Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 april 2006, 17:50   #1
[radiohoofd]
Banneling
 
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Berichten: 35
Standaard Nog even over 'happy slapping'

Een vriend kwam net terug van zijn eindreis naar Italië. Hij vertelde over een jongen uit zijn klas die geviseerd werd. Hij werd steeds zwaarder gepest en op den duur geslagen en ze plasten zelfs op hem. Dit werd allemaal gefilmd met de gsm.
Iedereen vond het blijkbaar doodnormaal want ze deden het wel vaker. Uiteindelijk heeft hij samen met een paar vrienden toch de leerkracht erbij gehaald. Gsm's werden in beslag genomen en de daders naar huis gestuurd op kosten van de ouders.
Dit alles voor leerlingen van het zesde jaar uit een elitair jezuietencollege.

Ik wou maar even een oproep doen voor de mensen die zoiets zien gebeuren: doe er wat aan.
Ik ben de tourisme-mentaliteit echt beu
[radiohoofd] is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 22:09   #2
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [radiohoofd] Bekijk bericht
Een vriend kwam net terug van zijn eindreis naar Italië. Hij vertelde over een jongen uit zijn klas die geviseerd werd. Hij werd steeds zwaarder gepest en op den duur geslagen en ze plasten zelfs op hem. Dit werd allemaal gefilmd met de gsm.
Iedereen vond het blijkbaar doodnormaal want ze deden het wel vaker. Uiteindelijk heeft hij samen met een paar vrienden toch de leerkracht erbij gehaald. Gsm's werden in beslag genomen en de daders naar huis gestuurd op kosten van de ouders.
Dit alles voor leerlingen van het zesde jaar uit een elitair jezuietencollege.

Ik wou maar even een oproep doen voor de mensen die zoiets zien gebeuren: doe er wat aan.
Ik ben de tourisme-mentaliteit echt beu
Ik heb het zelf nog niet gezien, maar als ik het zou zien, zou ik wel reageren.
Ik heb natuurlijk wel mijn fysiek mee, alsmede wat ervaring met een zeer nasty vechtkunst ( jiu jitsu ).
Maar wat zal de rechtbank zeggen als ik een paar van die ellendelingen hun arm breek, vingers overdraai, ogen uitsteek met mijn vinger, ballen plet met mijn knie, schedels doe barsten met mijn elleboog, oren afruk, knieschijven verbijzel, en milten scheur ?

Ga ik dan de goede bevrijder zijn of een ordinair crimineel die opkomt voor de zwakkere ?
In Belgenland is diegene die zich verdedigt al bij voorbaat een crimineel...
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 22:15   #3
debbie
Minister
 
debbie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 3.178
Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar Bekijk bericht
Ik heb het zelf nog niet gezien, maar als ik het zou zien, zou ik wel reageren.
Ik heb natuurlijk wel mijn fysiek mee, alsmede wat ervaring met een zeer nasty vechtkunst ( jiu jitsu ).
Maar wat zal de rechtbank zeggen als ik een paar van die ellendelingen hun arm breek, vingers overdraai, ogen uitsteek met mijn vinger, ballen plet met mijn knie, schedels doe barsten met mijn elleboog, oren afruk, knieschijven verbijzel, en milten scheur ?

Ga ik dan de goede bevrijder zijn of een ordinair crimineel die opkomt voor de zwakkere ?
In Belgenland is diegene die zich verdedigt al bij voorbaat een crimineel...
Dan ben je natuurlijk een crimineel. Wat jij er allemaal mee zou doen is ook wel overdreven. Ogen uitsteken, schedels doen barsten,... komaan zeg.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 22:24   #4
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Dan ben je natuurlijk een crimineel. Wat jij er allemaal mee zou doen is ook wel overdreven. Ogen uitsteken, schedels doen barsten,... komaan zeg.
Op het Japanse slagveld ging het er nochtans ook zo aan toe.
Als de samoerai ontwapend was, viel hij terug op zijn ongewapende vechtkunst ( jiu jitsu), die erop gericht was zijn tegenstander zo snel mogelijk af te maken.

Wat is daar nu mis mee ?

Wat moet een mens dan doen ? Boksen ? Ik weet niet of je ooit al iemand voluit op het hoofd hebt geslaan, maar zonder handschoen mag je van geluk spreken als je je hand niet breekt.
Neen, simpele wringingen, wurgingen en ander leuks.
Waarschijnlijk gaat de bende schijters lopen als je er 1 van hen half kreupel hebt gemaakt.

