten" noemt, zijn gewoon critici van de islam.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
En dat zijn mijn woorden trouwens niet maar wel van mensen die er dag dagelijks tussen zitten.
Zie mijn analogie van slachtoffers van partnergeweld. Die zitten er ook dagelijks tussen.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 11:17   #206
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Ik merk niks neutraal aan je betoog.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Ik vind niet dat je nog lager kan vallen dan zeggen na uw onzinnige uitspattingen dat je niet pro islam bent.
Hier heb je nog vrijheid van meningsuiting. Trek dan je kak niet in en hang zo de flauwe niet uit. Men zal je heus niet komen onthoofden.
Ik ga hier nog één zaak over zeggen.

Voor een extreem rechts iemand, zonder namen te noemen, is alles wat niet in zijn of haar kraam past ook links.
Centrum, dat zien die ook niet.
Andersom, geldt dat ook.

Ikzelf ben niet voor de Islam, ook niet voor onze Kerk, en meer woordjes ga ik daar niet meer vuil aan maken. Op dat gebied ben ik hier al meer dan duidelijk genoeg geweest.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 11:20   #207
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
En hoe houdt men daar rekening mee zonder de vrijheid van meningsuiting te beknotten?
Vraagje...
Is het recht van de vrije meningsuiting absoluut ?
Of wat is nu juist het recht van een vrije meningsuiting als je dat recht bekijkt tegenover andere plichten die wij ook hebben (wetgeving) ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 11:26   #208
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Er wordt teveel belang gehecht aan het Koran-discours er worden teveel samenzweringsachtige theorieën verzonnen.
Je kunt er toch niet omheen dat binnen de islam elke vrijdag een gewelddadige krijgsheer wordt aanbeden?

We leggen toch ook de link van het discours van "Mein Kampf" naar de oorlogsmisdaden van de nazi's? Waarom is het toch zo moeilijk voor sommigen om ook hetzelfde te doen voor koran & hadith?

Is het omdat de profeet Mohammed - in tegenstelling tot Hitler - schizofreen was en de stem van god door zijn schedelpan hoorde bulderen? Moeten we de godsdienstvrijheid als schaamlapje gebruiken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Omdat Duitsland, Japan en Korea na hun nederlaag konden rekenen op massale hulpprogramma's zoals o.a. het Marshallplan.
Dus materiële hulp heeft volgens jouw het gevaar van bomgordel-Duitsers afgewend?

Waarom zijn er dan islamitische terreuraanslagen in West-Europa, dit land van melk en honing dat ook voor moslims nergens in de wereld zijn gelijke kent?
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 11:26   #209
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
De moslims worden hier ....
Hier ga ik héél kort op antwoorden.
Op dit forum legt men maar al te graag alle schuld bij de Moslims en hun cultuur.

Citaat:
Er is maar 1 oplossing voor islamitisch geweld.
De islam en zijn volgelingen met tak en wortel uitroeien.
( Als voorbeeldje, zonder namen te noemen )

Ik heb gewoon aangetoond dat wij, het Westen, ook voor een deel schuld treffen.

Beiden, en dat woordje heb ik hier zelfs moedwillig verschillende keren in het vet gezet.

Bij deze, dus nog maar eens.

Had ik pro-Islam geweest, dan had ik trouwens alle schuld op het Westen gestoken.
Ook nog eens een bewijsje voor dat puntje.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 25 april 2019 om 11:29.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 11:35   #210
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Wat ze er niet bij zeggen, en daar bedoelde ik eigenlijk op, dat het extremisme vanuit de islam komt.


In geen enkele uitzending van Ter Zake of De Afspraak heb ik één keer het woordje ISLAM horen zeggen.
Hoe kan je nu een probleem oplossen als je het probleem nog niet eens een naam durft of wil geven?
Dat mag je niet zeggen went anders ben je een moslim-basher. En die moeten er ook uit volgens Kojak, samen met de bomgordeldragers. Daarna gaat het geweld aan islam-kant wel vanzelf liggen.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 11:52   #211
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Hier ga ik héél kort op antwoorden.
Op dit forum legt men maar al te graag alle schuld bij de Moslims en hun cultuur.
Dat is helemaal geen antwoord op mijn post.

