Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Hans Verreyt (Vlaams belang) - 19 maart tot 25 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Hans Verreyt (Vlaams belang) - 19 maart tot 25 maart (°1980) Hij stond wel al diverse keren als kandidaat op verkiezingslijsten maar steeds op onverkiesbare plaatsen. Als jongere was zijn inzet voor "de partij" vooral op de Vlaams Belang Jongeren toegespitst.

 
 
Discussietools
Oud 23 maart 2007, 14:50   #41
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Het gaat er niet over of ik al dan niet akkoord ga met die one-liners.
"Franse Ratten, rolt uw matten" is niet een one-liner, maar een zin uit een heel lied. Een lied dat trouwens nog steeds op cantussen wordt gezongen door alle studentenverenigingen.
Citaat:
Een foto publiceren, van iemand die de Hitlergroet uitvoert vindt u brutaal, maar mensen uitschelden voor ratten en parasieten, dat kan allemaal.
U maakt mensen uit voor nazi's en bent daarna verontwaardigt dat iemand anders scheldwoorden gebruikt. Op z'n minst een "beetje" hypocriet...
__________________


Metternich is offline  
Oud 23 maart 2007, 15:41   #42
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Gij gaat zeker de eerste plaats voor domheid krijgen.Het is nogal vanzelfsprekend dat de principes van de islam niet verenigbaar zijn met deze van het Vlaams Belang.
De VB-principes zijn onverenigbaar met het grootste deel van de maatschappij
filosoof is offline  
Oud 23 maart 2007, 16:02   #43
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
"Franse Ratten, rolt uw matten" is niet een one-liner, maar een zin uit een heel lied. Een lied dat trouwens nog steeds op cantussen wordt gezongen door alle studentenverenigingen.U maakt mensen uit voor nazi's en bent daarna verontwaardigt dat iemand anders scheldwoorden gebruikt. Op z'n minst een "beetje" hypocriet...


Hoe durft men, de volgelingen van die man nazis noemen...
4t zijn stouteriken die dat durven, hé, Metternich?

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 maart 2007 om 16:03.
filosoof is offline  
Oud 23 maart 2007, 16:13   #44
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dank voor een redelijk antwoord.
In vermeld geval zitten we dus met een probleem.
Er zijn andere voorbeelden. Afzonderlijke zwemuren voor M & V, gelijkaardige afzonderlijke ouderavonden in scholen, halal voedsel voor iedereen (?), de blijkbaar zeer moeilijke integratie van de moslims zoals blijkt uit zwakke leerprestaties, zeer hoge werkloosheid vooral in Brussel waar de PS baas is (enhet VB bijna onbestaande)
en dat probleem noemt zichzelf "Vlaams" Belang...

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 maart 2007 om 16:14.
filosoof is offline  
Oud 23 maart 2007, 16:16   #45
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
islamieten niet. Of toch niet zij die de islam volgen. En zij die dat niet doen worden door andere moslims niet meer als islamiet beschouwd.

In thailan,d met een kleine islamitsische minderheid daar worden dagelijks boedhisten onthoofd.

voor mij is iederen welkom zo lang zij niet tot een voor het westen vijnadige godsdienst behoren. Of beter gezegd een godsdienst die niet haaks staat op de westerse waarden.

Ik denk zelfs dat er realitief weinig katholieken in onze partij zitten. We hebben allemaal respect voor de christelijke wortels van onze maatschappij. Maar de RKK is nooit een vriend geweest van vlaanderen en de vlaamse strijd.

Vanhecke, FDW, Deman, Verstrepen zijn in ieder geval atheist.
u weet niets van Thailand, neem het van mij aan. Ik heb er nog een jaar gestudeerd en ga vaak mijn gastfamilie terug bezoeken.In minburi zijn veel moslims aanwezig en daar zijn er geen noemenswaardige problemen, waar er wel problemen zijn is aan de grens het is een verkapte vorm van separatisme onder het mom van de Islam die voor geweld zorgt.Separatisme, laat dat nu net zijn waar uw partij zo naar streeft, als je consequent was veroordeelde je dus het separatisme.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 23 maart 2007, 16:23   #46
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht

Vanhecke, FDW, Deman, Verstrepen zijn in ieder geval atheist.
Het atheïsme is geen kerk waar iemand kan uitgesloten worden...

