Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 oktober 2006, 02:09   #41
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Ga maar eens naar de film " the Uncenvenient Truth" kijken van Al Goore, de presidentskandidaat van de US in 2000. Zelfs de meest doorgewinterde anti-milieu polititieker als Bush, moet nu toegeven dat hij het wat betreft "zijn" visie op de oorzaak van de globale opwarming, fout zit.
Binnen een 50 tal jaren zal de gemiddelde vlaming dan ook wel inzien dat de eco-fascisten het, zoals altijd, uiteindelijk toch gelijk hebben. Het duurt jammer genoeg meestal erg lang
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2006, 02:15   #42
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde
 
pekka_123's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2005
Locatie: The Univers
Berichten: 983
Standaard cartoons

oppassen met cartoons, hé heftruck. Fundamentalisten zouden daar wel eens amok over kunnen maken
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht

Laatst gewijzigd door pekka_123 : 10 oktober 2006 om 02:15. Reden: spelling
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2006, 02:21   #43
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
oppassen met cartoons, hé heftruck. Fundamentalisten zouden daar wel eens amok over kunnen maken
Fundamentalisten? Waar dan?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2006, 07:08   #44
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Ga maar eens naar de film " the Uncenvenient Truth" kijken van Al Goore, de presidentskandidaat van de US in 2000. Zelfs de meest doorgewinterde anti-milieu polititieker als Bush, moet nu toegeven dat hij het wat betreft "zijn" visie op de oorzaak van de globale opwarming, fout zit.
Binnen een 50 tal jaren zal de gemiddelde vlaming dan ook wel inzien dat de eco-fascisten het, zoals altijd, uiteindelijk toch gelijk hebben. Het duurt jammer genoeg meestal erg lang

Ach, eens die politici niet meer afhankelijk zijn van de grote industrieen om geld te krijgen voor hun verkiezingen, geven ze allemaal één voor één toe dat ze tijdens hun campange en tijdens hun zetelperiode gewoon in de fout zaten in verband met het milieu.

Zelfs Bush weet al dat er iets moet aan gedaan worden.
Maar durft dat nu niet zeggen en er niets tegen doen, want hij mag de kansen van zijn partijgenoot en de finacirien er van niet in gevaar brengen.

Maar de bevolking zelf zal het pas aanvaarden op het ogenblik dat ze op de éne plaats met hun voet in het water staan en aan der andere kant mett hun voet in de woestijn. En zij zelf op beton zitten die de zwaar vervuilde en giftige grond moet afdekken om hen te beschermen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2006, 11:22   #45
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
keekt gij maor noar ou vliegers.

hier wurd da tan tog water en gee zand.

wijlie moete dan leere zwemme, ja
Da wort ier dan un kluchtgafen, maar foor boate, nie voear fligteuge.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2006, 11:33   #46
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Da wort ier dan un kluchtgafen, maar foor boate, nie voear fligteuge.
nieje, gelie doar zult nie mer betoan, tis hire da we nat waore.

hire is moar 200pijpe vaejer teland in
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 09:10   #47
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Zand zand zand, 't is mijn leven en mijn liefde...
Zand zand zand, 't is verschrikk'lijk ambetant.

enz...

Tekst en muziek: Eno2
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 15:57   #48
pinbag
Parlementsvoorzitter
 
pinbag's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2006
Berichten: 2.098
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
BLABLABLABLA

Al die groene pipo's beweren al jaren dat de aarde om zeep is.

Toch raar dat de aarde en mens nog altijd bestaan en gezond zijn.
Vertel dat maar aan 1 op 3 vlamingen waneer ze geconfronteerd worden met kanker...

En de cijfers zullen blijven maar verder evolueren.
__________________
"Watch out! Pink deathclaw, three o'clock!" A junkie in New Reno. http://nukedfuture.ytmnd.com/
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 09:58   #49
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Volgens hellfinger zijn alle vooraanstaande wetenschappers die serieus onderzoek doen naar de climat-change "groene Pipo's" en is de bereikte
consensus onder wetenschappers een verdoken Groene Partij-agenda...

Hoe zullen we zulke primaire platitudes van Hellfinger noemen?

Primaire platitudes??????
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 10:24   #50
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Alleen spijtig voor hem, dat de meeste van die onderzoekers niet meer met voorstellingen moeten werken, maar er nu gewoon de bewijzen er voor kunnen aantonen.

En dat er meer en meer wetenschappers komen die het allemaal bevestigen.

Maar wat hem het meeste tegenvalt, is dat men zelfs geen wetenschapper meer moet zijn om te zien wat er gebeurt.

Mensen worden zieker en zieker, de planten beginnen meer en meer van streken te verhuizen, dieren beginnen te verhuizen. En trek vogels beginnen meer en meer een vaste plaats te behouden.