Ik leg de schuld helemaal niet bij de moslims, maar bij de onzalige combinatie van islam en cultuurmarxisme.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik heb gewoon aangetoond dat wij, het Westen, ook voor een deel schuld treffen.
Nee je hebt niets aangetoond. Je spreekt van "provocatie" zonder concrete voorbeelden te geven.

Wat was de provocatie - vanuit het gastland - voor de zware Marokkanenrellen vorig jaar in Brussel?

Wat was de provocatie voor het in elkaar slaan van verschillende homo-koppels vorig jaar door hun eigen islamitische buren?

Wat was de provocatie voor de terreuraanslagen tegen onschuldigen de voorbije jaren in West-Europa en de stroom van mesaanvallen op straat?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Citaat:
Er is maar 1 oplossing voor islamitisch geweld.
De islam en zijn volgelingen met tak en wortel uitroeien.
Je post een quote van iemand anders. Zonder bronvermelding. En een standpunt waar ik het niet eens mee ben.

Als dat jouw antwoord moet voorstellen op mijn post, dan kan ik alleen maar besluiten dat je geen enkel tegenargument meer hebt, en verstrikt zit in de interne contradicties van je eigen discours.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 11:53   #212
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Hier ga ik héél kort op antwoorden.
Op dit forum legt men maar al te graag alle schuld bij de Moslims en hun cultuur.


( Als voorbeeldje, zonder namen te noemen )

Ik heb gewoon aangetoond dat wij, het Westen, ook voor een deel schuld treffen.

Beiden, en dat woordje heb ik hier zelfs moedwillig verschillende keren in het vet gezet.

Bij deze, dus nog maar eens.

Had ik pro-Islam geweest, dan had ik trouwens alle schuld op het Westen gestoken.
Ook nog eens een bewijsje voor dat puntje.
Dat ze in hun land of zandbak van herkomst blijven. Daar kunnen ze hun islam ten volle beleven.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 11:59   #213
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.426
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Hier ga ik héél kort op antwoorden.
Op dit forum legt men maar al te graag alle schuld bij de Moslims en hun cultuur.
Tja, als iemand een goeie moslim wil zijn, is die persoon lid van een gewelddadige roverscultus.
Citaat:
Ik heb gewoon aangetoond dat wij, het Westen, ook voor een deel schuld treffen.
Ja, klopt, door die ellende binnen te laten. Onze voorouders hebben het eeuwen tegengehouden.
Citaat:
Had ik pro-Islam geweest, dan had ik trouwens alle schuld op het Westen gestoken.
Dat moet u helemaal niet.
Gewoon niet actief tegen het kwade zijn, is al even erg als het kwade steunen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 12:02   #214
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Je kunt er toch niet omheen dat binnen de islam elke vrijdag een gewelddadige krijgsheer wordt aanbeden?

We leggen toch ook de link van het discours van "Mein Kampf" naar de oorlogsmisdaden van de nazi's? Waarom is het toch zo moeilijk voor sommigen om ook hetzelfde te doen voor koran & hadith?

Is het omdat de profeet Mohammed - in tegenstelling tot Hitler - schizofreen was en de stem van god door zijn schedelpan hoorde bulderen? Moeten we de godsdienstvrijheid als schaamlapje gebruiken?
Hopeloos.

Citaat:
Dus materiële hulp heeft volgens jouw het gevaar van bomgordel-Duitsers afgewend?
Na WOI werd Duitsland economisch gewurgd en geplunderd. Het resultaat, of het werd althans als argument gebruikt, was WOII. Irak en Libië bv. werden aan hun lot overgelaten en hun olie goedkoop verscheept.
Bovendien was Duitsland de oorlog begonnen en deed een groot deel van de Duitsers overtuigend mee. In het geval van de landen met een moslimachtergrond was dat anders. Plots worden ze zonder een duidelijke reden militair aangepakt. Maar zoals ik eerder al schreef, heeft het weinig zin om te vergelijken.