Toch eens curieus of die "atheïsten"
-gedoopt werden
-hun communie deden
-voor de kerk trouwden
-hun kinderen lieten dopen en daarna
-naar het VO stuurden

Nu enkel wachten tot ze van de oude dag sterven om te zien of ze met een mis begraven worden...

Als ik me niet vergis zijn Belien en Colen zelfs zo traditionneel katholiek dat ze weigeren, hun kinderen naar het VO te sturen,omdat dat niet katholiek genoeg zou zijn (maar ik kan me dus vergissen, hun verklaringen veranderen al eens)

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 maart 2007 om 16:31.
filosoof is offline  
Oud 23 maart 2007, 16:23   #47
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
u weet niets van Thailand, neem het van mij aan. Ik heb er nog een jaar gestudeerd en ga vaak mijn gastfamilie terug bezoeken.In minburi zijn veel moslims aanwezig en daar zijn er geen noemenswaardige problemen, waar er wel problemen zijn is aan de grens het is een verkapte vorm van separatisme onder het mom van de Islam die voor geweld zorgt.Separatisme, laat dat nu net zijn waar uw partij zo naar streeft, als je consequent was veroordeelde je dus het separatisme.
Ik denk dat daar wel een kern van waarheid in zit, er zijn ook moslims rond Bangkok, met wie er geen problemen zijn. De regio's waar de separatisten strijden lijken cultureel meer op het naburige Maleisië, en de meesten spreken er ook geen Thai maar wel bijvoorbeeld Malay...
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 23 maart 2007, 16:29   #48
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
u weet niets van Thailand, neem het van mij aan. Ik heb er nog een jaar gestudeerd en ga vaak mijn gastfamilie terug bezoeken.In minburi zijn veel moslims aanwezig en daar zijn er geen noemenswaardige problemen, waar er wel problemen zijn is aan de grens het is een verkapte vorm van separatisme onder het mom van de Islam die voor geweld zorgt.Separatisme, laat dat nu net zijn waar uw partij zo naar streeft, als je consequent was veroordeelde je dus het separatisme.
Bedoel je daarmee dat het eigenlijk maar goed is dat het fout is en/of dat het GEEN moslims zouden zijn die daar boeddhisten onthoofden, of misschien wel dat het de schuld van de boeddhisten zelf is?

En denk je dat zulke dingen in Europese landen niet eveneens te gebeuren staan? Zo ja, waarom en met welk land dan vergelijkbaar?
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline  
Oud 23 maart 2007, 16:31   #49
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ik denk dat daar wel een kern van waarheid in zit, er zijn ook moslims rond Bangkok, met wie er geen problemen zijn. De regio's waar de separatisten strijden lijken cultureel meer op het naburige Maleisië, en de meesten spreken er ook geen Thai maar wel bijvoorbeeld Malay...
Binnengekomen als gastarbeiders, vluchtelingen, gezins"her"enigers, misschien?
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 23 maart 2007 om 16:31.
willem1940NLD is offline  
Oud 23 maart 2007, 16:31   #50
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Bedoel je daarmee dat het eigenlijk maar goed is dat het fout is en/of dat het GEEN moslims zouden zijn die daar boeddhisten onthoofden, of misschien wel dat het de schuld van de boeddhisten zelf is?

En denk je dat zulke dingen in Europese landen niet eveneens te gebeuren staan? Zo ja, waarom en met welk land dan vergelijkbaar?

Nee, heb ik dat ooit gezegd?Dat is een makkelijke tactiek hé.Iemand komt hier praten over zaken waar hij/zij niets van weet, je weerlegt het en plotseling heb je gezegd dat het de fout is van de mensen die slachtoffer zijn van zulke daden..
__________________
The poster formerly known as kay-gell