Alle, gisteren 23°c en vandaag is het hier buiten nog 21°c en dit op 12 oktober.
Maar er is niets aan de hand, de opwarming is maar een fabel en doemdenken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 10:48   #51
genehunter
Gouverneur
 
genehunter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2005
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Rapport: een derde van de planeet zal in 2010 woestijn zijn

Niet erg, ik zie graag cactussen.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 09:56   #52
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Niet erg, ik zie graag cactussen.
Maar eet je ook graag cactussen?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 14:57   #53
pinbag
Parlementsvoorzitter
 
pinbag's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2006
Berichten: 2.098
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Maar eet je ook graag cactussen?
Cactus vruchten zijn mega lekker maar het steekt wel een beetje als je ze slecht pelt...
-------

in ieder geval is het best mogelijk dat die woestijnen sterk vervuild gaan zijn = goed voorbeeld is de aral sea.

"The ecosystem of the Aral Sea and the river deltas feeding into it has been nearly destroyed, not least because of the much higher salinity. The receding sea has left huge plains covered with salt and toxic chemicals, which are picked up and carried away by the wind as toxic dust and spread to the surrounding area. The land around the Aral Sea is heavily polluted and the people living in the area are suffering from a lack of fresh water and other health problems, including high rates of certain forms of cancer and lung diseases, just to name a few. Crops in the region are destroyed by salt being deposited onto the land."

bron wikki

:http://gfipps.tamu.edu/Publications&Papers/Professional%20Papers/1957%20Aral%20Sea%20Shoreline(jpg).jpg

-----------

Is de discussie eigenlijk niet dat we gewoon de opvatting van "welvaart", gaan moeten veranderen. En meer gaan moeten richten op het "welzijn" ?

Wat ben je met een maatschapij, waar je geen "mens" meer moogt zijn, omdat de "economie" offers van je eist en tevens leefmilieu hypotikeert.

We "teren" = ( economische exploitatie ) mometeel van onze planeet, op een manier die A-natuurlijk, is en daar moet iets aan veranderen.

Eigenlijk moeten wij onze beschaving meer laten overeenkomen met de natuurlijke flora en fauna om de impact zo min mogelijk te maken.

Het is zelfbedrog, waneer we denken dat onze planeet aangenaam blijft, als we sorteren of overal spaarlampjes plaatsen, en met een extra filter op de auto blijven rondrijden.

Het vereist ,een andere aanpak die diepgaander is en meer gericht moet zijn op evolueren als "mens".
__________________
"Watch out! Pink deathclaw, three o'clock!" A junkie in New Reno. http://nukedfuture.ytmnd.com/
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2006, 03:41   #54
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde
 
pekka_123's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2005
Locatie: The Univers
Berichten: 983
Standaard wetenschappers

Een wetenschapper toonde lang geleden aan dat de aarde rond was en niet plat, zoals iedereen toen dacht. Hoeveel honderden jaren heeft het niet geduurd vooraleer hij gelijk kreeg?
Wetenschappers nu,worden geloofd als het hen goed uitkomt. Ze willen dergelijke waarheden niet voor ogen zien
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Alleen spijtig voor hem, dat de meeste van die onderzoekers niet meer met voorstellingen moeten werken, maar er nu gewoon de bewijzen er voor kunnen aantonen.

En dat er meer en meer wetenschappers komen die het allemaal bevestigen.


Alle, gisteren 23°c en vandaag is het hier buiten nog 21°c en dit op 12 oktober.
Maar er is niets aan de hand, de opwarming is maar een fabel en doemdenken.
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2006, 07:46   #55
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.931
Standaard

Als de politici het nu nog niet zien dat er een probleem dan raad ik hun eens aan om de top 10 van warmste jaren door het KNMI te raadplegen. Het is het Nederlands meteorologisch instituut, maar dat verschilt weinig met België. Trouwens het KNMI heeft al waarnemingen ter beschikking sinds het begin van de 18de eeuw.

http://www.knmi.nl/klimatologie/lijsten/jaar_xtr.html

Alle warmste jaren tussen 1989 en nu van de afgelopen 100 jaar. Jammer dat er geen lijst beschikbaar is van de afgelopen 300 jaar, maar ik denk dat er weinig verschil zal te zien zijn.

Belangrijk is ook te weten dat de thermometerhutten veel beter gemaakt dan pakweg 100 jaar geleden, waardoor er betere waarnemingen, lees koelere, waarnemingen gedaan worden in de zomer. Vaak is de thermometerhut één van de koelste plaatsen op een warme zomerdag.