Citaat:
Waarom zijn er dan islamitische terreuraanslagen in West-Europa, dit land van melk en honing dat ook voor moslims nergens in de wereld zijn gelijke kent?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Zonder het verschrikkelijke leed dat die man moet ondergaan te willen minimalizeren maar dat was en is dagelijkse kost in het Midden-Oosten. En het is begonnen begin jaren negentig na de 1ste Golfoorlog tegen Irak door het Westen toen door toedoen van weeral eens Westerse sancties tegen Irak naar schatting een half miljoen kinderen stierven.
Dat er dan mensen opstaan met een grondige haat tegen het Westen is nu niet bepaald een donderslag bij heldere hemel. Gemakkelijkheidshalve hebben een aantal snuggere ragheads dan ook nog eens religie als vehikel gebruikt om wraak te nemen.
De daaropvolgende twintig jaar valt het Westen rechtstreeks en onrechtstreeks dan opnieuw Irak en andere moslimlanden aan. De stapels lijken torenen ondertussen ver boven de atmosfeer. Ondanks al deze Westerse capriolen krabt het Westen verongelijkt en niet begrijpend het hoofd als er terrorisme ontstaat.

On May 12, 1996, Madeleine Albright (then U.S. Ambassador to the United Nations) appeared on a 60 Minutes segment in which Lesley Stahl asked her "We have heard that half a million children have died. I mean, that's more children than died in Hiroshima. And, you know, are is the price worth it?" and Albright replied "I think this is a very hard choice, but the price, we think the price is worth it."
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Alles draait rond perceptie. Terecht of ten onterechte, feit is dat nog voor de 'stormloop' van het terrorisme de agressieve aandacht van het Westen vooral op landen met een moslimachtergrond (Irak, Libië, Syrië, Afghanistan, Iran) gevestigd was. Wederom terecht of ten onrechte, is bij sommige 'baardapen' wereldwijd de indruk ontstaan dat er een nieuwe kruistocht gevoerd wordt. Het vijandbeeld wordt zeer ruim geïnterpreteerd door de 'baardapen'.
En dan krijg je inderdaad onderstaande.


Laatst gewijzigd door Ke Nan : 25 april 2019 om 12:03.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 12:08   #215
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Nee je hebt niets aangetoond. Je spreekt van "provocatie" zonder concrete voorbeelden te geven..
Over de inval van de VS in Irak heb ik het dus nergens gehad ?
Als voorbeeldje kan dat anders wel tellen vrees ik....
En over andere vormen van provocatie 'het treiteren' bvb, heb ik hier trouwens ook een voorbeeldje gegeven.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 25 april 2019 om 12:08.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 12:16   #216
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Je post een quote van iemand anders. Zonder bronvermelding.
Als je me citeert, gelieve het dan niet uit de context te rukken door delen weg te laten die er mee verband houden.
De bronvermelding had ik met opzet weggelaten en de reden had ik er ook bij gepost.

'...( Als voorbeeldje, zonder namen te noemen )...'

Ga je deze weg gaan bewandelen in deze discussie ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 12:18   #217
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Hopeloos.
Ik vrees er ook voor....
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 12:20   #218
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Je kunt er toch niet omheen dat binnen de islam elke vrijdag een gewelddadige krijgsheer wordt aanbeden?

We leggen toch ook de link van het discours van "Mein Kampf" naar de oorlogsmisdaden van de nazi's? Waarom is het toch zo moeilijk voor sommigen om ook hetzelfde te doen voor koran & hadith?

Is het omdat de profeet Mohammed - in tegenstelling tot Hitler - schizofreen was en de stem van god door zijn schedelpan hoorde bulderen? Moeten we de godsdienstvrijheid als schaamlapje gebruiken?
Als provocatie kan dit anders ook wel tellen...

Je vroeg naar een concreet voorbeeldje, en dat was héél snel gevonden deze keer.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 25 april 2019 om 12:21.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 12:29   #219
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
...
Dat moet u helemaal niet.
Gewoon niet actief tegen het kwade zijn, is al even erg als het kwade steunen.
Steun ik hier soms het Vlaams Belang ?
Nee toch.
Dus wat is nu eigenlijk het probleem ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 25 april 2019 om 12:30.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 12:51   #220
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.426
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Steun ik hier soms het Vlaams Belang ?Nee toch.
Da's een Belgische politieke partij, die steunen is al even dom als het steunen van een religie.

Citaat:
Dus wat is nu eigenlijk het probleem ?
https://forum.politics.be/showthread.php?t=130351
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be