Laatst gewijzigd door Kay_ : 23 maart 2007 om 16:32.
Kay_ is offline  
Oud 23 maart 2007, 16:32   #51
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
u weet niets van Thailand, neem het van mij aan. Ik heb er nog een jaar gestudeerd en ga vaak mijn gastfamilie terug bezoeken.In minburi zijn veel moslims aanwezig en daar zijn er geen noemenswaardige problemen, waar er wel problemen zijn is aan de grens het is een verkapte vorm van separatisme onder het mom van de Islam die voor geweld zorgt. Separatisme, laat dat nu net zijn waar uw partij zo naar streeft, als je consequent was veroordeelde je dus het separatisme.
Beste, ik weet wel iets af van Thailand. Voor het vredige Boeddhisme zijn de enkele moslims inderdaad geen probleem die hebben er ook niets te vrezen. Ik heb er ook nog nooit 'rondhangjongeren' gezien die de mensen het leven zuur maken. Dat zou trouwens vlug geregeld worden.
Enkel in het zuiden dat overwegend moslim is zijn er wel degelijk grote problemen. Moslims voeren er een geweldadige strijd voor separatisme met aanslagen en moordpartijen. Dat heeft dan ook NIETS gemeen met de vreedzame democratische manier waarop het Vlaams Belang streeft naar een Onafhankelijk Vlaanderen.
luc broes is offline  
Oud 23 maart 2007, 16:33   #52
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Nee, heb ik dat ooit gezegd?Dat is een makkelijke tactiek hé.Iemand komt hier praten over zaken waar hij/zij niets van weet, je weerlegt het en plotseling heb je gezegd dat het de fout is van de mensen die slachtoffer zijn van zulke daden..
Het (goeddeels recente of nog niet eens afgeronde) "verleden" geeft maar 1 soort aanwijzingen.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline  
Oud 23 maart 2007, 16:33   #53
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Beste, ik weet wel iets af van Thailand. Voor het vredige Boeddhisme zijn de enkele moslims inderdaad geen probleem die hebben er ook niets te vrezen. Ik heb er ook nog nooit 'rondhangjongeren' gezien die de mensen het leven zuur maken. Dat zou trouwens vlug geregeld worden.
Enkel in het zuiden dat overwegend moslim is zijn er wel degelijk grote problemen. Moslims voeren er een geweldadige strijd voor separatisme met aanslagen en moordpartijen. Dat heeft dan ook NIETS gemeen met de vreedzame democratische manier waarop het Vlaams Belang streeft naar een Onafhankelijk Vlaanderen.
Dus de factor moslim is hier niet de kernfactor doch het separatisme.Anders mag je met mij altijd eens mee naar Minburi, daar zal je zien dat de moslims ginds goed overeenkomen met de rest van de bevolking.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 23 maart 2007, 16:34   #54
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dus de factor moslim is hier niet de kernfactor doch het separatisme.Anders mag je met mij altijd eens mee naar Minburi, daar zal je zien dat de moslims ginds goed overeenkomen met de rest van de bevolking.
Zolang zij nog klein in getal zijn, zal het wel gaan.

Zouden zij ook voor separatie ijveren als ze géén moslims waren tegenover de rest boeddhisten, of als heel Thailand islamitisch was?
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 23 maart 2007 om 16:41.
willem1940NLD is offline  
Oud 23 maart 2007, 17:46   #55
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Filip dewinter is net zoals mij vrijzinnig.

Die foto die weeral eens word gepost van fdw waar hij zogezegd en ja ik zeg zogezegd de hitlergroet zou doen.Fdw doet simpelweg de eedaflegging,meer niet.ACHja,tuurlijk,als iemand daarvoor de arm strekt en je trekt als fotograaf veel foto's dan kan je zelfs bij sossen en alle andere zo'n foto's publiceren,heel zwak en zielig.
Marlboro is offline  
Oud 23 maart 2007, 17:51   #56
Ciccio
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2006
Locatie: Hazegras Polders
Berichten: 298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
"Franse Ratten, rolt uw matten" is niet een one-liner, maar een zin uit een heel lied.
Metternich, ik denk dat je het niet goed door hebt ...

Ik zei: "Franse ratten" ... en niet "Franse ratten, rolt uw matten"

Hiermee citeerde ik niet een stuk van een lied, maar wel de slogans die onder andere de jonge Frank Vanhecke mee zat te scanderen bij 1 of ander illustere Vlaams extremistische betoging, begin jaren '80.

En dan nog,
wat charmeert je zo aan een lied, waar men mensen diaboliseert en vernedert tot ratten en parasieten?