Maar wat zal de rechter dan zeggen als die persoon er blijvend letsel aan overgehouden heeft ?
Men is nu al niet mild als men wettelijke zelfverdediging moet beoordelen, zeker niet als ze weten dat je vechtkunst beoefent.
Net die mensen zouden durven intervenieren, de gewone man durft zelfs niet tussenbeide komen ( is wsh de verstandigste )
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 23:22   #5
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar Bekijk bericht
Op het Japanse slagveld ging het er nochtans ook zo aan toe.
Als de samoerai ontwapend was, viel hij terug op zijn ongewapende vechtkunst ( jiu jitsu), die erop gericht was zijn tegenstander zo snel mogelijk af te maken.

Wat is daar nu mis mee ?

Wat moet een mens dan doen ? Boksen ? Ik weet niet of je ooit al iemand voluit op het hoofd hebt geslaan, maar zonder handschoen mag je van geluk spreken als je je hand niet breekt.
Neen, simpele wringingen, wurgingen en ander leuks.
Waarschijnlijk gaat de bende schijters lopen als je er 1 van hen half kreupel hebt gemaakt.

Maar wat zal de rechter dan zeggen als die persoon er blijvend letsel aan overgehouden heeft ?
Men is nu al niet mild als men wettelijke zelfverdediging moet beoordelen, zeker niet als ze weten dat je vechtkunst beoefent.
Net die mensen zouden durven intervenieren, de gewone man durft zelfs niet tussenbeide komen ( is wsh de verstandigste )
oplossing: een "peace-maker"(revolver) voor elke oorspronkelijke Europese inboorling.Vanaf dat hij volwassen is, en nooit veroordeeld werd voor roofovervallen, of zware geweldplegingen.Inwoners van vreemde afkomst hebben géén recht op wapendracht, en daar staan zware straffen op.Voor de O.E.I.'s(Oorspronkelijk Europese Inboorling) eveneens vanop de kleuterschool lessen in oosterse vechttechnieken.Dezen zijn het best aangepast op doeltreffende verdediging, daar ze geen enorm grote lichaamskracht opeissen.Bvb.als je bokser bent, zelfs een heel goede, maar je weegt 55 kg, en je hebt last met een andere bokser, maar éne van 120 kg, dan krijg je ervan langs.Aikido bvb. gebruikt nu net de lichaamskracht van de tegenstander:hoe harder hij toeslaat, hoe meer pijn hij zal hebben, want hij slaat er natuurlijk naast, en de kracht die hij ontwikkelde zal op hemzelf terechtkomen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 23:27   #6
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
oplossing: een "peace-maker"(revolver) voor elke oorspronkelijke Europese inboorling.Vanaf dat hij volwassen is, en nooit veroordeeld werd voor roofovervallen, of zware geweldplegingen.Inwoners van vreemde afkomst hebben géén recht op wapendracht, en daar staan zware straffen op.Voor de O.E.I.'s(Oorspronkelijk Europese Inboorling) eveneens vanop de kleuterschool lessen in oosterse vechttechnieken.Dezen zijn het best aangepast op doeltreffende verdediging, daar ze geen enorm grote lichaamskracht opeissen.Bvb.als je bokser bent, zelfs een heel goede, maar je weegt 55 kg, en je hebt last met een andere bokser, maar éne van 120 kg, dan krijg je ervan langs.Aikido bvb. gebruikt nu net de lichaamskracht van de tegenstander:hoe harder hij toeslaat, hoe meer pijn hij zal hebben, want hij slaat er natuurlijk naast, en de kracht die hij ontwikkelde zal op hemzelf terechtkomen...
Na 20 jaar trainen ...
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 23:34   #7
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar Bekijk bericht
Na 20 jaar trainen ...
daarom moeten ze ook in de kleuterschool beginnen.Als je dan 25 jaar bent, ben je klaar.En zelfs als je je dan niet meer traint, zal er wel wat blijven hangen zijn zeker
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 03:00   #8
TomT
Partijlid
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [radiohoofd] Bekijk bericht
Een vriend kwam net terug van zijn eindreis naar Italië. Hij vertelde over een jongen uit zijn klas die geviseerd werd. Hij werd steeds zwaarder gepest en op den duur geslagen en ze plasten zelfs op hem. Dit werd allemaal gefilmd met de gsm.
Iedereen vond het blijkbaar doodnormaal want ze deden het wel vaker. Uiteindelijk heeft hij samen met een paar vrienden toch de leerkracht erbij gehaald. Gsm's werden in beslag genomen en de daders naar huis gestuurd op kosten van de ouders.
Dit alles voor leerlingen van het zesde jaar uit een elitair jezuietencollege.

Ik wou maar even een oproep doen voor de mensen die zoiets zien gebeuren: doe er wat aan.
Ik ben de tourisme-mentaliteit echt beu
VTM heeft dat gedoe hier binnengehaald door volmondig te tonen hoe "hip" het wel in London is. Nog een voorbeeld dat de macht van de media aantoont.
TomT is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be