Spijtig dat het ecologisch gedachtengoed vooral voorkomt bij links. Er bestaat wel groen rechts, maar dat partijtje is te klein en heeft een te eenzijdig programma. Graag zou ik zien dat een grote rechtse volkspartij als het Vlaams Belang, meer ecologisch rechtse standpunten zou innemen.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 14 oktober 2006 om 07:49.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2006, 08:52   #56
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Als de politici het nu nog niet zien dat er een probleem dan raad ik hun eens aan om de top 10 van warmste jaren door het KNMI te raadplegen. Het is het Nederlands meteorologisch instituut, maar dat verschilt weinig met België. Trouwens het KNMI heeft al waarnemingen ter beschikking sinds het begin van de 18de eeuw.

http://www.knmi.nl/klimatologie/lijsten/jaar_xtr.html

Alle warmste jaren tussen 1989 en nu van de afgelopen 100 jaar. Jammer dat er geen lijst beschikbaar is van de afgelopen 300 jaar, maar ik denk dat er weinig verschil zal te zien zijn.

Belangrijk is ook te weten dat de thermometerhutten veel beter gemaakt dan pakweg 100 jaar geleden, waardoor er betere waarnemingen, lees koelere, waarnemingen gedaan worden in de zomer. Vaak is de thermometerhut één van de koelste plaatsen op een warme zomerdag.

Spijtig dat het ecologisch gedachtengoed vooral voorkomt bij links. Er bestaat wel groen rechts, maar dat partijtje is te klein en heeft een te eenzijdig programma. Graag zou ik zien dat een grote rechtse volkspartij als het Vlaams Belang, meer ecologisch rechtse standpunten zou innemen.
De metingen zijn niet alleen anders door de thermometerhutten ook de thermometers zelf zijn beter en nauwkeuriger geworden.
Maar ondnaks het feit dat deze manier van meten wereldwijd word gebruikt geeft ze een totaal verkeert beeld over wat de werkelijke themperatuurstijgingen zijn.
Want de hutjes zijn gemaakt van hout en de wind kan er door blazen, Wat dus een daling van de warmte in het hutje geeft.
Ik had hier gisteren een verschil van 8°c op een thermometer in volle zon uit de wind een 1 in de schaduw en in de wind.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2006, 09:37   #57
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Pinbag:
Cactus vruchten zijn mega lekker
Ik weet het, op Tenerife bv kan je in de winkel duur betalen voor zulke vruchten die je met een paar goeie handschoenen overal zelf kan plukken...

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 oktober 2006 om 09:38.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 00:33   #58
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde
 
pekka_123's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2005
Locatie: The Univers
Berichten: 983
Standaard wetenschappelijk

Er worden wel andere methodes gebruikt om de opwarming van de aarde als gevolg van menselijke activiteit aan te tonen dan gewone thermometer hutten, hoor
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Als de politici het nu nog niet zien dat er een probleem dan raad ik hun eens aan om de top 10 van warmste jaren door het KNMI te raadplegen. Het is het Nederlands meteorologisch instituut, maar dat verschilt weinig met België. Trouwens het KNMI heeft al waarnemingen ter beschikking sinds het begin van de 18de eeuw.

http://www.knmi.nl/klimatologie/lijsten/jaar_xtr.html

Alle warmste jaren tussen 1989 en nu van de afgelopen 100 jaar. Jammer dat er geen lijst beschikbaar is van de afgelopen 300 jaar, maar ik denk dat er weinig verschil zal te zien zijn.

Belangrijk is ook te weten dat de thermometerhutten veel beter gemaakt dan pakweg 100 jaar geleden, waardoor er betere waarnemingen, lees koelere, waarnemingen gedaan worden in de zomer. Vaak is de thermometerhut één van de koelste plaatsen op een warme zomerdag.

Spijtig dat het ecologisch gedachtengoed vooral voorkomt bij links. Er bestaat wel groen rechts, maar dat partijtje is te klein en heeft een te eenzijdig programma. Graag zou ik zien dat een grote rechtse volkspartij als het Vlaams Belang, meer ecologisch rechtse standpunten zou innemen.
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 00:57   #59
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Jaja het wordt warmer. Er zijn nog altijd mensen aan het werk in hun korte broek en dat half oktober.
Als dat in december nog het geval is mag men zich terecht zorgen beginnen maken.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 06:44   #60
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Jaja het wordt warmer. Er zijn nog altijd mensen aan het werk in hun korte broek en dat half oktober.
Als dat in december nog het geval is mag men zich terecht zorgen beginnen maken.

Ja, he. Als je met kerst nog kan gaan zwemmen in openlucht, dan zullen de meeste mensen hier pas door hebben dat er toch een paar zaken zijn die niet kloppen.

Als kind zag ik de sint regelmatig in een sleede in het dorp waar ik toen woonde aankomen. En had ik met Kerste een sneeuwman staan die bijna twee maal zo groot was als een normaal mens. Hij moest op uitkijk staan voor de kerstman. Mijn kinderen hebben nog nooit mee gemaakt dat er met kerst sneeuw ligt en begrijpen het niet als ik met mijn leeftijd genoten over de winters uit onze kindertijd begin te praten.

Maar er is nog niets om ons zorgen over te maken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be