Is dat het hoogstaande van de Vlaamse Beweging?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Een lied dat trouwens nog steeds op cantussen wordt gezongen door alle studentenverenigingen.
Misschien KVHV en NSV.
Maar dat zal het dan ook wel zijn.
De studentenclub waar ik tot verleden jaar in zat, verkoos ietwat meer studentikoze liederen zoals het io vivat en de pappenheimers, ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
U maakt mensen uit voor nazi's en bent daarna verontwaardigt dat iemand anders scheldwoorden gebruikt. Op z'n minst een "beetje" hypocriet...
Ja, dat is een bekende tacktiek ...

Als men het niet meer kan halen met argumenten begint men maar te liegen.
Een leugen verkondigen, vergt immers minder moeite dan een onderbouwde discussie te voeren.
En een verwijt naar het hoofd slingeren, vergt minder intellectuele bagage dan iemand inhoudelijk schaakmat te zetten.

Mag ik er u aan herinneren, Metternich, dat ik nergens iemand heb uitgemaakt. Ik heb zelfs nergens mijn persoonlijke mening weergegeven.
Het enige wat ik heb gezegd is dat godsvrede en bokshandschoen/Hitlergroet/"Franse Ratten"/"Parasieten" ... niet samen te brengen is.

Ik zie niet in wat er daar brutaal of hypocriet aan is ...

Misschien kan je me dat even uitleggen.
Een antwoord zou hier op zijn plaat zijn ...
Ciccio is offline  
Oud 23 maart 2007, 18:01   #57
Ciccio
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2006
Locatie: Hazegras Polders
Berichten: 298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dat heeft dan ook NIETS gemeen met de vreedzame democratische manier waarop het Vlaams Belang streeft naar een Onafhankelijk Vlaanderen.
Laat ze nog maar lang "vreemdzaam" streven ...
De overgrote meerderheid van de Vlamingen staat niet achter hun idee. En het ziet er niet naar uit dat dat morgen al zal veranderen ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Beste, ik weet wel iets af van Thailand. ...
Ik heb er ook nog nooit 'rondhangjongeren' gezien die mensen het leven zuur maken. ...
Wat heeft een man van over de 60 (zoals u dus) in feite nog te zoeken in Thailand?
Ciccio is offline  
Oud 23 maart 2007, 18:11   #58
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Laat ze nog maar lang "vreemdzaam" streven ...
De overgrote meerderheid van de Vlamingen staat niet achter hun idee. En het ziet er niet naar uit dat dat morgen al zal veranderen ...


Wat heeft een man van over de 60 (zoals u dus) in feite nog te zoeken in Thailand?
Vergeet dat dus maar,meer en meer mensen zijn te vinden voor een onafhankelijk vlaanderen.En dat stijgt ieder jaar en terecht.
Marlboro is offline  
Oud 23 maart 2007, 18:15   #59
Ciccio
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2006
Locatie: Hazegras Polders
Berichten: 298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dat heeft dan ook NIETS gemeen met de vreedzame democratische manier waarop het Vlaams Belang streeft naar een Onafhankelijk Vlaanderen.
Ach jongen,

Nationalisme heeft de laatste eeuw veel meer leed aangericht, dan godsdienstige conflicten.

Denk maar aan:
* Israel - Palestina. (Zionisme is een uiterst politiek en seculiere ideologie. Kan niet op steun rekenen in orthodoxe joodse milieus.)
* Duitsland jaren 30-40.
* Irak onder Saddam
* China - Taiwan -Tibet
* Yoegoslavie
* Onafhankelijksheids oorlogen in Noord-Afrika, onder het Franse juk.
* Turkije - Griekenland - Cyprus
* Koerdistan - Turkije - Syrie - Irak
* enzovoort enzovoort

Luc Broes, vooraleer u hier iets komt schrijven ... 1 tip:
"Bezint eer ge begint!"
Ciccio is offline  
Oud 23 maart 2007, 18:20   #60
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dus de factor moslim is hier niet de kernfactor doch het separatisme.Anders mag je met mij altijd eens mee naar Minburi, daar zal je zien dat de moslims ginds goed overeenkomen met de rest van de bevolking.
De kernfactor is de gewelddadigheid.
Gewelddadigheid is niet eigen aan separatisme .
luc broes is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be